Krize UKRAJINA

„Válka na Ukrajině nezačala před dvěma lety.“ Analytik vytáhl texty a dal je na stůl

24.02.2024 7:35 | Komentář

TÝDEN V MÉDIÍCH Do dnešní propagandy se nehodí připomínat, že válka na Ukrajině nezačala vpádem ruských vojsk při takzvané speciální operaci v únoru před dvěma lety, ale začala po Majdanu v roce 2014 tím, že tehdejší prezident Porošenko zahájil občanskou válku proti vlastním občanům. Petr Žantovský připomíná, že tehdy se ještě česká média snažila o elementární objektivitu, jak naznačují titulky z Novinek „Ukrajinští vojáci ostřelují Doněck kazetovou municí“ nebo třeba z Aktuálně „Nášivky nacistů ovládly Kyjev, noví banderovci vycenili zuby“.

Foto: Repro X
Popisek: Fotka ukrajinského vojáka s podezřelou nášivkou

Dnešní přehled zajímavostí ze světa médií začne tak trošku osobním příběhem. „Několik let jsem měl blog v blogosféře serveru Aktuálně cz. Na konci ledna mi odtud přišlo sdělení, že se blogosféra zavírá, a tak nemá smysl tam posílat další texty, protože už nebudou zveřejněny. Jedním z důvodů, které uvádějí, jsou nové předpisy Evropské unie. To bych nevyloučil, další důvody mi nepřijdou až tak zásadní. Vzal jsem to na vědomí, s lítostí musím říct, neboť na Aktuálně.cz byly názory mnohdy velmi zajímavé. Tak jsem přemýšlel, kde bych se svými texty mohl pokračovat. Napadlo mě Seznam Médium jako blogosféra, která se plní množstvím článků a leckomu se ukáže hned, jakmile otevře vyhledávač Seznam. Napsal jsem tam komentář s titulkem ‚Děti Aspenu‘, jenž pojednával o našich politicích, kteří prošli Aspen Institutem, známou americkou firmou na výrobu poslušných politiků,“ uvádí pro ParlamentníListy.cz Petr Žantovský.

Napsal jsem ho velice slušně a korektně, aby nemohl vyvolat žádné nervózní ohlasy, a odeslal. „Od Seznam Média mi přišlo sdělení: ‚Vítáme vás mezi autory. Jsme rádi, že jste si vybrali právě Seznam Médium ke sdílení témat, která vás baví, zajímají a tak dále.‘ Tak jsem se podíval, jestli už se tam můj text objevil, a zjistil, že nikoli. Tak jsem vznesl na tamního anonymního administrátora dotaz. Bylo mi odpovězeno, víceméně obratem, cituji: ‚Když článek publikujete, zobrazuje se pouze na vašem profilu do té doby, než jej zkontroluje editor. Jakmile váš text zkontrolujeme, přijde vám oznámení ohledně umístění.‘ Na Aktuálně.cz žádného takového kontrolora neměli, aspoň si nevybavuji, že by tam někdo takový zasahoval. Jen se hlídalo, zda příspěvek neporušuje příslušný etický kodex. Mně se to nestalo, tak mi nikdy nic nevyhodili ani nevyškrtli,“ podotýká mediální analytik.

O vazbách politiků na Aspen Institute neradno psát

Po čase zjistil, že jeho text je pouze v čemsi, čemu se říká autorský profil, kam se čtenář dostane jen přes profil autora. „Na té hlavní straně, kde se střídají všechny příspěvky, to ani za další tři dny nebylo. Znovu jsem se tedy zeptal a dostal odpověď: ‚Váš článek byl ponechán na vašem profilu, proto vám nepřišlo oznámení ohledně umístění.‘ Chápu to tak, že ten profil je cosi jako skladiště nepotřebného zboží, do něhož má vstup jenom autor článku, případně někdo, komu autor příslušný odkaz předá. Tedy jen malý okruh lidí kolem autora, pokud ten má zájem to šířit tímto způsobem. Běžnému čtenáři se to na oči nedostane. Napsal jsem jim ještě jednou a oni mi odpověděli, že na Seznam Médium jako takový jsem se svým článkem o Aspenu nedostal. Předpokládám, že bych se tam neprobojoval ani s jinými, protože píšu tak, jak píšu, a o tom, o čem chci psát, a ne o tom, o čem je psát dovoleno,“ vysvětluje Petr Žantovský.

Zkusil tedy zapátrat, když se typ jeho článků nehodí Seznam Médiu, tak jaké články se mu hodí. „Podíval jsem se jen na titulky nejnovějších textů. Například ‚Alena Vránová prošla vláčením bahnem a nevěrami Ráže‘. Nebo ‚Zženštilí fňukánci versus pořádní chlapi‘. Také ‚Šumperák za 10 milionů, symbol komunistického kýče i luxusu je pořád k mání‘. Dále ‚Rudý teror údajně odstartovala skoro slepá atentátnice‘, ‚Nakupování na Temu je noční můra‘, ‚Tajemství psího polibku: Proč vám pes olizuje obličej a co to znamená‘, ‚Klus dává své manželce zabrat‘, míněno asi Tomáš Klus. A tak bych mohl pokračovat v citacích z titulků článků, které zřejmě na blogosféru Seznamu patří. Zatímco informace o docela důležité věci, a to jest vazbě nejvyšších českých politiků na americkou instituci Aspen Institute, tam tedy zřejmě nepatří a nemá se dostat občanovi na oči,“ vyvozuje mediální odborník.

Kontroloři z blogosféry vyhazují, co jim není po chuti

Bere to jako docela zajímavé poznání, jak se také může dělat cenzura, protože Seznam Médium a podobné útvary si zakládají na tom, že necenzurují, neposuzují názory svých autorů, protože od toho blogosféra je. „Není to redakční prostor, který je samozřejmě pod editací redakce, na což má právo. Je to soukromý podnik, tak ať si dělá, co chce, a je věcí čtenáře, jestli do toho potom jde, nebo nejde. Ale blogosféra je trošku jiný svět. Ovšem z tohoto vidíme, že tak o moc jiný svět to není. Ostatně zaslechl jsem od kolegů, že mají velmi podobnou zkušenost z blogu iDNES. Tam je tím jakoby kontrolorem bratr zpěváka Radka Bangy alias Gipsyho, který posuzuje obsahy článků i je odtamtud vyhazuje, když se mu nelíbí. Ale pak už blogosféra není prostorem svobodného myšlení, ale jen simulace toho, že člověk má nějaká práva, ale ta jsou zatraceně přísně hlídána. Tak abychom to všichni věděli,“ připomíná Petr Žantovský.

Ačkoli to nikdo moc nepřipomíná a jistě to není důvod k oslavě, tak si letos můžeme připomenout 10. výročí vypuknutí války na Ukrajině. „Válka na Ukrajině nezačala vpádem ruských vojsk při takzvané speciální operaci v únoru před dvěma lety, ale začala po Majdanu v roce 2014 tím, že tehdejší prezident Porošenko zahájil občanskou válku proti vlastním občanům. Nepřipomíná se to, protože se to nehodí do dnešní propagandy. Ale pravda to je, každý se může podívat do médií z té doby. Delší čas už sbírám mediální výstupy ohledně začátku té ukrajinské občanské války. Dá se to nazvat občanskou válkou, když to je válka vládní elity proti vlastním obyvatelům? To je otázka pro lingvisty, jak by to nazvali. Já pro to žádný speciální název nemám, avšak po Majdanu nastalo to, že ukrajinská armáda začala útočit na síly uvnitř zejména východu Ukrajiny, na Donbase, v Luhansku, v Doněcku a v těchto převážně ruskojazyčných oblastech,“ upozorňuje mediální analytik.

Nášivky nacistů ovládly Kyjev. Ukrajinská armáda pálí do škol

Pro důkaz výše řečeného připomíná několik titulků z našich tehdejších médií, snad to bude někoho zajímat. „21. října 2014 vydaly Novinky článek, který měl v titulku a také obsahoval informaci: ‚Ukrajinští vojáci ostřelují Doněck kazetovou municí‘. Podotýkám ukrajinské město s ukrajinskými obyvateli a munici, co jsme do té doby neznali. Dnes už jsme o kazetové munici, zejména britského původu, poněkud informovanější. Nicméně v Novinkách se tehdy také psalo, cituji: ‚Ukrajinští vojáci používají proti civilním čtvrtím ve městě Doněck kazetovou munici, která je mnohde ve světě zakázána‘, a odvolává se na svědectví organizace Human Rights Watch, tedy hlídka lidských práv. Tak to byly Novinky. Zajímavou zprávu vydala ČTK 11. května téhož roku a uvedla ji titulkem ‚Ukrajinští vojáci v Krasnoarmejsku ukončili násilně referendum a stříleli do davu‘,“ říká pro ParlamentníListy.cz Petr Žantovský.

Připadá mu to jako velice zvláštní zpráva pro nás, co jsme velmi proukrajinští. „Ale od ČTK se dozvídáme, cituji, že ‚v ukrajinském Krasnoarmejsku probíhající nedělní referendum, které mělo rozhodnout o samostatnosti Doněcké a Luhanské oblasti na východu země, ukrajinští vojáci násilně ukončili a podle agentury AP začali střílet do davu. Na místě jsou oběti. Střety v neděli probíhaly i na jiných místech.‘ Ale kdo si na to ještě vzpomene dnes, tolik let poté? Aktuálně. cz tehdy psalo: ‚Nášivky nacistů ovládly Kyjev, noví banderovci vycenili zuby‘. Aktuálně.cz! Stejné Aktuálně.cz ve stejné době psalo pod titulkem ‚Svědci: Ukrajinská armáda je jako dobyvatel, pálí i do škol‘. Nebo Eurozprávy.cz v tomtéž čase ‚Kyjev přitvrzuje. Parlament zrušil jazykový zákon, hrozí protesty menšin.‘ To bylo v době, kdy se na Ukrajině zakazovalo mluvit rusky, protože to tehdejší vládnoucí elitě nevonělo pod nos,“ objasňuje mediální odborník.

Jsme vazaly zahraničních sil, jejichž zájmy musíme hájit do krve

Připomenutím 10 let starých zpráv se pokusil srovnat, jak dnešní česká média píší o konfliktu na Ukrajině. „Vidím v tom rozdíl a zásadní. Tehdy se naše média, včetně takových jako Aktuálně.cz, snažila alespoň o elementární objektivitu a realističnost při popisu událostí. Dnes už propadají pouze propagandě. Je to chyba Ukrajiny? Ne, je to naše chyba, protože jsme se dostali do fáze, že jsme pouze vazaly nějakých zahraničních sil, jejichž zájmy musíme hájit do krve, a tak to činí i naši novináři. A zřejmě mají pocit, že jsou u toho velcí hrdinové. Čím hlasitěji chřestí šavličkami, tím větší statečnost vykazují, a tím větší epolety očekávají, že v budoucnu dostanou. No, domnívám se, že nedostanou vůbec nic, protože tohle je lidská množina, které jistý klasik říkal ‚užiteční idioti‘. Je mi strašně líto, že naši novináři po 35 letech od konce komunismu dospěli k situaci, že jen slouží, místo aby popisovali stav věcí. Je to opravdu smutné zjištění,“ uvědomuje si Petr Žantovský.

Závěrem dnešního povídání o médiích nelze vynechat jednu smutnou zprávu. „Odešel mimořádný výtvarník, karikaturista, kreslíř Pavel Reisenauer. Kdo zná to jméno, tak zná samozřejmě týdeník Respekt a naopak, protože týdeník Respekt je vlastně více než 30 let signován výtvarným rukopisem Pavla Reisenauera. Navzdory tomu, že třeba někdo nemusí mít Respekt v lásce a vyznávat jeho názory, tak je pravděpodobné, že i tací lidé velmi respektují umění kresby, umění zkratky, umění vystižení charakteru kresleného člověka právě Pavlem Reisenauerem. Byl to jeden z nějakých – řekněme – tří dominantních soudobých kreslířů toho typu, kteří se zabývají politickou, buď karikaturou anebo zjednodušeným novinářským portrétem politiků a vůbec lidí veřejných,“ zdůrazňuje mediální analytik.

Nenapodobitelná výtvarná technika, která patří jenom k němu

Hned ale dodává, že u Pavla Reisenauera to nebyli jenom politici. „Ale byli to i lidé běžného života. Já jsem si jeho práce neobyčejně vážil, poněvadž pracoval nejdříve s takovou jakoby napodobeninou starých dřevorytů, jaké známe z původních ilustrací k románům Julesa Verna. Vypracoval si tímto způsobem svoji velice osobitou výtvarnou techniku, která je nenapodobitelná a patří definitivně jenom k němu. Je úplně lhostejné, jestli se ty kresby objevovaly v samizdatovém Revolver Revue nebo jako ilustrace k Pacákovu románu Medorek nebo potom celá léta v Respektu. Tento výtvarník vstoupil do prostoru za modrým obzorem sám za sebe jako autentický a velice svébytný umělec, na něhož budeme ještě velmi vzpomínat, protože už nám zůstali vlastně jenom dva výtvarníci, kteří se zabývají podobnou tématikou,“ konstatuje pro ParlamentníListy.cz Petr Žantovský.

Tím prvním je Miroslav Kemel, který navazuje vědomě a přiznaně na odkaz Vladimíra Jiránka. „Jeho glosy jsou někdy velmi nekorektní, takové opravdu velmi věcné a trefují se do živého. Vedle něj je to Štěpán Mareš, který zase vědomě navazuje na Káju Saudka a jeho komiksové postavy. Štěpán je samozřejmě mnohem brutálnější a záměrně brutálnější kreslíř a humanista než Mirek Kemel. Mirek je jemný člověk a ukazuje to ve svých kresbách, ukazuje to ve svých písničkách. Doufám, že každý, kdo tohle čte, ví, že Mirek Kemel je stejně dobrý skladatel a textař jako kreslíř, i když ke kresbám se dostane obecně víc lidí. Každopádně Pavel Reisenauer byl výtvarník jiného typu a bude nám v našem současném světě trochu prázdných hodnot zbavených estetiky velmi chybět,“ tuší mediální odborník.

sdílet na

56 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Pijack
24. 2. 2024 12:04
Ohodnotit příspěvek :
     

Propagandě se nelze vyhnout a taky se proti ní moc dělat nedá. Já to řeším smíchem a pohrdáním. Třeba včera nám ČT předvedla další ideologicky správný pohled na udatných Banderovců. Jeden takový hrdina, oblečen do maskáče s nášivkou nacistického AZOV a pod krkem s vytetovaným hákovým křížem do kamery plakal a kladl otázku : “komu jsme co udělali, že nás trestají” 🙂

No, já bych řekl, že fňukal nácek, který chtěl Rusko zničit, Rysy pozabíjet a na Rusko zaútočit a tuto válku vyhrát. Copak mě paměť neslouží? A tomu “hrdinovi” to copak nedochází? Od roku 2014 vykřikoval se svými soukmenovci o vraždění Rusky mluvících obyvatel Donbasu, když z Adjitivky odstřelovali pokojné obyvatelstvo. A dnes se diví a fňuká… Tak by mě zajímalo, co ti zamindrákovaní rusofobové z ČT mají v kebuli, když do roku 2014 informovali z Ukrajiny úplný opak. Poslušnost k USA tím nabývá kolosálních rozměrů servility. Takovým trumpetám už nečouhají z Amerického zadku ani boty… jak jsou tak hluboko.

24. 2. 2024 12:46
Odpovědět  Pijack

Hm… Jestli měl tu kérku haknklajce a při tom plakal co komu udělali, tak mi to přijde spíš jako fikaný podvratáctví nějakýho ještě normálního fiškuse, za který ho nemůžou popotahovat.

Markýza
24. 2. 2024 15:41
Odpovědět  Pijack

Chůďátenko voháknkrojcovaný……korunu bych mu dala!

24. 2. 2024 20:07
Odpovědět  Markýza

Krkno 🙂

Markýza
25. 2. 2024 13:43

Nojo, tak juráše. Ať nežeru 😎

Administrátor
24. 2. 2024 17:49
Odpovědět  Pijack

Opäť mi buchol dekel….mp4

Slovan
24. 2. 2024 18:46
Odpovědět  josh-xy

👍 👍 👍 👍 👍

Pijack
24. 2. 2024 12:14
Ohodnotit příspěvek :
     

A ještě jeden postřeh. Média i včera nezapomněla opakovat omílanou floskuli, že prý je Rusko nesvobodný žalář a je třeba ho osvobodit 🙂 Nějak zapomněli sdělit, kdo má Rusko osvobodit. Nějak zapomínají, že Rusko je od USA, Británie a jiných koloniálních mocností dávno svobodné a nepodléhá jim. Rusové si vždy vládli po svém a obyvatelstvu to vyhovuje. Jsou na svůj “carský” systém zvyklí. Americkou demokracii nepotřebují, protože vědí, že je to systém, kde politici za svá rozhodnutí neodpovídají a nenesou žádnou vinu. Kdežto jejich “autoritativní” režim má jednu výhodu – za rozhodování odpovídá “panovník” (Car nebo president). Jejich mentalita je takto nastavená. Nepotřebují nekontrolovanou kriminalitu politiků a korporací. ONI se na svou zemi dívají jako matku a jsou jako národ jednotní. Jsou to dva odlišné světy. Rusové umí pochopit Anglosasy, ale Anglosasové ve své tuposti, samolibosti a nadutosti nikdy nepochopí, že si Rusové chtějí vládnout sami. To dělá z Ruska svobodný svět.

24. 2. 2024 12:51
Odpovědět  Pijack

Přesně.

Ladislav 💤
24. 2. 2024 12:58
Odpovědět  Pijack

A jejich Ruský bůh jim žehnej 🇷🇺

24. 2. 2024 20:14
Odpovědět  Ladislav 💤

Takže aj náš – Perun.

Markýza
24. 2. 2024 15:38
Odpovědět  Pijack

Každý by si měl spravovat své věci sám – i když to pak někdy dopadne jako na Ukrajině. Ale měl by a nikdo na celém šírém světě by mu do toho neměl žvanit. Můj dům můj hrad a dokud mi nebudeš zavádět svoje pořádky na mém dvorku, na svém si dělej, co ti libo.
Mně jde na nervy i takový ten debilní postulát, že když se chce nějaká část státu trhnout a být si za své, tak že prý dle “mezinárodního práva” má hlavní slovo dotyčný stát – viz Katalánie.

Albi
24. 2. 2024 16:43
Odpovědět  Markýza

Na Ukrajině to dopadlo TAK proto, že do ní navezli schovanou banderovcskou nákazu z Kanady, jak už je delší dobu známo.

Kdyby Ukrajinu nechali na pokoji, i přes její banderovskou minulost by si poradila sama. Jednou lépe, jindy hůře, ale sama – jako každý jiný stát.
Jenže bylo jí potřeba k “Drang nach Osten”.

A pozor .- ČR taky – tu hlavně kvůli výhodné strategické poloze “středu Evropy“?

Markýza
24. 2. 2024 16:55
Odpovědět  Albi

Ale kdepak, Albi. Vždyť se jen podívej s čím začínali? Takovou startovní čáru snad neměl nikdo – nejúrodnější půda široko – daleko, nerostné bohatství, šlapající průmysl a 52 milionů pracovitých lidí. A bez dluhů! Ty za ně platilo Rusko, pokud se pamatuju. Výměnou za hladké opuštění sajuzu odevzdali jaderné zbraně (stejně byly knoflíky v Moskvě) a do ústavy si vnesli neutralitu.
A podívej, co s tím vším udělali…..už jen ti lidi: ještě před válkou píšou 42 milionů, to máš PĚTINU národa v čudu. Neutralita v čudu.
To samo o sobě o něčem svědčí.
A pak si nedali a nedali pokoj….jo, jasně, byli poštíváni – vždyť říkám: nezralý národ.
Jestli by přestali mrnit bez toho poštívání, to už ovšem nezjistíme.
A teď Slovensko – samostatnost si vydobylo plusmínus ve stejné době jako Ukrajina. Má desetinu lidí, z průmyslu tak Žiar nad Hronom a úrodné půdy jeden Žitný ostrov……a podívej, kde jsou oni a kde Ukrajina. Jenže oni se osmdesát let učili spolu s námi, jak spravovat věci své.

24. 2. 2024 20:16
Odpovědět  Markýza

Bingo!

Pavel z Moravy
24. 2. 2024 15:54
Odpovědět  Pijack

Na změnu potřebujeme vyzrálý lid a toho již tato současná kolonie nikdy nedosáhne. Přijde ještě větší zotročení a otroci budou držet hubu.

Noobody
24. 2. 2024 16:53
Odpovědět  Pijack

To Pijack 24. 2. 2024 12:14

V zásadě s Vámi souhlasím, ALE….
Je třeba vědět, že carský autoritářský systém byl Uljanovem, Bronsteinem, Džugašvilim a stovkami dalších přisluhovačů za peníze židovských bankéřů z USA svržen, aby byl nahrazen tvrdě OTROKÁŘSKÝM terorem bolševiků. Nejříve VŘSR, kapitulace před Trojspolekem a odevzdání celé Ukrajiny, vyvraždění carské rodiny, Rusko-Polská válka, občanská válka, potlačení lidových povstání proti bolševikům, nastolení rudého teroru, vyvolání a aktivní podpora hladomoru na Ukrajině a td. To vše bylo provázeno řekami krve s hromadami mrtvol pro to, aby se z agrárního Ruska stal během 3 pětiletek industriální SSSR s největší a nejlépe vyzbrojenou armádou světa. Ta měla podle direktiv investorů do VŘSR (GLOBALITŮ) na pásech ruských tanků vyvést proletářskou revoluci do celé Evropy a Asie.
Za to, že to tak nedopadlo a že SSSR globalizací sovětského typu neovládl celou Evropu až k La Manche a Středozemnímu moři, může 3.Říše a její realizace plánu “Barbarosa”. Stalin a jeho následovníci po vítězství ve 2.SV opustili ideu internacionalismu a socialismus upevňovali především v zemích soc. tábora dle ideí a metod národního socialismu AH.

Noobody
25. 2. 2024 21:26
Odpovědět  scipio

To scipio 24. 2. 2024 21:17
Uljanov/Lenind od Německé rozvědky GŠ obdržel průběžně 40 M říšských zlatých marek. Ty sloužily k rozdmýchání revoluce, znebojeschopnění ruské armády a ukončení válečných akcí vedoucí k podpisu bezpodmínečné kapitulace – Brest-Letevský mír. //Proto prvé dva dekrety byly: “Dekret o míru” a “Dekret o půdě”, která spolehlivě zajistily rozpad morálky mužstva a následně armády.//
Druhý a podstatně silnější zdroj peněz byl pro Brosteina/Trockého od Židovských bankéřů z NY City v objemu cca 50M zlatých US dolarů. Ty do projektu VŘSR napumpovali židovští bankéři Jakob Schift, bratři Warburgové a další. Oni zorganizovali výcvik a přípravu 2000 prvních revolucionářů rekrutovaných z Amerických židovských gangsterů, vycvičených na Jeckyll Islandu i jejich přepravu a Bronsteina do Stokholmu. O fi ančně materiální přípravu revoluce a její průběžné finanční zajištění se staral rusko-židovský podnikatel Alexander HELPHAND/Parvus s pomocníky Ganěckým a Kozlovem. Ti organizovali transfer peněz přes banky ve Stockholmu a Kodani. Peníze byly krví revoluce a bez aktivní práce multimilionáře Helhanda by žádná revoluce v Rusku r.1917 nebyla úspěšná!!

Pokračování ./.

Noobody
25. 2. 2024 21:28
Odpovědět  Noobody

./.

Pro pochopení tehdejší situace a zákulisních intrik doporučuji:
Andrej Zubov – Dějiny Ruska 20. stoleti I. a II. díl
Anthony C. Sutton – Wall Street a bolševická revoluce
Elizabeth Herschová – Tajná akta Parvus

David
24. 2. 2024 23:10
Odpovědět  Noobody

V podstatě máte pravdu, jen si myslím, že vývoz revoluce propagoval Trockij a taky k tomu byly činěny rozsáhlé přípravy. Jenže pak přišly stalinské čistky ve 30. letech a celá generalita byla popravena. Paradoxně Stalin jednou provždy utnul bolševické mátohy o vývozu revoluce do zbytku světa.

Slovan
25. 2. 2024 08:59
Odpovědět  David

👍 👍 👍 👍

Noobody
25. 2. 2024 22:05
Odpovědět  David

To David 24. 2. 2024 23:10

Vyjádřil jste se velmi krátce a tak jen malá polemika. Základní premisou na které stojí M-L ideologie byla PERMANENTNÍ socialistická revoluce s cílem dosáhnout vítězství (osvobození) DTřídy na celém světe – tzv. internacionalizace komunistického hnutí. Za tím účelem byl zřízen mezinárodní řídící orgán ovládaný globalisty: Komunistická Internacionála, kterou Stalin rozpustil (zakázal) v r.1943.
Stalin nechal podepsat pakt Ribentrop-Molotov pro to, aby dal AH záruky, že na něj SSSR nezaútočí a tím mu uvolnil ruce pro válku na Západě E. Stalin, ÚV KSSS a Kominterrna chtěli válku, protože zjistili, že DT v rozvinutých E zemích má 00 revoluční potenciál a naprostý nezájem o násilné převraty díky stále se zlepšující soc. situaci. Konkrétní důkazy jiím přinesly poválečné socialistické “Republiky rad” v Bavorsku, Maďarsku, na Slovensku a další neúspěšné pokusy o uchvácení moci Židovsými komunisty. Stejný výsledek mělo i nejprve demokratické získání vlády komunisty ve Španělsku. To se ale díky komunisty prováděné, mimořádně brutální, očistě společnosti od reakčních živlů zvrhlo ve vraždění kléru a přerostlo v občanskou válku se známým výsledkem.

./.

Noobody
25. 2. 2024 22:27
Odpovědět  Noobody

./.

Trockij nebyl o nic lepší než Stalin. Byl o dost kvalitnější stratég a vojenský velitel, než Stalin. Mezi jeho největší úspěchy bylo vybudování akceschopné Rudé Armády v době, kdy , fungovaly neukázněné revoluční oddíly, panoval naprostý rozvrat společnosti a jejích morálních hodnot.
Staliín byl ale výrazně lepší intrikán s vynikajícím čichem na výběr spojenců, se kterými se po vyčerpání jejich potenciálu snadno a bez emocí rozloučil – většinou kulkou vraha, nebo popravčí čety.
Stalinské čistky velitelsých kádrů RA probíhaly až v l. 37-38 a jistě měly neblahý vliv na bojeschopnost RA. Ale to ani náhodou nemělo vliv na strategické plánování a rozvíjení válečných příprav RA, kdy se z vojenských okruhů staly koncem května 41 “fronty”, kdy proběhla skrytá mobilizace záloh svazků 1. sledu ve výši 800.000 povolanců, armády i se svými týlovými útvary a zásobami byly soustředěny na hranicích a Barbarosa je zastihla v poslední fázi příprav před útokem. Armády nevybudovaly žádná obraná postavení, ale paradoxně pohraniční vojska odstranila všechny překážky bránící vojskům v příchodu k hranicím a zahájení útoku na západ.
Viz díla autorů: Mark Solonin a Viktor Suvorov

David
25. 2. 2024 23:29
Odpovědět  Noobody

O tom jsem kdysi něco četl a tuším že to bylo od V. Suvorova. Dovozoval ve svém článku, že v průběhu 30. let byly všechny trasy vedoucí na západ opraveny a zkapacitněny a těsně před útokem byla odstraněna veškerá zaminování. Z celého články vyplývalo to, že se SSSR připravoval na útok, ale nic bližšího si už nepamatuji a uložený jej nemám.

skeptik
26. 2. 2024 07:28
Odpovědět  Noobody

Jak už jsem psal, kde kdo si může vymyslet jakoukoliv hloupost a je jen na soudnosti každého jedince, jestli těm hloupostem uvěří.
Jako že ÚV KSSS a Kominterna chtěly válku… neuvěřitelné! Co na tom, že to nedává žádný smysl, že.
Vás očividně minula informace, že Stalin usiloval o vytvoření koalice Francie, Anglie a SSSR proti Hitlerovi. Marně.

https://www.lidovky.cz/ceska-pozice/pakt-molotov-ribbentrop-od-neuplne-informace-k-dezinformaci.A190918_174027_pozice-tema_lube

Noobody
26. 2. 2024 22:29
Odpovědět  skeptik

To skeptik 26. 2. 2024 07:28
Správně píšete, že každý může … Vámi uváděný článek Jana Schneidera je velmi dobrý, ale stejně jako ostatní zmiňuje jen autorem vybranou část událostí, smluv a motivací jednotlivých aktérů. Nezmiňuje, že motivem PL pro ukončení členství ve Spojených národech byla opakované n´ty vůči PL se žádostzí o řešení xenofobie a brutálního útisku menšin v PL, což PL nemělo v úmyslu. Stejná motivace byla důvodem uzavření Mnichovské dohody a odstoupení Sudet ve prospěch N, Rak, PL a Mg – též nezmiňováno.
Vaše sarkastická poznámka k úloze ÚV KSSS a Kominterny na přípravu a rozpoutání 2.SV svědčí o velmi nedostatečném poznání tehdejších reálií a obecně o dějetvorné úloze mezinárodního komunistického hnutí a jeho závislosti na Globalistech. Zřejmě jste ještě neslyšel, že základním předpokladem úspěchu je důsledné maskování, dokonalá konspirace a vypouštění co největšího množství dezinformací. SSSR se připravoval na útočnou válku s cílem vyvést socialistickou revoluci a diktaturu DT do celé Evropy a Asie. O tom psal otevřeně sovětský tisk od dob vzniku SSSR a stabilizaci moci bolševiků. Proto budoval těžký průmysl, tankové závody, energetiku, armádu!!!
./.

Noobody
26. 2. 2024 23:04
Odpovědět  Noobody

./.
19.8.39 vystoupil Stalin v Moskvě na shromáždění vybraných soudruhů z ÚV KSSS a Kominterny. Na tomto shromnáždění se řešilo, zda SSSR podepíše spojenecké smlouvy s Fr a GB, nebo s III.Říší. Stalin přítomným vysvětlil, že úkolem SSSR je být odrazovým můstkem, základnou a inspirací pro komunisty celého světa s cílem rozpoutat SOCIALISTICKÉ REVOLUCE a diktaturu DT po celém světě. Nepatrná revolučnost DT není zárukou revoluce a tak má SSSR povinnost revoluci rozšířit na pásech sovětských tanků což je možné jen válkou. Položil přítomným otázku, zda smlouva s Fr a GB zajiastí mír v E, nebo válku. Odpověď: Mír. Naopak smlouva s III.Říší zajistí AH bezpečí ze strany SSSR a uvolní ruce k válce na Západě, což je taktický cíl SSSR. Strategickým cílem je vyčerpat Wehrmacht i vojenský potenciál Fr a GB. Ve vhodný okamžik zaútočí Rudá Armáda, začne “osvobozovat” okupovaná a spojenecká území III.Říše, silou ovládne celou Evropu a SSSR tam nainstaluje socialismus. (To se nakonec realizovalo po válce jen v zemích “osvobozených” od nacizmu vyjma Rakouska, kde byla společná okupační správa a Rakousko důsledně usilovalo o neutralitu.)

Proto pakt R-M a ne spojenecká smlouva SSSR+Fr+GB.

skeptik
25. 2. 2024 11:39
Odpovědět  Noobody

Carský autoritářský režim byl svržen proto, že ho většina obyvatel žijících v chudobě měla plné zuby. Jako ze stejných důvodů byl svržen monarchistický režim ve Francii.

Samozřejmě vymyslet si můžete kdejakou blbost, třeba že:

byl nahrazen tvrdě OTROKÁŘSKÝM terorem bolševiků, potlačení lidových povstání proti bolševikům, nastolení rudého teroru, vyvolání a aktivní podpora hladomoru na Ukrajině a td.

Souhlasit se dá akorát s tím, že Západ chtěl skrze Německo dobýt SSSR a zabránit tak rozšíření socialismu do kapitalistických zemí. A ještě by získal obrovské zdroje surovin.
A bohužel se to zvrtlo do II.světové. Za ty potoky krve fakt SSSR nemůže.

Noobody
25. 2. 2024 21:38
Odpovědět  skeptik

To skeptik 25. 2. 2024 11:39
Diskuse není od toho, abyste s někým souhlasil, nebo nesouhlasil, ale primárně o výměně informací, hodnotících názorů z různých úhlů pohledu. První a podstatnou podmínkou vzájemně obohacující diskuse je alespoň elementární znalost materie, o které se diaskuse vede.

Je mi líto, ale s Vámi není o čem diskutovat.

skeptik
26. 2. 2024 07:41
Odpovědět  Noobody

O vaších “elementárních znalostech materie” dostatečně vypovídá to, že jste uvěřil  propagandě o vyvolání a aktivní podpoře hladomoru na Ukrajině.

https://www.novarepublika.cz/2020/01/kdo-ve-skutecnosti-ve-30-letech-zpusobil-v-sssr-hladomor

Znalosti jsou vám k ničemu, když je neumíte analyzovat a použít. 

Noobody
26. 2. 2024 23:29
Odpovědět  skeptik

Již jste to správně napsal výše: “… kde kdo si může vymyslet jakoukoliv hloupost a je jen na soudnosti každého jedince, jestli těm hloupostem uvěří”.
Nelze odpovědně stavět své znalosti výhradně na jednom zdroji!! Na víc je-li zdroj populistickým článkem, který nemá ani náhodou ambice shromáždit alespoň základní informace. Tady je třeba daleko širší zkoumání a mnohem hlubší poznání nejen dokumentů a svědectví, ale předevěším historických souvislostí a vztahů jak mezi jednotlivými osobnostmi, tak především mezi jejiích praktickou politikou, jejími vykonavateli a jejich aktivitami postiženou společností.

Dovolte pár otázek Vy se snad domníváte, že:
– špičky SSSR měli zájem na materiálním, kulturním a sociálním povznesení mužiků?
– ty ocelárny, energetické uzly, těžký průmysl byly vybudovány pro blaho a uspokojování životních a dalších potřeb občanů?
– armáda, ČEKisté a jejich nástupci prováděli totální zábor potravin a fyzický teror Ukrajinských rolníků za účelem zlepšení jejich zásobování a životní situace?
– že smrt 7Milionů vlastních občanů hlady je omluvitelná splácením dluhů soukromým bankám??

Opravdu byste takhle postupoval ve své rodině?!?

ijn
24. 2. 2024 12:18
Ohodnotit příspěvek :
     

nesplácení VÁLEČNÝCH REPARACÍ hrozby válek nebyly Helmutům důrazně připomínány a tak se pokusili skrytě vyzbrojit nácky na Ukrajině k dobití RF,…….pořád stejné nacisticko-fašistické cíle KoZa, jenž by musí doplatit 14 biliónů Kč (stanoveno dle úrovně měny Kčs/Kč a kurzu zlata 1938/2024) za škody II,WW uznané vítězi SSSR+USA+VB+Francií povinnému=dnes pouze SRN zaplatit ve splátkách a posilovat MÍROTVRNÉ DOPADY REPARACÍÉ!!!

Po r. 1990 ČSFR a ČR DŮKLADNĚ NEVYŽADOVALA DOPLACENÍ reparací a v hlavách Helmutů zase nazrávaly jejich (zatím potlačované) dobyvačné choutky na přírodní bohatství RF,….!!!

Dokonce bojovat cizíma rukama Ukrajinců a ztráty životů Slovanů se s vychytralostí a mstou KoZa stalo vytouženým způsobem k odvrácení vlastní KoZa katastrofy…..!!!

Kolik lstí podvodů a krizí KoZa již od r. 2000 spustil??? dvojčata a války s terorismem, Hypoteční podvody USA 2008, kůrovcovou kalamitu 2010-2024, energetickou krizi, covidovou pandemii, vakcinační zmrzačení lidstva, konečně válku bratrských národů

me2d44
24. 2. 2024 14:58
Odpovědět  ijn

Jen Vás doplním: Likvidace stád dobytka pod záminkou BSE, likvidace chovu prasat pod záminkou prasečího moru, likvidace drůbeže pod záminkou ptačí chřipky (přitom současně zákaz klecového chovu drůbeže v drůbežárnách), dotace do zemědělství s podmínkou, že zemědělec NEBUDE PĚSTOVAT!, na druhou stranu – dotace pro ty, kteří na vlastní zemědělské půdě postaví solární elektrárny. A pro ty, co poruší – sankce, zákaz prodeje, tak tomu říkám prostor pro “Volný obchod”, kterým se už 30 let ohání ODS!! Ovšem, ty sankce a represe se týkají těch, kteří chtějí VYRÁBĚT u nás – nebýt jen montovnou – proto naše vládní garnitura všechno, co vyrábělo, prodala za pár facek do zahraničních rukou a když se objeví nový výrobce, dostane daněmi a dalšími opatřeními po hubě. Na daňové úlevy mají nárok jen nadnárodní společnosti!

Pravdomluvny
24. 2. 2024 12:19
Ohodnotit příspěvek :
     

Ta válka v podstatě trvá od čtyřicátých let dvacátého století kdy naplno začali Banderonacisti řádit na území tehdejší Ukrajiny .
Po roce si Banderovci rozvázali ruce “”””samostatností “””” a vraždění rusky mluvících civilistů,ale i volyňských Čechů a jiných příslušníků národů (Maďarů, Rumunů)začalo znovu .

Burák
24. 2. 2024 12:58
Ohodnotit příspěvek :
     

Asi tak. Každý máme šanci vyjádřit zaměstnancům seznamu co si o nich myslíme, obzvláště na veřejném místě jim můžeme znepříjemnit i nákup pitomého mléka. Já jim plivu do cesty. Co děláte vy, když je potkáte? Dokud každému z nich neosladime jejich pracovní činnost budou samozřejmě pokračovat. Nechápu jak může každý držet hubu, když ty šmejdy potká. Ničí životy všech.

zuzana
24. 2. 2024 13:05
Ohodnotit příspěvek :
     

Trump by mohl donutit Ukrajinu k míru

https://aktax.cz/trump-by-mohl-donutit-ukrajinu-k-miru/

Aleš
24. 2. 2024 13:51
Ohodnotit příspěvek :
     

Kyjevsky režim je bezdiskuze fašisticky. Pokud ho podporuje SPOLU jde o trestný čin a Policie má SPOLU sebrat.

Pravdomluvny
24. 2. 2024 14:06
Odpovědět  Aleš

Myslíte dnešní Polucisty a sOUDY???

Aleš
24. 2. 2024 16:15
Odpovědět  Pravdomluvny

Zákon to říká jasně. Podpora fašismu je trestný čin.

Pravdomluvny
24. 2. 2024 16:37
Odpovědět  Aleš

Zákon ano, ovšem dnešní sOUDY jsou evidentně jiného názoru.
Viz.Novotný(Neumann) vs.Tušl

Albi
24. 2. 2024 16:55
Odpovědět  Aleš

Ještě definovat ten fašismus.
Jak to, že Ukrajinci jakýkoliv vytetovaný fašistický symbol projde, Čechovi ne, i kdyby to byla svastika, která se vyskytuje v mnoha kulturách po celém světě jako náboženský symbol?

Pavel z Moravy
25. 2. 2024 11:34
Odpovědět  Albi

Já vím, že tady víceméně klábosíme, ale copak je stále nutné zjišťovat to zřejmé, které v této společnosti je? A to, že moci se zmocnili grázlové, kteří svoji pravdu a svoje hodnoty proměnili v náboženství. Jiné to prostě nebude, dokud tito škůdci budou řídit tuto část světa. To jsme tak nechápaví, že nemůžeme pochopit jak se věci mají. Tito lidé škůdci pracují pro sebe a své klany a proti celému zbytku populace. Čemu se stále divíme?

Markýza
24. 2. 2024 16:58
Odpovědět  Aleš

Copak zákon, ten toho říká. Záleží ovšem na tom, jak si co vyložíte – kupříkladu ten fašismus 😀

Pavel z Moravy
25. 2. 2024 11:37
Odpovědět  Markýza

Já vím, že se občas neshodneme, ale tady jste to trefila. Proto nechápu ten nesouhlas a mrzí mně, že to ti určití nepochopili. Přitom je to tak jednoduché.

Markýza
25. 2. 2024 13:45
Odpovědět  Pavel z Moravy

Ten nesouhlas není s obsahem, Pavle. Ten bude se mnou a byl by i kdybych řekla dobré ráno všem.

Pavel z Moravy
25. 2. 2024 11:25
Odpovědět  Aleš

Kristova noho, vždyť tady již přestávají platit i ústavy. Právo je dnes soustředěné výhradně v určitých rukách nadnárodního aparátu a státních pinčlících, kteří spravují dané země pro své aparátčíky. Tady již nelze mluvit o žádném výkonu spravedlnosti. Je vymalováno. Volby – fraška. Demonstrace – fraška. Všichni myslící asi vědí co zbývá, já ale napovídat nebudu. Jsem starý a nemám vysokoškolský titul, zůstal mi pouze mozek s mozkovou kůrou.

orinoko
24. 2. 2024 14:40
Ohodnotit příspěvek :
     

Emerotrubka funguje jen v o zdibet širším módu. Dokonce se dokáže projevovat i rasově tridne. Kvůli tomu pitomci zvonili klíči u Václava.

zuzana
24. 2. 2024 14:47
Ohodnotit příspěvek :
     

Smrt Alexeje Navalného a zajímavé dobře načasované náhody

https://aktax.cz/smrt-alexeje-navalneho-a-zajimave-dobre-nacasovane-nahody/

Markýza
24. 2. 2024 15:45
Odpovědět  zuzana

Drulák to shrnul naprosto lapidárně: Putinovi vyhovoval daleko víc Navylnyj živý, Západu vyhovuje daleko víc Navalnyj mrtvý.

Noobody
24. 2. 2024 17:22
Odpovědět  zuzana

Žádná náhoda!!
Navalnyj byl od svého loňského odsouzení na 18 let těžkého žaláře pouze žijící politická mrtvola a svým loutkovodičům živý již nemohl nijak prospět. Těm byl však značně užitečný jako mrtvý. Tak je dále použitelný k vydírání, ostrakizaci, nátlaku a diskreditaci Putiona osobně a RF všeobecně. Putinovi, ani RF jeho smrt nepřinesla žádný měřitelný užitek, na rozdíl od západu. KoZa mrtvolu Navalného zreciklovala v propagandistickou megakauzu, kterou bude ještě dlouho při různých příležitostech vytahovat a mávat s ní před světovou veřejností se stejným záměrem, jako mává toreador červenou muletou před býkem.

skeptik
24. 2. 2024 15:53
Ohodnotit příspěvek :
     

Jde o spiknutí fašistického KoZa proti Rusku, jen momentálně zaostalý jedinec to mohl nepochopit.
Jsou dvě možnosti, buďto to ti pisálci, co šíří protiruskou propagandu a zamlčují pravdu, nepochopili, anebo pochopili, ale jsou to neofašisti.

Jura S
24. 2. 2024 16:50
Ohodnotit příspěvek :
     

UPOKOJUJE MĚ TURECKO, letos fajn dovolená, rusů tam je jak hnoje, a první cedule na obchodech jsou v ruštině, fakultativní výlety – mluví se v ruštině… né v nějaké “englištině” … Němčina ? ach to vůbec…. to fakt nemají rádi, to raděj česky….

Janek
24. 2. 2024 18:38
Ohodnotit příspěvek :
     

Ono také přibližně před rokem se staly z parlamentních listů Novinky2.0, poté,co to dostal do praček nový majitel. Byla tam na diskusích do té doby svobodná liberální skupina lidí,která diskutovala slušně, ale po tomto zásahu bylo mnoho lidí po vzoru novinek zablokováno a v podstatě vyhnáno. Nyní tento pokec24.cz je v podstatě takové nové útočiště těchto lidí,aby mohli pokračovat opravdu ve svobodné diskusi a pluralitě názorů. Díky za to zdejším diskutujícími a správci.