Angličtina od první třídy? Cesta k debilizaci a anihilaci národa.
Zdeněk Zbořil se vyjádřil k plánům muzikologa Beka na reformu školství s důrazem na angličtinu od 1. třídy:
„Mně metodologie výuky cizím jazykům, koncentrovaná právě jenom na tu angličtinu, a teprve v tom druhém, třetím plánu na další jazyky, trošku připomíná tu Heydrichovu představu o germanizaci českého národa, kdy on a jeho pobočník Walter Jakobi dávají instrukce české protektorátní vládě a tvrdí, že „tento prostor“ musí být germanizován, část Čechů poněmčená, část fyzicky zlikvidována a jazykové znalosti mají být na úrovni toho, aby uměli tito „Schweinehunde“ poslouchat německé rozkazy a aby se uměli podepsat. Ono to tak trochu vypadá velmi brutálně, ale nezapomeňme, že je to skutečně nápadně podobné tomu Bekovu zákonu“ upozorňuje Zdeněk Zbořil.
Jaký jazyk je mateřským jazykem Čechů?
Člověk by řekl, že je to zbytečná otázka – ale není. Angličtina je současná „lingua franca“, o tom není sporu. Jako taková ovšem nemusí být zaváděna od první třídy, kdy se děti mají učit základům jazyka mateřského. Jistě, nadané dítě zvládne dva jazyky zároveň. S důrazem na slovo nadané. Ostatní se nenaučí pořádně ani jeden z nich, nota bene v podmínkách “inkluze počesku”. Jak říká Zdeněk Zbořil ve svém rozhovoru, a jak si pamatujeme my dříve narození, ani za socialismu nebyla ruština od první třídy, ale až od čtvrté. Za protektorátu se v první třídě děti učily německé básničky a životopis Hitlera. Na to vzpomíná moje maminka i pan Zbořil. I za komunistů byla tedy hlavním jazykem čeština. Nebyli jsme určeni k „poruštění“.
K čemu jsme určeni dnes? Opět k tomu, aby se z nás stali vykonavači cizích rozkazů, tentokrát v angličtině? Ti nejlepší pak aby mohli postoupit do výšin středního managementu? Angličtina je všude kolem nás, děti ji vstřebávají snadno. K tomu, aby absolventi českých škol mohli později pracovat – někteří – v nadnárodních firmách či studovat v zahraničí, stačí výuka cizího jazyka od 3. či 4. třídy. Pokud není cílem, aby čeština už vůbec nebyla relevantní jazyk. Už tak zvládají mnozí gymnazisté lépe maturitu z angličtiny než češtiny a podivují se, že tak „zaostalý“ jazyk jako čeština je vůbec maturitní předmět. Kdo by se také učil českou literaturu a dějiny, ve světovém kontextu je to přece zanedbatelné. (Ne, že by nějak převratně ovládali literaturu anglicky psanou, což jako učitelka jazyků docela dobře vím.)
Angličtina od první třídy tento trend nepochybně podtrhne. Než zmiňovaní studentíci zjistí, že na Západě jsou pořád jen příslušníci národa určeného k jejich obsluze.
Doufejme, že tento trend se podaří zvrátit dřív, než se proces stane nezvratným. První, co doporučuji, je máchání muzikologa Beka v koši ve Vltavě, spolu s dalšími „reformátory“. Hned po podzimních volbách.
já bych si s tím hlavu nedělala… když mnohé české děti ještě na druhém stupni neporozumějí pořádně textu a čtou hanba mluvit, tak ta angličtina to ani nezlepší ani nezhorší. Záleží na výchově a rodičích. Bydlíme ve Francii a vnučka od první třídy jede francouzštinu i češtinu, od druhé třídy angličtinu, od šesté němčinu a latinu…. a nemá problém… je upjatá k cíli – vybranému povolání – a je jí jasné, že bez znalosti jazyků je vždy odkázaná na (h)různě nekvalitní překlady a nekontrolovatelné tlumočníky nej(h)různější kvality….
Právě. Záleží na rodičích. A ve státním vzdělávácím systému nemá záležet jen na rodičích.
my si musíme vyjasnit, které a jaké změny v ČR lze provést, aby se zase navrátila pohoda do české společnosti, jsou bez cizích pomocí reálné.
1) provést personální změny v justici, musí trestat zločince, vyvolat odpovědné jednání soudců, trestat jejich spiknutí se zločinci až po účast na zločinném spolčení
2) podobné s legislativci a poslanci, trvat na potrestání předkladatelů špatných zákonů, nyní je jich i protiústavně až příliš, bez veřejné a odborné diskuse – média HSP
3) výkonnou moc za spiknutí trestat == energetici (Tykač + Křéťa + Zajíček + Fiala) ve spolčení k dosažení přehnané ceny elektřiny, dostavět ETE34 shodné s ETE12
4) trvat na doplacení válečných reparací k dosažení mírotvorného efektu,…. proto byly reparace po dlouhou dobu vymáhány oprávněnými držiteli, pro ČR 21 biliónů Kč
5) obnovit vzdělávací osnovy a řád do výchovy mladé generace navázat na skutečné průběhy dějin “bez ideologického zbarvení”
Pokud se nepodaří důležité body 1-5 prosadit do volebních schémat, budou mluvit slibovat bez konkrétních činů, předstírat změnu, NIC NIC NIC se nezmění!!!
Nic proti vzdělávání se a už vůbec ne proti učení se jazyků. Ale zakazovat některé jazyky je porušování lidských práv, diskriminace a útok proti skupině obyvatel, popření demokracie a ubohý počin našich zdechajících ,vypatlaných “demokratů” co si myslí , že “patří na západ.
Děcka, dámy a pánové… problém začíná jinde – nejde o to, co se má učit, ale kdo vás učí. Teď nám vládne profesor a chce ho vystřídat učitel. Jen si té švandy užijte. 🙂 🙂
jasně, všechno za nás musejí udělat ti druzí, že….
Inu, ptal jsem se bratra…
Ve Waldorfských školách, které považuji za nejlepší druh vzdělávání pro ne-technické obory, mají děti od první třídy kromě češtiny ještě angličtinu a němčinu, a když tam chodí ukrajinské děti, tak k těmto třem mají prý ještě ukrajinštinu…
πα½
pravda – napřed chodila tři roky do francouzské mateřské školky a doma se mluvilo česky – to byl předstupeň.
jak se Francie vyhne muslimské převaze i pedofilnímu ohrožení, když v r.2040 je více muslimů u voleb, a ti nebudou hledat i volit “bílé spasitele”, převzetí i šarií je možné, kam utečete, nebo vnučka bude s rodit muslimovi 10 dětí???
Francie možná skonči jakp současná Sýrie. Budou tam ostrůvky křesťanů proti převaze machometánů. V týdnu bylo někde ve zprávách o třech českých holkách, které cestují s kurdským řidičem skrz “novou” Sýrií. Drúzové na jihu se připravují na obranu před fanatiky s ISIS na střechách budov. Stejně tak bude vypadat Francie budoucnosti, o které hovoříte. A z německého chalifátu budoi tou dobou prchat lidé směrem na východ, třeba i do původních Sudet, protože si vzpomenou na své předky v chudé, avšak bezpečné zemi. Stejně tak bude bezpečná současná Ruská federace, protože tam nezabili víru pozlátkem mamonu a konzumu. Pravoslavná víra je to, co dělá Rusko silným.
tady je to samý prorok a chytrolín, co všechno ví, aniž by tam někdy žil…..
ona je nejen francouzská, ale i česká občanka….. je to jasné ? 🙂
Vy vůbec netušíte, že drtivá většina muslimů ve Francii je proti přílivu dalších, protože oni už jsou Francouzi, jejich děti neumějí arabsky ani mluvit, ani psát, dokonale zapadli do společnosti…. Takže muslimové jako celek jsou velice nejednotní, stejně jako ti bílí kolem…. jo… a znáte z práva šaríá něco víc, než jen sekání rukou zlodějům a jiné středověké praktiky, které by byly dávno zapadly v zapomenutí, kdyby to pořád někdo neživil….? A pedofilní ohrožen je největší ze strany anglosaské…..
Viz Afghánistán – naposledy tam v tomto týdnu zakázali televizní hlasatelky…
https://swentr.site/news/611054-taliban-afghanistan-women-tv/ (RT News)
Ostatně o postavení žen v právu Šaría se toho ví víc a málokterá by tu z toho měla radost, než by si zvykly…
πα½
Možná máte nadanou vnučku, ale zeptejte se jí, kterou řeč bere za základ. Jak myslí.
Sice je dobré znát výjimečné příklady, ale .. bavíme se o národu jako celku. A i když je řeč velmi důležitá při kontaktech, nesmí se zapomínat na to jak je dítě, žák, vychováván v celku, jestli umí myslet komplexně a jaké jsou hodnoty kolem něj.
Bez nějakých postranních úmyslů se ptám, kde pak vaše vnučka bude žít? Ve Francii? Pak je pro ni důležité to, co je tam.
Nemám nic proti tomu, když člověk ovládá více jazyků, jen mu to dodává možnosti příjmu informací, pokud teda chce. A to chtít je to důležité.
Nebo jinak, když budu cestovat, tak je důležité jak a co budu vnímat. Jestli vidím jen drahé hotely, luxusní zboží, dopravní prostředky a mezi tím sem tam budu na pláži, zavezou mne do muzea, dají mi čas na nákupy, to není cestování. V podstatě se u mnohých cestování mění na “válení se na pláži” a “večery po barech” a říkají tomu cestování. Ale cestování je za poznáním, dříve to bylo především za obživou, něčemu se naučit novému, potřebnému. je také lépe vidět místní život, ten obyčejný, šedivý, každodenní, který pak mnohé, co tam jdou udiví (negativně).
Stejně je to s řečmi,
Pak člověk mnohem lépe chápe, že všude se sice nějak liší, ale podstaty lidí jsou zase všude stejné.
Vemte si Hollywoodská filmy, kolik už ovlivnily, otupily, manipulovaly lidí po celém světě … a to z různých kultur a prostředí.
V Indii mají Bollywood a pěkně jim tam vymývá mozek. Jak jsem se dočetla angličtinu tam považují za jazyk lepších lidí, nejpopulárnější sport je kriket a nejžádanější drobný úplatek je whisky… no moc se z té koloniální nadvlády zatím nevymanili a podle mého v tom jazyk hraje důležitou roli.
Ten Bollywood je jejich a to vymanění – ono vždy zůstane nějaké procento lidí, kteří to vidí jinak. V Rusku také mají liberály, kteří vše západní vidí jak zlatou cihlu, podobné je to tady u nás, aniž by si uvědomovali, že zajímaví mohou být jen potud, pokud si zachováme vlastní kulturu, to platí všude.
Problémem je to, že my vidíme jiné státy a společnosti jaksi z nadhledu zpovzdálí a de facto jen tu vlastní vidíme dokonale zevnitř. A právě jazyky mohou pomoci pochopit jiné kultury, mohou i pomoci pochopit to tady u nás samotných. ZDŮRAZŇUJI MOHOU, ALE NEMUSÍ. Kolik je lidí, co umí cizí jazyky, ale jednak nechápou ani češtinu, svůj mateřský jazyk a ani neumí si dávat věci a události do souvislostí.
Takže znalost cizích jazyků je dobrá, ale ne samospasitelná vědomost. Proto je tak důležité nechat dítě rozvíjet pokud možno co nejrozmanitěji.
Dítě nemusí se naučit psát krasopisně jako ze žurnálu, ale osvojí si motorické “znalosti ruky” které se později již nedokáže nikdy pořádně naučit!
No Bollywood je sice jejich, ale už ten název mluví. A Angličtina není ani
o pochopení jiné kultury, je spíš o nadvládě.
Podle jednoho cestovatele už dokonce i kmenoví vůdci Indiánů znají ze svého jazyka nanejvýš pár slov, a ani se už nesnaží ho používat.
Máte pravdu, ale ne celou. Jinými slovy – Indie je obrovská země a tohle, co vy popisujete je pod vlivem těch naprosto stejných – anglofilů – kteří se tady i otevřeně vysmívají ne-anglofilům jako že tihle ničemu nerozumí. A vydávají se za pravici. Tu skutečnou.
Je to dlouhodobá diverze Západu vykonávaná prostřednictvím nejen filmů, ale i stylem oblékání, módou, hudbou, literaturou, těmi “jedinými správnými výrobky” (made in USA), i působením TV seriály prčo všechny věkové skupiny. A aby nedošlo k nedorozumění, tohle všechno od cca počátku šedesátých let minulého století a postavili to na předchozí mantře do II. sv. války, že Amerika je zemí svobody a demokracie, jen “skromně” neřekli nikdy, co to je podle nich samých.
Ostatně najděte si (pokud již neznáte) cyklus Vyznání bývalé anglofilky (začal na Outsidermedia a pokračoval na Myšlenkách o čemkoliv, nevím ani jestli jej dokončili, odkaz jsem tu dával nedávno na originál), jak dokonale lze ovládat lidi. Zajímavý je díl, kousek, odsek o madame Thatcherové … dokonalé pravicové političce – co na to místní pravice?
Jinak – “elita” se chová jinak než “zbytek” národa – skoro všude. Ale to je na dlouhé řeči …
Samozřejmě máte pravdu. Tu anglofilku jsem četla, ale přečtu si ji ještě jednou. Jenže bída je právě v tom, že právě ta domácí “elita” daleko spíš
a snadněji přiměje lidi nakonec přijmout cokoli – přece je to naše elita a musí to s námi myslet dobře, protože je naše – nejsou schopni uvěřit tomu, že jim na lidu, na tom póvlu, ani trošičku nezáleží. To je přece také důvod, aby si ty domácí elity tak trochu pěstovali. Dokud lidem nedojde, že je v jejich zájmu těmi vlezdoprdelkami pohrdat těžko se něco změní.
Nezapomínejte cítění. Kdosi slavný vyslovil hezký bonmot, že myšlenka, vyslovená různými jazyky je tatáž myšlenka, ale pocity, vyslovené různými jazyky, rozhodně tytéž nejsou.
to jsem si myslela, že jste chytřejší a myslíte jinak…. škoda….ale co se dá dělat….
Pohlédněme na skutečnost. Ve zdejších školách se učí ze všeho nejvíc ruština. Ukrové totiž mluví jen a jen rusky a píší azbukou. Je to marné: ukradinci jsou Rusové, tak to prostě je. Mluví tak se spolužáky s učiteli. Angličtinu nepobírají a ani nemají snahu. Ruština je češtině příbuzná, tak se trochu dorozumí. Ruština je slyšet úplně všude. A tak to bude, dokud tu ukrajinci-rusové budou.
Ona totiž ta “ukrajinština” střižená jakoby latinkou, co je vidět v pozadí různých videí či fotek z ukradiny, je právě jen pro méédia. Jinak úkáčka i jejich děti mluví a píší rusky. To rozdělování ukradinců a rusů, jakože jsou to dva úplně jiné národy, je stejné jako rozdělování čechů a slováků, jakože jsme dva úplně jiné národy. Je to jen opět: rozděl a panuj. V tomto případě rozděl a nažeň do zákopů chcípnout.
.. cizí jazyk od první třídy není nic proti ničemu, nevadí mi ani v mateřské škole, na všech stupních je však důležitá kvalita výuky jazyka mateřského a souběžně i vzor v rodině. Pokud rodiče mají v mateřštině mezery už na úrovni prvního stupně ZŠ, pokud v rodině chybí knihy, pokud rodiče nekultivují psaný projev svých potomků, zato od rána do hlubokého večera bzučí televize nebo rádio, potom si zoufejme.
Je to na nás, jací budeme a jaké budou naše děti. Bilingvismem ještě žádný národ nebyl přiveden do záhuby…
O čem ten příspěvek je? Je snad proti bilingvismu? Člověk může ovládat několik jazyků, samozřejmě. Ale ne každý zvládne v raném věku výuku dvou jazyků zároveň.
.. račte prominout souškopančelko, já tak nějak posuzuji věc z pozice rodiče potomstva mimořádně nadaného. A páně Bekovy plány jsou zatím jen plány… a já je, oproti vám, nekvalifikuji jako přípravu k velkoprodukci poskoků pro zlotřilý a líný Západ. ;o)))
Jenže naše vzory – západní země západní civilizace to u sebe zavádějí již dlouho. Vzpomněl jsem si na to, co v Rusku za nepochopení vyvolala pitva tehdy té žirafy před očima malých dětí v Norsku nebo Dánsku.
Krteček (ne sice Millerův) ale přece jen krteček se zabývá v dětské knížce česky na hlavu mu spadlým hovnem … ne, ono se to tady již prosazuje “nevědomky jaksi mimochodem”, ale už to tu je! A dost dlouho.
To je kapka ke kapičce a výsledkem může být vše smetající veletok.
Pamatujete na to, jak SSluníčkáři a jejich příznivci mezi studenty prosazovaly to, že netřeba se učit matematiku, fyziku a vůbec už je netřeba mít na závěrečných zkouškách? To byůla zase jedna “příprava”
A uvědomte si jednu prostou věc. Dospělého, či dospívajícího velice těžko ovlivníte. S každým rokem věku je to těžší a složitější. Proto bylo jen otázkou času, kdy přijdou na řadu děti.
A já vám řeknu něco, co vás bude šokovat. Již rok po listopádu s tím de facto začaly. Vynášely se do nebes ne české a slovanské třeba pohádky, ale západní a především americké animované seriály a bylo to podpořeno reklamními akcemi v TV,
kdy se důrazně horní věk dětí plně ovlivňovaný tou reklamou zvedal postupně od tehdy prvních narozených dětí po tom listopádu. A výsledek máme před sebou.
Kdo tehdy zvedal tento problém? Byl jsem u toho, takže vím, že nás bylo málo a každý si i před námi klepal na čelo, co jsme za blby …
.. inu, každý svého osudu strojvůdcem a každý svým dětem po svém způsobu vzorem. No, když jsme u toho vzoru.. “SSluníčkáři a jejich příznivci mezi studenty prosazovaly” .. “Již rok po listopádu s tím de facto začaly.”
Jdete svým potomkům vzorem?
Nauč sa chápať čítaný text, potom sa pýtaš na to, čo bolo už napísané.
Možná se naučte chápat vy. On naráží na otřesný pravopis.
Bez těch posměšků by to nešlo? Já mám také nadané děti i vnuky, o ně starost nemám. To je ten rozdíl mezi námi, víme?
Boomer má svoj štýl a osobnosť, už ste si za tú dobu mohla zvyknúť. Je to kaňour a ten svoje zvyky nemení. Ja s ním musím súhlasiť v tom, že je to o spôsobe a výklade a prostredí v akom deti vyrastajú.
Tu si myslím, že by mala spoločnosť zasiahnuť a ponúknuť deťom, ktoré majú tento problém alternatívu. Kedysi boli družiny, poškolské doopatrenie detí, kým rodič neprišiel z práce, to je výborný priestor, kedy s deťmi pracovať a dať im to čo doma nezískajú.
Na tom má veľký podiel škola a konkrétny pedagóg, ktorý správne odhadne svojho žiaka. Nie všetci máme nadané deti, ale spoločnosť by v tomto mohla pomôcť tzn. zmeniť alebo upraviť systém.
Osobne som za to, aby ďalší jazyk okrem materštiny sa vyučoval neskôr v 2-3 ročníku ZŠ. Tak ostane vlastenecký potenciál k národu a jeho jazyku zachovaný.
.. JoFa, já osobně jsem pro pedopsychologické vyšetření dětí před nástupem do školy a jejich rozsortýrování do třídy 1a,1b,.. jenže co potom s tou chimérou rovnosti a posvátností inkluze, že…
To je veľmi dobrý postreh, ak chceme dosiahnuť elity a myslenia vo vrcholných pozíciách, tak je to jediná možnosť. Elitarizmus, je však globalistická téza. Ak to propagujeme, tak z nás spravia tu globalistov. Lenže logiku to má.
To čo zostane, sa bude vyučovať podľa štandardov, ale inklúziu v zmysle spolunažívania na škole by som zachoval, to je dôležité pre zachovanie VZOROV, to, čo je pre blbečka zaujímavé bude Elitár-ale v zmysle dominancie moci nie inteligencie, ale to čo je pre Elitára zaujímavé, je jednoduchý život žiaka a všetko čo k tomu patrí. Takže drobné potyčky sa dajú očakávať, ale mali by byť súčasťou výučby.
Elitár tak nezíska božský mesiášsky komplex https://cs.wikipedia.org/wiki/Spasitelský_komplex a blbeček môže nadobudnúť víziu lepšej pozície v spoločnosti ak sa bude snažiť.
Ano, nemění! Za to své nicky mění ,jako ponožky( jesti si je mění)!
..nojo, můj milý Sorbone, vy zase dosti často měníte způsob svého psaní a v té souvislosti mě napadá jedno.. poprvé jsem jméno Sorbon zaznamenal v souvislosti s filmem o Angelice, markýze andělů, no a Sorbon tam byl černý pes fízla kardinála Mazarina. Takže to spojení s vámi bylo jaksi nevyhnutelné, Sorbone. Tak kolik vás píše pod nickem standa? Máte nějaký rozpis směn?
Přiznám bez mučení, že se ani při nejusilovnějším zapojení fantazie nedokážu srovnat s tím, že by skutečně vystudovaný a zodpovědný právník mohl psát takové věci, jaké už tu pustil do oběhu nick Standa. Tudíž jedinou možnou variantou je: provokatér, úkolovaný, honorovaný, lidově řečeno fízl… ;o)))
No, ale to si musí zvážit každý sám za sebe.
Potvrzuji. My Markýzy míváme černé psy – pokud zrovna nemáme vlky 😎
Ja verím, že už v tom pokračovať nebude. Neriešte to, prišli ste na to a načo to budeme riešiť dokola. Dôležité je, čo píše, veď je tu mnoho ďalších o ktorých nevieme nič a možno sú oveľa horši ako ten jeden ktorého už poznáte..
.. ale no tak JoFa, kdo je ovp 68 myslím bylo jasné každému, kdo moje příspěvky přečetl a přemýšlel nad nimi, nedělal jsem nic pro zamaskování, hlupáci mínusující cokoli zveřejněné pod nickem Boomer, jenom proto že to napsal Boomer, pro mě nic neznamenají, ale rád si do nich píchnu..to jo, to joóó.
Futr jsem jim klavíroval, že po ovoci jejich poznáte je… nechápou. Môžete niečo dosiahnuť s takými?
Ale Gales vás dostal do nebes, to je milé nie? Ideme ďalej a všetko sa mení a sme v tom všetci..
..vám to prozradím, moje vyčínanie tady i jinde je sociologickým průzkumem spojeným s bohovským zabávaním sa.. ale nikomu ani muk, jo?!! ;o)))))
Ja som si spravil aj prieskum a bol som ochotný to vzdať. 8 junákov ma potvrdilo a asi ste bol jedným z nich a idem ďalej, ale priznám sa, že by som to najradšej zalomil.
Nie som závislý na fóre a chcel som si to dokázať.
Trochu mi to zhatili plány iredentistú- čechoslovákú.
Junaček taky!
Zabúdaš, blbeček, že ten tvoj “sociologický prieskum” najviac vypovedá o tebe, a nie je to nič, čím by si sa mohol chváliť.
Co je to za pána, jak vám tu tak radí, co máte dělat a jak máte žít?
..teba Dorotka mi už netreba skúmať, ty si už dlhší čas jasná, nože hybaj do Hnojnej jamy ku stolu u vchodu na WC, medzi sebe rovné…
No mně třeba ne, Boo, ale já jsem v tomto ohledu mimořádně tupá. První vás odhalil Joe – na první dobrou – a ten mi to vyslepičil. Asi jsem vás nepotěšila, ale je to tak 😀
.. no s Joem jako primusem jsem počítal na tutyboty, má ke mně podobný vztah jako Jaris k Židovstvu všehomíra. Ten by mě našel i mezi stébly trávy na rozptylové loučce.. rozprášeného… ;o))))
Neser do vody, ryby to nežeró…;o))))))))
Však je to vzájemné, jak jsem si všimla. 😀
..vzájemné? No to ani náhodou, já na jeho příspěvky nereaguji… ;o))))
Na vzájemný pocity nepotřebujete příspěvky – nebo jo??
.. odpovím vám parafrází myšlenky Ayn Randové.. a proč bych se měl vůbec zabývat osobu XY?
Miou, jsou tací, co potřebují cizí myšlenky, aby měli vůbec co říci a nemuseli mlčet! Jsou to parafrázisti. 🙂 🙂
..ale jistěže by to šlo. Stejně tak se já můžu ptát vás, zda by to nešlo bez toho posouvání problému do politické roviny a podstrkování syré budoucnosti naší školní mládeže jako poskoků bohatého Západu. Víte, nás profesor fyziky při zkoušení přímo nesnášel rozkecávání o ničem v případě, kdy student nevěděl jistě a místo toho “předpokládal”. V takových případech vybafnul.. nevíte jistě?! Jistěže nevíte! Nedostatečně!!
Ovšem v našem případě šlo o strojařinu, v níž se hraje na jistotu…
Strojařina je nemlich to samé co jazyky, to je přece jasné. Holinky nebo hodinky, obojí se natahuje.
..krásná odbočka, jen co je pravda. Tak zas někdy, souškopančelko.. ;o)))
Jako strojař mám také smysl pro humor. Nenechte se mýlit 🙂
A krom toho, nástup do první třídy je dost velká změna a tedy i zátěž. Tak s tím mohli začít od druhé třídy. A proč povinná?, cizí jazyk by měl být výběrový předmět. Čeština je mateřský jazyk – je na prvním místě. Zdá se, že by ji tady někdo rád zadupal do země. Brno zase exceluje.
Brno? Se podívejte, jak tam zase dopadly volby do senátu. 20% účast. Síla có? A pak lidi všude nadávají, nemají morální právo nadávat, když nechodí k volbám.
Ať si každý vybere co se sám chce naučit, ale ať nám na České veřejnosti nelezou s tím odporným anglicismem! Každý nápis angický! No kde to jsme?
Je čeština na veřejnosti v prohnilé Anglii?
Stejně je to nějak podezřelé že nepreferují němčinu když je v některých oblastech úředním jazykem. Asi se počítá s tím že zůstaneme POD VLIVEM AMERIKÁNŮ. Slováci budou pod vlivem Ruska.
Malé národy vždy byli nuceny znát jazyk těch kteří vládli.Latinu,fracouzstinu,němčinu, ruštinu, angličtinu s výhledem do budoucna cinstinu a tak to bude i nadále. Nejde o volbu.
Toto nie je len český problém! Raz som diskutoval na jednej akcii s maďarským Slovákom z juhu Slovenska. Vedel rovnako dobre anglicky ako maďarsky, ale hovoriť po slovensky to bola pre neho katastrofa. Rozumel som mu, ale hrozné…
Sem sme to dopracovali za 35 rokov samostatného štátu, a aj Ficko má na tom zásluhu. Jeho výborné vzťahy s extrémnym nacionalistom Orbánom, iba ukazujú výsledky jeho predchádzajúcich vlád. Bravó Robertko cocotík, celý juh Slovenska si s naším národom a jazykom robí čo chce…
Ešte podotknem, že uvedený maďarský Slovák narodený a žijúci na Slovensku, dosiahol vyššie vzdelanie na maďarských školách. Pekne Ficko a takýchto je ako maku u nás na juhu..
Ešte doplním, že mnoho Čechov a hlavne študentov protestuje proti Slovákom študujúcim na vašich vysokých školách a argumentujú, že im berú príležitosti a možnosti na štúdium.
Myslím si, že vaše vysoké školstvo je nastavené skôr na kvalitu a práve tento príliv študentov eliminuje výberovými a prijímacími skúškami a nízkou úrovňou počtu prijatých študentov. Preto si nemyslím, ak vaše vysoké školstvo produkuje kvalitu, že je to zlé, ale apelujem na vaše domáce “kapacity” študentov a ich úroveň a schopností presadiť sa v konkurencii okolitých štátov.
Chcete kvalitu alebo kvantitu? U nás je školstvo dotované štátom hlavne v počte študentov, čo je absurdný mechanizmus vzdelávania a odzrkadľuje našu úroveň školstva.
Pre Čechov by som ešte zdôraznil, že väčšina absolventov českých vysokých škôl zo Slovenska, zostáva pracovať v Čechách a rozvíja vaše hospodárstvo s udržaním na inteligenčnej úrovni. Súvisí to najmä s vhodnejšími platovými podmienkami a podmienkami uplatnenia v obore.
Pokud hraničí ČR někde s anglicky mluvící zemí , tak klidně. Tento primitivní počítačový jazyk má děti indoktrinovat a přepnout do módu blbec. Nezvukomalebný jazyk bez pádů a přirozeného časování a rytmu. Vzhledem k tomu, že Český jazyk je jeden z nejsložitějších k naučení na světě, měla by si úroveň mozku našince zachovat “nějakou úroveň” a naopak by děti měly mít možnost vybrat si jeden z jazyků sousedních zemí (německy), nebo latinu (Italštinu). Ale je vidět, že současní nedoukové, co řídí tento stát jako sloni v porcelánu, mají transatlantické noty v vytěsnění složitějších jazyků.
Mladá pohledná stará myslivecká
https://aktax.cz/mlada-pohledna-stara-myslivecka/
Tohle “jistě” zdejší anglofoby “potěší”, tak to zkopíruji z článku vedle ještě jednou…
Irán nyní v pátek uzavřel smlouvu s Ruskem:
https://kispep.wordpress.com/2025/01/18/larry-johnson-zmena-hry-rusko-a-iran-podepsaly-dohodu-o-vzajemne-bezpecnosti/
Zajímavý je mimo jiné i závěr té smlouvy:
… in two originals in the Persian, Russian and English languages, all texts being equally authentic.
In case of any disagreement in interpretation or implementation of this Treaty, the English text shall be used.
Takže když takhle Rusko a Irán uzavřou historickou dohodu, její mandatorní znění je v angličtině… Protože to je mezinárodní jazyk… A protože by se jinak hádali, jestli perské nebo ruské znění je to “správnější”…
(třeba kapitulační dohoda Německa v 2.sv.válce měla mandatorní znění v ruštině a angličtině, ale ne v němčině…)
πα½
.. jo jo, a přitom ještě v dobách našich dědů byl mezinárodně uznávanou diplomatickou řečí No.1 mateřský jazyk Voltairův…
Napoleona jsem nezmínil úmyslně, to byl Korsičan. ;o))
Nikdo tu není anglofob. Angličtina a němčina mě živí… což mi nijak nebrání považovat za svůj rodný jazyk češtinu. Angličtina je relativně lehká prvních šest let, od úrovně C1 už tak lehká není. Protože je to na rozdíl od ruštiny, češtiny a němčiny, natož latiny, vpodstatě zvykové právo, nikoli logicky strukturovaný jazyk, navíc se slovní zásobou z francouzštiny. Je to sice mezinárodní a nadnárodní nutnost, ale jinak shledávám jiné jazyky zajímavějšími.Jeden německý lingvista, jehož přednášku jsem kdysi překládala, pravil, že za prvé je angličtina nemoc, a za druhé románský jazyk. Tak si vyber.
Vy třeba nejste tak úplně anglofob (tedy kromě podsouvání otrocké mentality, když děti umí anglicky), ale je jich tady docela dost o dost fanatičtějších…
πα½
Nu, nepochopil jste mě. Já píšu o tom, že takhle se nenaučí nic pořádně. Což nebude zrovna předpoklad pro vůdčí role.
Naopak, čím dřív s tím začnou, tím lépe se to naučí…
Znám několik bilingvních dětí, co se učí jazyky obou rodičů už od začátku, a nemyslím, že by jim to bylo na škodu…
Jazyky by se měly učit brzy, protože v pozdějším věku už to tak dobře nejde…
Mě v první třídě máma začala trochu učit němčinu, a na jazykové škole od třetí třídy ruštinu (každý den v týdnu), od páté angličtinu, zatímco na normálních školách měli tehdy až od páté třídy ruštinu a od sedmé třídy na výběr druhý jazyk (obvykle angličtinu nebo němčinu) a jen málo hodin týdně…
A stejně jsem pak měl problémy s anglickou gramatikou, na fildu mě na historie+angličtina nevzali kvůli angličtině, tak jsem šel na Matfyz…
(ale maturitu z angličtiny jsem zvládnul za 1, i když na gymplu jsem měl francouzštinu a ruštinu…)
πα½
Pani Kunšteková, mám rád polyglotov aj keď medzi nich nepatrím, už tak ste dosť prezradila zo svojho súkromia. Obozretne!! Dúfam, že vám Kunštek za to dnes naplácá na prd..l. A bude to help a hilfe…
.. no, pokud je Kunštek, jehož příjmení má madam čest nosit, tím Kunštekem, který druhdy spáchal výtečnou analýzu situace kol lithia na Cínovci, tak veškerá snaha o utajení marná. Ovšem ta analýza 1*****.. ;o))
Četla jsem od učitele angličtiny u nás (rodilý mluvčí) , že největší potíž mají naši studenti s tím, když se snaží neskutečně významově bohatý český jazyk narazit na v zásadě primitivní angličtinu.
Jazyk a myšlení je propojené a tudíž z toho plyne určité nebezpečí nejen v tom, že náš jazyk bude postupně o svou bohatost ochuzován.
Možná že platí kolik řečí umíš, tolikrát si člověkem, ale v první řadě musíš umět ten svůj,
jinak ztratíš svou identitu.
A zkoušejí anglicky říct “červeňoučké jablíčko” abych citovala veleklasika 😀
Pamatuji si ještě po mém nekolikaletem návratu z migrace jak mi tehdy některé naše vyrazy připadaly směšné, konkrétně všechny zdrobneliny jako právě třeba jablíčko, slepička, děťátko a podobná slova.
Tak to tedy doufám, že už nepřipadají.
Kolikrát co člověkem? Asi vám tam vypadlo sloveso? Třeba “tolikrát si člověkem vytřeš”?
(nerýpal bych, kdybyste to neměla zrovna v příspěvku o krásách češtiny…)
πα½
Tak mi vypadlo písmenko, no. Aspoň je na tom vidět, jak je každé písmenko důležité.
Vy se strašně mýlíte. Víte proč je to v angličtině? Prostě proto, aby smlouvám rozuměli i Angličané a Američané a nedocházelo k nedorozumění… a předcházelo se konfliktům plynoucích z nechápavostí diplomatů GB a USA. Oni si totiž většinou udělají výklad podle svého, protože jedovatý jazyk tu schopnost má. Ale když jim naservíruješ 1 a 1 že jsou 2, pak své lavírování a podlé kličky omezí na minimum. Diplomaté světa by mohli vykládat dlouhé story o tom, jak je složité s Anglosasy uzavírání smluv..
To vy se mýlíte… Kdyby jen chtěli, ať tomu rozumí i angličané a američané, tak to ale nemusí být mandatorní znění… (jako když chtěli, aby němci rozuměli kapitulační dohodě…)
Nebo a také je to anglické znění přesnější?
πα½
No moc tomu co píšete také nerozumím, ale když to tu pročítám mám dojem že se ve všem strašně šťouráte. Ať tomu všichni rozumí. Né jen někdo. :-)))
Protože tady mě několikrát nenávistně plísnili za používání angličtiny, tak poukazuji, že protože rusové neumí persky a iránci (peršané) neumí rusky, tak by si nevěřili, že to druhé jazykové znění je správně, ale obojí umí anglicky, protože všichni vzdělaní dnes umí anglicky…
Když v USA napsali ústavu, která měla platit stovky let, tak brzy na to začali vést slovník (asi Merriam-Webster? 1831), kde jsou ukotvené významy slov, aby tu ústavu někdo nezměnil tím, že změní význam nějakého slova…
Tím je angličtina dost ukotvená proti jednoduchým změnám významů slov… (čímž neříkám, že by se nové významy neobjevovaly, všechno se vyvíjí)
—–
(Jestli se u smlouvy používá výraz “mandatorní” (povinný) nevím jistě, a nevím, čemu jinému na tom, co píšu, nerozumíte?)
“Strašně šťouráte” je někdy potřeba pro porozumění souvislostem a příčinám, které jsou leckdy přehlíženy, a pak nevíte, proč se věci dějí tak, jak se dějí…
πα½
Já bych řekla Semi, že to není až tak anglofobie, ale spíš mocofobie. Specielně tady u nás jsme přeci strašně hákliví na “čeho je moc, toho je příliš”.
Jestli tím chcete naznačovat, že tu moc píšu, tak vy jste tu napsala 2.5x více příspěvků než já (většinou kratších)… A nevyčítám vám to…
πα½
Kristepanenanebi! Není to anglofobie, je to mocofobie! Kdepak v tom hrajete jakou roli vy?
Ale dobře – čeho je moc…..neboli angličtiny. Jestli není moc.
Já v tom hraju roli obvyklé oběti té vaší kolektivní nenávisti k anglickým textům a citacím…
Třeba když sem něco zkopíruju z anglického textu a nepřeložím to, tak mi tu obvykle někdo vynadá…
πα½
Tak moment: kdy a kde jste četl MNĚ konrétně s nějakou anglofilií?? Kolektivně – nekolektivně, do toho mně netahejte. A jestli se cítíte jako oběť…..no, nevím, jste kapánek velkej na oběť,ne? Navíc je to vaše věc, za kterou vám nikdo nemůže.
Vy jste se jako “potrefená” ozvala, ale myslel jsem to původně kolektivně, asi především Peter 008 a Pavel z Moravy na mě útočili za anglické citace… (nevím, jak bych to dohledal konkrétně)
A převrátit jako anglofilii místo anglofobie se to snažíte proč ?
πα½
Protože to je prostě přeřek.
Potrefená….aha. No, koukám, že na vás je lépe nereagovat vůbec.
Tak jestli budeš odmlouvat bubeníkovi na této galéře, tak budeš veslovat “po šichtě”, i kdybysme se měli točit dokolečka!!! 🙂 🙂
AJ je oproti naší mateřštině až nesrovnatelně jednodušší. Netvrdím, že na západ od nás je to samý primitiv. Ale ti, co je odděluje moře…no, nevím, ale jejich jazyk o mnohém vypovídá.
Opravdu krásný jazyk – majn gááád, wou, bing, huffff, very vel, ou jů tů, hau du ju du, …
Náčelník Inčučuna mluvit barvitěji. Jazyk Hurónů mít hloubku. Jazyk Angličanů cítit jedem a zradou 🙂
No kdybych si chtěl také prisadit tak bych ještě dodal že kdo to co píše jinak čte, tak také jinak myslí, tak pozor na něho.
A vyslovujete “nas hledanou” nebo “naschledanou” ? Také jinak čtete než píšete, jen si to neuvědomujete…
πα½
Ou maj goš, holy moly…
‘Twas brillig, and the slithy toves
Did gyre and gimble in the wabe:
All mimsy were the borogoves,
And the mome raths outgrabe.
Je svačvečer. Lysperní jezeleni
se vírně vrtáčejí v mokřavě.
Vetchaří hadroušci jsou roztruchleni
a selvy syští tesknoskuhravě.
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDvahlav má celkem pět českých verzí…
Tak nějak jste mi to tu připomněli…
A ta “česká” verze trochu připomíná i psychicky nemocného Cool…
πα½
Tož mají mnohem primitivnější gramatiku, ale zase podstatně širší slovní zásobu, tedy větší nuance mezi termíny… (třeba naposled jsem tu hledal “projevit”, má to 12 různých slov v angličtině… třeba “horal” je highlander nebo hillman a liší se to, jak moc to jsou “hory”…)
Tohle mi kdysi někdo poslal v diskuzi, aby mě potěšil, když si všiml, že jsem čech:

πα½
Pro kontext, je to z diskuze o Kavanaugh vs Ford, kdy byl falešně nařčený z údajného dávného znásilnění…
https://archive.4plebs.org/pol/thread/187942959/#q187969837
Výborně to tehdy ilustrovalo, proč se ženám nemá věřit u soudu…
πα½
.. no jen počkejte, až půjdete cikánskou uličkou!! Ti vám to spočítají…
Dokavad nedojde na Šejkspíra, žejo.
Někde jsem četla, že v Anglii těm hrám, minimálně v psané formě, moc nerozuměj, protože je to v původním znění ve staré angličtině. Stačí se juknout do některé z her, překládaných panem Jiřím Joskem a vydaných bilingvně, v původním znění a českém překladu. Tu starou angličtinu budete jen těžko luštit, pokud vůbec.
Já bych nepoluštila ani novou 😀 Nicméně – hraje se to, čili nějak se to musí trochu zmodernizovat a přitom neubrat na bohatosti, ne?
To nevím, jak to hrajou. Četla jsem, že školní mládež a vlastně ani dospělí psanému textu nerozumí a bylo tam taky, že se ty hry hrajou v původním znění. Ale nikdy jsem v Anglii, natož v tamním divadle nebyla, tak nemohu sloužit.
.. opravdová divadelní angličtina je zážitek. Když jsem prvé viděl na filmovém plátně Šejkspírovo drámo Titus Andronicus, zpětně jsem si musel nastudovat český text a teprve potom si konečně vychutnat Hopkinsův i jiných přednes, abych se zas tak moc nemusel rozptylovat titulky.
Cákryš, toť krvák, to je nářez, tam je emocí, tam se pikle kují až jiskry lítají…
Copak emoce tam lítají i v českých překladech 🙂
M.t.
Nositelé světla 💫: Světelné Novinky : Geopolitika v bouři – YouTube
Proč se Evropa bojí svobody projevu
https://aktax.cz/proc-se-evropa-boji-svobody-projevu/
To je těžké posoudit. Pokud by se cizí jazyk učil hlavně formou hry a spojený s čnností během nějakého tvoření,cvicení atd.,tak to děti přirozeně naposlouchaji a může to být výhoda. Neměl by se z toho dělat předmět a biflovani… Myslím,že první 3 roky dětem stačí psaní a čtení v čestině. Úkoly z Aj by byly spíše ta trest.
7 000 “obratů jazyka “opyc nebo 70 000 šejkspíři a doložitelně měl fajfku od mariánky po hašiš. Brouci dali texty na LP aby “střečkující rozuměli o čem dávají protože krypláci jako tady 6. demolice záhub zřetelně lavírovali jak zběsilí, teda proč, vivat. 🙂 Hučitel měl jednou záchvat při hodině hudební výchovy dvě hodiny a vrzal na housle namazaným smyčcem sádlem idiot a ještě do dneška na oběti síť po půl století na cvoky nehodili 🙂 .
https://www.youtube.com/watch?v=yYvkICbTZIQ
https://www.youtube.com/watch?v=8Ac34Khe-fc
Mňjiely snad stroy času? :-))))
Ono je třeba zajímavé, jak jsou Číňani netvořiví, vpodstatě veškerou moderní techniku převzali ze západu a jen to drobně vylepšují… (třeba jak nebyli schopní vyrábět kvalitní nástroje, dokud z USA nedostali postupy na Ženevskou ocel… Čipy prý vyrábějí na holandských strojích… Elektroauta pro ně vykradl nějaký technik z Tesly, do té doby je měli žalostné… atd…)
Protože než se člověk naučí psát čínsky, tak tím stráví většinu školní docházky a nezbývá prostor na jiný rozvoj osobnosti a vědomostí…
πα½
Keďže sem nepribudol nový článok, tak je to mimo tému, ale je to pre vás na zamyslenie. https://cz24.news/globaliste-jsou-jiz-porazeni-snazi-se-jen-udrzet-svou-moc-co-nejdele-calin-georgescu-v-infowars-video/
Alex Jones, tvrdá opozícia Bidenovho aparátu, dnes robí rozhovor s rumunským prezidentom.
Deepstate, prehodil výhybku a to čo bolo čierne, je teraz biele, ale karty sú rozdané rovnako. Uvedomte si, že to čo z US teraz príde , nie je New age, ale old system!!! Oni len vymenia aparát v Európe.
A. Jones sa stal otrokom Deepstate a ani o tom netuší a takýchto ľudí bude v Amerike mraky, nie sú schopní to vidieť. MAGA je pre nich viac, ako racio myslenia.
Inu, je příliš brzy vyhlašovat vítězství nad globalisty…
Je to podezřelé, jak hladce to všechno jde… Bude v tom zádrhel, a předpokládám, že 20.1. na Inauguraci – něco jim tam asi rozpráší z dronů, nebo nějaká smradlavá mlha… Podobně jako opičovice roznesli na gay festivalu na Kanárských ostrovech… Tady se sjede milion Trumpových příznivců z celých USA na inauguraci, ale leckteří potentáti se radši nezúčastní (Netanyahu, Orbán, Lejnová a možná další) a “elitu” přesunuli do bezpečí Kapitolu…
Na druhou stranu je fakt, že tam bude ukrutná zima, takže to přesunutí dovnitř je dost logické…
Valí se tam na ně epická zima, velká masa vzduchu ze severního pólu, z Novosibiřských ostrovů se to vydalo 13.1. směrem do Ameriky:

(na tomhle obrázku je severní pól dost pod okrajem, na horním okraji je vidět skoro až do Číny i Kaspik a Černé moře… perspektivní zobrazení se středem 60°N …)
πα½
Tlak, červené jsou tlakové výše, vzduch se tam pohybuje po směru hodin:

Takováhle tlaková výše bývá obvykle spíš nad Sibiří…
V podstatě se tam utrhl kus té Sibiře, tohle bylo 10.1., tohle bývá v zimě občas:

πα½
A tak si říkám, jestli jim tam tu mega-zimu poslal Hospodin, aby tam radši nechodili na tu inauguraci, nebo jestli to udělali globalisté Deep State (Haarpem?) jako pomstu, nebo rusové nebo číňani?
Naivní ateista si řekne, že to je jen “náhoda”…
πα½
.. možná si Amíci nechali v Číně vyrábět nějaké komponenty do projektu HAARP, no a Číňané to obšlehli a vylepšil, to oni dělají často, rádi a dobře… ;o)))
A včil testují.
Sračkát těžce debilních nestvůrných obludných zrůdných hrůz zrůd, džamylu gogoti!!! 🙂
Větší vytelpaný hovada záhub vygenerovat v sija nemohly, kundy papala dělala trala la inkvizic kryplací zdebiliriátu směrnic od pozvratu instituta skořápkáře, mňáááuu?
….
https://www.youtube.com/watch?v=WSMgaqYrnYc
napsala jsem, že záleží na rodině a výchově v rodině a doslova jste se na mě vrhli s přemírou negativ…. a obsah článku jste úplně opominuli. Dostali jste jinou kořist, nad kterou se chcete ošklíbnout…. Typicky české chování…. ale ono je to tu hodně jinak, než jak se píše v Česku – já jsem tu za těch dvacet let potkala muslimy jenom v Paříži….. NORMÁLNĚ JE ANI NEPOTKÁVÁM, OBCHODY TU NEMAJÍ….
dali jste mi 15 minusů…. zatím… tak sázejte klidně další, křičíte tady o něčem, co znáte jen z doslechu…. Francie je úplně jiná….. jste jen obětí novinářů……
.. no ale není to krása, když k problematice bilingvismu tak zaujatě diskutují lidi, kteří mnohdy ani netuší, co to znamená?
Moje kamarádka studovala ve Francii, vzala si Francouze ze střední třídy, přestěhovali se do ČR, on tady učil na universitě, ona na jazykovce, dvě děti plynule od plenek přepínaly franko-čecho, pak zase bydleli pár let ve Francii, naposledy se oba rodiče vrátili do Čech, obě děti ale žijí a pracují ve Francii, vypadá to jako totálně domotaná rodina a přitom si rozumí s lidmi tady i tam…
Proč nebýt o krok vpřed a ne Jidiš? Ten anglický mezistupeň je zbytečný.
Jidiš je opravdu velmi hnusné zpotvoření němčiny i hebrejštiny…
Ostatně i v tom Izraeli se pokusili vrátit k historické hebrejštině, patřičně zprasené foneticky přepsanou angličtinou, ale ne k hnusnému jidiš…
πα½