blognezařazené

Dobrá karta pro vyjednávání nebo uspíšení porážky?

Ivan David sítě

Na obr. : Ukrajinský voják u plynové stanice v Sudži

„Mimořádná ukrajinská invaze do Kurska změnila příběh o válce – jde však o vysoce rizikovou strategii“, píše v sobotním Guardianu Jack Watling, vedoucí výzkumný pracovník pro pozemní válku v Royal United Services Institute:

„Po měsících neustálého zatlačování – nedostatku vojáků a munice – zaskočila Kyjevská ofenziva na obsazení kusu ruského území Kreml. Tento krok má jasnou politickou logiku, ale je plný vojenského nebezpečí.

Bezprostřední dopad ukrajinské invaze do ruského regionu Kursk, která začala 6. srpna, se odrazil ve změně morálky ukrajinské veřejnosti, a ještě více v interpretaci války u ukrajinských mezinárodních partnerů.

Pomalá, ale neúprosná ztráta pozice v Donbasu, která vykreslovala ponurý obraz ústupu, byla nahrazena obrazy dynamické fronty. I když je tento nový příběh klamný, je důležitý pro připomenutí ukrajinským mezinárodním partnerům, že výsledky války nejsou nevyhnutelné.

Politicky je účelem operace vybudovat páku před případnými jednáními. Pokud Donald Trump v listopadu získá prezidentský úřad USA, hrozba stažení vojensko-technické pomoci ze strany USA pravděpodobně donutí Kyjev vyjednávat. Ukrajinská vláda se chce ujistit, že pokud bude muset do tohoto procesu vstoupit, má něco, zač bude požadovat po Rusku ústupky. Ukrajinská armáda proto musí zabrat a držet značný kus ruské půdy po dobu potenciálních jednání.

Dalším důležitým prvkem ofenzivy je, že Ukrajině se podařilo udržet operační bezpečnost před zahájením útoku. To byl významný problém s minulými ukrajinskými operacemi, a zlepšení v přípravě a plánování demonstrují ponaučení z loňské ofenzívy, která povzbudí partnery ohledně vyhlídek na budoucí operace.

Pomohlo i to, že ruská vojenská rozvědka zřejmě znovu trpěla chronickým nedostatkem zvědavosti nebo představivosti, když byly ukrajinské síly staženy z linie v Donbasu. Stejně tak se opět ukázaly nedostatky ve vedení ruské obrany.

Zatímco operace Kursk je politicky významná, paralelní série ukrajinských úderů zaměřených na ruská letiště je vojensky výhodnější. Ruské letouny byly ústředním bodem jak dálkových útoků na ukrajinskou kritickou národní infrastrukturu, tak i útoků klouzavých bomb na přední pozice, které Ukrajině způsobují těžké ztráty. Poškození letadel je zásadní pro snížení tlaku na ukrajinskou obranu.

Úspěšnost Ukrajiny má ale své meze. Trpí nedostatkem vojáků, kteří by rotovali a drželi linii před operací v Kursku. Nyní dala dohromady to, co bylo k dispozici, jako operační zálohu, a nasměrovala je k nové ose boje. Existuje limit toho, jak daleko může tato síla zajít, než se přetáhne, což znamená, že se Ukrajinci budou muset brzy zakopat, pokud mají udržet půdu až do vyjednávání. Ale jakmile fronta přestane být dynamická, Rusové si zajistí obranu a poté vyvedou dělostřelectvo, komplexy elektronického boje a nové jednotky. V krátkodobém horizontu operace odklonila váhu ruských leteckých bomb pryč z Donbasu, ale bude to dočasné. Rusko má dostatek personálu a vybavení pro boj na obou frontách. Méně jasné je, zda to platí pro Ukrajinu.

Vojenská rizika rostou s časem. Po nasazení operační zálohy se Ukrajina bude snažit zaplnit mezery v linii a dosud se jí nepodařilo vyřešit hrozbu, kterou představují ruské průzkumné bezpilotní letouny, kluzné bomby, dělostřelectvo, elektronický boj a operačně-taktické raketové komplexy. Společně tyto schopnosti umožňují Rusku pokračovat v neustálém postupu do Pokrovska, Torecku a dalších měst na Donbasu. Tato města budou brzy vylidněna a jejich obrana bude náročná na zdroje.

Nejlepším scénářem pro Ukrajinu je, že se její jednotky v kurské oblasti opevní a Rusko – které se bude cítit nuceno znovu dobýt svou půdu – utrpí nepřiměřené ztráty ve snaze zatlačit Ukrajince zpět. Je však také možné, že natažení ukrajinské linie zvýší příležitosti pro Rusy najít švy v ukrajinské obraně a udělat pokrok jinde. Pokud se tato dynamika rozvine, pak není jasné, zda obsazený terén bude mít velkou váhu při vyjednávání, protože Vladimir Putin bude docela ochoten absorbovat ztráty, aby se problém při rozhovorech nezmiňoval.

Další dlouhodobou výzvou, kterou představuje ukrajinský operace je zařízení, které se ztrácí. Trumpovo předsednictví pravděpodobně donutí Ukrajinu k jednání, vítězství Harrisové v listopadu by znamenalo pravděpodobné pokračování vojensko-technické pomoci ze strany USA. I tak jsou zdroje omezené. Ukrajina by mohla v příštím roce budovat jednotky pro rozsáhlejší ofenzívy, ale tato probíhající operace znamená, že potřebná technika a personál – nezbytný pro takovou ofenzívu – budou pravděpodobně spotřebovány předčasně. Operace tedy omezuje budoucí možnosti.

Pro mezinárodní partnery Ukrajiny závisí úspěch operace Kursk na míře opotřebení, kterou může Ukrajina způsobit Rusku, a na objemu ztrát vybavení, kterou mohou utrpět ruské jednotky snažící se o protiútok.

Pro samotnou Ukrajinu je zachování vlastního personálu životně důležité, takže čím více dokáže znehodnotit ruské síly nepřímou palbou, tím lépe. Mezi priority podpory patří dělostřelecká munice, úderné bezpilotní letouny a systémy pro srážení ruských průzkumných bezpilotních vzdušných prostředků, které umožňují jejich silám zaútočit na ukrajinské jednotky, zatímco se doplňují.

Širší vojenská pozice Ukrajiny zůstává nejistá a podzim se zdá být politicky náročný. Kyjev musí najít rovnováhu a připravit se na ztrátu kritických zásob, aniž by spálil svou schopnost bojovat dál. Pro Evropu je životně důležité, aby Kyjev, bude-li nucen vyjednávat, dostal co nejpevnější ruku a aby existoval konkrétní plán, který zajistí, že jakékoli urovnání povede k trvalému míru.

I když okamžité zprávy z Kurska mohly způsobit optimismus, nemělo by to odvádět ukrajinské partnery od snahy stabilizovat širší frontu,“ píše Dr Jack Watling na konce své analýzy pro britský Guardian.

Mezitím bývalý americký mariňák a dnes vojenský analytik Brian Berletic napsal na X, že Ukrajinci ničí mosty, po kterých Rusové posílají posily. Což sice tyto posily zpomaluje, ale je to důkaz, že Ukrajinci nepostupují dále. Podle Berletica se nyní soustředí na postup směrem na západ, na zakopání se, způsobování co největších ztrát, a nakonec budou z regionu vytlačeni. „Čím dále postoupí na západ, tím rozptýlenější budou,“ soudí s tím, že teď už se postupuje podle ruského harmonogramu a Ukrajinci nechali své ostatní fronty v ještě horším stavu, než byly.

sdílet na

63 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Albi
20. 8. 2024 14:17
Ohodnotit příspěvek :
     

Po měsících neustálého zatlačování – nedostatku vojáků a munice – zaskočila Kyjevská ofenziva na obsazení kusu ruského území Kreml.”
To je střízlivý “přepis” mainstreamového nadšení a výsledek “analýz” tajných služeb KoZa – tedy dost nevěrohodná verze.

Spolehlivě se to tvrdit nemůže. Viz dvouapůlleté ukrajinská hlášení o jejich vítězství, vedoucí od začátku k porážce.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
zuza
20. 8. 2024 16:31
Odpovědět  Albi

bolo by zaujímavé vedieť, koľko z tých 12 tisíc útočníkov boli obyčajní ukrajinci, koľko zrúdy z kadejakých nacistických bataliónov a koľko bolo žoldákov.

orinoko
20. 8. 2024 16:50
Odpovědět  zuza

Dost jich bylo a je. A Rusko řeší další svůj lapsus: Zajaty ksindl nelze údajně odsoudit k smrti. A tak se ksindl podle toho chová. Plky pro slaboduche, že se příliv zájemců o safari na Rusa tenčí jaksi nevycházeji. Azovstal to toho smutným dokladem. Přeživší vyprávějí, kolik Rusů skolili, nez se přes Turecko vrátili na Zápach.
Není den, aby nějaká ruská jobovka nehodila kanku na pozitiva.

zuza
20. 8. 2024 17:35
Odpovědět  orinoko

veď nech si Rusi zoberú príklad od najväčších demokratov v našej galaxii a zriadia pre tých zajatých nejaké to Guantanámo, samozrejme po dôkladnom pretriedení. Inak Rusko opakovane robí chybu, že sa moc bratríčkuje s tým smradom erdoganom. Už len to, čo im Turci vyviedli v Sýrii , malo Rusom stačiť na poučenie.

Autor
20. 8. 2024 19:15
Odpovědět  zuza

Pak ale budou stejní jako KOZA´S AMERICA´S. Vzhlížel by k nim celý svět, který se chce zbavit jakékoliv podoby kolonialismu?

Albi
20. 8. 2024 18:15
Odpovědět  zuza

To nám nikde neřekne. Hlavní pro ně je, že ještě vyždímali z obyvatelstva poslední živý a jakž takž zdravý “materiál” a zmiňovat zahraniční účast bude zakázáno.

20. 8. 2024 17:32
Odpovědět  Albi

Ted mi proběhla hlavou taková zajímavost.
Včera byl stav padlých natobanderů v kurské oblasti cca 2 500, stav zraněných cca 4 000 natobanderů. Takže to máme dohromady už nadpolovinu vyřazených útočníků, přičemž jim přísun záloh znemožnili Rusové minami rozmístěnými robotickým systémem, který Rusové, čertví proč – ale hádám že ani ten to neví – nazvali zemědělec.
Takže jsem zvědavej, kdy padlí a nebojeschopní dosáhnou počtu 12 000 – což je údajně počet natobanderů kteří útok provedli. No a když jich Rusové za dva týdny, přičemž první tři dny obrany na zelenáčích, zlikvidovali přes půlku, hádám že do mých narozek, to jest během tejdne, když už na místo dorazili profíci, by to mělo těch 12 000 – mrtví+ranění -dosáhnout.
Původně Gerasimov zalhal Putinovi že jich bylo jen asi tisíc, které zastavili, pak se to navýšilo na deset dvanáct tisíc, ale ani to zřejmě neodpovídá. Osobně si totiž myslím, že jich bylo zhruba jednou tolik. A hádám – ale jen hádám – že přesný počet věděl Gerasimov od počátku – hlášení totiž dostával. To nehádám, to vím.
At tak či onak, od páky vlivu už je Geras odstaven. Ale ani ten gubernátor Smirnov se mi moc nepozdává. Jen “čuch”. Uvidíme…

Markýza
20. 8. 2024 18:03

Jak – proč zemědělec? No hádám, že jede od souvrati k souvrati a sází, ne? 😀

Boomer
20. 8. 2024 18:19
Odpovědět  Markýza

.. no tenhle spíš se jen tak povaluje na louce nebo na poli a když se šustne cosi, co má nastaveno v programu, tak to skosí..

Markýza
20. 8. 2024 18:26
Odpovědět  Boomer

Tak rozmisťuje miny nebo ne?

katango
20. 8. 2024 18:39
Odpovědět  Markýza

Ano.

Boomer
20. 8. 2024 19:13
Odpovědět  Markýza

.. z raketometu vylítne raketa, která obsahuje blíže neurčené množství Zemědělců, nad cílem je vyprskne, no a ty potvory potom jen tak leží a čekají, až jim jejich senzory ohlásí že v jejich dosahu je něco k pokosení. Zemědělec může být údajně nastaven na různé cíle lidské i strojové, které dokáže spolehlivě rozlišit a následně ničit. Informace pro laickou veřejnost jsou zatím poměrně kusé, dle mého je to jakási fikaná dřímající a do výšky 1 – 1,5m skákající směrová mina.
Deaktivace je možná výhradně za použití speciálního zařízení, pomocí příslušného kódu…

Jak jsem už napsal dříve a vícekrát, do téhle války by mě nedostali ani za pytel škvarků!!!

Markýza
20. 8. 2024 19:21
Odpovědět  Boomer

Však už jsem taky zachytila dvě-tři kvílecí videa “já byl v Afghánistánu/Iráku/Lýbii, ale něco tak strašnýho jsem ještě nezažil.”
No takže vskutku seje! Akorát že ne od souvrati ku souvrati secím strojem, ale starým známým rozhozem z plachetky. No fujtajbl.

Markýza
20. 8. 2024 19:30
Odpovědět  Markýza

Kluci, dám vám sem co jsem objevila. Poslouchám to se zaujetím dokonce i já, tak schválně – ten synek vypadá, že ví o čem mluví.

https://www.youtube.com/watch?v=ckqURzf_FN0

Boomer
20. 8. 2024 21:21
Odpovědět  Markýza

.. ono to od začátku má jasné znaky taktiky Operační manévrující skupiny, ale.. chybí tomu dostačující logistická podpora a palebná podpora, bojové skupiny jsou tudíž odkázány na tzv. nesené zásoby, ty jim s prodloužením pomyslných logistických tras začnou docházet, postupně přijdou o těžší techniku, ztratí mobilitu, k tomu lidské ztráty.. velitel sebemenší bojové skupiny musí řešit tvrdé dilema “co se zraněným členem skupiny”, jeden zraněný vás může připravit o dva zdravé, kteří ho mají transportovat k ošetření, pokud ho taháte sebou(..nelogické!) potřebuje vodu, léky, jídlo, bojovou hodnotu však nemá, stává se zátěží.. co uděláte?
A stanou se lovnou zvěří pro speciální jednotky, které už jsou nasazovány do prostoru průniku.
V současnosti se to stále více jeví spíše jako nepovedená teroristická akce na ruském území a reakce na ni bude adekvátní. Jakmile si ruská strana vyjasní osud nezvěstných občanů RF, dostane to jiné parametry. Žádní zajatci asi nebudou.

Jsou v koncích, na další postup nemají, ničí mosty před sebou.
Vypadá to, že byli obětováni k propagační akci, ti kdož je tam poslali, to musí vědět od začátku a ti v poli už to taky chápou.

20. 8. 2024 23:59
Odpovědět  Markýza

Díky moc, hlavně za odkaz na tu internet tv. Už mám nakliknutý vidko ze dneška a za chvíli si ho pustím. K tomu vidku – zatím nejlepší z kurska, co jsem viděl, protože hlavně zprávy co a jak a kdo a kde, namísto rozpatlaných analýz a žvanění. A taky slušně nestranné – u nás mají na alternativě problém pustit větu o zradě na ruské straně. Tím totiž začíná to druhý vidko ze dneška s Kamenským. Jo, k tomu vidku.
Pokud je pravdou to, co tam Sabela zmínil o tzv. Prigožinově prorockém vidku (jak to, že jsem o něm nevěděL?!) – jakože asi je – pak mi do mozaiky kdo je za jeho zneživotněním zapadl poslední střípek. Tak. A jdu na Kamenskýho.

Markýza
21. 8. 2024 11:34

Já už Kamenskýho nemůžu. Jednak je to všechnoviděl všudybyl a druhak ten jeho hlas! Má tam rozhovor právě se Sabelou a domluvit ho nenechá, pořád mu do toho skáče, proto jsem si ráda poslechla to jeho souvislé povídání. Holčina kladla rozumné otázky a nechala ho mluvit – a ještě taková hezounká. A pak že je ta dnešní mládež nemožná 😀

21. 8. 2024 15:40
Odpovědět  Markýza

Já to mám s Kamenským podobně jako s politrukem či Gargamelem – dokáže mě nasrrat, ač z jiného důvodu než politruk či Gargamel, ale občas má k dispozici mě zatím neznámé info. Co se dá dělat jiného, než trpět a klikat. Přece nebudu s vaničkou vylévat i dítě.
A jo ta holčina k zulíbání. Mladá, půvabná a přirozeně inteligentní, to se hned tak nevidí pohromadě.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
20. 8. 2024 19:11
Odpovědět  Markýza

Já mám jinou myšlenku, z čeho to pochází. Ošklivou. Jsem vesnická hrouda, že. No a hnůj se za mého mládí u nás rozhazoval třemi způsoby:

1) Jezedáci rozvezli ve fasuncích (hnojnej vůz za koně s vyrážecími postranicemi); naložil se hnojem, zajelo se na místo, vyrazili se postranice (silná prkna) a zbytek se stáhl kopáčem – taková motyka z vidlí. Tyto krtince v pravidelných rozestupech po celém poli. Poté nafárali kydani s vidlemi a krtince rozházeli. A nemyslete si, i na to musel bejt grif, aby se to z vidlí rovnoměrně rozprsklo. Tak se to v jézédé dělalo za mého ranného mládí do mých cca 10 let, ale na naší zahrádce jsem takhle rozhazoval hnůj každoročně.

2) Totéž co bod 1), akorát že po rozmístění hnojných krtinců dorazil na pole z lomu naší cementky střelmistr s pomocníkem v Hadraplánu – vůz zn. Velorex -, naštouchali do krtinců dynamitové patrony nebo tak něco, natáhli dráty, pak se opodál zašili – a čumilové z jézédé spolu s místními kluky (měli jsme přesné zprávy kdy to bouchne) s nimi -, pak to zmáčkli, udělalo to velký BUM! a bylo rozmetáno.

3) Traktorem s rozmetadlem. To už jsem měl občanku.

Obávám se, že k zemědělci je pro svou výstižnost inspiroval bod 2)

Markýza
20. 8. 2024 19:23

Jéžišmarjá střelmistr?? Já přišla na venkov až v 78, takže jsem zažila už jen ta rozmetadla, která mě dost bavilo pozorovat.

Boomer
20. 8. 2024 19:29

.. k bodu 2 drobné upřesnění.. žádné dynamitové patrony, ale náložky průmyslové trhaviny, někdy nahrazené směsí dusičnatého hnojiva, bukových pilin a NM..

20. 8. 2024 20:46
Odpovědět  Boomer

Dyk to řikám: nebo tak něco

Markýza
20. 8. 2024 18:04

Vy máte příští tejden narozky? Já jen kdy vám máme popřát.

20. 8. 2024 20:50
Odpovědět  Markýza

Jo. Vohromná sláva, že jsem o další rok blíž k urnovýmu háji.

Markýza
21. 8. 2024 11:31

Může vás uklidnit, že to jsme všichni 😎 Není toho živáčka, který by tam nemířil.

Albi
20. 8. 2024 18:29

Jak se zmiňuješ o těch mrtvých – včera jsem četla (ale už nevím kde), že prý Američané zakázali na “své” (tedy bývalé ukrajinské) půdě pohřbívat mrtvé.
A bodejť by jo. Přece si nenechají zaneřádit kvalitní černozem nějakými špinavými Ukrajinci!

Ale teprve teď mě napadlo – co ty NATOvské? Taky je nechají shnít nepohřbené, odkopnuté někde v křoví? Nebo jim dodatečně uděli ukrajinské občanství?

Markýza
20. 8. 2024 19:27
Odpovědět  Albi

Já se holka obávám, že ti už pohnojili žírnou černozem, Ukrajinci jako Poláci, Amíci jako Francouzi (i když Amíci už prý nechtějí na “lov”, asi vědí své)…….před pár měsíci jsem někde odchytla video protestujících ukrajinských matek, které chtěly vrátit těla svých synů. Srdce človečici usedá.

Albi
20. 8. 2024 20:23
Odpovědět  Markýza

Jo – o těch ukrajinských matkách jsem taky četla.

20. 8. 2024 19:54
Odpovědět  Albi

Až včera? Já to vím už dva týdny, heč! 🙂 Od Skály z tv Bureš. Jo, a ani ne tak amíci, jako blackrock.
Zde Skálova simultánka – svíčkovým bábám úpadku teče do bot (rumble.com) čas 11:50. A když už budeš v tom, klikni si ještě na čas 1:10:50. Už jsem tu o tom psal, jako o způsobu Putinova vládnutí systémem “přes”. Konkrétně přes nabiulinu, oligarchy a byrokratické šmejdy. Moc času ti to nezabere a dobře se to poslouchá.
Podle mě i ty natovské – co blackrocku po nich.
Je zajímavý, jak málokomu vůbec dochází, že světoví finančníci mají nějakou národnost a pod. hluboko v pr-deli. Oni se přece kurwa necejtí bejt ten amík, ten skopčák, tamten frantík a tamten žid! Jaká národnost? Co jim po ní? ONI JSOU BANKÉŘI a jako tací výýýsoko nad takovými omezujícími břemeny jako je národnost nebo státní příslušnost. Národnost finančník, státní příslušnost banka a tečka!. A to se týká i židů – proto mě občas jaris tak nas-írá. Že se na výstavbě koncentráků rukou společnou a nerozdílnou spolu s germány a anglosasy podíleli i židi přece není žádné tajemství! No nic.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Albi
20. 8. 2024 20:37

To mě nepřekvapuje, že to víš už dlouho, spíš by mě zajímalo, jestli si neplatíš nějaké ty sekretářky (3 – 4) nebo ještě lépe, jaký systém “mozkové” kartotéky jsi vyvinul, když jsi schopný pamatovat si tkové množství různých témat a dokonce kde a kdy jsi je četl. 🙂
(Přidala jsem smajlíka, ale myslím to úplně vážně.)
Ale hlavně mě ten problém s rozdílnými mrtvými napadl až teď.

A dík za odkaz, samozřejmě se podívám, vypaá to zajímavě. Taky se mi líbí ty adresy: “Národnost finančník, státní příslušnost banka“.
To budu propagovat, až se mi naskytne příležitost.

20. 8. 2024 21:44
Odpovědět  Albi

Sekretářky? Brrr….To já jen tak dělám, jakože to je jednoduché, abych se cejtil. Ve skutečnosti jsem si pamatoval že to řekl Skála někdy nedávno, pamatoval jsem si i jeho gesta a jak se u toho znechuceně ksichtil, ale ne v jakém vidku přesně a zda na začátku vidka, vprostřed, nebo na konci. Do ůvahy padaly dvě vidka. Takže jsem se holt musel popídit a poklikat si. Až jsem to našel. A zajásal, že zas budu za vševěda a budu si v tom rochnit.
Ve skutečnosti si pamatuju věci, který mi přijdou klíčový, i kdo to říkal a jak se při tom ksichtil, ale když je to dýl, tak mi vyšumí kde – jestli třeba na protiproudu, na burešovi nebo na paralelně atd. Ale když mi to přijde v tu chvíli pro něco důležitý a není to nějakej delší čas, tak to dohledám. To když je to vidko. Ale když je to tištěný, tak jsem při tom množství webů který kolikrát za den prolítnu, totálně v pr-deli. Odkazy na ty nejkruciálnější věci si ukládám, ale i ten archív odkazů už má přes šedesát stránek a mám v nich děsnej bordel. Už asi tak měsíc se snažím si to nějak zpřehlednit, ale jsem dost lempl a odkládám to, takže chaos. Jojo, nemám to se sebou lehký.
A klikni si – je to každý jen pár minut.

Albi
20. 8. 2024 22:03

Stejně jsi dobrej! A neodmlouvej! 🙂

21. 8. 2024 15:44
Odpovědět  Albi

😛

orinoko
20. 8. 2024 21:52

Rusové mají rizny smysl pro humor. Tak například největší a nejduraznejsi policejní obusek je oficiálně nazýván Argument.

21. 8. 2024 00:12
Odpovědět  orinoko

Ten by se mi občas šiknul na nikdoše, když za účelem zatáhnutí do slámomlácení a rozsáhlém žvástání o podružnostech dotírá, abych mu nějakou pýčovinu – úkrok bokem – vyargumentoval. Jó, to by se mi to panečku argumentovalo.

Jura S
20. 8. 2024 14:39
Ohodnotit příspěvek :
     

Pozor !!!
Kopčem zleva vrhá oštěp… zasahuje nepřítele … Mamutík rovněž proráží Kurvskou línii palbou z luku…
Přímý přenos exkluzivně na ČT1, … hned po “signálech profesora”

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Josef K
20. 8. 2024 14:43
Ohodnotit příspěvek :
     

MoA: Británie tvrdí, že pomohla s ukrajinskou invazí do Ruska….
https://kispep.wordpress.com/2024/08/19/moa-britanie-tvrdi-ze-pomohla-s-ukrajinskou-invazi-do-ruska/

Josef K
20. 8. 2024 14:57
Odpovědět  Josef K

Larry Johnson: NATO vtrhlo do Ruska, červená čára je překročena..
https://kispep.wordpress.com/2024/08/20/larry-johnson-nato-vtrhlo-do-ruska-cervena-cara-je-prekrocena/

zuza
20. 8. 2024 16:23
Odpovědět  Josef K

to vie každý, že bez anglosaského “rukovoditeľa” si feťák nesmie sám utrieť ani prdel

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Albi
20. 8. 2024 18:33
Odpovědět  zuza

Ale veřejně se to nesmí říkat!
Když se něco zvrtne špatným směrem, bude to proto, že Alzák neposlechl.
Od toho tam přece je. Má hrát dobře přidělenou úlohu a ne zasahovat režisérovi do práce a dělat z tragédie komedii, i když krvavou!

zuzana
20. 8. 2024 15:53
Ohodnotit příspěvek :
     

Rusko nabízí cizincům prchajícím před „destruktivními neoliberálními ideály“ bezpečné útočiště

https://aktax.cz/rusko-nabizi-cizincum-prchajicim-pred-destruktivnimi-neoliberalnimi-idealy-bezpecne-utociste/

Jaroslav
20. 8. 2024 16:25
Odpovědět  zuzana

Bohužiaľ od modrého žida k červenému żidovi čo zožltol. Putin je len ich hovorca a Gerasimov je ich protekcia…Pokiaľ sa Rusko nezbaví židochazarov, pokoj tam nebude.

zuza
20. 8. 2024 16:29
Odpovědět  zuzana

Rusko potrebuje ľudí pre priemysel aj poľnohospodárstvo, pretože Rusko bude musieť aj v budúcnosti vydržiavať mohutnú armádu. A pre Rusko bude oveľa lepšie, keď to budú konzervatívni kresťania, než moslimovia z bývalých stredoázijských republík. Len by ich mali dobre preveriť, nech si nenasadia škodnú do revíru.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Velitel
20. 8. 2024 16:14
Ohodnotit příspěvek :
     

Já chápu, že od doby kdy se bandě neozbrojených pitomců v zeleném v ČR říká armáda jsou poněkud zkreslená měřítka, ale i tak. Nikdo příčetný nemůže byt jen doufat, že by uroši vydrežli v Kursku do listopadu. Přišlo jich 12000, s 500ks techniky, dnes je jich 1/3 mrtvých a z 400ks techniky je šrot.

orinoko
20. 8. 2024 16:53
Odpovědět  Velitel

Z ruských vojenských zdrojů přišla informace, že stav může trvat ještě v roce 2025. Nabízí se několik řešení. Mj. malý kotel na ruskem území nebo velký přes Halic.
Ukroboti jsou trvale zasobovani. Dal asi nemíri, zničili mosty. Teď se zakopavaji. Drží údajně cca 2000 civilistů.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Velitel
20. 8. 2024 18:20
Odpovědět  orinoko

Halič, Halič je území, které začíná u Krakowa, pokračuje přes Lvov a končí někdo kolem Termopilu, zkrátka území nad zakarpatskou Rusí, pokud budou rusové ukroše u Kurska obkličovat přes Halič bude to trvat možná i déle než do roku 2025.

orinoko
20. 8. 2024 22:00
Odpovědět  Velitel

S ohledem na celkovou prolezlost a nákazu banderismem označuji celou Ukrajinu za Halic…SS Galicia .

Gales
20. 8. 2024 16:19
Ohodnotit příspěvek :
     

Z regionu nebudou vytlačení ale v regionu umláceni.Tak je to spravne.

20. 8. 2024 17:00
Ohodnotit příspěvek :
     

Jak tak koukám na tu fotku, v jakém stavu udržuje gubernátor kurské oblasti
Alexej Smirnov plynový uzel, na kterém je závislá středoevropa, řekl bych, že Rembovič má před sebou ještě setsakra hodně práce.
Jistěže, ted je válka – jenže ještě přede dvěma týdny v kurské oblasti žádná válka nebyla! A to nemluvím o tom, že, jak se ukázalo, ukrajinští zaměstnanci stanice měli své místnosti vyzdobené nacistickými symboly, přičemž je ruští zaměstnanci “neviděli”.
Tak bych řekl, že nejen Remboviče ještě čeká hodně práce…

Albi
20. 8. 2024 18:49

Mimo téma – ale na zítřek, resp. možná už na dnešní večer se připravme – strategický komunikátor připravuje silné dezinfekční výplachy mozků.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audio-podcast-ptam-se-ja-vlada-chce-promlouvat-k-lidem-jinak-jak-to-bude-vypadat-258034#
1:00 Jak bude vypadat kampaň k 21. srpnu, kterou tento týden plánujete spustit? – Začneme v předvečer, když i ta invaze začala vlastně v noci. Ta kampaň bude postavena na příbězích lidí, které jsme v předešlých dnech našli, navštívili, nafotili, budou vzpomínat na ten konkrétní den. Jsou to různí lidé, velmi běžní lidé, kteří jsou z různých částí České republiky.
2:00 A co je cílem té kampaně, čeho chcete dosáhnout? – Je to významný den v historii České republiky. Je to zároveň důležitý den pro generace, které jím byly ovlivněny. Čili vlastně chceme připomenout ten moment a chceme připomenout demokratické hodnoty, na kterých byla republika založena a jejichž kontinuita byla tou invazí přerušena. (…) Jsou to opravdu základní hodnoty, svoboda slova, rovnoprávnosti a tak dále.

Jak bude vypadat ten výběr “běžných” lidí a jejich “příběhy”, si jistě umíme dobře predstavit. Ještě k tomu po tolika létech!!!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
20. 8. 2024 20:39
Odpovědět  Albi

Taky bych měl pár příběhů…

Albi
20. 8. 2024 19:15

A další nová zpráva – dokonce na Novinkách!
https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-putin-dal-armade-nuz-na-krk-ukrajinci-musi-byt-do-rijna-pryc-40484817#
Ruský diktátor 🙂 Vladimir Putin stanovil 1. říjen jako pevné datum, dokdy musí ruská armáda vytlačit Ukrajince z ruské Kurské oblasti. Zároveň nařídil, aby tato protioperace nijak nenarušila vojenské úsilí v Doněcké oblastí, kterou Rusové chtějí dostat pod kontrolu v celém jejím rozsahu. S odkazem na vojensko-politický zdroj z ukrajinské armády o tom informuje list RBC-Ukraine.
Ruská armáda se nyní snaží do Kurské oblasti nasadit mix jednotek ze všech front s výjimkou směru na Pokrovsk a Toreck v ukrajinské Doněcké oblasti, kam Rusové směřují svoje hlavní vojenské úsilí. Podle listu RBC-Ukraine to dokazuje, že okupanti nemají sil na rozdávání a že Putin pravděpodobně dává přednost útokům v Doněcké oblasti nežli znovuzískání kontroly nad Kurskou oblastí.

Nepsal jsi před pár dny, že na tvé narozeniny čekáš nějakou zásadní událost? 🙂

Markýza
20. 8. 2024 19:29
Odpovědět  Albi

Datum? Nojo….zná své papnhajmské 😀

20. 8. 2024 20:42
Odpovědět  Markýza

Už jsem to datum prásk. On by mě Pavluša stejně prozradil, poněvač ho zná. Máme totiž narozky tuším že dva dny od sebe.

20. 8. 2024 20:37
Odpovědět  Albi

No zásadní. Narozky mám 27.8. a do tý doby Rusové začistku Kurska asi nestihnou. Což o to, oni by to stihli, kdyby těch natobanderů bylo skutečně cca 12 000, jak jsem si myslel – nadpůlka už je vyřazená – jenže ono jich bude tak jednou tolik, jak mi postupně došlo. Takže bude šamanění opět zpožděno.
Ale s tím pevným datumem je to dobrá finta. Taková mnohovektorová, navíc vně i dovnitř. To je v krátký době už podruhý, co mám dojem, že se Gosudar nas-ral a jde do risku. Poprvé, když si vytlačení natobanderů z Kurska vzal za svou osobní věc, tedy na svou odpovědnost, a podruhý ted. Na druhou stranu pokud to vyjde, tak to natolik posílí jeho pozici, že bude moct proti páté koloně přitvrdit. Jó, to se pak teprve KoZa rozeřve o diktátorech. Jenže Rusové to vnímají jinak. Rusové si pro svůj pocit jistoty a bezpečí silného panovníka žádají. Silný panovník = jistota a bezpečí – slabý panovník = rozval všeho. Historická pamět ruského všeholida, řekl bych.
Jak to vím? Od bábrle a ta od Rusů, když vyzvídala jejich názor na Stalina, když přes Volyn napřed zdrhali, pak postupovali, a pak Volyn osvobodili, takže bábrle coby kulačka radši zdrhla do staré vlasti, že tu není Sibiř.

standa
21. 8. 2024 07:24

cit:,, Nepsal jsi před pár dny, že na tvé narozeniny čekáš nějakou zásadní událost? ..Albi🙂”konec cit.
Jaká to měla být 27.8. zásadní ,, událost”?
K věci,Putin jim dal ( gen. štábu)nůž na krk. Oni vědí, že by v případě nesplnění nastaly čistky , on to ví také a musí se obávat převratu za účelem udržení si pozic generály @spol.Obklopuje se věrnými ,bývalými bodyg.

21. 8. 2024 15:55
Odpovědět  standa

Vyhnání natobanderů z kurské oblasti a po vyhnání přechod do útoku na banderstán – to jest otevření druhé fronty ze strany Ruska, nezávislé na té stávající. A že to – obě fronty – bude Dlumin, ve spolupráci s Rembovičem, koordinovat.

Markýza
21. 8. 2024 11:28

Aneb – jak kdysi prvil jeden Rus, srdečně se směje – jak chcete mít tu vaši demokracii v zemi, kde máme jedenáct časových pásem?

katango
21. 8. 2024 13:43

Vždyť mají pravdu!

21. 8. 2024 15:50
Odpovědět  katango

No dyk jo! Bejt to na mě, tak zavedu osvícenou monarchiii, model staré Irsko pěti království.

JoFa
21. 8. 2024 11:24
Ohodnotit příspěvek :
     

Je hrozné čítať také panflety ako posledne vypotil VK na Aeronete https://cz24.news/general-syrsky-na-vyplatni-pasce-ruska-poplach-v-kyjeve-mezi-poslanci-se-zacina-sirit-teorie-o-spiknuti-vyklizeni-ukrajinskych-pozic-na-donbasu-ve-prospech-podivne-operace-v-kurske-oblasti-v-rusku/, že Syrský je ruský agent a že Kurský útok Ukrajincov bol dohodnutý. Podobne na HS u nás a aj CZ24news prebrali niektoré články ruso židovsko Gerasimovskej propagandy, že zlyhanie na hraniciach bol vysoko premyslený Putinov plán a že to bolo nachystané aj do diskusií pod takýmito článkami sú nasadení židoGerasimovskí troli, ktorí takéto absurdnosti šíria. Je to blud a dokážem to!
Za prvé: 
Nulandová bola na Ukrajine tesne predtým, ako bol vymenovaný Syrský !!! A američania si tam predsa nedajú nejakého ruského špióna, alebo áno?
Za druhé: 
Syrský vedel o akcii Kursk, ale jej nevelil, sám sa vyjadril po tomto útoku, že je to taktická blbosť. Syrský je generál, ale nie imbecil.
…pokračujem nižšie..

JoFa
21. 8. 2024 11:24
Odpovědět  JoFa

Za tretie:
Makron chcel predsa bojovať na Ukrajine a on pozbieral všetkých tých žoldákov z Európy aby urobili Kurský výpad, pretože neboli štáty resp. málo takých, ktoré by podporili NATOvýpad na Ukrajinu a preto žoldáci- to bolo naplánováné satanLondonom, to by Ukrajina nikdy nevymyslela a nezaplatila.

Záver: Blíži sa koniec a neúspech satanLondonu pri Kursku sa musí na niekoho hodiť a už si našli vyníka a dali noty VK-áčovi aby tieto bludy šíril.
Na Zelenského už majú nachystané tiež, všetko sa hodí na Ukrajincov, nájdu sa zodpovední a ide sa ďalej- židosatanLondon, to je ich standartný postup. Gerasimmov je spoluzodpovedný a určite nie sám za toto a nech si Puťko spraví poriadok doma, ale obávam sa, že je na to malý pán, podľa toho ako riešil situáciu s vlastným Djuminom. Ruské židopartie v Rusku bojujú medzi sebou.. Áaach, kde si Rusko…

Als
21. 8. 2024 15:47
Ohodnotit příspěvek :
     

Nevěřil bych, že o tom co se chystá se nevědělo. Pouze se nachystal takový malý stalingradský kotel. Prostě ta jejich elitní vojska obrátit v prach. Zaminovat ústupové cesty, zlikvidovat techniku a spustit masomlýnek.