Skutečné koloběžky čukudu, aneb vítej zelená budoucnosti!
Koloběžky čukudu (Chukudu) byly vynalezeny ve východním Kongu v 70. letech 20. století a velmi se rozšířily. Čukudu je obrovská koloběžka vyrobená ze dřeva a používá se především k přepravě zboží.
Čukudu je vybavena brzdou na zadním kole v podobě kusu gumy, který lze stlačit nohou, ložisky ze starých automobilů, nákoleníky z žabek (vietnamek) a vulkanizovanou gumou z pneumatik připevněných k ráfkům kol.
Nosnost čukudu dosahuje 700 kg.
Ekologické, praktické, gut! Tady to je – zelená budoucnost Evropy, skutečný ekologický dopravní prostředek z přírodních materiálů.
Co na to říkáte, Ilone Musku a Evropská unie? Jak tomu budeme říkat tady u nás?
Jak to vypadá, v Africe se rozbují vozidla na benzínové a naftové i elektrické motory a u nás na lidskou sílu … a nemusí to trvat tak dlouho.
Proč není vidět jak se odrážejí,podle mě to není možné,je to moc vysoko.
To není pro jízdu odrážením, jedině z kopce, takže se naložená čukudu pouze strká, tahá – jako na jednom ze snímků. Užitečný náklad až kolem 700 kg, to je docela dost. Když tady dříve pracovali Vietnamci za ČSSR, tak posílali domů i naše motorky, babety atd., dnes je už tam, mnohem více aut. Tam bylo tohle řešeno buď takto, či po “staru” na asijských vozících. V Africe jsou jiné podmínky a dosud tam není snadné si zakoupit ani motocykl, ne všude si na něj prozatím mohou vydělat. A jelikož snímky, které jsem kdy o tom viděl ukazují spíše ještě dospívající kluky, tak je to i možná možnost přivýdělku dopravou sem tam nějakého zboží. Na jednom ze snímků je vidět slušně naložená čukudu.
U nás to bude s variantou na sníh – s ohlazeným a mírně ohnutým “lyžákem skluzem”. A nebo docela obyčejné saně …
Myslím, že my tady jsme zapomněli na to, že život není peříčko a že může být pořádně tvrdý a protože jsme si toho co jsme měli, neuměli vážit, je docela možné, že nás čeká opačná paradoxální situace, kdy u nás budou svoje čukudu a u nich tam auta, motorky … rozvojová Evropa … kam – jak nás pořád přesvědčovali – zcela nepochybně patříme … tak tady to máme.
..s těmi tvrdými koly to bude mít relativně malý jízdní odpor a velkou setrvačnost. Uvést do pohybu makačka, uřídit taky makačka, ale mají jiné možnosti? Asi ne, na hraní tam moc pomyšlení nemají..
Cože, jsou to rození tarzani.
https://www.youtube.com/watch?v=eL4piuUn5nc
Prosím vás,a kdo a jak tu co strkají řídí?tO JEZDÍ JEN ROVNĚ,KDYŽ NA OBRÁZKU JE TO NALOŽENO AŽ K ŘIDÍTKŮM A NIKDO VPŘEDU NENÍ?Taková váha s těžištěm tak vysoko?Nepoužívá se na toto dvoukolák?Oni mají sice IQ 85,ale tohle přece musí být nějaký vtip.
Asi to dokážou, oni jsou hbití.
Připomíná mi to mladá léta kdy jsme taky jezdili na kdečem.
V konstrukci dopravních prostředků mají velký náskok před Evropskou unií. Jaké stromy mají na kůře zimní vzorek a jaké letní?
🙂 Ta splašená trubka pro 4. drandící jako v autě je taky inovativně inspirativní pro návrat do “středovjeku neofeudalismu NWO – nic nebudete mít a budete šťastní / šwábismu..
Kecki
A aniž bich to moc rozvíjel mohli by udělat zkumáci třeba javu rvoun bez vejfuku a řídit by ji mohl uváděcí jízdoul generál motorcyklystýr a svést mateřskou školku a se styky by jim vypůjčit hemly od blýlích přileb. Krytolebci ji samozřejmě nepotřebují od silničního lišeje až po fatálku rozdílu 22. nebo 23.km/h. 🙂
Jasně, STK na ně! :-))))
U nás budou taky jezdit ekologické auta. – Bude to auto ale místo motoru bude mít v předu křenovou placku a v zadu malé boty. Křenová placka táhne a malé boty tlačí.
při čtení článku mě napadl film flinstounovi….
https://www.youtube.com/watch?v=kTvaqbeLid8
Nějak se mi to vpředu a vzadu rozpojilo.
Hm, taková země tedy opravdu není pro starý. Vlastně i ten Green deal s nějakými důchody asi nepočítá…