Drulák: Útok na národ a na Evropu. Plíživé změny na školách
16.01.2025 18:18 | Reportáž
Komenský je passé. Nová školská reforma odstraní většinu klasických předmětů. Například dějepis, a zvlášť ten národní, nebude. Místo toho bude třeba téma postavení žen. Důraz bude kladen na odstranění sociálních nerovností, každá škola si bude moci učit, co chce. Už nyní je více než deset procent žáků druhého stupně čtenářskými analfabety. Nikoho to ale nezajímá, naopak. Klasickému učení zvoní hrana. Rozdělování na toho, kdo zná a kdo nezná a chce se učit, bude odstraněno. To zaznělo na besedě v Plzni, které se zúčastnili prof. Petr Drulák a Michal Semín, spoluautoři knihy Vzdělání, nebo indoktrinace.
Salonek Městské knihovny praskal ve švech, desítky lidí zaplnily malý prostor, stálo se u stěn, sedělo se na zemi. Dorazila také řada pedagogů středních let.
Školství je strategické
„Situace českého vzdělávání je velmi pohnutá. Mne toto téma zaujalo z důvodů strategických. Protože když se bavíme o prosperitě, svrchovanosti, tak se vždy nabízí otázka nápravy, jak by se to mělo dělat jinak. Že věci třeba nejdou správným směrem a že je třeba ten směr změnit,“ uvedl na začátku dvouapůlhodinové besedy profesor Drulák.
„Když se zmiňujeme o změně, musí tu být někdo, kdo to udělá. A ten někdo musí být připraven. Otevírá se problém, zda tady ještě budou lidé, kteří budou schopni udělat tu správnou změnu. Proto je školství strategické. Ať mluvíme o zahraniční politice, kultuře, hospodářství, vždy tam musejí být připraveni. Pokud však školství lidi nepřipraví, anebo pokud je dokonce vychová takovým způsobem, že jsou nepřipravitelní, pak ničeho nedosáhneme. Skutečně se vede bitva o školství. To bylo vždy součástí určité ideové kontroly. Tradičně tuto roli v našich evropských končinách plnily církve. Ty si vychovávaly své lidi, a dokonce, i když ti nepokračovali v církevním životě, tak je církve vychovaly. To byl moment, který trval řadu staletí, ba spíše tisíciletí. Pak sekularizací společnosti se této role ujímá stát. To je ta velká bitva o školství v 19. století, která se vede po celé Evropě mezi církvemi a státem a ten stát se tam prosazuje. V nejlepším slova smyslu z dětí vychovává řádné občany, národně uvědomělé patrioty. Když se podíváme na první republiku, tak takový byl étos základního a středního školství,“ konstatoval dále Drulák.
Do Evropy! Na Západ!
„Tím, jak se mění stát, se mění i povaha školství. Po druhé světové válce je to zase výchova k něčemu jinému. Pokus o výchovu jakéhosi socialistického člověka. Opět tedy společnost a stát připravuje lidi podle svého. Když jsme v roce 1990 začali budovat svobodnou a demokratickou společnost, řada lidí měla představu o tom, že to bude možná i návrat k první republice, protože tento model hrál v devadesátých letech velkou roli. Že budeme zase vyspělí a respektovaní,“ pokračoval profesor.
Ono se to tak ale podle Petra Druláka úplně nenaplnilo. „Možná že tam byly nějaké pokusy, ale střetlo se to s naším návratem do Evropy, přičemž on ale není kompatibilní s nějakou výchovou k patriotismu. S čím tedy kompatibilní je? První myšlenka by byla, že s výchovou evropanství, což samo o sobě by nemusela být nějaká katastrofa. Pokud by směřovala ke kultivování, hrdosti na národ a Evropu, tak by na tom nebylo nic špatného. Takovéto představy určitě existovaly. Ale to, co zažíváme v posledních deseti dvaceti letech, je něco jiného. Je to útok na národ, ale i na Evropu a útok na schopnost se učit.“
„To je, když mluvíme o poslední školské reformě, kdy základní, důležité předměty, jako je dějepis, mají být úplně rozmetány do nějakých tematických diskusí. Je to také útok, a to je opomíjeno, na základní hodnoty disciplíny. Já si myslím, že disciplína je úplně základní moment pro to, aby společnost mohla existovat. A disciplína samozřejmě znamená sebeomezování. Učit se sebeomezování. Jedním z těch témat, která vnímám, je, že se místo disciplíny hovoří o termínu, který lze nazvat jako pohoda. To přece ale nejde. Nemyslím, že by výchova měla spočívat v nějaké metle, ale čas od času bude bolet. A když se zapojí do hry, tak tím lépe. Komenský určitě nemyslel, že si každý bude dělat, co chce. Že se bude nějak volně diskutovat a nikdo nebude vědět víc než ten druhý. Prostě musí být jasná hierarchie, musí být ten, kdo ví a kdo neví, a ten, kdo neví, se musí přizpůsobovat, musí být vychováván. Není to o tom, že si jen tak povídá a shání informace. Toto formování je nutně bolestivým procesem,“ zakončil své úvodní slovo Drulák.
Učitel versus žák? Nikoliv! Ať padnou hranice
Slova se ujal Michal Semín: „Trochu mi to tady připomíná bytové semináře, kdy lidé seděli na zemi…,“ konstatoval s odkazem na předrevoluční dobu.
„Uvedu vás do nového světa, světa dialogu, ve kterém nejsou hranice mezi přednášejícím, vyučujícím a posluchači. Pedagogickým slovníkem opouštíme frontální vyučování. Nejsem tu, abych vás poučil, ale abych naslouchal. Správně bychom měli sedět v kruhu, protože tam jsme si všichni rovni, optimálně držet se za ruce,“ přednášel za smíchu přítomných Semín, „abychom se mohli co nejlépe sdílet. Taková je totiž vize reformy, kterou nám tento týden představil na tiskové konferenci pan ministr Bek. A mně došla chuť na šprýmy. Pojďme do reality, která není vůbec příjemná. Byla nám představena reforma, kterou pan ministr uvedl, že se jedná o nejvýraznější změnu za posledních dvacet let. To je pravda, ale já si myslím, že jde o změnu za mnohem delší období. Ona se připravovala v polo utajení, neznali jsme její obsah. Vychází z dokumentu, který se jmenuje Strategie 20 30 Plus ve vzdělávání. Vznikla v roce 2020 a byla volně k dispozici na stránkách Ministerstva školství. Otevřeně deklarovala úmysl základním způsobem přetvořit český vzdělávací systém. Na tuto strategii se odvolává Bekova reforma. I když… abych nebyl vůči panu ministrovi nespravedlivý. To je reforma, která začala vznikat za ministra Plagy, tedy ministra školství za ANO. Uvádím to záměrně, abychom si nedělali iluze, že po těchto volbách se situace ve školství může nějak zásadně změnit. Protože to byl právě pan ministr Plaga, který položil základy té dnešní reformy, kterou představil pan ministr Bek. A jak víme, on opustil hnutí ANO a v posledních dnech čteme, že se k němu vrací, že se domluvil s předsedou, že by on byl tím, kdo by převzal Ministerstvo školství v nové vládě. Přestože v této vládě má být paní poslankyně Berkovcová, která je kritičkou této reformy. Vypadá to tedy, že se do křesla vrátí Robert Plaga.“
Změna bude víc než šokující
„Pan ministr hovořil o dvaceti letech. Tehdy došlo k významnému přelomu v českém školství za paní ministryně Buzkové, kdy byly zrušeny osnovy. Byly zavedeny takzvané rámcové vzdělávací programy. Jednotlivé školy si je pak upravovaly podle svého vlastního prostředí, a to byl takzvaný školní vzdělávací program. Tehdy školy po nocích pracovaly na novém způsobu vyučování, ale vzhledem k tomu, jak to bylo takové chaotické, tak od sebe různě opisovaly nebo tak různě švejkovaly, takže ve skutečnosti tato změna byla polovičatá, kdy si řada škol ponechala ten standardní režim, který si představujeme, kdy učitel něco ví a žáci to ještě nevědí a učitel jim to předává. V tomto módu české školství existuje dodnes. Ale to se má změnit,“ pokračoval Semín, spoluautor zmiňované publikace.
Proč? „Prý jsme v 21. století, a to se od těch předchozích liší, že si nevystačíme jenom se znalostmi, že potřebujeme kompetence. Kompetence potřebovali lidé vždy – od řemesel po jakoukoliv dovednost, tak potřebovali vidět věci v souvislostech. Jenže kompetence bez znalostí jsou ve vzduchoprázdnu. Být v něčem kompetentní bez toho, že by člověk měl nějaké penzum znalostí. Ta reforma staví kompetence a znalosti proti sobě. Říkám, že až dosud bylo školství zaměřeno na získávání znalostí. Ale už nevedlo děti, aby byly kompetentní. Ministerstvo přišlo se seznamem osmi klíčových kompetencí, z nichž pouze jedno se bezprostředně týká učení. Zbývajících sedm jsou kompetence sociální, komunikační, je tam kompetence k udržitelnosti, občanské kompetence, digitální kompetence, ale samotné učení je jen jedna kompetence.“
Neumět není hendikep
Poté šokoval přítomné: „Kdo před dvaceti lety očekával, že tato změna, tehdy ještě polovičatá, ale již viditelná, přinese zlepšení a zkvalitnění výuky, musel být zklamán. Pokud se na vzdělání díváme optikou znalostí a začteme se do výroční zprávy České školní inspekce, tak nám spadne čelist. Protože v té předposlední z roku 2022–2023 se deklaruje nedostatečná úroveň znalostí u více než poloviny žáků. A to ze všech předmětů, které mají exaktní povahu, jako jsou přírodověda, fyzika, chemie. V chemii devátý ročník opouští 64 procent žáků, kteří mají nedostatečnou úroveň. V přírodopise je to 55 procent, v zeměpise 50 procent, v dějepise 57 procent. Konstatuje se zcela nedostatečná čtenářská gramotnost. První stupeň základní školy opouští 23 procent dětí, které nevykazují jakoukoliv čtenářskou gramotnost. Druhý stupeň ZŠ 16 procent. To jsou v podstatě negramotní lidé. A to je výsledek reformy z roku 2004, 2005. Páni ministři se asi vzhlédli ve sloganu, že co nejde silou, musí jít ještě větší silou. A tak tendenci ke snížení laťky požadavků na děti ještě zesílili a prohloubili.“
„Zmíněná strategie chce potlačit důraz na znalosti, a naopak posílit kompetence. Druhým cílem je snížení sociálních nerovností. A bude se vycházet z doporučení Rady EU…,“ konstatoval Semín a z auditoria se ozvalo: „Ty jo!“ a nechyběl smích.
Reforma? Nikoliv! Umíráček českého školství
„Jinými slovy, to není česká reforma školství. A je to destrukce našeho školství, která vůbec nenavazuje na naše pedagogické tradice od Komenského po Příhodu a velikány a pedagogy dvacátého století, ale inspiruje se direktivami z Bruselu. A protože patříme na Západ, tak my všechny ty progresivistické ideály jenom přejímáme a aplikujeme pro naše prostředí. Mluví se otevřeně o tom, že potřebujeme redukovat učivo,“ pokračoval Michal Semín za hluku v sále. „Oni používají termín provzdušnit,“ opět zazněl smích. „Původní návrh byl o padesát procent!“ Přítomní byli v šoku. „Nyní se nedá říci, o kolik procent to je. Když si přečtete revize rámcových vzdělávacích programů a čekáte od toho, že se dozvíte, co se děti mají učit, tak se to nedozvíte. To není obsahem revize. Tam není výčet požadovaných znalostí. To jsou jen nápady, podněty a co se očekává, co by mohlo být vedeno, aby mohlo přemýšlet. Včetně exaktních věd, jako je matematika. Tam, když si do vyhledávače zadáte rovnice, tak přestože tento dokument má stovky stránek, tak vám tento filtr najde jen jednu. Rovnice a nerovnice je tam uvedeno jen jedenkrát. Nejde tedy o osnovy. Co očekávat, co se bude učit v sedmém ročníku? Tam se bude očekávat, že tak nějak spontánně budou s materiálem komunitně pracovat,“ uvedl dále Semín za smíchu auditoria.
„Vize Pedagogického institutu, který toto všechno připravoval, je, že se frontální vyučování zcela odbourá. Oni jsou si vědomi toho, že pedagogický sbor je ještě většinou navyklý na tu tradiční výuku, takže není možné hned zavést změny. Cílový stav ale je zrušení této výuky a zavedení projektového a integrovaného vyučování. Tím se v zásadě myslí zrušení předmětů.“
„Ty vole!“ znělo sálem. Klelo se od středního věku až po důchodce.
„Takže nějak jsme zvyklí na dějepis, na mezioborové vztahy, kdy do dějepisu učitel dokázal vnést třeba zeměpis, předměty měly jasné hranice. Teď už ale nebudou žádné hranice. Děti se povedou k tomu, že budou dělat projekt o vodě nebo o postavení žen. A budou brát prvky z těch předmětů a z toho se bude komunitně něco skládat.“
Zatočit s nerovností!
Druhý deklarovaný cíl strategie a revize je podle Semína snížení a odstranění sociálních nerovností, „… aby se umožnilo všem dětem ze všech sociálních skupin rozvinout svoje schopnosti. Už reforma z roku 2005 vedla opačným směrem. Ukázalo se, že rozdíly mezi školami spíše narůstají. Důvodů je více. Jeden z problémů, který řeší rodiny, jež se stěhují, je, že když zapíšou děti do jiné školy v novém místě bydliště, tak přestože dítě nezměnilo ročník, tak se tam učí něco úplně jiného. To je zkušenost mnoha rodin, protože školy si mohou upravovat obsah vzdělávání podle svých představ. Takže jsou některá témata, která se tam vůbec neprobírají. Přijde tedy dítě z jiné školy a chybí kontinuita, nemá na co navázat, setká se s látkou, která se na jeho škole vůbec neprobírala.“
„Tady v novém pojetí je to znásobeno, takže každá škola si bude moci dělat, co bude chtít, pokud bude dodržovat rámcové plány, které jsou však nesmírně gumové a vágní,“ ohodnotil situaci Semín.
Parlamentní listy
Michal Semín a Petr Drulák na besedě v Plzni přilákali plný sál posluchačů. Foto: Václav Fiala
🙂
17.1.2025 v 11:58
stále platí chceš-li ovládnout národ, začni u dětí,…..k jakým cílům nás chtějí ovládnout kolonisté KoZa? přírodní zdroje nemáme,….tak co hledají??? geopolitickou polohu Střední Evropy a holčičky pro ukájení svých pedofilních choutek???
tak se jim musíme tvrdě vzepřít a své děti chránit…..!!!!!!
18.1.2025 v 10:01
🙂
https://www.youtube.com/watch?v=fkm5D9iFgXk
manipulace médií MŮŽE BÝT přerušena velkým BlackOutem == rozpadem EPS a několikadenním výpadkem dodávek elektřiny,….nejjednodušší přesvědčovací kampaně v dosahu civilizace v důsledku neodborného řízení rozvoje strategického odvětví ENERGETIKY,
zcela prohlubující rizika krizí a hrozby rozpadu společnosti = rabování, boj o přežití,…..násilí a nezvladatelných šíření infekčních chorob, od zkázy až po vyhubení civilizace, takové cílené stavy chce vládnoucí elita EU i jejich národní pacholci….!!!!!
podávat TRESTNÉ OZNÁMENÍ dle §§ 272 i 273 Obecné ohrožení (z nedbalosti) a trvat na potrestání min trestem: ZÁKAZ VÝKONU VEŘEJNÉ SPRÁVY, zákaz výkonu veřejné správy i politickým stranám a hnutím v případě porušení ÚSTAVY ČR v potlačování vnitrostranické demokracie!!!!!!!!
Rozdíl mezi civilizací a “divočinou kdo s koho jsou tři jídla.
Na hodinách dějepisu na zákl. a stř. školách se běžně vyučuje, že národní obrozenci
v dobách dřívějšího Rakouska jako např. Čelakovský a jiní byli ruští agenti, protože
napsali Ohlasy písní ruských, paní učitelka dostala příkaz od pana ředitele a ten zas
od pana Koudelky z BIS, že se to takhle musí učit, takže je lepší tohle hlásat než
přijít o dobře placený učitelský flek.
Už masaryk to měl na internetu, který že to byl poslanec? 🙂
Nějakej pirát.
Je to školství kolonie.
Prvotní chyba se stala ihned po listopádu, kdy se začalo učit skoro všechno “tak nějak jinak”, jen aby se to lišilo od doby předtím. Základní nutné vědomosti jsou stále stejné a nijak se nezměnily nikdy. Žák se musí naučit číst psát a počítat. Musí se rozvíjet v celku a ne jen tak nějak …
Ostatně jsou všude po světě známy příklady, kdy “staré babky” si sedly k počítači, aniž to předtím vůbec dělaly a .. a naučily se ovládat potřebné mnohem rychleji než mladé, po celý život již žijící v “počítačovém světě” dívky, a důvod byl vždy jednoduchý – měly systematické vzdělání. Protože ovládání programů není otázkou mačkání “něčeho”, ale znalosti toho, co se tím vlastně dělá!
Už dnes Západ neumí myslet strukturně, systematicky, protože vychovává poslušné stádo, které se má chovat tak jak mu řeknou, má kupovat co mu řeknou, má udávat neposlušné, když mu řeknou. Potřebují prostě otroky a ne vědomou masu lidí.
Tohle je dárek toho kapitalismu po listopádu tady u nás. To je to, co nikdo nechtěl a nechce ani teď z těch příznivců západní civilizace všude po světě nikdy vědět, slyšet a ani vidět.
On sám je přece TO eso, ne?¨Jen ON tomu rozumí.
Tohle je totiž ta pravá příčina, ze které Západ začíná ztrácet dech. Já jen říkám, když Rusko, Čína i Indie a další země byť jen udrží současnou podobu svého školství, budou našim potomkům připadat jako čarodějové, kouzelníci …
důsledek mimořádných zrůd a zmr*ů u moci , ti nejsprostší z nás = ochlastové z kotelen , se stali mocnými a např. VK nevěděl že Temelín potřebuje až 500 mil. Kč týdně a na radu koZa poradců již v únoru 1990 plaťte si stavbu EE1234 sami České energetické závody později ČEZ, a cena 1kWh=0,07 Kčs, stavba za 67 mld. Kčs, slova MF VK tak zrušit!!! Jóóóóó když vládnou HOVADA, tak národ pláče!!!!
Pravda. Potřebují bezmyšlenkové otroky. ALE: i ve středověku lidé uměli MYSLET a nacházet spojitosti, příčinu a následek, rozlišovat špatné od dobrého, aniž by uměli psát a číst. A to proto, že pracovali rukama a ruce a hlava jsou spojené. Cokoli uděláte, musíte u toho myslet. Vše co se tu děje má jeden jediný cíl: ABY LIDÉ VĚŘILI JEJICH LŽÍM. LŽÍM O GRÝNDÝLU, IMIGRANTECH, O ŘÍZENÉM KRACHU EKONOMIKY, O “ZLÉM RUSKU” A HODNÉ AMERICE, O KRÁSNÉ A MILÉ VÁLCE, O SPÁSNÉ VRAHCÍNĚ, O KOVIDU, O TOM JAK JSOU DROGY DOBRÉ A VŠEMOCNÉ.. Ale takové snahy byly od nepaměti. Nikdy se jim to nepovedlo-pravda povedlo se jim udělat hromady mrtvol, okrást oblbované o všechno.
A pak začátek od 0. A my jsme ve stádiu: jedeme do 0. Což je nejsložitějším a nejbolavějším údobím. Ti kteří nebudou nic vlastnit, nebudou šťastní, budou muset o svém přežití pod mostem sestsakra přemýšlet a rukama dělat-i při blbém loupání jablka musíte myslet, abyste si neuřízli prst. My můžeme ten sešup zmírnit, popřípadě se na těch saních letících z kopce vyměnit za ty, co ty krásné lži hustí nejen do dětí, ale do všech.
V podstatě máte pravdu, ale nezapomínejte, že společnost je vždy širší, než si myslíme.
Tehdy byli prostě lidé rozděleni do vrstev – hrubě řečeno jinak není místo ani čas – vládnoucí, svobodní (podmíněně) a poddaní, čili otroci.
Ti poslední byli právě ti, kteří platili, jako “obyčejní lidé”, dnes za všechny nápady těch vládnoucích, těch, kdo měl moc. Tj. pracovali na ně, umírali ve válkách, byli klidně obětováni atd.
Právě takové podmínky vzbuzovaly nenávist k vládnoucím, i když jako dnes bylo mnoho těch, kdo poslušně a s radostí pro osobní prospěch chránil “to jediné správné” uspořádání světa … tj. vládci byli Bohem zvoleni atd.
Právě nespokojenost a často prostě+ “banální” příčina touhy přežít vedly k odporu. Nakonec to vyústilo – nezapomínejte, že je to zjednodušeno – ke vzniku SSSR (i boj proti kolonialismu je k tomu nutno započítat, ať byly názory jakékoliv) k tomu, že se ukázalo, že jde žít jinak.
Ale školství se rozvíjelo proto, že vládci v jednotlivých státech, říších zjistili, že právě vyšší vzdělanostní úroveň pozvedá sílu jejich monarchie. A nakonec to vedlo k pochopení řádu. A proto šly některé země nahoru.
A důsledkem bylo pochopení velké části prostého lidu, co je náboženství, co je moc nad nimi atd. vše co jim předkládají mocní.
Na vzdělání se Západ pozvedl, s poklesem reálného vzdělávání padá.
Nebo ještě jinak – dříve školství vycházelo z faktů, reality, dnes vychází jen z představ, tužeb a “chtěníček” těch, co mají dnes moc. Zvrácenost je odtržení od reality.
A nedělejme si iluze, dokud se nepodaří zlikvidovat do posledního všechny liberály a jim podobné (liberalismus je odnoží vlády kapitalismu a ne odnoží levice) ve školství, nemáme žádnou šanci.
Když jsem po dlouhá léta všude sem tam varoval před tím, co se chystají zavést i u nás, smáli se, že to není možné, a že my nejsme Germáni, Frantíci atd. …
Máte pravdu a dnes tomu není jinak než v dávných dobách, kdy jak píšete-byli rozděleni do vrstev, ti poslední na ně dřeli, umírali za ně ve válkách, byli klidně obětováni a takové podmínky vzbuzovaly nenávist k vládnocím – VŽDYŤ DNES JE TO ÚPLNĚ STEJNÉ !!! I vznik USA dal poznat, že lze žít jinak a lépe-tam to ovšem bylo postaveno na drancování jiných zemí, protože neměli suroviny.
Vznik SSSR-také poznání, že lze žít jinak, ovšem za použití svých surovin a umožnění přístupu k nim ostatním spojencům, kteří SSSR platili a dodávali výrobky z těch surovin, bez kterých zase SSSR nemohli těžit.
Vidíte v tom zásadní rozdíl právě v MYŠLENÍ. Vidíte ten rozdíl, jedni kradou aby se mohli mít lépe a druzí spolupracují, aby se mohli mít lépe. Příklad za všechny: právě ten západem tak šíleně nenáviděný plynovod a ropovod z Ruska.
Mezi středověkem a dneškem není v zásadě žádný rozdíl.
Ale to hlavní: myšlení a poznání a vzdělání jde ruku v ruce s prací ale nikdy s válkami. A v tom je zásadní rozdíl mezi západem a východem. Proto dokud západ sám nepozná ten bod 0 a tu dřinu k bodu 1, nikdy se nezmění. A té změně se brání zuby nehty. Protože je jednodušší poslat otroky chcípnout ve válce a pak krást, než makat a myslet. A o tom je základ toho všeho: NE vzdělání, ale POZNÁNÍ. Rozdíl mezi vzděláním a poznáním: vzdělání zprostředkuje a dodá někdo jiný, POZNÁNÍ je zkušenost na vlastní kůži. To druhé je ovšem těžce zaplacené.
Prvotní chybou bylo,že po “listopádu” se začali šikanovat pedagogové na školách a potírat skutečná a klasická výuka. Do škol byla nasazena spousta gaunerů bez pedagogického vzdělání, vybavených jen kurzy na vymývání hlav dětí a převracení pravdy a historických faktů. A později namontovány i prvky perverzity, propagace pedofilie a změny pohlaví a hromadu s debilitou hraničích úprav učiva. Postupně
tak bylo ničeno jedno z nejkvalitnějších školství na světě, až se dostalo na mizernou úroveň sionistických USA které se mohou “chlubit”díky svému “školství” vysokými procenty negramotných lidí, dalšími miliony které se sotva naučily číst a psát a IQ průměrem hluboko pod úrovní evropy a východu a sotva dosahujícím rozvojových zemí a pralesních kmenů.A přesně tam spěje celá “západní civilizace” Prováděné průzkumy potvrzují že v “zápaních zemích” poklesla výrazně inteligence u nových generací a pokles se stupňuje smerem dolů.
No jo, ale snad mohl toto občánek v 89, když cinkal předvídat. Každý je přece nadán nějakou tou mozkovou hmotou. Prostě se bude v rozkradené zemi kráčet o žebrácké holi. Všechno vždy přináší časem své ovoce, takže i převrat je toho důsledkem. Vysmívaný Jakeš a Štěpán by o tom mohli hovořit. Já necinkal a jsem na tom stejně jako všichni. Takže tak to je.
Každý z těch cinkajících klíči /nevím kdo tu blbost vymyslel/ si mohli snadno dosadit do zlomku, že Sorosem dosazený ožrala z rodiny která kolaborovala aktivně s nacisty na prezidenta asi není pro ČR ta správná změna. A jestli mu toto nedošlo, pak další vývoj rychle většinu lidí vyléčil z té euforie změny. A kdo ještě dnes neví jaká to byla blbost toho upřímně lituji.
Školství – sem se mimořádně dobře hodí ještě důraznější upozornění na význam vzdělání a varování před jeho degradací
https://myslenkyocemkoli.blogspot.com/2025/01/nebezpecne-dusledky-rusofobie.html
Třicet let kolektivního skákání na náměstích s výkřiky „Moskalyaku na gilyaku!“ prokázalo Ukrajině špatnou službu. …. Podle nedávno aktualizovaného hodnocení portálu International IQ Test totiž vyplývá, že Ukrajina se umístila na posledním místě v Evropě a na 78. místě na světě. Rusko ve stejném hodnocení obsadilo první místo v Evropě – přičemž organizátory studie ze zvláštních sympatií k Rusku rozhodně nelze nijak podezírat.
To samozřejmě neznamená, že všichni obyvatelé dnešní Ukrajiny jsou úplní hlupáci….. dříve byla Ukrajinská SSR republikou proslulou svými vědci, inženýry, konstruktéry, kulturními osobnostmi. Co se tedy stalo? ….
Pokud je obyvatelstvo státu neustále a agresivně krmeno primitivní propagandou, vychovávají děti a vzdělávají studenty na základě učebnic od Soros a vštěpují lidem zvířecí nenávist k Rusku a Rusům, pak je ztráta toho, čemu se říká inteligence, a vůbec schopnosti střízlivě myslet a uvažovat nevyhnutelná. ….
pokrač.
O naprosté degradaci současného ukrajinského vedení se na Západě již mluví. „Ukrajinskému vedení chybí jak inteligence, tak mentální přiměřenost a slušné chování,“ …. Zelenskyj stojí v čele nezákonného režimu, který existuje díky totálnímu násilí a zabývá se obohacováním na úkor vlastního lidu. Vůdce nacistické junty nutí chodit chromé a posílá na smrt osmnáctileté Ukrajince.“
A přesto je Zelenského rating, i když klesl z válečného maxima 91 %, na Ukrajině stále vysoký – 76 %
A tento rating podpory kyjevského diktátora, který doslova ničí vlastní zemi, mu závidí i mnozí evropští politici. Jak se to dá vysvětlit? Není jiné vysvětlení než dramatická degradace intelektuální úrovně ukrajinského obyvatelstva okupovaného neonacistickou diktaturou.
Závěr? Týká se i nás:
„Budete-li pokračovat v takové politice, získáte zemi hlupáků. Takové zemi se sice lépe vládne, nemá však budoucnost“.
Možná si mnozí článek ani nepřečtou, a tak mi nedá, abych vám z něho neocitovala perličku. Nedokážu poznat, jestli se to skutečně tak mohlo stát, nebo je to skutečnost “přikrášlená”, či jinak upravená, ale jako ukázka ukrajinské indoktrinace poslouží víc než dobře.
< Byl to sám Zelenskyj, kdo se nejlépe charakterizoval, když irskému novináři Chey Bowesovi vyprávěl, jak v USA navštívil zraněného ukrajinského vojáka. Ten se nemohl hýbat, ale po setkání se Zelenským napsal: „Přišel ke mně prezident a já jsem začal chodit!“. Bowesovův komentář je výmluvný: „Zkorumpovaný diktátor, který zničil milion Ukrajinců, zaprodal svou zemi a potlačil demokracii. Armáda je vyčerpaná, lidé jsou unášeni z ulic a teď budou osmnáctiletí chlapci posíláni na smrt za podvodnici von der Leyenovou, bezcitnou Callas a Bidena. A on se přirovnává k Ježíši Kristu !!“ >
Potřebovali je zblbnout a nahnat do války proti Rusku.
A až jim dojdou, zkusí to s Poláky a s námi. Slováci díky Ficovi v současnosti snad nepřipadají v úvahu, i když kdo ví, co se stane, Fico není nesmrtelný a proti němu stojí banda pořádných bastardů.
Takže oproti západu jsme měli skvělé školství, které produkovalo i jaderné inženýry a nyní budeme produkovat hloupé spotřebitele. Měl bych jen skromný dotaz. Kde budeme krást ty potřebné mozky?? O západu, dle kterého jsme nastavili kurz, je všeobecně známo, že mají nepoužitelné lidí. Doporučuji všem si vygooglit kupříkladu vývojové týmy západních firem. Všichni to jsou většinou Asiati. Západ dávno už nemá nic jiného než propagandu. Rusové to zjistili už před několika lety a vrátili se k socialistickému školství. Pokud chceme naší zemi zachránit, musíme se rovněž vrátit a zrušit veškerou podporu na úplně zbytečné obory ve výsledku s neumistitelnymi studenty. Místo humanity a ekologie potřebuje lidí do strojírenství, zedníky, instalatéry, automechaniky ale i obyčejné pekaře nebo kominíky. Tohle je likvidace našeho státu a pokud konečně nezvedneme zadek, bude u nás místo lidí za 50let džungle. Možná o to Západu i jde. Hitler chtěl mít na východě loviště s divou přírodou.
Asi by to chtělo změnit systém financování školství od základu. Zavést plné školné a na potřebné obory zároveň poskytovat stipendia v plné výši ceny školného, ovšem za předpokladu, že dotyčný bude pracovat v oboru – případně by mohly stipendia poskytovat přímo firmy, pro které by se student připravoval. Další co by bylo třeba, je jakýsi normativ, kolik let smí studovat student zdarma střední školy a zamezit tak tomu, že některý student je vyloučen ze studia na jedné škole a příští rok nastoupí na jinou opět do prvního ročníku a tak to udělá ještě několikrát, takže je mu dvacet, je v prvním ročníku nějaké střední školy a z té ho opět pro nevhodné chování a neprospěch “vylejou”. A to platíme my všichni.
Teď je tento problém asi méně aktuální, protože na střední školy nastoupily silnější ročníky, ale v době, kdy se školy praly o každého blba, který se přihlásil ke studiu, (a k přijetí na některé maturitní obory stačilo nemít na pololetním vysvědčení pětky!!!) bylo běžné, že opakovaně vylučovaní žáci kolovali mezi školami, aniž by se kamkoli posouvali, každý ročník opakovali a nakonec skončili bez maturity či vyučení. Jenom strávili pět, šest či sedm let marným studiem).
A tohle je taky dobrá ukázka “vysoké inteligence” Amíků, kteří své vzdělání jistě získali na svých prestižních univerzitách:
Spojené státy mají problémy s jadernými elektrárnami poté, co se Rusko rozhodlo jim omezit dodávky obohaceného uranu. …. Za tuto situaci mohou samy Spojené státy, protože rozhodnutí o dočasném zákazu dovozu uranu z Ruska přijal americký Kongres a podepsal Biden již v květnu loňského roku. Washington tehdy chtěl potrestat Rusko tím, že ho připraví o příjmy z prodeje uranu, ale ve skutečnosti potrestal sám sebe. Bílý dům se domníval, že zákaz uvalený do roku 2040 bude možné někdy obejít a provést jednorázové nákupy uranu z Ruska, ale Moskva zavedla vlastní omezení. ….. Rusko bylo hlavním dodavatelem paliva pro americké jaderné elektrárny. Spojené státy totiž již delší dobu uran netěží, nezpracovávají ani neobohacují.
https://myslenkyocemkoli.blogspot.com/2025/01/bily-dum-oznamil-problemy-s-jadernymi.html#comment-form
Tak nevím,kdo původně vymyslel ten geniíální “sankční program” proti Rusku.
Ale odvedl dobrou práci! 🙂
Rusko je světová špička v jaderné energetice a průmyslu.
Když si všude nacpete (vám nacpou směrnicemi lodního práva bukanýry) nestvůr hrůz zrůd budete se mít dobře. 🙂 🙂 🙂
A zase si komorníci mamona zmar devast beznaděj přidali.
Nevolníci nepotřebují vzdělání. Ti mají jen slepě poslouchat a nemyslet.
CTRL
Průtokový ohřívač korupce oligarchiády lichvářů s válečným pluhem? Zpěváčci jejich slonovinové věže retardy skořápkáři instituty vám pějí svoje písničky úžer a to je panečku úroda.
https://pravyprostor.net/proc-slovensko-nemusi-pomahat-ukrajine/#respond
:yes:
Potřebujete do tajenky slovíčko děti nebo indiáni?
Konqiskadoři
https://pravyprostor.net/kanada-panamsky-pruplav-a-gronsko-co-se-skryva-za-expanzionistickou-retorikou-donalda-trumpa/
‘Socialisticke skolstvi v soukromych skolach.’
Nejspise to otevre prostor pro soukrome skoly s vyukou kvalitativne a rozsahove ne nepodobne rozsahu vyuky za dob socialismu.
Ovsem .. kolik rodin na to bude mit.
Ne. Osud škol nám v reále ukazují na osudech školníků a kuchařek. ZRUŠÍ JE !!! NEBUDOU ANI KUCHAŘKY, ANI ŠKOLNÍCI, PROTOŽE NEBUDOU Š K O L Y . Už si to vyzkoušeli za kovidu. Školy nebudou, bude výuka na mobilu/když bude elektřina ovšem/, takže v reále žádná výuka nebude. A koloběh začne zase od 0. A tak to bude i v ekonomice.
Pokud budou lidé stále jako ovce, tak ta kolaborantská svoloč si bude dělat stále co chce.
Vyčetl jsem z odborných publikací, že odjakživa svůj mozek využívalo jen 6% lidí relativně naplno. Dalších 20% lidí používají svůj mozek k praktickému životu a jsou schopni rozvíjet své vědomosti. Zbytek byli, jsou a zůstanou k nepoužití pro jakýkoliv rozvoj společnosti. Jsou lehce manipulovatelní a slovy místní diskutérky paní Heleny jdou za svou mrkvičkou hlava nehlava jako oslíci. S tím se smiřte 🙂
.. ale prý jsou si všichni rovni!!!! ;o))))))
Pod šibenicí, tam jo 🙂
..až na šibenici! Pod šibenicí ještě velí kat a o nějaké rovnosti nediskutuje…
Rovnost před bohem a měla by být ideálně i před zákonem, ostatní je samozřejmě nesmysl. Hlupák nikdy nebude roven chytrému a lump není roven slušnému. Rovnost se často zaměňuje za stejnost, což je největší podvod.
Já za KOMUNISTŮ chodil do rasistické VÝBĚROVÉ TŘÍDY, kde byli shromážděni PREMIANTI, nad rámec osnov jsme se více do hloubky věnovali matematice, fyzice a přírodovědě. Jezdili jsme na OLYMPIÁDY a školy odporně rasisticky mezi sebou soutěžily, která bude mít víc VÍTĚZŮ… ba již v 7-8-mé třídě jsme zabrousili i do gymnaziálních znalostí.
Byla to škola o 1200 dětech… díky soudruzi, za to vzdělání !!!
Dnes by za to ředitele okamžitě ZAVŘELI, třídu “promíchali” s hydrocefaly a v 8-mé třídě by se promovalo velkou násobilkou… flust !!
I já.
Já též.
Moje vnoučata se začala učit Rusky. Rodiče pochopily, že v budoucnu budou ruštinu potřebovat. Ve světě internetu bude Ruština stále vyhledávaný jazyk. Žádný pomatený ideolog touhu lidí po vědění nezastaví. Tohle komunisti věděli a nebránili tomu. Dnešní protektorátní onuce si své mindráky léčí na dětech. Ještě by je nejraději chtěli učit Ukrajinský dějepis. Děs běs.
.. jo, jenže i v těch dobách mohl jeden narazit, já chodil na obyčejnou měšťanku na venkově, kde se mi speciálně věnoval zástupce ředitele, kovaný matfyzák.. no a na matematicko fyzikální olympiádě základních škol jsem, díky použitému způsobu řešení příkladu, upadl v podezření, že jsem tam jako podstrčený středoškolák. ;o))
Tohle přece nemůže žák ze základky použít, to není v osnovách.. a zkusili na mě fintu “ukaž občanský průkaz!! a já měl tak maximálně žákovskou průkazku na autobus, bylo to v prvním pololetí devítky a občanky jsme měli dostat jako patnáctiletí až před prázdninami. Omlouvá je fakt, že jsem opravdu vypadal na trochu víc než na15… ale i tak jsem je poslal do p*dele, papíry přetrhnul na půl a prásknul dveřmi. o))))
Mno, mě vyhodili dvakrát. Jednou ruštinářka z textilní průmyslovky a pak ze strojárny. Večerně jsem si všechno dodělal později. Ale nikdy mi nikdo při nástupu na další budku tyto excesy nevyčítal a vždycky mne přijali. Ostatně, nikdy jsem osobně nepotkal borca, který nesměl za komárů studovat. Já si furt myslím, že je to taková zažitá floskule – že prý jejich děcka nesměla na školu a tak… takový výmysl rádoby disidentů. Přitom sami studovali VUML až se z nich kouřilo 🙂
.. no, vyloučení ze studia na všech školách určitého stupně existovalo a bylo uplatňováno, já na to měl i papír a byla na něm hlavička i patička ouřadu, který v té době sídlil na Pellicově ulici, pod Špilasem… holt jsem neměl to disidentské protežé, obyčejné lonťák sem byl…
Ono to bylo tak, že je nepustili na studia některých škol, kde by mohli ohrožovat indoktrinaci – bránili jim např, ve studiu pedagogiky, asi ani na práva nebylo snadné se dostat, ale pustili je na techniku, na medicínu… Pokud na to měli. Ono nebylo nějaké nařízení, že ten a ten nesmí studovat, ale bylo takové bodové ohodnocení, kde se přidávaly body za politické aktivity a za dělnický původ, více bodů měli i děti osiřelé… No a tak se stalo, že když bylo míst málo, ti politicky nespolehliví měli méně bodů a přeskočili je jiní. Ale znám osobně synovce a neteře pana profesora Jana Patočky a vystudovali všichni.
..čím blíže ku Praze, tím více to bylo jiné. V nějakých prd*elovicích po vás neštěkl ani pes, vykopnutí ze střední před koncem třetího ročníku, následně předvolání k odvodu a po odvodu zameteno, pravidelné kontroly VB, jestli máte zaměstnání(§ 203, příživnictví..), kdekoli se člověk ucházel o přijetí ke studiu, tam požadovali písemné potvrzení odkladu základní vojenské služby, jenže na OVS(okresní vojenská správa..) vám ukázali dlouhý nos(tůdle..), zkrácená pětiměsíční VS ani náhodou, i když v některých resortech potřebovali lidi jako sůl, tak prostě vás neé! A potom vás nechali čekat, vrstevníci už byli z vojny dávno doma a vás povolali až ve 23 letech na dva roky.
V Praze a okolí když nějakého disidenta(z VIP seznamu..) šoupli esenbáci do antona, na Svobodné Evropě už to meldovali dřív, než na Ruzyni stihl vyfasovat ešus a tepláky.. ;o)))
Snížení sociální nerovnosti lze provést dvojím způsobem: buď se postaráte, aby všichni měli šanci k růstu a ty slabší budete tak trochu postrkovat, nebo ji vezmete všem a ty silnější, co se tomu budou bránit, zkrátka zabrzdíte. Zjevně byla zvolena druhá možnost.
.. v okamžiku, kdy slabší postrkujete, znevýhodňujete/brzdíte ty lepší. Šanci k růstu mají dostat všichni, ale je nutno počítat s tím, že růst bude adekvátní jejich výkonnosti a nespatřovat v tom křivdu. Nemůžete někoho postrkovat celý život, došlo by tím k deformaci principu přirozeného výběru
Příklad.. dnes malí sedláci brečí, že větší dotace získávají ti větší sedláci. Jenže zákazník to pozná na peněžence, ať nakupuje od jedněch nebo druhých. Podnikání pro zisk by nemělo být dotováno. A nejen to…