Cestování v kraji výrazně podraží
Cestující ve středních Čechách čeká další a tentokráte ještě razantnější zdražování jízdného. Hlavním důvodem je především neschopnost vládnoucí koalice pod vedením hnutí STAN, která ve veřejné dopravě nevidí prioritu.
Je to jen pár dní, co radní pro oblast veřejné dopravy představil veřejnosti plány kraje na financování veřejné dopravy. A pokud si myslel, že na konci prezentace přijdou ovace, musel být zklamán.
Výsledkem jeho práce je zklamání a dvojí zdražení. Více zaplatí cestující i obce. Ty tak budou muset šetřit na jiných službách pro veřejnost, protože kraj na malé obce nyní nepamatuje. Ono zdražení je absurdní i proto, že ke zdražení nedochází proto, že by bylo více spojů nebo snad pohodlnější a čistší spoje. Pro zdražení jsou vlastně jen dvě vysvětlení. Buď jsou zástupci i hnutí STAN, kteří mají veřejnou dopravu v kraji na starosti naprosto neschopní nebo jim na dostupnosti veřejné dopravy nezáleží. Obojí je špatně.
V poslední době přibývá starostů, kteří popisují, že radní pro oblast veřejné dopravy (hnutí STAN) s nimi jedná ve stylu italské mafie – zaplať víc nebo nebude nic. A to přirozeně starosty, kteří chtějí přinejmenším zachovat stávající rozsah služeb irituje. A ještě víc je zlobí neochota Petra Boreckého (ze STAN) jednat v zájmu kraje.
Veřejná doprava ve Středočeském kraji v loňském roce stála 233 miliardy korun a ceny, které nabídli jednotliví dopravci v soutěži jsou sice na úrovni 2021, jak se radní rádi chlubí, ale zapomíná dodat jednu hodně důležitou věc. Totiž že kraj si nevšiml, že dopravci mají ve smlouvách tzv. inflační doložku, která znamená prodražení veřejné dopravy o téměř 30%.
Pokud chcete znát viníka tohoto průšvihu, tak ať se na to díváte, jak se díváte, vždy skončíte u hnutí STAN.
Ministerstvo Josef Síkela je totiž odpovědný za to, že v ČR máme nejvyšší ceny energií v EU, a radní za tuto stranu zase za to, že ho nenapadlo jednat s dopravci, aby nepromítli plnou inflaci do cen jízdného.
Nebylo by fér neříct, jak je vlastně placená doprava u nás v kraji. Kraj platí za tuto službu dopravcům 3,94 miliardy korun. Druhým největším investorem této služby jsou občané, kteří na jízdném zaplatí každý rok téměř 2,5 miliardy korun. Zbytek je rozdělený mezi ministerstvo dopravy, města a obce od kterých kraj vybere téměř 270 milionů, (ale chce víc). A právě u tohoto rozpadu financí stojí za to se chvíli zastavit. Protože tam je schovaná další kulišárna z dílny STAN.
Občané totiž loni více využívali hromadnou dopravu, což kraji přineslo vyšší tržby za jízdné o necelých 51 milionů. A zároveň díky kompenzacím za vysoké ceny energií ke kterým „dokopalo“ vládu hnutí ANO, přistálo na účtech kraje dalších cca 168,7 milion korun. Pokud si však myslíte, že těch mimořádných více než 200 milionů korun půjde do zlepšení kvality dopravy nebo snad snížení jízdného, tak se mýlíte. Na rozdíl od většiny západních zemí totiž kraj v rozšiřování a zlepšování veřejné dopravy nevidí prioritu.
Robert Bezděk, předseda kontrolního výboru ANO 2011
Tomáš Helebrant, člen komise rady SK pro spolupráci s městy a obcemi. ANO 2011
Zdroj: Středočech 1/24
A co kdo čeká?: Všichni členové koalice u moci jsou prostě liberálové a ti všichni uznávají jen svoje vlastní peněženky. Jejich představa je jednoduchá – všichni, kromě nich, musí za všechno platit. Na tren obyčejnej tupej “póvl, halamy, idioty” se přece kašle!! V podstatě uvažují i stejně jako prvorepublikový politik agrárník Beran, ochotný spolupracovat s Němci, který říkal ukazuje na svoji peněženku: “Co se bojíte, tohle nám ani Hitler nevezme!” Dnes pracují na blajo nejen Němců, ale i Američanů.
Jenže aby jim to nevzal, museli takoví podnikatelé spolupracovat s Němci, pomáhat Německu, pracovat jen na něj. I proto jim to lidi po válce vrátili a bylo to i jednou z příčin velké podpory událostí v únoru 48 bez ohledu na stranickou příslušnost. Proto také bylo ihned po válce ještě před únorem znárodňování (Sám Beneš toto prohlásil ještě před koncem války jako základní nezbytnost pro obnovu Československa!), na což se při hodnocení tehdejších událostí v drtivé většině případů dnes zapomíná.
Já nevím, k čemu takové nářky. Někdo tuto ekipu grázlů a zemských škůdců 35 roků volí. Co jiného bych měl čekat, než že mne škůdce oholí na kost. Revoluce je dcerou znásilněného lidu. Když se to nechápe, tak holt držte, možná přijde i kouzelník.
Občanům ČR se musí všechno zdražit aby byly peníze na účet Banderonacistánu 🤮
Anglosas nařídil blbečkům, “naši válku budete platit, jinak nikdy nebudete patřit na západ.”
Kdyby jenom to. “Blbečkové” dostali nařízeno, že musí všechen majetek: zdravotnictví-perfektně vybavené nemocnice/to by tak hrálo, aby lůza měla zdravotní péči/, školství/to by tak hrálo, aby smradi té lůzy uměli psát a počítat a ještě se ve škole nažrali/, soukromé firmy, nemovitosti takovým způsobem rozvrátit, zdanit, aby to Anglosas shrábl za pár šusňů.
Jak říká náš známý Srb, který byl šokován šílenou absolutní krutostí, bezcitností, nelidskostí zápaďáckých vojáků NATO, když napadli z ničeho nic Jugoslávii:/tu větu mám od něho a stále častěji se mi připomíná/ NEJSME PRO NĚ NIC, NIC, ANI TEN ŠPINAVÝ, SMRADLAVÝ, PLESNIVÝ HADR NA PODLAHU. NIC, NIC.
Hlavním důvodem je především:
zbraně a granáty pro Banderostán! Už to konečně pochopte!
Já nechapu justici, jak může ignorovat protiústavni rozhodování vlády ČR? To jsme jediný stát, kde politici škodí státu ČR ?
Ale jsme asi jediný stát s prohnilou a a zkorumpovanou justicí, která kryje státní činitele + politiky + konkurzní správce + exekutory všichni že stejných právních fakult. Systémové chyby řízené státem.
Ještě jste nepochopil, že drahně let už tu žádné právo neexistuje? Tady platí právo mafie STANDOZIMETRU ! Tady soudy rozhodují pouze dle rozkazu mafiánských bossů Rakušana, Blažka atd.
Ty chybejici penize poslali na Ukrajinu a musi je ted nahradit. A tak si vsude priplatime.