blog

Finsko je připraveno na válku s Ruskem

Ivan David fb

Finský prezident Stubb si je jistý: “Sledujeme Putinovu labutí píseň. Je to jeho konec.”

Finský prezident Alexander Stubb v interview pro polský list vyzval k větší „tvrdosti“ vůči ruskému prezidentovi Putinovi, který by podle jeho názoru měl být „přísně potrestán“. Současnou finskou „novou zahraniční politiku“ popsal jako „realismus založený na hodnotách“.

V nedávném rozhovoru pro polský list Gazeta Wyborcza , který poté převzal německý Welt, úřadující finský prezident Alexander Stubb v úvodu uvedl, že Finové se v současnosti „války s Ruskem nebojí“. Dodal, že „od středověku jsme s Ruskem vedli asi třicet menších či větších válek“. (Měli v té době Rusové jaderné zbraně? – pozor, sarkasmus!)

Vstup Finska do NATO v dubnu 2023 se nyní „stal cílem ruské vojenské propagandy,“ řekl Stubb. Ukrajina potřebuje „spravedlivý mír“. Ruský prezident Putin „by měl být potrestán za rozpoutání této války“. Stubb doslova:

“Musí zaplatit co nejvyšší cenu. Musí prohrát.”

Alexander Stubb je prezidentem Finské republiky od 1. března 2024, předtím byl v letech 2014 až 2015 předsedou vlády a poté ministrem financí. V rozhovoru začal komentováním geopolitické situace ve své zemi:

“Bezpečnostně jsme na tom nejlépe za desítky let. Za prvé má Finsko silné a moderní ozbrojené síly, za druhé je členem NATO a Evropské unie a konečně jsme podepsali i řadu bilaterálních obranných dohod, včetně s USA a Spojeným královstvím.”

Podle Stubba je finská armáda, tedy „vzdušné síly, námořnictvo a pozemní síly, považovány za jedny z nejsilnějších v NATO“. Při vstupu do NATO v dubnu předchozího roku prezident řekl:

“Myslím si, že vstupem Finska a Švédska do NATO se aliance výrazně posílila. Jednak přibyly silné armády, jednak se zdvojnásobila délka společné hranice NATO s Ruskem.”

Sebevědomě popsal situaci na hranicích své země s Ruskem:

“Myslím si, že Rusko vidí Finsko jako stabilní, předvídatelnou zemi. Moskva ví, že neděláme žádnou hloupost, že neprovokujeme. Jdeme si svou cestou a začít si s námi se nikomu nevyplatí.”

Pro pokračující bezpečnost země je důležité, „aby finští vojáci sloužili ve velení NATO a aby vojáci NATO byli umístěni ve Finsku“.

Redaktor vedoucí rozhovor vyjádřil přesvědčení, že Rusko v současnosti prosazuje „strategii hybridní války“ proti Finsku a NATO. Když se na to Stubba zeptal, ten vysvětlil:

“Rusko v současnosti vede dva typy válek: konvenční válku na Ukrajině a hybridní válku po celém světě. Abychom tomu čelili, musíme být připraveni a ostražití. Musíme být připraveni na další vlny dezinformací, kybernetických útoků a sabotáží.”

Poté následovala narážka namířená na Rusko poté, co předtím prohlásil, že NATO „z pochopitelných důvodů přesunulo své těžiště na východ“:

“Rusko opovrhuje lidskými životy. Na našich hranicích zneužívá migranty, které Moskva posílá mimo jiné přes Bělorusko. Je důležité, abychom se (s Polskem) vzájemně podporovali.”

Moskva prý rozumí pouze jazyku násilí. Otázky a diskuse o míru na Ukrajině může klást a vést pouze ukrajinský prezident. Stubb pokračoval na toto téma dále:

“Věřím, že potřebujeme spravedlivý mír. Musí to být uzavřeno za podmínek Ukrajiny a také to musí být signál světu, že imperialismus a agrese nestojí za to a že mají vážné důsledky. Putin musí být zodpovědný za rozpoutání této války, být potrestán Musí zaplatit co nejvyšší cenu.

Finský prezident si je jistý, že průběh ukrajinské války lze posuzovat podle toho, že „on – Putin – nedostává správné informace o tom, co se děje“. Stubb doslova:

“To, čeho jsme zde svědky, je Putinova labutí píseň. Je to jeho konec.”

Putin se obecně „nedrží žádných pravidel“, ale podle Stubba „zabíjí nevinné lidi, ženy, děti, bombarduje nemocnice, školky, ničí školy, divadla, domy. Každý den. Neexistuje žádná hranice, kterou by nepřekročil.”

Finský prezident ve válečné náladě popsal nedávné akce ukrajinské strany v ruské Kurské oblasti jako „strategicky chytrý tah Ukrajinců“, protože útoky „zvýšily cenu, kterou Rusko musí zaplatit za válku“.

Realismus založený na hodnotách je jiné označení pro ztrátu soudnosti? Finsko se cítí na válku s Ruskem, podle finského prezidenta. Tak kdy otevřou druhou frontu?

sdílet na

Souhlas
Upozornit na
63 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Horňák
13. 9. 2024 20:33
Ohodnotit příspěvek :
     

Jednou to Finsku prošlo, po druhé bych to nezkoušel.

Pavel z Moravy.
13. 9. 2024 20:50
Odpovědět  Horňák

Tedy, vyrostla na západě totální sebranka degenerátů, sebestředných válkychtivých a lidskými životy opovrhujících parchantů. Předně tito i se svým klany by měl jít do první linie a prokázat tedy svoji odvahu. Odporné, jací lidé to.tady na západě řídí. A lid se nechá těmito zmr.dy komandovat.

.

cool
13. 9. 2024 22:27
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Ano, vidím to stejně laděný. 🙂

ijn
13. 9. 2024 23:12
Odpovědět  Pavel z Moravy.

kdo prosadil takovou snůšku nesmyslů pomateného presidenta Finska do pokecu 24??? KoZa už neví jak škodit !!!

Jarek
14. 9. 2024 12:02
Odpovědět  ijn

No připravit se na válku s ruskem tomu pomatenci nemohlo, dát moc práce. Ta bude trvat tak půl hodiny a bude vymalováno.Stejně si už dlouho koledují tím vypouštěním dronů a raket na rusko ze svého území. A zatím měli štěstí , že pokusy byly neúspěšné díky
kvalitní ruské protivzdušné obraně.Tihle pošuci jsou neštěstím svých národů.

Autor
13. 9. 2024 21:29
Odpovědět  Horňák

Neprošlo jim to. Jednak prohráli a dost tvrdě v r. 1940 a pak po válce měli jen štěstí, že tehdejší finské vedení přijalo návrhy SSSR na neutralitu Finska. A nesmí se zapomínat na Carla Gustafa Emila Mannerheima, který přes všechno odolával nátlaku Němců a přímo nevtáhl Finsko do bojů, mimo i jiné opravdovaným i porážkou a ztrátou lidí v r. 1940. Právě Mannerheimovi je připisován fakt zdržování spolupráce s Němci (přinesl jsem sem kdysi článek o tom) a že jeho zásluhou Stalin ponechal Finsko Finsku.Pravdou je, že pak Finsko hodně těžilo ze své neutrality a přímého obchodu jak se Sovětským svazemn, tak i s Ruskem. No a teď se nechali USA a NATEM vtáhnout do středu děje.
Jestli poskytnou území, to nevím, ale vzhledem k všemu je Rusko bude brát přece jen poněkud vážněji než plně rusofobské Pobaltí.
Mimochodme, čekal jsem, že “naši” politici pojedou na dovolené právě do Pobaltí, kde nahradí turisty z Ruska, ale zřejmě by cítili až moc nepříjemně blízkost hranic s Ruskem … a navíc je tam stejně draho jako u nás … 🙂

odkaz: https://www.pokec24.cz/blog/stalin-cervene-preskrtl-prvniho-na-seznamu-mannerheima-a-nahoru-napsal-nedotykat-se/

Vaska
13. 9. 2024 22:46
Odpovědět  Peter 008

jen tak mimochodem – nebejt ruskejch caru, Finsko by neexistovalo – asi 100 let před VŘSR připadlo území dnešního Finska carům (před tím tam vládli švédové a tvrdě to tam vyvražďovali) a ti položili základy finské státnosti – založili školy, kde se vyučovalo ve finštině, po VŘSR tam vyhráli bílí a bolševiky i s rodinama vyvraždili, tak vzniklo Finsko – před tím jako státní útvar nikdy neexistovalo.
Manhaim byl carský důstojník .
a tenhle šašek mi připadá , že si dal lajnu stejně jako alzák.

13. 9. 2024 23:17
Odpovědět  Vaska

Sory jako – neopisoval jsem, jen jsem to přehlédl. Na druhou stranu jsem vynechal školství, které tam Rusové zavedli. Jo, a také že Rusko podporovalo – a cvakalo! – finské národní obrození.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Helena
13. 9. 2024 22:04
Odpovědět  Horňák

Tohle lipátko střižené pyjalopávkem/jsou si podobní jak vejce vejci/ hraje naučené divadýlko, také tam mají usambasádu. Teroristé z NATO potřebují Finské území na vojenský šrot. S tou atombombou- opravdu byste hodili jadernou bombu sousedovi na zahradu, když vás i okolí bude ten soused ale hooodně štvát a chtěli byste se ho zbavit? Asi ne, že? Protože první, koho by to poškodilo byste byl vy sám. Ale ten kdo je dostatečně daleko by mu tam tu bombu klidně hodil, protože jeho by to nepoškodilo. Opravdu si někdo myslí, že Rusové by hodili jadernou bombu na Kyjev, aby to zasáhlo i jejich vlastní území?Proč asi přijeli usazm.di do Kyjeva a co asi s sebou přivezli – kromě koksu, dárek zelofetce? Nepřivezli nááhodou jadernou bombičku, aby ji zelofeťák sám v Kyjevě nebo ještě blíž rus. hranicím odpálil? A jak by se to dalo pak pěkně svést na Rusy? A není to přesný styl “práce usa a Londýna? Svět by za pomocí mééédií strnul němým úžasem, co to Rusko spáchalo, umíte si představit ten méédiální řev lžitv?Co z toho vyplývá–dokud Rusové opravdu nepochopí–a je pochopitelné, že se jim do toho nechce – že jediným východiskem z toho všeho je udělat mezi Kanadou a Mexikem průliv a místo Londýna moře

Antonín Körber
14. 9. 2024 07:09
Odpovědět  Helena

..ano,..a proto první bomba spadne na USA,zřejmě není vyhnutí,nejdříve to bude jen varování pro celý západní svět a po té už bude USA vymazáno z mapy světa pomocí přírodních živlů,které USA nadobro zničí..to není utopie,ale skutečnost,..dnešní EU nezbyde než přihlížet,..geniální architekt Musk nám to naznačil a stačila mu na to jedinná věta..

Pavel
13. 9. 2024 22:46
Odpovědět  Horňák

ruské impérium dostalo finsko jako válečné reparace od švédska když tam byli švédové /dodnes jedna ze tří korunek v švédské vlajce značí finsko/ věšeli finy a to celé rodiny jenom za používání finštiny rus jim dal v rámci carské říše vlastní gubernii správu jazyk po revoluci 1917 jim poskytl volnost jako baltským republikám výsledek totální nenávist vůči rusům v průběhu občanské války v rusku obsadili finové část karelie kterou rus následně požadoval zpět proto rusko finská válka – lidová moudrost říká do ruky která tě krmí se nekouše a jen tak pro zajímavost veškeré mezinárodní smlouvy stále platí pokud nebyly zrušeny po vzájemné shodě a to i mnichov který má národnostní základ v poválečném uspořádání po první válce nemluvě o sjednocení německa válečných reparací…. bude to ještě hodně zajímavé

ModrýKlokan
14. 9. 2024 00:22
Odpovědět  Pavel

Československé hranice po II.válce garantovala jediná mocnost – Sovětský Svaz. Nyní je to jeho právní nástupce – Ruská federace. Takže se naši dementní liberální spoluobčané ještě můžou pěkně divit.

Burák
14. 9. 2024 00:46
Odpovědět  ModrýKlokan

Tak oni se divit nebudou. Oni chtějí do Německa…

Stan
14. 9. 2024 00:58
Odpovědět  Horňák

Stubb je klasický evropský debil. Oni mají fakt v hlavě nasráno, stejně jako naši válečníci Řehka, Černochová, Foltýn,Pavel nebo Lipanský. Oni by měli být rádi, že Putin je stratég a neřeší nic bezhlavě. Bohužel Rubikon byl překročen, takže teď čekám na první provokaci Západu

Spam Janka
14. 9. 2024 10:03
Odpovědět  Horňák

Tak ako sa hoviri, kto sa nepoucil z dejin, je odsudeny si ich zopakovat

Gales
14. 9. 2024 11:00
Odpovědět  Horňák

Tenhle zjev na té fotce je fakt duševní i fyzický mrzák.

František
14. 9. 2024 21:04
Odpovědět  Horňák

Ti pomatenci už zapomněli, že Finsko vzniklo rozhodnutím ruského cara. Před tím byli jen malá gubernie.

janle57
14. 9. 2024 21:45
Odpovědět  Horňák

Finský gestapácký prezident Stubb,který chce zřejmě revidovat výsledky II.sv.války
a vytáhnout se sobím spřežením na Rusko,si zřejmě neuvědomuje,že koncentrace
veškeré finské populace je v několika velkých městech na pobřeží,což tvoří cca 10%
rozlohy země,zbytek jsou neobyvatelné bažiny,kde vládnou komáři a ropuchy obecné.
Jediný Kinžal by za několik minut vymazal tuhle nacistickou domovinu z mapy.

krůtí brko
13. 9. 2024 20:46
Ohodnotit příspěvek :
     

Ti debilovití se na Západě extrémně rychle množí. Stubb je toho jasným důkazem.

Aleš
13. 9. 2024 20:53
Ohodnotit příspěvek :
     

Další nácek.

Tom
13. 9. 2024 20:53
Ohodnotit příspěvek :
     

Chtít porazit Rusko, je jako chtít porazit šachový počítač na čas.

Albi
13. 9. 2024 21:23
Odpovědět  Tom

… od středověku jsme s Ruskem vedli asi třicet menších či větších válek“..
K tomu chybí podstatná a důležitá informace:
Kolik jich vyhrálo – prohrálo Finsko?
Kolik jich prohrálo – vyhrálo Rusko?
Jinak ty stále stejné výnysly typu “přání otcem myšlenky” nestojí za komentář.
A už nejsou ani zábavné.

Tom
13. 9. 2024 22:36
Odpovědět  Albi

Jak to říkal Einstein? jen šílenci dělají věci pořád stejně dokola, a očekávají jiný výsledek.

13. 9. 2024 23:08
Odpovědět  Albi

Nejspíš chytil od chocholů, přímejch to potomků Egyptanů, co vykopali Černý moře a navršili Kavkaz, nějakej ukrobacil, co ho nutí žvástat neuvěřitelný nesmysly.
Do r. 1809 totiž žádné Finsko neexistovalo. A nebýt Ruska, pravděpodobně by neexistovalo podnes.
Ve třiceti válkách? Finové?! Leda jako buršové v armádách švédských králů.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Tupý hulvát
14. 9. 2024 09:10
Odpovědět  Albi

To jsou jen žvásty, ve středověku byli Čechy až k Jadranu a kdoví kam po Labi.Ještě můžeme jít až k Neandrtálcům.

lubkral
13. 9. 2024 20:55
Ohodnotit příspěvek :
     

Ano, Finsko stejně jako za druhá světové uznává nacistické hodnoty.
Jen přemýšlím, zda ten svét založený na hodnotách a pravidlech je zrovna ten nacisticko fašistický? Za chvíli budeme s Hitlerem na jedné lodi a budeme hajlovat… Dnes zakázané a další týden už přikázané?

Boomer
13. 9. 2024 20:57
Ohodnotit příspěvek :
     

.. Finsko může v případě pohotovosti nasadit 34 700 osob v uniformě: 27 300 příslušníků armády, 3 000 příslušníků námořnictva a 4 400 příslušníků letectva.

V Zimní válce měli 337 000, v Pokračovací válce 530 000 vojáků. Náčelníkem současného generálního štábu je Timo Kivinen, není známo, zda mají v záloze nějakého Mannerheima ..

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
lubkral
13. 9. 2024 20:59
Ohodnotit příspěvek :
     

Ukrajinci si zvolili fašistickou vládu tak asi ani neexistuje nevinný Ukrajinec…
Hamás si také lidi zvolili a proto je Izrealci můžou normálně beztrestně vraždit ne? Tedy myslím Izrealce teroristy, okupanty kteří kálejí na 2000 usnesení z OSN…

Boomer
13. 9. 2024 21:01
Odpovědět  lubkral

.. na usnesení OSN je káleno dlouhodobě a setrvale a troufám si napsat že i právem, anžto nikdy nic nevyřešila…

Honza
13. 9. 2024 21:26
Odpovědět  lubkral

Hamás je konstrukt a řídící nástroj Izraele.

Autor
13. 9. 2024 23:32
Odpovědět  lubkral

A my jsme si zvolili SPOLU a proto MY všichni neseme odpovědnost za jejich činy i když jsme je třeba nevolili?

Tupý hulvát
14. 9. 2024 09:40
Odpovědět  Peter 008

Máte pravdu, ale je rozdíl volit hajlující nacisty, nacizmus ve školách nebo ty syčáky u nás, kteří to tutlají.

13. 9. 2024 22:39
Ohodnotit příspěvek :
     

Huráááááá ! Parááááda !! Už nemáme nejbl-bější vládu v Evropě !!!

Autor
13. 9. 2024 23:24

Možná se bude jednou říkat podobně jako v češtině – nelichotivé – “Ty inteligente!”, tak po celém světě bude znít urážka – “Ty liberále!”. I když tak o tom a nad tím uvažuji, tak si začínám myslet, že to vlastně už platilo pro “tehdejší” liberály …
A pokud jde o tu blbost, já bych dával na první místo někoho (teda mimo naší “elity”) jako Německo – Scholz, Francie Macron, Anglie – tam už ani není nutné si pamatovat jméno premiéra, všichni jsou tam na jedno brdo. Zničit toho tolik, jako tihle podmínění tři, to teda nevím, kdo by je dokázal v rozsahu překonat. Amerika má svůj vlastní kontinent.
Ale ti Finové se řítí slušnou rychlostí vpřed, jako jejich jezdci na rally nebo ten jejich jezdec Formule 1. Ovšem ti museli při řízení přece jenom myslet na to, co dělali.

14. 9. 2024 14:07
Odpovědět  Peter 008

Popravdě je mi to líto. Měl jsem, a to nejen díky autorům, jako byli
Frans Eemil Sillanpää a Mika Waltari a že smetana je finsky smetana,
Finy a Finsko rád a těšil jsem se, že až budu v důchodu, vyrazím tam na autocouračku. Jenže pak…
A vo tom to je. Jaký je z vnějšku pohled na nás, stát s armádou, která by neubránila ani své hlavní město, přičemž čeští idi-oti hrozí Rusku válkou? Normální Fini nás nutně musí vidět jako normálové u nás Finsko. Jdu od toho, než mě čapne chandra.

Markýza
14. 9. 2024 14:24

Co byste nevyrazil? Kdyby k nám všichni přestali jezdit kvůli Fialovi…….mám stažený kouzelný finský volební spot do E-parlamentu, škoda, že ho sem nejde dát. Viděl byste normální Finy 😀

Markýza
14. 9. 2024 14:25
Odpovědět  Markýza

Mimochodem, to válečné nadšení Finy přešlo natotata https://www.youtube.com/watch?v=RKph8fgdsTo

14. 9. 2024 16:55
Odpovědět  Markýza

🙂
P.S. A dík za ten odkaz na globální šanel starej dva týdny (kde jste ho vyštourala)? Už ho mám na záložkách mezi Kirschem a svobodnou televizí. Šikuldové. Hlavně aby zůstali u směru kterej nabrali a nesklouzli k moudrosra-cím glosám, kterejma mě občas nas-írá Kirsch. Zatím opatrné nadšení. Tož uvidím jak si povedou dál.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
14. 9. 2024 18:05

Mně taky nasírá. Kdyby čušel a překládal…..jenže je jedinej, kdo to dělá takhle systematicky. Škoda, že už nepřekládá americké kanály.

Markýza
14. 9. 2024 18:06

Jo to vyšťourala jedna kočena z Litterate, kde, to se mně neptejte, normálně se to najít nedá.

15. 9. 2024 01:16
Odpovědět  Markýza

No právě. De-bil dle algoritmů “ví” co je můj hrneček kafe, a při tom to, šmejd jeden elektrická,i gnoruje. Zato mi furt cpe Kirsche a další, co mám trvale v záložkách.
To je jak s reklamama. Hledáte třeba svíčky do auta, jaký jsou k mání a tak. Prohlídnete a jedny si vyberete a pak koupíte,. A pak vás de-bil půl roku bombarduje svíčkama, zatímco vy s nima už měsíc jezdíte. Zkrátka de-bil.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Boomer
15. 9. 2024 17:36

.. tohle mu ale můžeš zakázat! On se bude bránit, že některé weby pak nebudou fungovat jako obvykle, že možná bude déle trvat přihlašování nebo vyhledávání, ale věz že kecá!

15. 9. 2024 21:14
Odpovědět  Boomer

14. 9. 2024 17:14
Odpovědět  Markýza

Tak jo, dokončím větu:
“Jenže pak… vypuk testovací covidfašizmus na zkoušku, antivaxerskýho prducha, kterej odmítal “vakcinaci”, proměnil šéf, takto vaxerskej de-bil (už to má za sebou, natáhla ho z těch “vakcín” mrtvice, vola zblblýho), v ducha, no a pak pracovní trh přehlcenej mladšími dědky, takže nechytačka, a tím pádem se stal z prducha duch “bejvávalo”, co si nemůže finančně moc vyskakovat.”
Ale sichr vyrazím – jen co vyhraju ve Št 10ti.
Taky prča. Okamžitě po vyrážce jsem začal sázet Št 10. Naděje za 1 gambáče + housku denně – no neberte to, za ty prachy.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Ladislav 💤
14. 9. 2024 07:38

Ale máme i bez potroublených Finů!

Putinovec
13. 9. 2024 22:52
Ohodnotit příspěvek :
     

Posledně tato činnost Finsko důkladně vykrvilo . Zřejmě potřebují dorazit .
Paměť národů je mizerná .

ModrýKlokan
14. 9. 2024 00:16
Ohodnotit příspěvek :
     

Ten finskej kašpar je skoro stejně blbej jak Prasedent Pávek. To není tak lehký, musel se fakt snažit, aby splodil takový kokotiny.

Ladislav 💤
14. 9. 2024 07:38
Odpovědět  ModrýKlokan

👍👍👍👍👍

Joe Arp
14. 9. 2024 11:56
Odpovědět  ModrýKlokan

Jo jo, bohužel takový kašpaři jsou na funkcích, které jim umožní, i proti vůli většiny rozpoutat apokalypsu.

Burák
14. 9. 2024 00:31
Ohodnotit příspěvek :
     

Bože to jsou kecy. Koukám, že tam mají také svého Pávka. Prý Putin zpívá labutí píseň 😂 Oni snad opravdu věří své vlastní propagandě, což je velká chyba. Jejich problém. Ještě nedávno měli s Ruskem velmi dobré vztahy. Po 89 jsme právě do Finska odeslali všechno co se týká Lenina. Odznáčky, vlaječky a další materiál. Mají tam muzea Lenina. Nebýt něj, tak žádné Finsko neexistuje. Za svou vlastní existenci vděčí právě Rusku. Neskutečná nevděčnost a všichni by chtěli Rusko parcelovat. Nu což gosudare. Budete muset jít až do konce. Všichni musí poznat, že Rusko se nevyplatí dráždit. Osobně jsem připravený se výrazně uskrovnit.

Markýza
14. 9. 2024 06:23
Odpovědět  Burák

O labutí písni Putinově nemele ani ten Pávek!

Frank
14. 9. 2024 06:11
Ohodnotit příspěvek :
     

Finská svoloč si myslí, že má proti Rusku šanci?

Antonín Körber
14. 9. 2024 06:53
Ohodnotit příspěvek :
     

..žádná novina,..jedná se jen o tu zástupnou válku,čemu tito zločinci z NATO říkají legální,i když je to nelegální…nevím,co bude pro svět lepší,zdali občanské války v USA a Izraeli nebo III.světová..a neutrální Finsko v NATO?,to asi zařídily ty povdávané finky do USA,které teď by se nejraděj asi vrátily zpátky a umřely doma..

Kelly
14. 9. 2024 06:54
Ohodnotit příspěvek :
     

Měl se všemi těmi kolaboranty s Hitlerem Stalin po válce pořádně zatočit, vymlátit z nich ten fašismus, z těch Švédů a Finů atd., jednal s nimi v rukavičkách. To byla Stalinova chyba, já jsem zase připraven na válku k těmito Hitlerovými pohrobky, ať se to jednou konečně dotáhne do konce, jeden zvítězí a nepřítel zhyne.

Antonín Körber
14. 9. 2024 07:42
Ohodnotit příspěvek :
     

..ne Rusko že musí zaplatit,ale západ,sami si to nazvali válkou,sami ji vyprovokovali a sami také válčí…nebo si západ myslí,že to jde ze strany Ruska býti ohleduplný na všechny a nechat se při tom zabít?..toto jsou ty zrůdnosti nenávistného západu! ..

Pijack
14. 9. 2024 08:51
Ohodnotit příspěvek :
     

Finský prezident Stubb je od podívání dokonalý gestapák. Co si budeme povídat, finští nacisté za války kolaborovali s Hitlerem. Stav se nezměnil.

Miro 2
14. 9. 2024 10:28
Ohodnotit příspěvek :
     

Jak jinak než, že se jedná o hodně silná a chvástavá slova. A hned na to se jistí spolkem NATO. Myslím, že už vím komu se nedostávají pravdivé a přesné informace. Putin to rozhodně není.

BaSta
14. 9. 2024 18:02
Ohodnotit příspěvek :
     

“Finsko je připraveno na válku s Ruskem. Sledujeme Putinovu labutí píseň. Je to jeho konec.”Ten pán se musel fakt hodně, ale hodně udeřit do hlavy…..

StaNislaV
14. 9. 2024 20:14
Ohodnotit příspěvek :
     

Lesní zvířátka Finové svedli s Rusy asi 30 válek, z toho 28 pod švédskou nadvládou, z nichž většinu Švédsko prohrálo a pokud vyhrálo, tak na tom mužíci z lesa neměli žádnou zásluhu a Rusové si jako Kateřina II. u Vyborgu 1790 ani nevšimli, že prohráli. Pak je v roce 1809 Švédové předali Rusku a teprve potom se z nich stali Finové s vlastním státem a finským nacionalizmem. Pod patronací cara. Už to je na palici. Pak jim Lenin dal samostatnost a Stalin válku , kterou nedomyslel, Finové v ní měli štěstí, že byla zima a že Rusům veleli idioti jako maršál Kulik. Skončilo to finskou porážkou, ale dosti čestnou. Finové vycvičili Rusa ve válce v kruté zimě, což se hodilo hned v roce 1941a pomohli Stalinovi vystřílet a vyměnit velitelské idioty. No a pak opět zblbli a vrhli se do pokračovací války spolu s Německem, proti čemuž byl nejvíc jejich vrchní velitel maršál Mannerheim. Dopadlo to nakonec změnou stran a válkou s Německem a podlézáním Stalinovi. A Rusku Finsko podlézalo (a taky na tom dosti rejžovalo) až do rozpadu SSSR. No a teď zase půjdou do války. Asi musí, nemají dřevo na zátop a pálí odpadky z EU, aby se zahřáli. Obelix měl pravdu: Ti Finové jsou ale blázni!!!!!!

Honzas
14. 9. 2024 23:27
Ohodnotit příspěvek :
     

Ve které zemi žije nejvíce uprchlíků z válečné Ukrajiny? Samozřejmě je to ta země nejbližší to je Rusko! 4 000 000 Ukrajinců uprchl do Ruska. Divné že? Žerou malé děti, vraždí civilisty a utíká tím nejvíc běženců. To by měl ten bláznivej fin taky zmínit.

Martin23
15. 9. 2024 17:26
Ohodnotit příspěvek :
     

Pokud někdo prohlásí, že je připraven na válku, tak je zralý jít do basy nebo do blázince.
Obzvláště, když chce válčit s jadernou velmocí.

Od poloviny roku 2021 (respektive od roku 2014) čekám na prohlášení západních elit, že JSOU PŘIPRAVENY JEDNAT S RUSKEM.

Zatím jsem se nedočkal.

Boomer
15. 9. 2024 17:33
Odpovědět  Martin23

.. o čem a proč by měly západní elity jednat s Ruskem? S Ruskem přece válčí Ukrajina…

Markýza
15. 9. 2024 17:50
Odpovědět  Boomer

Éé…..no tak třeba že Řád? Založený Na Pravidlech? 😎 Nic lepšího mě nenapadá.