18 milionů pro Bolka Polívku. Za co? „Těžko se mi komentuje…“
Ze sítí
„Koukám, jak za třicet let ztratila kulturní branže prestiž tím, jak se mnozí zaprodávají s politiky a vydávají různá prohlášení,“ pronesl v rozhovoru s moderátorkou Janou Bobošíkovou muzikálový producent a spolumajitel Divadla Broadway Oldřich Lichtenberg a ukazoval na ty, kteří „žijí z dotací“, s povzdechnutím, že lidé již házejí každého z kultury „do jednoho pytle“. „Vždycky kumštýři objížděli hrady a hráli pro ty hradní pány,“ zaznělo v rozhovoru poté, co Bobošíková nadnesla téma osmnáctimilionové dotace pro Divadlo Bolka Polívky.
Velkou vlnu nevole nejen u většiny občanů, ale i v umělecké branži v uplynulých dnech vyvolal návrh ministra financí Zbyňka Stanjury (ODS), který vyzýval, aby se ustanovila – namísto současných tří – pouze dvojice sazeb DPH. Návrh, o němž se chystají vládní strany jednat, počítá s tím, že by se DPH u potravin a nealkoholických nápojů i v Česku mohla trvale snížit ze současných patnácti na čtrnáct procent, zdraží obří paleta dalších nezbytných statků.
Ministerstvo financí plánuje přesun ze současné desetiprocentní sazby DPH do 21procentní sazby u ubytovacích služeb, vodného a stočného, tepla, opravy obuvi, kožených výrobků a kol a také u sportovních a kulturních akcí. Zvýšit DPH z deseti na čtrnáct procent pak chce ministerstvo například u léků, veřejné dopravy, stravovacích služeb, knih, novin a časopisů a bezlepkových výrobků.
Lichtenberg v pořadu „Aby bylo jasno“ potvrdil, že se v kulturní sféře Stanjurovy návrhy nesetkaly s vřelým přijetím a sám je posléze taktéž kritizoval. „Ono není nejhorší to DPH, to nejhorší je, že se opět rozevírají nůžky mezi veřejně podporovaným sektorem a soukromým sektorem,“ pronesl s tím, že mnohých kulturních institucí včetně například městských divadel se změna DPH netýká, jelikož DPH neodvádějí, kdežto soukromé kulturní instituce zvýšení DPH u vstupenek do kin, divadel a na koncerty ze současných deseti na 21 procent pocítí.
„My nejsme konkurenceschopní. Nemůžeme celé náklady přenést na diváka, to prostě v žádném případě nejde. Abychom v tuto chvíli zdražili o jedenáct procent,“ vadí mu. Nechápe také, proč dosud mají veřejné kulturní instituce odlišné parametry.
Lidé prý všem z kulturní branže v diskusích často „dávají facky“, ty by podle něj však měly směřovat jen k určité části lidí z kultury. „Ty facky nepatří nám, ty patří tomu systému a veřejným institucím – ty hospodaří, říkávalo se, ‚tureckým hospodářstvím‘, s obrovskými rozpočty a žijí z dotací,“ vadí mu.
Případné zavedení změn DPH by prý mohlo být pro jeho divadlo až likvidační a mělo by i mnohem širší dopady. „To o DPH není rozhodnutí ekonomické. To je rozhodnutí politické. Tady si musí naše vedení říct, zdali chce, abychom se vzdělávali ve školství a kultuře, anebo abychom krněli a pili lahvový pivo doma,“ nešetřil vládu, která podle jeho mínění tíhne k „populistickým a nekompetentním“ rozhodnutím, za něž mají nyní platit umělci a lidé působící v kultuře. Sám by prý preferoval, aby se zvýšila spíše daň z příjmů, a nikoliv nepřímé daně, jejichž růst povede i k dalšímu zvýšení současné inflace.
Bobošíková následně vytáhla i téma osmnáctimilionové dotace pro Divadlo Bolka Polívky, která podle kritiků mohla mít souvislost s hercovou předvolební podporu ODS, kdy si naklonil přízeň brněnské primátorky Markéty Vaňkové. Bobošíková v té souvislosti jmenovala i podporu Polívky vyjádřenou prezidentu Petru Pavlovi.
„Mně se to těžko komentuje, protože jsme s Bolkem kamarádi, a upřímně mu jenom závidím osmnáct milionů, které jeho divadlo dostalo. Ale co bych vám řekl… Vždycky kumštýři objížděli hrady a hráli pro ty hradní pány. Když hráli dobře, tak dostali štědře zaplaceno, a když hráli blbě, tak byli vybičováni a vyhnáni z toho hradu,“ vyjádřil se k věci Lichtenberg a vrátil se ke svým slovům o tom, kam se jeho branže dostala za třicet let „kupčení s mocnými“. Vše se prý akorát umělcům následně vrací nepřízní u lidí.
Celý rozhovor můžete zhlédnout zde:
https://www.youtube-nocookie.com/embed/MuTd8SF6kY8
Parlamentní listy a sítě
Nezdá se vám,že i Bolek Polívka předvádí velmi slabou ,,kulturu”,která je horší,nebo minimální,ty jeho herecké výkony nic moc,nestojí ani za pendrek.
Ukaž rodokmen a když budeš česnek, tak je dostaneš taky. To nevidíte a to není jedno přihrání, takových bylo a bude.
Strčte si tu vaši pokleslou kulturu někam.Víte jak je krásně v lese? Žádné “umělce” nepotřebuji.
Žiju spojený s lesem a celou přírodou od malička dodnes, více jak 60 let a nikdy jsem nepotřeboval lékaře,kolik je Vám a koho chcete poučovat o lese a kultuře,napadáte velmi hloupým způsobem,jako trol.
A znáte ráno v lese,nebo umíte cítit energii stromů,přišla k vám někdy zvěř v lese až na dotek,když zcela splynete s okolním prostorem ( u mne od 10 let) viděl jste někdy obrazy malíře Šiškina,slyšel jste tetřeví tok,viděl jste někdy dokonalý balet , nemusím tady říkat kde…samozřejmě,že dokonalé umění je propojeno i s přírodou,-stop,nejsem chvástal a tady se to nehodí,bylo by to na jiné téma v ůzkém kruhu.
Jediné, na co šlo koukat, bylo “Kurvahošigutentág”. Ale tam hrál sám sebe – zbohatlík alkoholik, tak mu to šlo. Jinak jeho tvorba velmi slabá, až zoufalá.
JIří,souhlas.
Mě se líbil ve víc filmech, ale že by to byl pan herec, to zas nebyl. Tedy není.
Ono když celý život dle objednávky měním svůj charakter ? Když podle objednávky měním svůj intelekt, světonázor a další určující prvky v životě? A ono je to dnes a denně. A jsem v tom vzdělán a jsem za to i placen ?
Tak mi někdo sakra řekněte který ten charakter je vlastně můj !!!
Ano, celý život se měníme. Záleží jen na nás, jestli k lepšímu, nebo k horšímu.
dyk je to tak jednoduchý – televizi nesleduju, do divadla na kolaboranty komediantský nechodím a koncerty kolaborantskejch skřehotálků vynechávám – čtu si doma starší knihy.
Když toto udělá většina lidí tak ty kolaboranty neuživěj ani dotace
Už dvacet let si myslím,že velká část tzv.vzdělávání a ještě větší tzv,kultury je na škodu.
K ŽUMPĚ” ONO TO STÍM POLÍVKOU JE ASI TAKTO”
JE PÁR VÝJIMEK MEZI HERCI,ALEON TO URČITĚ NENÍ.
NEZAPOMÍNEJME
NA STARÉ ČESKÉ PRAVDIVÉ POŘEKADLO
“Kam vítr, tam umělec – komediant”
Novotny a Polivka a prevazne prostoduchy humor. Synek Novotneho a Polivka osobne, velci podporovatele ODS. Tedy tech, kteri nesedi v hledisti, nesleduji jejich pochabe porady v CT. Tech, kteri si s divaky Novotneho (otce) a Polivky timto osobne utiraji zadnici.
Takze v hledistich, u televizoru, nesedi ani hrdi lide ani lide majici prehled. Vysledek je nasnade.
Až ľudia prestanú uctievať to, že sa niekto dokáže dobre pretvarovať, politici cirkusantov prestanú používať na svoju propagáciu a korumpovať. Kedysi títo “umelci” – cirkusanti, herci nedosahovali spoločenskej úrovne roľníkov. Nič sa nezmenilo, ich pracovný nástroj je pretvárka, nepatria na vrchol spoločnosti, pramálo jej prinášajú. Oni na spoločnosti parazitujú.
o chceme od komediantů? když na ČEZu májí takového exota na vysoké funkci a ještě jej platí za totální nesmysly:
Vanoucí vítr a dopadající sluneční svit jsou naše lokální zdroje, nikdo nám je nevezme. A právě proto jsou bezpečné.
Pavel Řežábek, ředitel útvaru analýzy a prognózy ČEZČlánek byl původně publikován na webu hn.cz.
Komediant v ČEZu nesmí škodit strategickému odvětví, ale Stanjura jako hl. akcionář vůbec nechápe zločiny energetiků, a tak je lepší se věnovat Polívkovi a jeho 18 mega!!!!!!!
jak mohou být OZE bezpečné, je-li zataženo a nefouká,….ten chaot ani neví, co musí EPS zajistit, škody z výpadků elektřiny jsou v zahraničí HRAZENY, kromě mimořádné události, tou však není výpadek OZE !!! a tak proto nejsou OZE bezpečné !!! ředitel v ČEZu se mýlí….!!!!!!!!!!!!!!!!!
Komedianti békali na podporu prezidenta a ten je za odměnu nechal koukat z Hradních oken.No a někteří i bakšiš v podobě dotace dostali.Holt to Havlíčka… ,,Nechoď Vašku s pány na led”,už neplatí.
Jenom jsem ten článek proletěl. Když národ nechápe co s ním pár tisícovek tvorů provádí, není mu pomoci. Důstojnost národa je mizivá a tudíž si s lidmi budou moci kdykoliv vytřít. Mladé generace jsou ztracené, ty už duševně neobrodíte, tak ať si vše vyžerou až do dna. Nic jiného jim nepomůže, než vlastní poznání, co s nimi globál a jeho domácí slouhové zamýšlí.
Někteří únosci z 11. září byli agenty CIA, naznačuje odtajněný soudní spis
https://aktax.cz/nekteri-unosci-z-11-zari-byli-agenty-cia-naznacuje-odtajneny-soudni-spis/
Největší škody působí mlčící většina, která chce mít klid, jí stačí jen přežít, podřizuje se a se vším souhlasí…
No jo paní Zdeno, a co s tím chcete dělat. Když zkusím s někým navázat hovor ohledně poměrů v zemi, buď mlčí nebo řekne, že ho to nezajímá, pokud vás dokonce slovně nenapadne. Já jsem to vzdal, převýchovu nechávám jiným. Už nemám věk na to, abych se rozčiloval a ubližoval svému zdraví. Proto se mi tak líbí to Tibetské pořekadlo- má li problém řešení, starosti jsou zbytečné a nemá li řešení starosti nepomohou. Nás pár vlastenců se trápí co bude s naší vlastí a obrovské většině je to jedno. Prozatím jim panstvo ještě nějakou kostičku pohodí a jim to stačí. Zotročeni nebo nezotročeni, hurá ještě žijeme, říkají si a co bude za 2 a více roků je nezajímá, obzvláště ty mladé. Oni říkají, musíme si užít. A prosím, my staří otřískaní bardi to nemůžeme zachránit, když oni ti mladí nechtějí a chtějí žít v tomto marasmu. Ať si užijí, nic jiného k tomu nemohu říci, ale ať si nechodí nikdy stěžovat, protože pokud by přišlo na mne, tak kopanec by bylo to nejmenší, co by mohli dotyční obdržet.
Navíc,..lidé přilepeni na obrazovky veřejnoprávní čt. sledují s nadšením oslíka jak se sami komedianti glorifikují jak jsou ti nej ze společnosti. Jakým jsou přínosem. Při pouhém poslechu ovací a potlesku by jeden řekl že potlesk a ovace patří nějakému záslužnému činu,..že třeba někdo zachránil nějaký lidský život. Ale ne to jen komediantská spodina si předává “lva” a já nevím, co ještě. A plebs je spokojen. Pak si přepne “Prásk” a podobné sračky a je kupodivu spokojen.
Komedianti se do těchto pozic vyšplhali v 89′ po našich shrbených zádech a vůbec se nestydí natahovat pro naše peníze pazoury pro dotace a pobídky.
Ano, to vše je zřejmé. A nějaký nápad co s tím? Co kdyby jste Pane Tau, použil buřinku k nápravě této bídné situace.
Nechal si postavit luxusní farmu, zve si na návštěvy známé celebrity, chlastá, hoduje, chvástá se před kamerou s Polraichem, dělá granda… to všechno stojí prachy, které nevydělal. No, hlavně že v opilosti mumlá, že potřebujeme nóbl noblesního presidenta… Takže nóbl. Zřejmě zná manýry politiků, když si už dávno myslel, že ty dluhy za něho někdo zaplatí. Jiný člověk by šel za stejné dluhy do basy.
Bývaly časy, kdy takoví komedianti a ochotníci čekali na hranicích obce, až je starosta vpustí a mohli si na náměstí vydělávat svým “uměním”. Dnes nám ti stejní komedianti chtějí řídit státní kasu a rozhodovat, kdo bude dosazen na Hrad nebo do Strakovky a komu máme povinně nadržovat ve světě, kde se válčí.
Nějak nám ta Polívka zkysla…
Zkysla, ano, zkysla. Ono by stačilo odbourat čt, která je futruje penězi, Čt je hlavní příčinou úpadku společnosti. Nejlépe to bylo vidět, když podpořili toho hnědozrzavýho krysaře, který dotáhl ten početný dav na Letnou
Mojí favorité byli v jistou dobu Mádl s Isovou! Jejich skeč “přemluv bábu s dědkem” byl moč povedený. Dnes už se veřejně takto příliš neangažují, ne každá bába s dědkem trpí demencí a ještě si jejich bohulibou angažovanost pamatují. Podobně jako přednes herce Donutila a jeho snědé Sněhurky, tím si taky krásně nas*ral do bot.
Prostě pravý komediant musí kráčet s dobou, to je marný. Časy F.L.Věka už jsou minulostí…
Tehdá Donutil natrh pr-del i Zápotovi s tím jeho vánočním povídáním děckám, jak Ježíšek rost a rost, až mu narostly fousy a je z něj děda Mráz. Mám to na cédéčku a vždycky o Silvestra si to pouštím spolu s tím kůlem v plotě, jak tam exceluje Jakeš.