Krize UKRAJINA

Štefec: Tak pokud to shrnu, Rusové příměří nepotřebují!

Abych to shrnul. V Rijádu se na dvoustranné schůzce Američané a Ukrajinci dohodli, že Ukrajina je pro mír a na důkaz své mírumilovnosti souhlasí s třicetidenním dočasným příměřím. Pokud možno zahájeným včera, píše na facebooku Jaroslav Štefec.

Trumpův poradce pro národní bezpečnost Waltz tamtéž sdělil světu, že „Ukrajina sdílí Trumpovu vizi míru“ a ministr zahraničí Trumpovy vlády Rubio „… očekává, že s tím bude Rusko souhlasit“. Počítám ale, že se nedočkají. Ani jeden, ani druhý.

Třicet dní je zdánlivě krátká doba, kterou ale Ukrajina nutně potřebuje k doplnění ztrát a přípravě nových obranných linií. Rusko příměří nepotřebuje, naopak. Pokud by na něj přistoupilo, muselo by jeho vedení v případě obnovení bojů počítat s výrazným nárůstem ztrát lidí a techniky. Na pozadí faktického kolapsu ukrajinské fronty proto nebude tuto „mírovou nabídku“ prakticky jistě akceptovat.  Navíc když Trump, aniž by počkal alespoň formálně na ruské vyjádření, s okamžitou platností zrušil pozastavení sdílení zpravodajských informací a dal pokyn k obnově dodávek amerických zbraní, které by ukrajinské ozbrojené síly v případě příměří aktivně a v pohodě využily k posílení obrany a přípravě na nové útoky.

Je více než jasné, že ukrajinská „delegace“ jela do Rijádu pouze formálně, s cílem zajistit Američany připravenému „mírovému plánu“ punc oficiálnosti a vytvořit pozadí mediálního obrazu Trumpa mírotvůrce. Pokud Rusko navrhované dočasné příměří odmítne, měl by Trump důvod obvinit Putina ze sabotování mírového procesu a notovat si s EU. Pokud ho přijme, bude Putin čelit velkým politickým problémům jak doma, tak v zahraničí. Čili staré dobré ultimátum, upečené bez Ruska. Tentokrát ovšem s „bezvýhradným“ závazkem Ukrajiny zajistit americkým firmám přístup k ukrajinskému přírodnímu bohatství. Trump tak dostal co chtěl, a Zelenský nejspíš slib, že možná přežije. Když bude hodný.

Zvláštním řízením osudu v noci před jednáním Ukrajina provedla dosud největší dronový útok na civilní města v hloubce Ruska, a to včetně Moskvy. Ve stylu „padni, kam padni, čím více škod a mrtvých, tím lépe“. Těch pár dronů z více než tří stovek vypuštěných, které prorazily PVO, dopadalo bez výběru na obytné domy, parkoviště a další objekty v civilní zástavbě, zcela mimo vojenské objekty. Jejich nálože zabíjely a zraňovaly nevinné lidi, navíc v době, kdy byl v Moskvě na oficiální návštěvě tajemník OBSE, který jednal se Sergejem Lavrovem o možnosti obnovení spolupráce Ruska s touto organizací.

Nevím, jak tento útok vnímají Američané, ale mám pocit, že se jim příliš nehodil.  Jeho plánovače vedla nejspíš úvaha, že pokud Rusko v odvetu udeří na Ukrajinu, bude možné spustit celoevropskou mediální smršť na téma, že Ruská federace si příměří nepřeje a sabotuje ho útoky na území Ukrajiny. Povedlo se jim narušit očekávatelné diplomatické ruské odmítnutí příměří, na které by Trump mohl navázat oblíbeným „máváním klackem“ pro média a své obdivovatele v USA. Moc bych za to nedal, že tento tah nebyl součástí amerických plánů a jeho plánovači jsou mnohem blíže, než za oceánem. Putinovi teď vlastně nezbývá nic jiného, než tvrdě odpovědět. Otázka zní, nakolik tvrdá ta odpověď bude. A jestli bude skutečně znamenat přerušení dialogu USA – Rusko, jak to osnovatelé útoku nejspíš zamýšleli. Vzhledem k okolnostem bude možná daleko tvrdší, než Ukrajina a její sponzoři očekávají.

A na závěr ještě snad drobný detail, malý střípek do skládačky. Současně s útokem na území RF byla náloží na ukrajinském dronu poškozena měřicí stanice ropovodu Družba. Díky tomu došlo k dočasnému zastavení dodávek ropy do Maďarska a na Slovensko. Na svém Facebooku to uvedl maďarský ministr zahraničí Peter Szijjarto. Takže jsme zase tam, kde jsme byli.

*

plk. v. v. Ing. Jaroslav Štefec, CSc., na snímku ze včerejška je skupina ruských vojáků  s rudkou trikolorou v centru osovobozené  Sudži.

sdílet na

Souhlas
Upozornit na
31 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Stan
14. 3. 2025 01:04
Ohodnotit příspěvek :
     

Ukronacistický režim v čele s židem Zelenskim musí být zničen, Ukrajina je jen umělý konstrukt, většina území spadala pod Rusko

Jarek
14. 3. 2025 07:14
Odpovědět  Stan

A nějaké příměří je jen snahou na chvíli zachránit bandernácky před kapitulací v té zástupné válce západu proti Rusku. Je to jen počítání boxera do 8, kdy po dalším povelu “box”, přijde definitivní KO. Vždy je lepší prostě přiznat porážku a ušetřit tak zdraví a život.

Ijn
14. 3. 2025 07:27
Odpovědět  Jarek

DJT zahájí tresty masových vrahů přes oficiální analýzu vakcín==genová terapie lidstva Peter Kotlářem odstartováno. Zákaz výkonu veřejné funkce všem pachatelům na veřejném zdraví v ČR….zákaz účasti ve volbách 9/2025 ANO SPOLU KSČM….prostor novým odpovědným lídrem na správě státu ČR!!!

Slovan
14. 3. 2025 07:44
Odpovědět  Ijn

Včera mě to video má to 54 minut přišlo do telefonu. Zíral jsem, byl dost nekompromisní a s novináři se nepatlal, ždy odpálkoval. Tvrdóó!!

janle57
14. 3. 2025 09:31
Odpovědět  Stan

Bezpodmínečná kapitulace svinské Banderiny musí být podepsaná v obsazeném Kyjevě
a odporné krysy jako Zelenský, Timošenková, Porošenko a další, postaveni před
novodobý norimberský tribunál za zločiny genocidy proti vlastnímu a ruskému národu,
takhle podobně přeci končila II.sv.válka, nebo snad ne?

cool
14. 3. 2025 01:19
Ohodnotit příspěvek :
     

Jseš blbej mládě? 🙂
Speciální vojenská operace je denaficikace a dokud ji nedokončí tak budou pokračovat a Trump to ví že to nezastaví protože dokonce jako velmoc mají povinnost bojovat proti nacistům a nikdo to přes veta nezmění. Aby bylo jasno a ostatní konečně se dozvěděli oč tu jde ale od válečných jestřábů se to nedozví sankcí k prdu k smíchu střeleb do vlastních nohou idioty světu kdekoliv, euálie proformy lobystů globálních lichvářů. NWO kryplace.
https://otevrisvoumysl.cz/davos-agenda-2021-velky-reset-ursula-von-der-leyenova-klaus-schwab-kdo-jsou-skutecne-my/

Autor
14. 3. 2025 03:20
Ohodnotit příspěvek :
     

Čistě podle činu to vypadá a také podle informací, že Trump si udělal alibi, že nabídl mír – příměří – a ti proradní Rusové, Putin, to nebrali … tím si rozvázal ruce a “to oni a ne já jsem nesplnil volební slib …”
Pokud na takovéto příměří Putin přistoupí – bude mít doma nakonec velké problémy. Zvláště kdyby pak Ukr. pak za pomoci amerických zbraní způsobila nějaký další “Kursk”. Na druhou stranu by to posílilo v Rusku ty, kteří by prostě dokončili zničení Ukr.

Mia Markýza
14. 3. 2025 08:21
Odpovědět  Peter 008

Mně to připadá, že to Putin Trumpetovi nějak odsouhlasil. “Doníku, je ti jasný, že žádný příměří nebude, ale chápu, že si takříkajíc musíš zachovat svou čest a tvrdit, že za to můžu já – když už jsi vykřikoval, jak ukončíš tu válku do tejdne. Hele, mně je to jedno, už takhle jsem KoZe za satanáše, tak ať se věci hejbou – klidně to na mně hoď. Taková prkotina už mě nerozhodí.”

ovp 68
14. 3. 2025 08:35
Odpovědět  Mia Markýza

.. tak mi tedy řekněteé.. co je vlastně špatného na tom, že některá ze stran válečného konfliktu usiluje o vítězství? To je přece hlavním cílem obou stran, když do konfliktu vstupují.
Boxer snad jde do ringu s tím, že nechce být za hrubiána, co dal druhému boxerovi do zubů?! No, to tam nemusí chodit vůbec a jen hodit ručník mezi provazy.

To jako že bych se potom třeba já měl stydět, že jsem poslal k zemi mládence co mě napadl, alébrž si myslel, že si s dědkem snadno poradí? No ani ho*no, zlatá rybko.. na pekáč s tebou! ;o)))))

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Mia Markýza
14. 3. 2025 08:43
Odpovědět  ovp 68

No…snažím se poctivě sledovat vaš nit , Boo, a shledávám, že vede po druhé straně řeky, než ta moje. Proč vás tak rozčílila myšlénka, která vede po druhé straně řeky, na to si odpovězte sám 🙂

ovp 68
14. 3. 2025 08:53
Odpovědět  Mia Markýza

.. tak mi tedy řekněteé.. je oblíbeným úvodem skečů mého oblíbeného komika Felixe Holzmanna. Tudíž i jistou determinací smyslu mého příspěvku.
Tak vám to zjednoduším.. já osobně bych se tím “ničitelem míru” klidně stal, být v Putinově kůži. C’est La Guerre… 

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Mia Markýza
14. 3. 2025 08:57
Odpovědět  ovp 68

Ano. A proč se tedy prokrista hádáte o to, co vnímáme stejně? A mimochodem, s těmi vašimi škatulkami na mně nechoďte, už jste si měl dávno všimnout, že nepochodíte.

ovp 68
14. 3. 2025 09:22
Odpovědět  Mia Markýza

..a proč si myslíte, že se hádám? Z mé strany šlo o žertovní vyjádření nesmírně vážné myšlénky. Se mi zdá, že jste ňáko překyselená…

Jdu namazat řetěz.

Mia Markýza
14. 3. 2025 09:26
Odpovědět  ovp 68

Proč si myslím, že se hádáte? Inu asi proto, že jste nasadil takový hádavý tón, no 😀 Jo tak žertovný……tak to si holt žertování představujeme každý jinak. Já u žertování neprskám 🙂

zdendulka
14. 3. 2025 13:25
Odpovědět  Mia Markýza

Putin je vlastenec, ne hokynář.

zdendulka
14. 3. 2025 13:25
Odpovědět  Peter 008

ne..ne 🙂 Dóňa měl ostatní za babráky,. že to nezvládli a teď kouká, jaký je to tvrdý oříšek…. On sám je asi taky poněkud americky natvrdlý, že si neumí zapamatovat základní podmínku : příměří ne. Jen pevný mír. Pořád mele o příměří. Příměří = podraz, když k němu Zelenskému přidává další zbraně. Taková absurdita – mele o příměří, ale dodá vše potřebné pro válku, včetně zpravodajských služeb. Prostě si nevidí do huby, nebo si myslí, že ostatní mají IQ veverky. Nebo už demence klepe na dveře.

jmm
14. 3. 2025 05:40
Ohodnotit příspěvek :
     

Na “ně” opravdu bacha….

P9
14. 3. 2025 07:36
Ohodnotit příspěvek :
     

Larry Johnson: Ohledně příměří Putin říká, že jde o „nuance“
https://kispep.wordpress.com/2025/03/14/larry-johnson-ohledne-primeri-putin-rika-ze-jde-o-nuance/

John & Nisha Whitehead: Když se nesouhlas stává zločinem: Válka proti politickým projevům začíná
https://kispep.wordpress.com/2025/03/14/john-nisha-whitehead-kdyz-se-nesouhlas-stava-zlocinem-valka-proti-politickym-projevum-zacina/

Kelley B. Vlahos: Pane Trumpe, byl byste rád, pokud byste měl ve svém týmu Dana Davise
https://kispep.wordpress.com/2025/03/14/kelley-b-vlahos-pane-trumpe-byl-byste-rad-pokud-byste-mel-ve-svem-tymu-dana-davise/

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pijack
14. 3. 2025 07:39
Ohodnotit příspěvek :
     

Pro Ukrajinu jsou jakékoli územní ztráty tabu, vzkazuje Kyjev Putinovi 🙂
No, já bych vzkázal Kyjevu, že Zelenský může tak maximálně vzkazovat uklízečce, že mu došel na hajzIu hajzIpapír 🙂

Mia Markýza
14. 3. 2025 08:22
Odpovědět  Pijack

To snad ani néni možný! 😀 😀 Kyjev se vznáší ve sféře snů jako holubička.

Albi
14. 3. 2025 10:37
Odpovědět  Mia Markýza

No – když Trump “ukončuje válku” způsobem, že se na podmínkách dohodl se Zelenským, který s nimi nakonec i souhlasil a Putin jen dostane příkaz je splnit, pak je možné všechno.

Slovan
14. 3. 2025 07:41
Ohodnotit příspěvek :
     

Gosudar mluví zcela jasně a srozumitelně. Bravo V.V. Putine, už bolo dosť klamanie.

Putin podpořil návrh na zastavení bojů, má však řadu výhrad. Vyjádřil se i Trump – YouTube

Pavel VI.
14. 3. 2025 08:17
Ohodnotit příspěvek :
     

Jardu Štefce si občas rád poslechnu jeho vyjádření a zkušenosti jsou fundované. Ale nesouhlasím s vyjádřením, že Putin příměří nepotřebuje. Putin ho potřebuje v rámci své diplomacie v BRICS kde hovořil o ukončení války a Rusko není tím kdo by chtěl válku protahovat. Putin ví, že celý svět se dívá, Čína, Indie, Arabské státy, Afrika, atd. on musí ukázat vstřícnost jinak bude v rámci BRICS nedůvěryhodný.
Co se týče slov o tom, že Ukrajina využije příměří k vyzbrojení a přípravy na pokračování války. Tak hlavně nepíše se rok 2022 kdy by to možná platilo. Ukrajina je vyčerpaná ekonomicky, morálně i demograficky. De facto oplocená země na jihozápadě aby jim hrdinní Ukrajinci neutíkali před verbíři (lovci lidí). Mnoho normálních lidí na Ukrajině si pokračování války nepřeje, režim to ví a musí vyvíjet stále větší represe aby je přinutil bojovat.
Já si spíše myslím, že Ukrajina využije příměří k tomu, že se ho pokusí sabotovat pod falešnou vlajkou aby vina padla na Rusko, které dle jejich vyjádření určitě příměří nechtělo a dělá vše proto aby svedli vinu na Zelenského a spol, že ho porušují. Pro Ukrajinu je tato varianta daleko výhodnější umožní jim postupně do bojů zapojit vojáky NATO.

Rukikurin
14. 3. 2025 09:37
Odpovědět  Pavel VI.

Že se pokusí UA příměří zneužít bych si troufal potvrdit, dokonce mu s tím šméčka z EU jsou ochotni pomoci. Chovají se podle bývalého hesla: ” Mír ubráníme, kdyby nezůstal kámen na kameni”. Končím zlomkrkovým obratem- začínám tomu konečně nerozumět

JoFa
14. 3. 2025 10:01
Odpovědět  Pavel VI.

Takže je podľa vás dôležitejšie ako vyzerá Putin pred Brics, ako to ako vyzerá pred svojim národom, ktorý krváca za víťazstvo a dokončenie SVO?
Chabé záruky západu majú byť zárukou mieru?
Ak sa majú do bojov podľa vás zapojiť vojská NATO, tak čo bude robiť Amerika?
NATO EU chce bojovať a NATO US chce mier= trochu schizofrénne nie? A tomuto NATO by ste veril, že dodrží nejakú dohodu?

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
JoFa
14. 3. 2025 10:07
Odpovědět  JoFa

Tu je vyjadrenie Lavrova celkom dole k dohodám uzavretým s Ruskom https://www.hlavnespravy.sk/primerie-alebo-len-dalsi-podvod/3860530

JoFa
14. 3. 2025 10:23
Odpovědět  JoFa

Asi by bolo dobré sem dať prejav Putina, keď mobilizoval ľudí do ŠVO a porovnať s jeho výrokmi dnes pri uzatváraní mieru, kedy hovorí ňuansách. Chruňo o chruńansách..

Pavel VI.
14. 3. 2025 13:04
Odpovědět  JoFa

Pro Putina je BRICS důležitý, protože se již nesmí opakovat diktatura SWIFTu – odtržení od vlastních finančních prostředků státu kde EU ukradla peníze jinému státu a ještě je chce nelegálně a proti jejich vlastním pravidlům utratit.
Velice dobře si to uvědomují členové BRICS a nechtějí aby je v budoucnu potkalo to samé. Prostě petrodolar jako hlavní platební měna má na kahánku a BRICS je nadějí že se to může podařit. Rusové Putinovy zatím věří a země BRICS jsou pro ně mnohem důvěryhodnějším partnerem než pološílená Evropská unie, která má pro ně jen slova nenávisti a jejím slibům a dohodám nemohou věřit.
Západ tedy Evropská unie dnes není schopen žádných záruk míru, proto je to na USA a Trumpově administrativě pokud se dokážou domluvit s Ruskem.
Vojska NATO jsou hlavně technologie, lidi a zbraně USA. Evropa a její zbytky armády a techniky nevydrží na frontě ani měsíc. Tedy pokud USA nebude pokračovat ve válce nebude ani žádný NATO EU, bude jenom EU a jejich žvanění o vojenské podpoře Ukrajiny, kterou nebudou schopni realizovat.
Zelenského nesmyslné trvání na vojenském dobytí anektovaných území Ruskem mohou vést k začátku rozpadu NATO.

Jan
14. 3. 2025 08:22
Ohodnotit příspěvek :
     

Příměří v žádném případě. Chápu západní humanitární pohnutky zabránit krveprolití, ale Rusko by příměří zneužilo k přeskupení, dozbrojení a zastavení vítězného postupu ukrajinských sil na Moskvu. Naopak, Ukrajina podporovaná Západem musí dále vytrvale tlačit ruské agresory až za Ural do konečného vítězství a všesvětového míru a osvobodit zbídačený strádající lid Ruska z totalitní poroby. Jedině tak lze nastolit v Rusku západní demogracyjy a využít ruské území a nerostné zdroje pro “blaho Lidstva”. V Kursku se bojuje za Prahu…..A hned jak bude osvobozeno Rusko, musí Západ osvobodit Čínu, Indii, Koreu, Irán atd. atd. až zvítězí pravda a láska nad lží a nenávistí.

Dal bych tento příspěvek i na Seznam, ale z mně nepochopitelných důvodů mne tam už roky blokujou i když se jich zastávám a souzním s jejich ideologií. Jediné vysvětlení……Seznam ovládají “Putinovi agenti”…..

Frank
14. 3. 2025 09:00
Ohodnotit příspěvek :
     

Předpokládám, že Putin se sebou už vydrbat nenechá.

JoFa
14. 3. 2025 09:37
Ohodnotit příspěvek :
     

So Štefcom súhlasím a cítim to podobne a súhlasím aj s Boomrom že to treba dobojovať a sú tu aj ďalší a nielen tu aj na ruských weboch v diskusiách Rusi chcú aby to dotiahli do víťazstva, ale Puťovi to evidentne nestačí, už vydal prehlásenie a ide do 30 d. mieru a treba dotiahnuť technické detaily, takže Stefec ešte nemal info z včera večera.
Je toto vôbec normálne, to si Puťo myslí, že toto ustojí. Verte že nie a vidím to na zradu jednoduchých Rusov, spravia ho zodpovedným a vymenia, ale už sa nič s dohodou neudeje a bude mier. Toto čo Puťo robí nemá žiadnu logiku..
Američania obnovili dodávky zbraní Ukrajine, dovolia bombardovanie Moskvy- aj túto noc bol druhý útok na Moskvu a chcú mier a Puťo vyhráva a už má takmer vyhraté a chce mier? https://sk.news-front.su/2025/03/13/akekolvek-primerie-je-takmer-vzdy-v-zaujme-ustupujucej-strany/ Amerika vyhráva prehratú vojnu Puťkovou zásluhou.
To je na tabletky toto a dlhodobú hospitalizáciu u Chocholouška čo Rus robí…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$