bloghistorie

6.8.1945. Výročí jednoho z největších válečných zločinů všech dob. Hirošimská tragédie

Jaroslav Štefec fb

6.8.1945. Výročí jednoho z největších válečných zločinů všech dob. Hirošimská tragédie, jejímž hlavním cílem bylo ukázat americké válečnické svaly tehdejšímu ruskému vůdci Stalinovi, je dnes podávána jako „nezbytnost pro vítězství USA nad Japonskem“. Tato vojensky zcela zbytečná demonstrace síly stála Japonsko kolem 160000 lidských životů.

Nesmíme na to zapomenout. Zvlášť ne dnes, kdy se v Evropě i v USA začíná stále lehkomyslněji mluvit o jaderné válce, o tom jak je vlastně „neškodná“ a jak to jako NATO natřeme tomu Rusku, vlastnícímu přes 5500 jaderných náloží, od taktických až po strategické, a také dostatek jejich nosičů, schopných je dopravit na libovolné cíle. Nejen v Evropě, ale po celém světě.

Bohužel, síly, které se snaží ovládat náš svět a rozpoutat válečné hrůzy, proti nimž by bylo jaderné bombardování Hirošimy a Nagasaki jen zanedbatelnou epizodkou, dělají vše pro to, abychom zapomněli. Abychom ztratili ostražitost vůči jejich plánům a otupěli vůči válce a jaderné hrozbě. Abychom nevěděli a bylo nám to jedno. A daří se jim to.

Nezapomínáme totiž jen my. Zapomínají i ti, kterých se to bezprostředně týká. Více než 1/3 mladých Japonců do 20 let se domnívá, že atomovou pumu na Hirošimu svrhlo Rusko. Ne SSSR, ale Rusko. Není divu. Na vzpomínkové ceremonii v Parku míru v Hirošimě u příležitosti 79. výročí atomového bombardování města japonský premiér obvinil Rusko z jaderné hrozby. Vůbec nezmínil USA, které hirošimské inferno způsobily. „Situace s jaderným odzbrojením je stále obtížnější ve světle ruských hrozeb použití atomových zbraní,“ řekl.

Fumio Kishida velmi dobře ví, proč se pečlivě vyhýbá sebemenšímu náznaku, že to byly právě Spojené státy, které v roce 1945 svrhly jadernou pumu na Hirošimu. Přítomným pouze sdělil, že “město se po jaderném výbuchu proměnilo v popel“ a jeho obyvatelé “byli okradeni o své sny a šťastnou budoucnost“. Ví totiž, že si svou pozici udrží jen a pouze za podmínky absolutní konformity vůči americké administrativě. Stejně jako to ví naprostá většina evropských politiků, včetně těch českých.

Na ikonickém snímku, vyfoceném několik dnů po výbuchu, je japonský chlapec, který přinesl tělo svého mladšího bratříčka ke kremaci. Tato fotografie se v minulém tisíciletí stala symbolem nelidskosti amerických atomových útoků na Hirošimu a Nagasaki. Věřím, že se podobná situace už nikdy nebude opakovat. Bude to ale vyžadovat ohromné úsilí všech lidí, kteří si pamatují a rozumí. Naděje je malá, ale musíme to aspoň zkusit.

sdílet na

83 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Frank
7. 8. 2024 17:40
Ohodnotit příspěvek :
     

Japončíci byli vždy jenom proradné kurwy a nezměnili se.

Tom
7. 8. 2024 19:04
Odpovědět  Frank

…a v krutosti se od nich v některých případech mohli učit i Němci. Viděl jsem co za zvěrstva dělali na civilistech v Číně.

zdendulka
7. 8. 2024 19:11
Odpovědět  Tom

to mi ani nepřipomínejte… viděla jsem dokumentární film a je to dodneška moje noční můra, že je člověk něčeho takového vůbec schopen… že ho to vůbec napadne….

Tom
7. 8. 2024 19:25
Odpovědět  zdendulka

…z toho důvodu jsem nebyl ani konkrétní a pocity z toho máme stejné.

Stan
7. 8. 2024 20:37
Odpovědět  Tom

Souhlasím,Japonci v krutosti mohli soupeřit s Polpotovskym režimem. To , že dneska držej hubu a krok je proto, že USA mají v Japonsku a kolem něj celkem asi 60 vojenských základen. Bohužel pokrytectví dnešní doby je takové, že bohužel Rusko a pár států kolem něj v podstatě čelí celému světu. Navíc v Rusku je pořád dost silná pátá kolona,v jejímž čele stojí šéfka centrální banky Nabibullina, která doslova dusí ruskou ekonomiku. Nechápu proč jí Putin v roce 2022 přemluvil,aby nedocházela ze země

Tom
7. 8. 2024 20:57
Odpovědět  Stan

No já o Nabiullinové, tyhle informace teda nenašel a právě naopak, díky jejím opatřením se rubl ze sankcí nezhroutil a navic je velmi uznávanou ekonomkou ve světě. Faktem, ale je, že po napadení Ukrajiny chtěla na protest položit funkci, ale Putin ji přemluvil.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Mike
7. 8. 2024 21:43
Odpovědět  Tom

Nemusím číst chvalozpěvy na Bublinu, ale 18% úrok Ruské centrální banky, čili úrok, za který si od ní půjčují komerční banky není dušením, nýbrž smrtelným škrcením. Víc toho o Ruské ekonomice nevím, ale držím jim pěsti ať těch 20.000 sankcí přežijou. Karty se začínají obracet.

stan
8. 8. 2024 11:10
Odpovědět  Tom

Taky jsem si myslel, že Nabibullina je třída, ale když jsem si přečetl Pjakina, tak i když s Pjakinem ne vždy souhlasím, tak jsem pochopil, že je to žába na prameni.Proč jí Putin tak má rád fakt nevím, ale Rusko drtí neskutečně.Jak píše Mike níže, 18% úrok Ruské centrální banky, čili úrok, za který si od ní půjčují komerční banky není dušením, nýbrž smrtelným škrcením.Hodně dobré články jsou na 24news, tam je zajímavej článek o Ruské centrální bance.

Boomer
9. 8. 2024 10:53
Odpovědět  stan

.. a právě tou vysokou úrokovou mírou dokázala Elvira udržet na uzdě inflaci, a “umrtvené” prostředky tak byly k dispozici investicím ve strategických odvětvích při přechodu na válečnou ekonomiku. Situace nutně vyžadovala regulaci komerčních bank, které už už měly našlápnuto k roztáčení úvěrového kolotoče “made in USA 2008” .
Pjakin je kecka, mele o všem povrchově, odbočky od ničeho k ničemu, nic do hloubky a především se neobtěžuje s opravami vlastních, dříve vyprdolených nesmyslů.

Elvira je opravdu třída, situaci zvládla na 1* a Putin dobře věděl, proč nepřijal její rezignaci…

Tom
9. 8. 2024 11:32
Odpovědět  Boomer

líp bych to nenapsal. Bál jsem se, že by se na mě vrhli ti přes noc ekonomové.

Pravdomluvny
8. 8. 2024 09:14
Odpovědět  Stan

uSSa je v Japonsku, Německu a Jižní Koreji v rámci OPERACE TRVALÁ OKUPACE 👽

Markýza
8. 8. 2024 09:12
Odpovědět  Tom

A to jste ještě jako muška malá nelítal Aušvicem a v hradčanském Domečku (jak je vedle pražské Lorety) a zapomněl jste na Banderu a…………víte co? Najděte spíš národ spravedlivých. S naprosto čistým štítem. Napjatě čekám výsledek!

Tom
8. 8. 2024 09:32
Odpovědět  Markýza

Na první dobrou – Bhútán?

Markýza
8. 8. 2024 12:57
Odpovědět  Tom

Tak to jste mě dostal – o Bhútánu nikdo nic neví. Ale že by neměli ani kousíček krvavé historie?
Tak je mi líto – kmenové války, vražděníčka a podobné libůstky si zažili taky.

Tom
8. 8. 2024 14:04
Odpovědět  Markýza

… Bhútán? A že o něm NIKDO nic neví? Mluvte za sebe jo. A kdyby hypoteticky měli místo Američanů atomovku Japonci, použili by ji hned první dny války (můj odhad), a pak by vládli nad půlkou světa s Hitlerem a žádné slitování by se nekonalo. A ano, Američané měli na výběr. Buď bude válka ještě nějaký pátek pokračovat a zemřou při tom ještě statisíce amerických synů a tátu. a nebo svrhnout bombu a vše rychle ukončit. Tím se zachranilo dohromady asi tak milion Američanů a Japonců, kteří by tam bezpochyby padli. (můj odhad) A to nemluvím o obětech na civilistech při bombardování a dalších útrapách. No a Jakou variantu by jste doporučila vy, kdyby proti Japoncům bojoval váš tatínek, manžel a syn? Na to mi nemusíte odpovídat.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
standa
8. 8. 2024 14:30
Odpovědět  Tom

Bylo tam dost vojenských základen na kterých se dala demonstrovat síla bomby. Civilní město bylo výhrůžkou pro Stalina a zkouška zároven. Připadáte mi , jako M.Olbrigtová,,,, půl milionu iráckých dětí stálo za to”!

Tom
8. 8. 2024 15:54
Odpovědět  standa

Všechny možné varianty , včetně té Vaší Američané zvažovali. Vybrali, co vybrali. A ať mám teda klid, uznávám, že bylo mnohem lepší válku vést ještě pár měsíců aby při tom padlo, zranilo a zmrzačilo ještě hodně přes milion vojáků, hlavně japonských a statisíce japonských civilistů včetně dětí. Jste hodně naivní, když si myslíte, že by Japonci kapitulovali, kdyby bomby padly, tam kam říkáte. Vždyť ani Hirošima s nima nepohla. Na nějaké základny by se vám, víte co . No a s tou Olbrigtovou jste mi to ale opravdu nandal. No tak mi teda odpovězte vy, pseudohumanisto, jestli by jste ty dvě bomby z velkým rizikem nezastraseni nepřítele, hodil radši na základny a riskoval tak následně smrt půlky své celé rodiny včetně vás, kamarádů a statisíce spolubojovníku.
A předpokládám, že víte, že víc bomb než ty dvě Američani neměli.
A Možná by taky tenkrát stačilo poslat Japoncům telegram, že mají takovou bombu.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Joe Arp
8. 8. 2024 17:48
Odpovědět  Tom

Chlapče amíci použili AB jako bubáka na Rusko, které plnilo dohodu pomoci jim s Japanem, a mělo na “čáře” připraveno už mega pěšů. Jenže světový terorist se bál poválečného vlivu Ruska v Kočin. regionu. Něco si naštuduj, “Mýtus dobré války” od Powelse, např.! Osud Ami synů a otců,,,,,? dej si obklad.

Tom
8. 8. 2024 18:28
Odpovědět  Joe Arp

Chlapče, každý kdo o válce v Pacifiku něco ví, tak ví, že priorita pro použití AB byla ukončení války a samozřejmě ruku v ruce i bubákem na Rusko, jak píšeš. To se přímo nabizelo. Už na Jaltské schůzce se americký prezident zmínil Stalinovi, že mají atomovou bombu. A co na to Stalin? Nehnul ani brvou. A dodnes se vedou spory, jestli válku ukončila atomová bomba, nebo mohutná Rudá armáda na hranicích nebo obojí dohromady. Já se přikláním k té kombinaci obojího. A na rozdíl od tebe, nepotřebuju někoho urážet abych svým argumentům dodal váhu. A už vůbec nevím proč bych měl něco studovat, vždyť to tady slouží přece k výměně názorů, a když jsem se podle tebe mýlil, měl si jedinečnou možnost mě otcovský poučit.

Joe Arp
8. 8. 2024 19:52
Odpovědět  Tom

Čím se cítíš v mém příspěvku výše uražen? Vy mi tu někteří připadáte polit korektové v jednom duchu s brussel kolejí úplně vykolejení, někdo ti řekne “chlapče” a nastuduj a ty se hroutíš, nepotřebuješ přebalit? Běž do prdele, tak a teď teprve bul.

Joe Arp
8. 8. 2024 19:59
Odpovědět  Tom

Copak se tě dotklo cukříku, jakpak jsem tě urazil, netřeba tě přebalit? jiná verze mi zatím neprošla a já se tak držím.

Tom
8. 8. 2024 22:00
Odpovědět  Joe Arp

Za to, že se tak hezky držíš, ti povím příběh, který je tak trochu o tobě. V roce 1992 jsem čekal ve večerce ve frontě asi 10 lidi, když vešla žena a všechny poprosila, že by chtěla jen kvasnice a jeden z chlapu se do ní pustil, že chce taky jen pivo a pár dalších se pridalo. Zdržela nás asi 20s. Pak začal venku křik. To přišli tři rodiny cikánů. Do krámu vešel šestiletý vyslanec a stoupl si hned za platící paní. Čekal jsem, že ho ten hrdina co utřel tu ženu, ho vyhodí, nebo mu něco aspoň řekne, ale nic, ticho. To už se ale cikán dožadoval cigaret. To sem už ale nevydržel a vyslance chytl za límec a odtáhl. Bylo mi všelijak, protože oni na mě čekali. Já vyšel ven koukl na hodinky. Pamatuj nikdy ne do očí. A pomalým krokem jsem odcházel. A pamatuj nikdy ne rychle. Byl by z tebe cítit strach. A ano měl jsem strach, ale nebyl ze mně cejtit. A proto mě možná nechali bez jediného slova odejit. Poznal si se? Věřím, že kdybys tam byl, tak bys mu dal i peníze, kdyby mu chyběli a on tě o ně požádal. Ty jsi jenom sprostej a zbabelej žvanil, který využívá anonymity. Je to z tebe cejtit.
A ať mi odpovíš cokoli, vím, že tvá slova budou děravá jako ústa staré ženy. Howgh!

Joe Arp
9. 8. 2024 09:00
Odpovědět  Tom

No vidíš cukříku jak jsi to rozbalil a na mě chceš házet, že tě urážím jsi jen ubohý grafoman, ale statečný, 6letá cikorka a venku ?5sedmiletých. Co je z tebe cejtit se do vdolků nedává. Pána co chtěl jedno pivo bych pustil taky, ale namachrovanýho , anonymního Toma těžko.

Tom
9. 8. 2024 11:27
Odpovědět  Joe Arp

🙂 nic si nepochopil Ivánku. Ten pán co chtěl jen pivo, byl ten, co tak srdnatě sprdnul tu ženu, která poprosila, ale k malému a drzému cikánovi si nedovolil ani pípnout, protože prosklenými dveřmi viděl, jak ty říkáš ? sedmiletých.
Nemá totiž cenu ti popisovat co obsahují tři rodiny cikánu. Mněj se hezky a budu se dál těšit na tvůj vytříbený slovník, kterým tady různě tu a tam oblažuješ.(buď ale klidný jsou zde i horší)

Joe Arp
9. 8. 2024 12:03
Odpovědět  Tom

Pochopil jsem vše neboj se, pochopit namachrovanýho blba není tak složité i s jeho cikánskými pohádkami Ovčí babičky. Jinak původní reakce se týkala tvého úpění nad osudem amíckých synů a otců, které zachránila AB. Proto jsem ti doporučil něco si načíst o tom jak jemerickej xindl zásoboval Německo zbraněmi i střelivem až do r. 1944, které pomáhaly zabíjet jejich vojáky mj. i při vylodění na plážích. Jinak mi projeď žlábek jazykem, zespoda nahoru, ať ti neukápne! Zdar Vinetůůů.

Tom
9. 8. 2024 12:36
Odpovědět  Joe Arp

A ty nějakou pr.del máš? Vždyť ti všechno leze hubou.

Joe Arp
9. 8. 2024 20:22
Odpovědět  Tom

Viz výše korekte, už to pustili. Hlavně že ti chutná.

Tom
9. 8. 2024 21:07
Odpovědět  Joe Arp

Hele Joe, co kdyby jsme toho už nechali? Věř, že mě víc mrzí to, že jsem na někoho hnusnej, než když je to naopak. Nechci tady soutěžit kdo koho víc urazí – prohráli by jsme oba. Ať tak nebo tak, teď je to na tobě.

Joe Arp
10. 8. 2024 08:57
Odpovědět  Tom

Já s tím “necháním” nemám problém, nic osobního v tom není. Nechápu jen proč se někdo k oslovení chlapče staví jako podrážděná kobra, klidně jsi mohl odepsat “studuj si sám děvče” a nemusela se ta banalita hrotit. Tak se měj a otužuj se, přijdou horší situace.

Slovan
10. 8. 2024 09:30
Odpovědět  Joe Arp

Zaujmul jsem pozici mrtvého brouka a říkal jsem si ON na to časem přijde, ne a ne.

Boomer
9. 8. 2024 11:13
Odpovědět  Tom

.. tady hodně lidí odmítá připustit, že evropská válka byla střetem dvou téměř totožných ideologií v rámci jedné civilizace. Oproti tomu válka v pacifické oblasti byla střetem dvou zcela odlišných civilizací, s odlišnými pohledy na život, jiným kodexem cti, a proto chování Japonců v boji bylo pro jejich protivníky šokem. Tudíž atomová bomba v té době měla určité opodstatnění, a tato kombinace s ruským postupem v Mandžusku zlomila Japonsku vaz.
Odhadované ztráty při invazi na hlavní japonské ostrovy, s ohledem na zkušenosti z předchozích bojů, se pohybovaly někde okolo 1 000 000 mrtvých a zraněných osob na straně US.
Holt dnes lidi strašně rádi posuzují minulost z pohledu současných vědomostí a zvyklostí, ale to by nám mohl taky Karel IV., Otec vlasti, vyjít jako pěkná sv*ně…

Markýza
8. 8. 2024 14:47
Odpovědět  Tom

Jéžišmarjá. Dobře, JÁ nic nevím o Bhútánu a vsadím svě červené lodičky, že jsou nás takových statisíce. Nevím, kde jste přehodil výhybku, ale já se s vámi nehádala o tom, jestli bylo či nebylo nutno shazovat atomovku. Obávám se, že je to otázka, na kterou nelze jednoznačně odpovědět.
Naše dohady šly o tom, kdo je krvelačnější a kdo nejkrvelačnější a koho třeba likvidovat. Ano, jsou národy surovějšího mentálního rozpoložení – což je možná dáno tím, že šikmoočka všeobecně preferují celek, ne jednotlivce. A nějaký ten zahynulý jednotlivec s nimi nemává, rozhodně ne tak, jako s námi.
Mně je dost jasné, proč to Američani udělali a co tím mínili a jestli jim to vyšlo. Protestuju pouze proti paušalizacím typu “Japonci (Američani, Rusové, Srbové, Nigerijci – dosaď dle potřeby)” jsou verbež, kterou je nutné a chvályhodné mordovat kudy chodíme. Tvrdím pouze, že zvěrstva páchal, páše a bude páchat kdekdo. I Rusové, abyste věděl.

Tom
8. 8. 2024 16:33
Odpovědět  Markýza

Co se čerite? Sama jste si naběhla slovem “nikdo” No a teď k meritu věci.
Pravdu máte v tom, že sem si tu vaši odpověď mylně vyložil. Udělal jsem to z lehkomyslnosti a nedbalosti. Bude vám to tak to stačit?. 🙂

Markýza
8. 8. 2024 18:18
Odpovědět  Tom

Ano, naběhla, protože jsem se domnívala, že to pochopíte jako nadsázku – tak, jak jsem to myslela. Pokaždé, když řeknete “nikdo” dá se s tím polemizovat.
A ano stačí – děkuji hezky 🙂

9. 8. 2024 09:59
Odpovědět  Tom

Bomby se hodily, aby ukázali (Američani ukázali) Stalinovi. Lež o zachránění statisíce am. synů a tátů byla mockrát vyvrácena. Pro Japonce byla válka skončena, žádnejm taťkum už nic moc velkýho udělat nemohli. (100.000 US a PH vojáků MacArthur nechal zhebnout na Filipinách, když hrdinně se od nich uchýlil do Austrálie, přečtěte si něco o Bataan Death March. A dostal metál za to, přece nemohli říct, že za to moh. Stejně hrdinně se chtěl vytáhnout v Korey, kde nestrávil tam jednu noc, ale jen v Tokiu, odvolali ho, málem šel do lochu – ne za to Tokio, za jiné průsery).

BTW, kolik US, PH zajatých vojáků zahučelo pod A bombama, těch tam bylo nespočet po tom Bataanu a po jiných akcích, ale to se neví kolik jich tam bylo, radši pomlčet.

9. 8. 2024 10:01
Odpovědět  primak

Stalin čekal jak slíbil přesně 3 měsíce po konci války na pochod na Japonsko přes Mandžusko: 8.5. + 3 měsíce = ???. Kdyby se Stalin dostal do Japonska, jak by to asi s USA dopadlo s jejich pozicemi dodnes? Podívejte se na mapu, kde je Okinawa a jiné US základny. To se pěkně hodí.

Při těch dohodách před koncem války (Jalta, Teherán, Postupimi) byli před Stalinem ti ostatní jako malí kluci, co se schovávali na Ostrovech 4 roky, přes výzvy Stalina otevřte 2. frontu. Ale mysleli si, že s ním pal zametou Operací Unthinkable.

Tom
9. 8. 2024 13:45
Odpovědět  primak

Děkuji za některá fakta, která jsem nevěděl.

9. 8. 2024 17:10
Odpovědět  Tom

Už jsem to tady několikrát doporučoval. Přečíst si knihu Johna Grishama (já jich mám přes 30 v angl., velmi čtivé, nejen napínák, ale zábavné dialogy, při kterých se někdy hlasitě zasměju, ale také o US poměrech).
Bataan Death March https://en.wikipedia.org/wiki/Bataan_Death_March (je to i v češtině, ale dost chudé).

Grishamova knížka se jmenuje česky Zůčtování (The Reckoning) https://en.wikipedia.org/wiki/The_Reckoning_(Grisham_novel)
Je to fikční příběh Američana z chudého jihu, jenž se vrátí po válce z japonského zajetí. Jde o jeho soudní případ s rodinou, trochu záhada, proč se vše stalo a proč že se on tak zachoval.

Nicméně to o té jeho vojně na Filipinech a to, co se díky slavnému generálu McArthuru v prvních měsících US války tam stalo, je tam jako vedlejšák popsáno, neb to toho dotyčného potrefilo. A ty historické prameny, z kterých autor čerpal, jsou tam doloženy.

Pravdomluvny
8. 8. 2024 09:14
Odpovědět  Tom

Zvlášť jednotka 731

standa
8. 8. 2024 14:34
Odpovědět  Pravdomluvny

Víte , jaké pokusy dělali AMi ve Větnamu na zajatcích? Nebo v Korey?Japonci hadr.Nebo dnes v AMI biologických laboratořích po světě…v Africe,…i na Ukrajině ( bylo jich tam 13)(

Tom
8. 8. 2024 16:51
Odpovědět  Pravdomluvny

O té jednotce ví málo kdo. Pitvy zaživa, atd, atd…..

9. 8. 2024 17:20
Odpovědět  Tom

Unit 731. Viděl jsem před časem doku (in RT nebo AlJazeera?), otřesné, co se tam dělo. A jak to vše pěkně převzali Američani. A maj to ve Fort Detrick, stát Maryland, velké vojenské laboratoře, v době Covidu temp. zavřeny, teď je zase otevřeli.

9. 8. 2024 17:23
Odpovědět  primak
9. 8. 2024 17:28
Odpovědět  primak

Vidím comment, takže jsem to taky našel, tady je to celé:
https://rumble.com/v28dn3a-death-factories-where-biological-warfare-was-conceived..html

Tom
9. 8. 2024 17:32
Odpovědět  primak

děkuji

Tom
9. 8. 2024 17:32
Odpovědět  primak

Vím jen, že Američané jim dali svobodu výměnou za výsledky těch pokusů. Co na to říct?

Markýza
8. 8. 2024 09:13
Odpovědět  Frank

Takže si to zasloužili, kurwy jedny. Dobře jim tak.

standa
8. 8. 2024 14:44
Odpovědět  Markýza

Záleží na úhlu pohledu ! Třeba až se vám odpaří dítě , třeba někdo řekne ,, dobře mu tak” U nepřátelského dítěte , ženy …civilistů se to řekne , jak vidí, snadno. Ale jsou vždy dva protivníci a ten druhý je ,, kurwa” že?Jednou rukou nezatleskáš….,,,, půl milionu iráckých dětí je přijatelné”! M.O. Samé kurwy, že?
Asi nevíte , že před tím Ami zapálili Tokio se sto tisíci upálených civilistů. ( nepotřebovali atom)Nebo Dráždany..civilní město. Jejich pojetí civilizace, ale pro ně jsou všichni ostatní,, kurwy” k upálení , jako v Mi Lay.

Tom
8. 8. 2024 16:14
Odpovědět  standa

Já teda si myslím, že to Markýza myslela ironicky. Takovej odsudek mi k ní nesedí.

Markýza
8. 8. 2024 18:19
Odpovědět  Tom

Děkuji. Právě tu přemítám, že tam přičiním poznámku “ironie a nadsázka” – vyřešil jste to za mně.

Tom
8. 8. 2024 18:42
Odpovědět  Markýza

Tak vidíte, tady jsem hned pochopil, na rozdíl od jiných, že jde o ironií a předtím jsem nepochopil, na rozdíl od jiných, že vám vůbec nejde o ať. bombu. No nezabila by ste mě? 🙂

standa
9. 8. 2024 13:58
Odpovědět  Tom

,,Takže si to zasloužili, kurwy jedny”. Dobře jim tak.”
To není,, ironie”. Je to chabá výmluva poté botě Markýzy. Zřejmě skutečně nechápete fakta, která byla řečena. Přeložte si to , jak chcete!!. Myšlenkovou nedomykavost nebudu komentovat!!!

Markýza
9. 8. 2024 14:08
Odpovědět  standa

Staníku. To jsem ráda, že jste mi vysvětlil, jak jsem to myslela Co bych si bez vás počala?

standa
9. 8. 2024 14:38
Odpovědět  Markýza

Byla to nesmírně nevkusné. I ta výmluva na ironii.

Markýza
9. 8. 2024 20:12
Odpovědět  standa

Nevěděla jsem, že mezi námi dlí sám arbiter elegantiare. Vítejte a odpustte sprostným venkovanům!

Tom
9. 8. 2024 14:25
Odpovědět  standa

a kde jste Stando, vyčetl, že tvrdím, že si to zasloužili? Tvrdil jsem, že se prokazatelně ušetřily miliony životů a to je holý fakt a ani moje nedomykavost na tom nic nezmění.

standa
9. 8. 2024 14:46
Odpovědět  Tom

Prokazatelné je, že to byla výhružka SSSR a zkouška jádra na civilních městech. A ty miliony ,, prokazatelné” to máte odkud ? V Tokiu uhořelo 100 000 civilistů pod zápanámi bombami i bez jádra.A Dráždany ušetřili také,, ,,prokazatelně” miliony civilistů???. Dva nálety …první zápalnými bombami a druhý ráno , když se zachranovali ranění a vytahovali s trosek. Holt ,počkali si na další civilisty-požárníky, zdravotníky, ty co odklízeli trosky..taktika ,, spálené země! Jejich taktika praktikovaná v celém světě.,, Vybombardujeme vás do doby kamenné” ..víte , kdo to řekl..a nebyl to Stalin, jak byste zřejmě rád prohlásil!

standa
9. 8. 2024 16:12
Odpovědět  Tom

Mimochodem. Asi neznáte Ženevskou úmluvu o civilistech (hirošima, Nagasaky.civil) , osvěžím vám pamět!
Ženevské úmluvy jsou čtyři úmluvy a tři dodatkové protokoly, které upravují podmínky a pravidla na ochranu osob boje se neúčastnících (CIVILISTÉ, !!!! zdravotníci) nebo z bojů vyřazených (váleční zajatci, ranění, nemocní či ztroskotaní vojáci) během ozbrojených konfliktů podle mezinárodního práva.
Ženevské úmluvy spolu se svými dodatkovými protokoly představují základní prameny válečného práva. Jejich hlavní zásadou je, že v případě války musí být respektována důstojnost lidské bytosti a bez jakéhokoli nepříznivého rozlišování musí být před válkou a jejími následky chráněni ti, kdo se konfliktu přímo neúčastní, jakož i ti, kdo byli z konfliktu vyřazeni v důsledku nemoci, zranění či zajetí. Smluvními stranami Ženevských úmluv jsou všechny státy světa a jejich zásady a zásady prvního a druhého dodatkového protokolu jsou součástí mezinárodního obyčejového práva a z toho titulu zavazují každého člena mezinárodního společenství.

Joe Arp
9. 8. 2024 20:30
Odpovědět  standa

Oni se neušetřili miliony, ale statisíce (uvažovaných!) amíků se vyměnilo za statisíce konkrétních Japíků, spálených AB. Ovšem Vysranoviče to nijak neohromilo páč o amisviních už tenkrát dost věděl! Cukřík ještě nemá nastudováno!

Markýza
9. 8. 2024 14:06
Odpovědět  Tom

Rozhodně bych vás nezabila 😀 stane se každému. To byych musela zabít i sama sebe.

9. 8. 2024 17:32
Odpovědět  standa

My Lai. Před pár dny právě zemřel ten jediný poručík, co byl odsouzen, ale seděl jen pár let. Kapitána, co mu to nařídil, neodsoudili: https://www.washingtonpost.com/opinions/2024/08/06/william-calley-my-lai-massacre-vietnam/

standa
7. 8. 2024 17:43
Ohodnotit příspěvek :
     

Více než jedna třetina. Vidíte , co dělá propaganda. Obavám se , že šílená propaganda tohoto našeho režimu a nabírá obrátky , který nás žene do války brzo udělá to, že tomu budou věřit i čeští studenti a mládež. Už nyní nás osvobodili Amíci a na Den vítěztví po Praze a jinde drandí ami. džípy s ami vlajkami.Šílený jenerál na Hradě, idiotka na MO, ….válečný kabinet
Válečná propaganda je všude. Pejorativ Rus, šváb se stává normou a nadávkou.Napište v novinách ,, řidák” a rozrhají vás na kusy. Napiště ,, rusák” a bude aplaus. Příprava na třetí je v Čechách v plném proudu. Připravují se kasárny, letiště, zbraně, strategické silnice, zásoby….a nálada obyvatelstva! Chucpe.

standa
7. 8. 2024 17:44
Odpovědět  standa

…židák..

Markýza
9. 8. 2024 20:14
Odpovědět  standa

No toto? Taková vkusná přezdívečka a oni by vás trhali? Fuj na ně.

Jarek
7. 8. 2024 18:05
Odpovědět  standa

Těch našich pár vypatlaných zelených mozků si naivně myslí,že by si šli v šiku NATO zastřílet do ruska. Zjevně nejsou schopni pochopit to co už docvaklo i generálům v USA.Jakmile se pokusí NATO
rusa napadnout všechny ty party zelených pošuků a válečných štváčů v evropě tvrdě doplatí na to, že USA z nich nadělali terče nacpáních svých zbraňových krámů a že rus je v rámci sebeobrany vypaří než stihnout zavolat “hurá”.A amík který je v tom nechá samotné si bude jen mnout ruce,jak snadnon se zbavil konkurence. Zbraně by neměly být dávány do rukou slaboduchých blbů. Tady by měly platit přísné podmínky a prověrky jako třeba na zbrojní průkaz. A už vůbec by neměly armádě velet zapšklé a potrhlé staré pany které si hrají s taky na klíček. Jak k tomu normální rozumní lidé přijdou ,doplatit na
hloupé slouhy těch kteří chtějí z války těžit?

Autor
7. 8. 2024 19:10
Odpovědět  standa

Připravovat se můžou, copak o to, ale pokud vydrží touha zemí po svobodě a suverenitě, kde vezmou dostatek zbraní a výzbroje? Je tady v Evropě a vůbec na Zápdě pořádný průmysl? Nebo jako Čína bude vyrábět zbraně proti sobě a dodávat až na frontu? INdie si myslím, velmi dobře chápe, co a jak a mají své zkušenosti. Lidi tady na Západě jsou ve skutečnosti čím dál tím více neschopni ovládat natož v polních podmínkách seřizovat mnouzově nejposlednější techniku, Lidi zpohodlněli a nikdo se nebude starat o nějakou válku, pokud nebude mít co jíst. navíc – právě teď v Anglii – si Západ ničí i sociální podstatu války, tj. právě ty co by za něj měli bojovat. Nebo si někdo myslí, že migranti, které si naváží budou za něj bojovat? Ne, ti přijeli za snadným životem a pokud možno bez práce!
Vždyť je obrovský rozdíl mezi obranným průmylem Západu jako celku a zeměmi jako jsou Rusko, Čína, Severní Korea a některé další. Nebo dají lidem čepice, aby umlátili ty Rusy čepicemi a zaházeli kameny, či umlátili dřevěnými holemi??
Západ nemá nic, než jaderné zbraně, ale nikdo neví v jakém ve skutečnosti stavu, třeba také už nefungují jak mají …

All
7. 8. 2024 21:08
Odpovědět  Peter 008

Je to tak,západ končí.A hutiové v rudém moři napadli dvě lodě a jednu kontejnerovou.Jedna z nich byla letadlová,oznámil to dnes velitel hutiů.

JoFa
7. 8. 2024 17:49
Ohodnotit příspěvek :
     

Jardo dobrý článok, ale mne vysvetlenie prečo Japonsko už generácie paktuje s USA uvedené v článku nestačí citujem: “Fumio Kishida velmi dobře ví, proč se pečlivě vyhýbá sebemenšímu náznaku, že to byly právě Spojené státy, které v roce 1945 svrhly jadernou pumu na Hirošimu.”
Ja si nemyslím, že japonský cisár jeho família a predseda vlády blokuje vnímanie tohoto zločinu objektívne.
Obávam sa, že hrôza tohoto obludného činu bola tak silná, že Japonci rezignovali tak, že panicky sa desia niečoho podobného a ich úplná oddanosť USA pramení z tejto obrovskej potupy. Strach a zdesenie, že by sa na tak malý ostrov mohlo ešte niečo podobné a vo väčších rozmeroch opakovať je to, čo robí z Japonska US otroka.

7. 8. 2024 18:51
Odpovědět  JoFa

Nesmíme zapomenout, že dnešní pozice Japonska je dána pozicí japonské vlády, ne Japonců. Však oni dobře vědí, co jim Američani udělali. Japonsko je okupovanou zemí, je tam 50.000 US vojáků.

7. 8. 2024 18:54
Odpovědět  primak

Letošní výročí Hirošimi, Nagasaki je s problémem, neb nepozvali Izrael kvůli genocidě Palestiny.
S tím ovšem nesouhlasí US velvyslanec v Japonsku (Obamův kámoš) a na protest se nezúčastní, možná taky i naši EU poskokové…

JoFa
7. 8. 2024 19:08
Odpovědět  primak

Obamoví kamoši sú satanisti, takže sa neni čomu diviť. Japonsko sa proti Číne svojho času tiež zachovalo ako agresor, nie sú to žiadni chudáci. Je to veľmi rozporuplná krajina.

9. 8. 2024 17:33
Odpovědět  primak

Ano, všichni EU poskoci tam nepřišli…

Tupý hulvát
8. 8. 2024 07:52
Odpovědět  primak

No snad asi nevědí, když si myslí, že to bylo Rusko !

chcimír
8. 8. 2024 11:40
Odpovědět  primak

U nás je to podobné, dobře víme co nám Němci udělali, ale už to nevadí. Zato šíleně vadí údajná sovětská okupace.
A z USA, které Hitlerovi pomáhaly s depopulací Slovanů a židů, jsou věrní spojenci.

Markýza
8. 8. 2024 18:21
Odpovědět  JoFa

To asi máte pravdu, muselo to být naprosto pekelné trauma. Ale nezapomínejme, že Japonsko je dodnes okupovanou zemí – mají tam 50 000 amerických vojáků. Fakt jsem nepřidala nuly…..

jmm
7. 8. 2024 18:37
Ohodnotit příspěvek :
     

Zbytečná genocida Japonců-a tím “to” po IIWW vše začalo…

krůtí brko
7. 8. 2024 20:18
Ohodnotit příspěvek :
     

Japonsko je dlouhodobě okupovaná, liberalizovaná a tudíž zlomená země. Něco jako v Evropě Německo. Nejdřív byli vystrašení, potom postupně převychovaní a dnes už jsou stejní jako na Západě. Atomizovaná společnost honící se za zážitky a za pracovním výkonem, který jim slouží jako anestetikum, a pochopitelně za penězi, které milují. K tomu jsou disciplinovaní a zvyklí poslouchat, to je jejich nátura. Nevím, co všechno by se jim muselo stát, aby se z toho nějak dostali.

Tom
7. 8. 2024 21:51
Odpovědět  krůtí brko

jak může být, tusim čtvrtá největší ekonomika světa, zlomená země, kde asi v roce 2018 při 20 000 žadatelů o azyl bylo vyhověno jen dvaceti? Co bych za to dal za takto zlomenou Českou republiku a modlil se aby zůstala takto zlomená napořád. Nebo mně něco uniklo?

Putinovec
8. 8. 2024 08:10
Odpovědět  Tom

Japonsko je zlomené populačně . Mladé generace nemají zájem o zakládání rodiny a tím pokračovat v budování společnosti .
Japonská kultura zdegenerovala takovým způsobem , že Japonec je doplňkem “chytrých” přístrojů .
Je to jako veliká dýně , která je uvnitř shnilá .
Během několika generací se smrsknou početně sotva na čtvrtinu . Fungovat budou odlehlé vesnické oblasti , kde se uchová tradiční rodinná kultura .
Města dopadnou přesně tak , jako Calhounův experiment .
https://ekolist.cz/cz/publicistika/priroda/mysi-raj-nebo-mysi-peklo-slavny-experiment-vypravi-lidem-jen-to-co-chteji-slyset

Tom
8. 8. 2024 08:39
Odpovědět  Putinovec

V tomto ohledu máte pravdu. V Japonsku je tuším porodnost 1.3 dítěte na ženu. V EU je tuším kolem 1,5, ale všichni víme, či zásluhou to je. Takže nebýt těch obohacovaču v EU, tak je Západní Evropa tam, kde Japonsko . Se teda domnívám.

Autor
8. 8. 2024 08:24
Ohodnotit příspěvek :
     

Jen připomenu co zde prakticky nezaznělo:
1 – bombardování Drážďan bylo pokusem uvidět, jak by se také realizoval plán Nemyslitelné.
2 – atomovky shodili na Japonsko ani tak ne kvůli válce s Japonskem, ale především jako zastrašování silou Sovětského svazu.

Slovák
8. 8. 2024 08:38
Ohodnotit příspěvek :
     

Doteraz nikoho na ” židozednářskom” Západe nenapadlo prečo židozednáři Ameriky zvolili dátumi 6.a 9. augusta pre zhodenie na Hirošimu a Nagasaki! Pritom je to taj jednoduché! Zavraždili státisíce Japončíkov vo viere že budú vzkrieseni a znovuzrodení! To Japonsko kde je v ich mytológiách ospievaných 8 ostrovov Japonska s 8 hlavým Drakom, a po strate slnka ho vylakali z jaskyne 8 hranatým zrkadlom! Dnes uz dobre viem aký zmysel dávajú tieto čísla v astronomickych mytológiach sveta! A aj to, ze ked Kristus umieral na Kríži, od 6.do 9.hodiny zakryla svet tma, a potom bol Kristus vzkriesený! Aj preto je z Pentagonu 69° sz Aarlingtonsky nar.cintorín, kde americký ” hrdinovia?” čakaju na ich vzkriesenie! A toto číslo ma aj isté súhvezdie ktorým začal nový Precesný vek!

9. 8. 2024 10:11
Ohodnotit příspěvek :
     

Ta fotografie toho chapečka. Viděl jsem před časem o tom doku film na NHK satelit. Jak to zkoumali podle všech možných rozborů fotografie a toho místa. Oni maj mnoho dobrých dokumentů a dělaj to šikovně, aby nenapadli přímo své okupanty. Nicméně z toho co říkaj, se dá mnohé domyslit. O nějakém zapomnění a milování okupantů ani ň. Na Okinavě jim dělaj problémy po léta jen co můžou.