politika

Reseau International: V USA narůstá obava, že Rusko přežije vyčerpání celého NATO

Alastair Crooke

Je docela možné, že Číňané jsou skutečně zmateni strategií Spojených států a Evropy: Proč se teď Spojené státy nestahují z té války na Ukrajině?

Prezident Macron a předsedkyně Evropské komise von der Leyenová se vrátili z Číny. Jejich návštěva sice nepřinesla nic moc hmatatelného (až na pár zakázek pro francouzské firmy), ale atmosféra byla hrozná. A von der Leyenová údajně cestu zkrátila.

Prezident Si Ťin-pching byl zdvořilý a trpělivý jako obvykle, ale ani on nedokázal skrýt svou nelibost, protože Macron neustále mluvil o odpovědnosti Číny, že nenutí prezidenta Putina k ústupu z Ukrajiny. Frustrace Si Ťin-pchinga se naplno projevila, když se zdálo, že Macron neslyšel jeho opakovanou odpověď, že Rusko a Ukrajina mají své vlastní bezpečnostní obavy a že „ne“, Čína se nehodlá zapojovat do konfliktu. Macron však byl vytrvalý – a dlouho.

Jaký byl tedy účel této návštěvy? No, v podstatě to souviselo s tím, že americký ministr zahraničí Blinken nedokázal obnovit návštěvu Pekingu, kterou zrušil po sestřelení meteorologického balónu v USA. Bílý dům také nebyl schopen naplánovat telefonní hovor mezi prezidenty Bidenem a Si Ťin-pchingem.  Peking na tyto dvě žádosti nereagoval.

Macron proto zareagoval na dřívější pozvání do Pekingu a von der Leyenová se k němu připojila z projevu „solidarity“ EU (ale byla z velké části ignorována).

Poselstvím Macrona zdánlivě bylo, že Francie chce udržet určité obchodní vazby s Čínou (navzdory tlaku USA ekonomicky izolovat Čínu), ale oba Evropané cestovali v podstatě jako američtí vyslanci.

Jejich poslání Čína dobře pochopila. 

Tento názor stručně vyjádřil Hu Xijin, bývalý redaktor čínského Global Times, blízký myšlení Ústředního výboru ČLR, který nám načrtnul „Velký obrázek“:

Spojené státy opakovaně tvrdí, že Čína se připravuje poskytnout „smrtící vojenskou pomoc“ Rusku v probíhajícím konfliktu na Ukrajině. Čína tato obvinění důrazně odmítla: Domnívám se, že Spojené státy podnikají „preventivní opatření“, aby zabránily Číně mít v konfliktu jakýkoli vliv.

Válka na Ukrajině trvá už déle než rok: A podle předchozích propočtů Západu se Rusko již mělo zhroutit.  Nepočítali s tím, že by Rusko mohlo vydržet tak dlouho – a Rusko v posledních dnech pokročilo v obklíčení Bachmutu, klíčového uzlu na zásobovací trase ukrajinských vojsk.

Tohle je opotřebovací válka mezi Ruskem a Západem. Ukrajina poskytuje vojáky. Veškeré své vojenské zásoby včetně munice dostává od NATO. A i když má být NATO mnohem silnější než Rusko, zdá se, že situace na místě tomu nenasvědčuje – a to vyvolává na Západě obavy, proto narůstá znepokojení.

Západ zjistil, že porazit Rusko je mnohem těžší, než se očekávalo. Vědí, že Čína neposkytla Rusku vojenskou pomoc. Ale otázka, která je pronásleduje, je tato: Pokud už je tak těžké zvládnout samotné Rusko, co se stane když Čína skutečně začne Rusku poskytovat vojenskou pomoc a využije své obrovské průmyslové kapacity pro ruskou armádu? Samotné Rusko… je více než úspěšné v oponování kolektivnímu Západu. Pokud [Západ] skutečně donutí Čínu a Rusko k vojenské alianci, pronásleduje je otázka,… že Západ už nebude moci nadále dělat, co chce. Společně by Rusko a Čína měly sílu čelit Spojeným státům. 

Stručně řečeno, Hu Xijin vyjadřuje tento paradox:

Spojené státy a Evropa vědí, že Čína neposkytuje žádnou vojenskou pomoc. Podle Číny se Rusko na Ukrajině velmi dobře vypořádává s celým Západem, a to i „samo“. Nepotřebuje tedy pomoc Číny, tak proč vlastně USA provádějí politiku, která nutí „Čínu a Rusko, aby se spojily“?

Odpověď podle Hu Xijina je v tom, že pokud by se Čína a Rusko vojensky sjednotily, znamenalo by to změnu paradigmatu. Spojené státy by si už nemohly dovolit jednat podle svých představ. Rusko a Čína společně budou mít sílu kontrolovat Spojené státy, kdykoli by překročily “limity”.

Je docela možné, že Číňané jsou skutečně zmateni strategií Spojených států a Evropy: Proč se Spojené státy nyní nestahují z té války na Ukrajině? 

Pokud bude Západ pokračovat v eskalaci se stále výraznější vojenskou podporou NATO, „co se stane, když“ si Čína a Rusko nakonec „podají ruce“ ve vojenském plánu? 

Prásk! Dojde ke změně paradigmatu.

Chtějí to Spojené státy? Očividně ne. To by vedlo k ponížení Spojených států a NATO. Proč tedy setrvávat v projektu, který, jak se zdá, skončí špatně – a který, hanebně, obětuje tolik životů?

Je za tím skryta nějaká strategie, nebo je to jednoduše jenom otázka prezidentské „optiky“ příznivé pro Spojené státy v roce 2024, bez ohledu na strategii, tedy dát přednost krátkodobému „vzhledu“ prezidenta, i když to bude znamenat dlouhodobou strategickou ztrátu pro Spojené státy?

Alastair Crooke Reseau International

Pro Pokec24 přeložila Janinna

https://bit.ly/3AroGce

sdílet na

92 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Teuton
26. 4. 2023 07:16
Ohodnotit příspěvek :
     

Heleďte, neznáte nějakou spolehlivou metodu, jak zjistit, které pečivo je upečeno z ukrajinského obilí ? Říká se, že v naprosté tmě slabě fialově světélkuje, ale nemohl jsem to osobně prověřit. Nemáte nějakou vlastní zkušenost s identifikací toho ukrajinského svinstva ?

sergej
26. 4. 2023 07:41
Odpovědět  Teuton

🙂 Chce to ochutnávače jako mají krysy, hlásíš se? No to byl blbý fór ale nějak lidé na výběr jak se orientovat nedostávají “businessmany. Stát jako “fimra, váš rubeš a zástupy “lepšolidí, zisku.
https://www.facebook.com/100089799957596/videos/jak-rajchla-inspiroval-petr-bezru%C4%8D1-hod-17-minut-a-jak-jeho-ma%C5%A1ink%C3%A1%C5%99i-m%C3%AD%C5%99%C3%AD-do-ev/223450573627128

Pavel K
26. 4. 2023 09:56
Odpovědět  sergej

Tam by to mušelo jezdit v té soutězce, žádná zatáčka, ovečky zatača. Kdeže ty časy jsou, Raichl sem, Raichl tam. 🤣 🤣 🤣 🤣 🤦‍♂️ 🤦‍♂️ 🤦‍♂️

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Helena
26. 4. 2023 07:46
Odpovědět  Teuton

A s příchutí uranu, to bude teprve pošmáknutí na rohlíčcích, bagetkách, kuřecím masíčku a slunečnicovém oleji z ukradiny. To si čecháčci pošmáknou, to budou nádory v těle čecháčků bujet, jedna radost.

All
26. 4. 2023 08:29
Odpovědět  Teuton

Nepoužívat současnou mouku.Nakoupit do zásoby jen ovesné vločky z německa.Sehnat si mlýnek na obilí a namlet si svou mouku od našich. I kukuřice je z UK kontaminovaná a používá se do krmných směsí,omezit i maso ! Přejít více na vlastní brambory a fazole a využívat naše zahrady,zahradkáře,drobné zemědělce. Začít se zajímat o léčivé rostliny,pít hodně čajů z bylin vlastních,taky si je pěstovat,sbírat sami venku po zahradách,lesích a pasekách,nezapomínat ani na léčivé ůčinky hub. ( Proboha nevyhazujte ale v lese obaly všeho druhu,už je jich tam plno od blbců co tam zajdou na výzvu TV,která ohlásí,že začaly růst houby)

Albi
26. 4. 2023 08:36
Odpovědět  All

A myslíte, že s úrodou brambor ze 4 – 5 květináčů v paneláku bez lodžie vystačíte na celý rok do další “sklizně”?

All
26. 4. 2023 09:41
Odpovědět  Albi

Je potřeba se přeorientovat na naše zahradkáře,drobné pěstitele a naše farmy,kdo to nedokáže,bude jíst jen a jen jedovou stravu,je to každého volba. Čeká nás nejméně 5 let nouze a vše teprve začíná. Kdo chce,bude dál hloupě bzučet doma sekačkou kolem bazénku,kdo chce,bude rýt,orat,pěstovat.Nejvíce jsou ohroženi lidé v panelácích,ale o to více musí uvažovat a to velmi rychle co a jak dál.Na balkoně pěstujte kytky,ale na brambory hledejte spojence na venkově u našich lidí. ( naši doma vypěstovali dost a dost obilí pro naše občany,jen političtí ničitelé a doslova bandité a rabovači České republiky kupují ze solidarity k podvodníkům z UK jejich jedové obiloviny na cizí příkaz a od cizích pánů )

Albi
26. 4. 2023 09:53
Odpovědět  All

Zahrádkáři budou mít sotva pro sebe a příbuzné.

Viážený, teď teprve uvidíme, jak jsou ti zemědělci, kterými “měšťáci” ve své většině tak pohrdají, nezbytní.
A že “přátelství”, obdiv k Západu a jejich technologie nás nenakrmí. Maximálně práci ulehčí, ale neudělají ji za ně!

Pavel K
26. 4. 2023 10:08
Odpovědět  All

Nechci vám kazit a bourat myšlenky ale všechno špatně. To b jste tu mušela býti široko daleko samotinká, jinak vám to ti zoombíci z okolí seberou a spapají ji vás. Samozřejmě k těm vašim bramborám. 😊🙏🙋‍♂️

FrantišekV
26. 4. 2023 13:19
Odpovědět  All

Na balkoně bezva rostou rajčata a okurky. Doma v květináčích majoránka, oregáno feferonky.

Bigo2
26. 4. 2023 15:58
Odpovědět  All

Ano, to je to slovo – přeorientovat se!!! Ovšem ne na zahrádkáře, ti z nic nemůžou, ale na vládu a pětikolku se musí národ přeorientovat! Uskutečnit další (třetí) pražskou defenestraci tím by to mělo začít, ale fakt – lidé si musí vzít osud do svých rukou!!! Přeci nejsou takoví debilové, že by žrali kontaminované potraviny?

Pavel K
26. 4. 2023 10:05
Odpovědět  Albi

To se radši dej na pěstování Marjánky a vykuřuj jako cikán za bukem. No a začni provozovat nějakou tu asiskou kultúru a pokuřuj a pokuřuj. Až vyschneš, tak tě na tom balkonu najdou historici ještě za třista let a budou zkoumat tvůj genofond. 🤣🤣🤣🌹🙋‍♂️

jiří
26. 4. 2023 13:52
Odpovědět  Pavel K

Fantastická rostlina “marihuana”.
1. Jeden hektar konopí uvolní tolik kyslíku jako 25 hektarů lesa. Konopí vyroste za 4 měsíce a stromy vyrostou za 20–50 let.
2. Z 1 hektaru konopí získáte stejné množství papíru jako 4 hektarů lesa.
3. Stromy dělají třikrát recyklovatelný papír, zatímco konopí dělá papír 8x recyklovatelným. Konopný papír je nejlepší a nejodolnější.
5. Rostliny konopí jsou radiační pastí. Konopné plantáže čistí vzduch.
6. Konopí lze pěstovat kdekoli na světě, potřebuje velmi málo vody. Navíc, protože se dokáže bránit proti parazitům, nepotřebuje žádné pesticidy a obohacuje půdu na které roste.
7. Konopné textilie svými vlastnostmi předčí i lněné výrobky.
8. Z konopných semínek lze vyrobit mouku pro všechny pekařské výrobky.
9. Zbytky po zpracování lze používat k výrobě tepla, el. energie a ve stavebnictví.
https://www.youtube.com/watch?v=2AZugnLu8Ng

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Zmatený
26. 4. 2023 16:36
Odpovědět  jiří

No, když se na to podívá pesimista, z konopí se dá vyrobit i hajzlpapír /lze použít i 4x/ a nebo uplést konopná oprátka :o)

jiří
26. 4. 2023 18:10
Odpovědět  Zmatený

Ano i hajzpapír a jemný a kolikrát ho použiješ je pouze na tobě. A také se dá z konopného oleje vyrobit to samé, co z ropy. Dokonce nějací frajeři od nás z výzkumného ústavu, dokázali vyrobit z konopného oleje plast s programovatelným časem rozpadu na kompostovatelné látky. A bez konopných lan, by nevyplula žádná plachetnice.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pavel K
26. 4. 2023 17:39
Odpovědět  jiří

No jiří výborně, díky za info. Nikdy jsem se o to nezajíml ani nepídil po podrobnostech. Tak sebereme Babišovi nějaké té hektary a rozjedeme to ve velikém. Vymažeme té gertrůdě ze šverige uhlíkovou stopu. 🤣🤣👍🙋‍♂️

jiří
26. 4. 2023 18:32
Odpovědět  Pavel K

Kdysi dávno jsme s kamarády zkoušeli pěstovat technické konopí, něco se i vypěstovalo, ale byli s tím tak idiotské administrativní problémy, že jsme to ukončili.

All
26. 4. 2023 08:43
Odpovědět  All

Nezapomínejme,že příroda a planeta se regenerovat umí sama.A tělo člověka je její součástí. Zradili politici,zradili i lékaři.Proto je to jen a jen na každém z nás.

Zdena
26. 4. 2023 09:45
Odpovědět  All

Můžete ,brambory se dají pěstovat nad sebou ,ale kupte české ne z dovozu nemají tu dobrou chuť ,vzpomínám jak jsme jako školáci jezdili na brambory se školou ,podhorské oblasti byly bramborové a ta chuť dneska je to bez chuti se zapachem

Pavel K
26. 4. 2023 10:15
Odpovědět  Zdena

Zdeničko dobrá rada, ale v mírovém čase a ne když bude vše postavené na hlavu. Já jsem se letos také nějak zblbnul do zahradničení, ale zdraví mě to moc nedovoluje. Tak zadávám úkoly ženě a ta jako bývalá bytovkářka prská jako křeček. Zatím skoro vše realizuji, ale je to nápor, mušel jsem si pořídit nový donucovací prostředek. Ale to hlavní, také si říkám jestli vůbec ještě sklidím. 😊🙋‍♂️

Zdena
26. 4. 2023 10:34
Odpovědět  Pavel K

Tak nedat najíst, já už mám taky nějaký ten věk sedmé gumy už jsem
projela ale pěstovat se dá i na balkoně,pravda je že je lepší spojit několik lidí a pěstovat spolu začneme si výpěstky vyměňovat

Pavel K
26. 4. 2023 10:38
Odpovědět  Zdena

Jó souhlasím s vámi, ale pochopte, že toto jde za určitých podmínek. Když to přeženu, tak oni jsou pak schopni založit RG a tu úrodu vám sbírat, nebo házet z balkonu. Tady nejde o to, kdo co si vypěstuje.

Pavel z Moravy
26. 4. 2023 11:45
Odpovědět  Pavel K

To je všechno k ničemu. Mít slušné lidi, kteří to zde budou řídit je jediné řešení. To vše ostatní je naivní. Tito grázlové vás potom stejně dostanou, až vám zakážou pěstování a chov všeho. Víte, lék je změnit systém, všechno ostatní je na ho.vno. Mně to ale již začíná být jedno, já to mám za pár a starosti s debily si již dělat nebudu. Je to tady zm.rdlý národ, a pořád se obhajovat, že pouze pár grázlů vytváří image této země je blbost. Většina je totiž totálně zdebilizovaná a tím to končí.

Albi
26. 4. 2023 13:04
Odpovědět  Pavel z Moravy

Nechci ti brát naději, ale ta zubatá baba s kosou nedbá na pořadník a bere to, jak ji napadne.
Už mě s tím pěkně štve. Na posteli omotaná hadičkami tedy rozhodně skončit nechci a beztak už přesluhuji. Jestli ona nestávkuje, nebo nečeká, až na Alze nebo Mallu budou mít kosy ve slevě. 🙂

Pavel z Moravy
26. 4. 2023 17:40
Odpovědět  Albi

No to já bych na té posteli také nechtěl skončit. To co jsem slyšel o tom jak se v těch LDN k těm lidem chovají, to je otřesné. Doufám, že mne to mine, usnu v posteli a pak pohodička, šupky dupky na druhý břeh. Kdybych tam potkal nějaké indiány, to by bylo vůbec nejlepší. Jak to říkal Costner ve filmu Tanec s vlky, jsou to skvělí lidé. Až ta pálenka bílého muže je dostala. Nevím, ale my jsme asi dostali do vínku rozes.rat vše na co sáhneme, myslím teď bílého amerického človíčka, ale on to není jenom odtamtud a téhle rasy. On se celkově ten človíček nějak nevydařil. Planeta by si asi oddechla kdyby zmizel. Ale zatím to vypadá, že zmizíme my, tedy náš národ ze zorného pole světového dění. Kdo ví, jestli po nás ještě nějaký pes štěkne. Měj se Albi a ještě neodcházej, s kým bychom se tady potom důstojně bavili.

Václav
26. 4. 2023 21:40
Odpovědět  Pavel z Moravy

Tento návrh je mi nejbližší,ale také navíc to spěchá(prožil jsem život na venkově atd.) I kdyby defenestrace byla za dveřmi i tak to bude dost složité/přání i víra,že se někdo najde,kdo rychle začne…..?

jiří
26. 4. 2023 14:53
Odpovědět  Pavel K

Musíš na to šikovně. Něco tekutého do volátka na otupění a jsou dny kdy se toho nebojím a vlítnu na to. Sice další den, dva, jsem rád, že lezu, ale za tu domácí baštu to stojí.
https://www.youtube.com/watch?v=45vmbjDvbK8

Pavel K
26. 4. 2023 17:42
Odpovědět  jiří

Tak to by mě asi už zabilo. Možná tak před třiceti lety.🤣

jiří
26. 4. 2023 14:36
Odpovědět  Zdena

Za toho zlého socialismu jsme byli bramborová velmoc. Kromě bramborových brigád, jsme také jezdili sázet stromky na Šumavu. Jo a taky sbírat kameny z pole, to i v rámci ZVS. Bylo to super.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
me2d44
26. 4. 2023 15:14
Odpovědět  jiří

Já si – ještě ze střední školy – pamatuji i to, že nás vysadili ze školy na jednocení řepy, sběr zelí, bramborové brigády byl normál. Ale to, co jsme zameškali, to jsme museli dohnat samostudiem. Příjemné na tom bylo to, že se na těch brigádách setkal voják s holkami – a v armádě jsem byl od 15 let, takže kolem samý kluk (tenkrát se na 66 pohlaví nehrálo – pokud měl jinou orientaci, tak okamžitě z kola ven).

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
jiří
26. 4. 2023 16:16
Odpovědět  me2d44

Jó, to bývával ještě “svět” normální.

Pavel K
26. 4. 2023 17:45
Odpovědět  jiří

Pánové 👍👍👍

zuza
26. 4. 2023 22:57
Odpovědět  me2d44

akých 66? To bolo ešte v r. 2016
https://www.youtube.com/watch?v=2Wp_YOOv3QQ
ku dnešku ich už je okolo 120!

Pavel K
26. 4. 2023 17:44
Odpovědět  jiří

Jó to byly časy, holky vytahaný tepláky a jeden kýbl brambor, 1kčs na účet. 🤣🤣🙋‍♂️

jiří
26. 4. 2023 18:51
Odpovědět  Pavel K

Čučo s Alpou s drogérky a svět byl náš.

Pavel K
27. 4. 2023 09:11
Odpovědět  jiří

Nikdy jsem na sobě meměl gumu, hezky mašo na mašo. 🤣🤣🤣🙋‍♂️

Pavel K
27. 4. 2023 09:04
Odpovědět  All

Ano i lékaři, ale to málokdo rád slyší. 👍👍👍👍

jmm
26. 4. 2023 09:09
Odpovědět  All

A nebo dosběr vedle na poli – jako já s kukuřicí!

Standa
26. 4. 2023 09:27
Odpovědět  jmm

Je lépe přijít dříve. Ve vysoké kukuřici se lépe schováte. A kromě toho , takové mladé kukuřičky jsou naložené lepší okurky.
A brambůrky u kraje lesa. Máte jich za chvíli pytel.Ovšem než začne sklizen!

Albi
26. 4. 2023 10:03
Odpovědět  Standa

A vy myslíte, že je tam majitelé nebudou hlídat? Brambory a kukuřice nad zlato! Včíl se uvidí, co je nutné k životu. Fialovy “signály” (= nikoho “padnout” nenecháme) určitě ne

Markýza
26. 4. 2023 13:51
Odpovědět  Albi

Nehlídají. nebo ne moc – my chodíme z procházek s plnýma taškama – brambůrky a dýničky, pórečky a řepičky, tu a tam hrášek a loni bylo mrkví a celeru! Dá se taky těsně po sklizni, ono toho na polích zůstává strašná spousta.

Albi
26. 4. 2023 17:48
Odpovědět  Markýza

To ale ještě pořád máme ty dost hnusné dovozové brambory a dokonce i zeleninu, maso, pečivo…..
Ale když se radí nekupovat dnešní ukrajinskou mouku, nekupovat kuřata a vejce, ostatní maso a hotové pečivo pravděpodobně uopečené z té ukrajinské mouky- tak co ty miliony těch, kteří žijí v paneláku (což tedy není můj případ, ale ani na naši pidizahrádku už fyzicky nestačím) a buď chatu, chalupu nemají, (natož pole), nebo je daleko. kdo jim bude ty brambory sklízet? ONI ne. Přijedou za týden, mají sklizeno, ale sklizeň nikde. 🙂

26. 4. 2023 19:19
Odpovědět  Markýza

Co se za totáče naučíš, za demokracie jako když najdeš.

Pavel K
26. 4. 2023 10:27
Odpovědět  Standa

Podělím se s vámi o tom co se stalo před lety mému známému, když tu píšete o té kukuřici. Ještě je živ a je mu okolo 75 lety. Kdysi jezdíval s trambusem a měl dopravu. No a takhle jednou se mu zachtělo při jízdě, tak si zastavil u kukuřičného pole, že se tam dobře schová, byla už dvoumetrová. Znám to jen z jeho vyprávnění. No a když prý dokonal potřebu, tak se zvedl popošel a že si zapne ty laxle a odejel. Po cestě furt něco cítil, no a až na upozornění cizí osoby zjistil, že má Von der leyno na zádech. Jak odcházel tak se ta kukuřice postavila a obšlehla mu záda. 🤣 🤣 🤣
P.S. jak říkám nebyl jsem u toho.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Albi
26. 4. 2023 13:08
Odpovědět  Pavel K

Čekala jsem zajímavý konec, ale až takový nel. 🙂 🙂 🙂

FrantišekV
26. 4. 2023 13:28
Odpovědět  Standa

Dosběr nepotřebuje vysokou kukuřici. Dříve když zemědělci sklidili pole, mohl si každý sebrat zbytky. Nejčastěji to byly brambory. Na úvrati jich bylo vždy dost. S orbou se začínalo později, aby zájemci měli možnost dosklidit úrodu. A vše zadarmo.

Markýza
26. 4. 2023 13:52
Odpovědět  FrantišekV

Dělá se to pořád, paběruje se.

All
26. 4. 2023 09:56
Odpovědět  jmm

Taky,jak u kukuřice,tak u brambor. U té kukuřice sbírejme jen dobře zralé klasy s tvrdým zrnem ( ty mladičké,měkké mohou obsahovat zbytky z pesticidů,ve tvrdém zrně už nejsou,pokud se hospodařilo správně) Jako děti jsme kdysi chodili na pole na dosběry a nikomu to nevadilo,vždy se to tolerovalo.Dokonce i ve vinicích se toleroval sběr zbytků hroznů okolo Martina po sezoně.

Burák
26. 4. 2023 19:15
Odpovědět  All

Ono jde o to, kdy se ty svinstva použijí. Znám firmy, které chemicky hnojí před zimou a to je kravina největší. Nemá co to svinstvo spotřebovat a kde to hned do spodních vod. Tady každý říkal jak to bylo za komunistů strašné ale my měli ještě v 95 vodu ve studni vhodnou pro kojence. Vzal to do ruky soukromník a nedá se to pít vůbec. Tady se prostě nehospodaří správně, jak píšete.

Albi
26. 4. 2023 10:01
Odpovědět  jmm

Jo – jenže dnes na poli můžete tak “dosbírat” zbytky řepky, nebo sem tam nějaký rozbitý solární panel.

A navíc, proavěpodobně nemiáte představu, kolik brambor rodina spotřebuje – a taky s ohledem na počet, kolik lidí bude denně u stolu a každý bude chtít a hlavně muset jíst. Fialovými kecy rodinu nenakrmíte.
Už mi to začíná připadat, jako to šetření neexistujícího pylnu.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
26. 4. 2023 19:22
Odpovědět  Albi

A ke všemu v panelácích nejsou sklepy, kde by se to dalo uskladnit.

Pavel K
26. 4. 2023 10:17
Odpovědět  jmm

JÓ, mezi nášlapnými minami. 🤣🤣🤣🤣🤦‍♂️🤦‍♂️

Burák
26. 4. 2023 15:58
Odpovědět  All

Lidí nesmí používat krmné směsi. V tom je celý problém a nezačala to jen Ukrajina. V každé směsi je prostě svinstvo, které tam být nemá a nemusí. A není to jen o krmivu. Stačí si vygooglit směsi na výrobu pečiva s různými zlepšujícími přídavky. To je panečku šmakulada a většina pekáren to kupuje, protože se jim nechce míchat vlastní. Jednak je motivuje úspora peněz a samozřejmě i zisk. Je třeba se vrátit k tomu jak to dělali naše prarodiče. Chleba si peču vlastní a věřte, že je to navíc levnější. Navíc je poživatelný a netvrdne ani po 5 dnech. Absolutně jednoduchý recept, stačí si udržovat jenom kvásek. No a krmnou směs si můžete rovněž namíchat sami. Stačí si koupit šrotovník a pak už jen od místních zemědělců zrní i kukuřici. Opět obrovská úspora. Kdybych kupoval směsi, stálo by mě to o 50% více. Teď začali růst kopřivy, tak je hned natrham a mám 20% krmné složky úplně zadarmo, protože to smícháme. Vše je zaměřené na obyčejnou lidskou pohodlnost. Nebuďte líní a nebudete jíst svinstva, která vám navíc způsobí i častější onemocnění. To se chcete do konce života cítit nafouknutí a unavení?? Stačí přemýšlet. Stále se lidi diví proč máme tolik peněz. Myslíme jinak, nic víc.

Zmatený
26. 4. 2023 17:04
Odpovědět  Burák

Přesně tak! Bydlíme sice už sami dva s bábou, ale není nám shnilo vypěstovat si zeleninu svou. Každý rok pak naložíme cca 15 kg zelí, zavaříme své okurky, 150 kg brambor od soukromého zemědělce /nejlepší je odrůda VENEZIA/ brambory se dají uskladnit také ve starém nefunkčním mražáku nebo lednici, naležato, kdo nemá sklep/ přidat dvě hrstky kmínu zabalené ve fáči- zabrání plísni a brambory tolik ke konci neklíčí/. Od souseda kupujeme kuřata, čas od času králíka. Když seženeme slušné maso něco se zavaří, z části udělám klobásy a sám si vyudím /také bůček a slaninu/. Co se nesní, zavaříme. Máme také své jahody, angrešt a rybíz, jablka. Takto to praktikujeme cca 10 let. Dá to sice práci, ale máme pohyb, netrpíme žádnou podstatnou chorobou, nepotřebujeme žádnou Tečku !!! Je to výhoda bydlení na vsi ve svém. Jistíme to slivovicí nebo meruňkovicí od rodiny z jižní Moravy. Takto přežili naši předkové i dvě války. Takže vládu pětikolky snad přežijeme také, pokud do toho někdo nehodí vidle /atom/. :o))

Burák
26. 4. 2023 18:01
Odpovědět  Zmatený

Tak meruňkovice je základ ale my jsme od minulého roku už bez ní a na Moravě se chrtí, protože měli málo. Letos jim celý sad opět pomrzlnul, tak i letos bude málo. To tedy schvaluji. Přírodní dezinfekce musí být a zase jsme o kus zdravější, protože u přírodního destilátu nedostaneme cirhózu jater a navíc jako bonus druhý den nebolí hlava a jsme od rána plně funkční 😁 To s tím kmínem jsem neslyšel, děkuji za tip. I když nám brambory nehniji, protože jsou ručně sbírané. Takže nejsou otlučene a skladuji je úspěšně v garáži pod autem v servisní jámě. Brambory už nepěstujeme, protože kolem nás nikdo brambory nedělá a vždy jsme na tom měli mraky amerických brouků. A i když jsme je sbírali jako šílení, protože máme včely a chemii nepoužíváme, stejně nám to vždy z poloviny sežrali. A co zbylo, dodělali husy. Sýrové brambory milují a ty naše se je naučili vyhrabávat zobákem. Ono je na vesnici pořád něco ale my jsme rádi, protože se nenudime. Takže i to máme společné a přeji mnoho dalších úspěchů ve vašem snažení.

tupý hulvát
26. 4. 2023 09:25
Odpovědět  Teuton

Já vím jistě,říkal to náš profesor,že při silném světle slabě tiká.Možná je ještě možné hodně přičichnout,pokud začneš intenzivně zvracet hned,nebo do pěti minut,je to ona.Takhle jsme to dělali za socializmu s naší moukou,ta byla stejná.

Standa
26. 4. 2023 09:40
Odpovědět  Teuton

Navrhuji přikládat na nádorky, bradavičky ,maligní karcinomy a VZP ušetří!

Pavel
26. 4. 2023 12:43
Odpovědět  Teuton

morčata a ani šneci co mají děcka nežerou některou zeleninu z českých kaufu a penny …. z německých krámů to jo – tam asi není tolik chemikálií takže zkus to dát morčatům a uvidíš jen tak pro zajímavost jak můžeš pochybovat o kvalitě potravin od novodobých antických skoro nesmrtelných hrdinů to je na kriminál takto pochybovat o vítězství našich potravin a zbraní

jiří
26. 4. 2023 15:24
Odpovědět  Pavel

My chováme morčata místo králíků.
https://www.ireceptar.cz/zvirata/obri-morce-cuy.html

Pavel K
26. 4. 2023 17:49
Odpovědět  jiří

Ale takové nutrie to je mňamka. 😋🍖🥩

jiří
26. 4. 2023 20:23
Odpovědět  Pavel K

Ano, ale je s nimi více práce a starostí.

zuza
26. 4. 2023 23:05
Odpovědět  Pavel K

kedysi po r. 1984 prebiehala veľká osvetová kampaň, že mäso z nutrií je výživné a veľmi zdravé, ale ľudia to nechceli. Chceli zúžitkovať mäso z kožušiinových fariem, chvíľu sa to predávalo sa pomleté mrazené. Keď v závodne jedálni boli fašírky, tak sme to nejedli, že sú v tom nutrie.

Pavel K
27. 4. 2023 09:15
Odpovědět  zuza

Já jsem ji také osobně nedělal, ale byl jsem pozvám a myslím že to bylo na zelenině a móóóc dobrééé. Také je prý veliká mňamka Jezevec.

Gales
26. 4. 2023 19:08
Odpovědět  Teuton

Dej ochutnat Ukrajincovi.Ten to pozná podle chuti.

unor 2022
26. 4. 2023 07:54
Ohodnotit příspěvek :
     

A co kdyby ZAPAD zkusil porazit Rusko a Cinu v obycejnem lidskem souboji.
Mame tu kulturu, umeni, vedy, sporty, kazdodenni zivot normalniho cloveka.
V souboji, ktere pojeti SKUTECNE obohati cloveka vic.
Nebo neumi nic jineho nez vyhrozovat sankcemi a letadlovymi lodemi?
Podle vsech jeho projevu ne.

unor 2022
26. 4. 2023 07:57
Odpovědět  unor 2022

Trebas takova Francie je plna stastnych lidi v ulicich.

Albi
26. 4. 2023 10:05
Odpovědět  unor 2022

Nemožné, ruská kultura je zakázaná a porazit neexistujícího soupeře jaksi nejde.

Autor
26. 4. 2023 20:53
Odpovědět  unor 2022

Jako ve filmu Šíleně smutná princzna – a bude ještě sranda!

Albi
26. 4. 2023 08:43
Ohodnotit příspěvek :
     

Rusko je čím dál drzejší – to by se mu opravdu trpět nemělo. Takhle trápit NATO, vždyť už teď je celé utrápené a to Rusko pořád ne a ne se hroutit, Opravdu by mělo aspoň trochu spolupracovat! 🙂 🙂 🙂

JKkklkkkkk
26. 4. 2023 09:12
Ohodnotit příspěvek :
     

Lejnova nebyla do Ciny pozvana, jen Macron. Ta se tam pribalila a jejim ukolem bylo kontrolovat Macrona. K jednanim Si a Macron ale nebyla pripustena. Oba vyslanci EU se snazili primet Cinu, aby zapusobila na Rusko v konfliktu na Ukrajine. Pritom EU nedavno hovorilo jako ze Rusko je porazeno a budeme ho porcovat. Absurdita a nestydatost tech kretenu z EU nezna hranic.
Delaji jakoby Cina byla jakymsi mentorem Ruska a muze ovlivnovat jeho politiku jako USA ovlivnuji politiku svych vazalu Nemecka a Francie. To je ovsem mozna zamernou urazkou Ruska a Si si s obema vyslanci proto vytrel sve pozadi! I pres vsechny zdvorilosti za jejich navstevy v Cine.
Oba prijeli vycistit mezinarodni WC pro transgendery, ktere USA totalne zadelaly a uz nejsou samy schopne ho vycistit. US navrhy na rozhovory s Cinou i Ruskem obe mocnosti odmitaji. Tak dlouho Rusko a Cinu USaci provokovali, klamali a ponizovali, ze se s nima uz nechteji bavit. O cem by se vlastne meli bavit, kdyz hned dalsi den spusti USA nejakou provokaci Ciny u Tajwanu nebo Ruska na Ukrajine? Kdyz selze diplomacie, zustane pouze valka k vyreseni konfliktu. A to je velice nebezpecne!

FrantišekV
26. 4. 2023 13:43
Odpovědět  JKkklkkkkk

Je to nestydatá drzost západu. Celý západ se předhání kdo dodal více zbraní Ukrajině. Jedné straně války. Čili podpora jako bejk. A Rusko, druhou stranu konfliktu nesmí podporovat nikdo? Divná spravedlnost. Čína Rusko podporovat nemusí. Rusko má takovou sílu, která celé slavné NATO i s Američanama totálně zničí a nepotřebuje k tomu žádnou pomoc. Západ ale bude těžko doplňovat techniku. Bez surovin z Ruska a Číny to asi nebude možné.

Standa
26. 4. 2023 09:24
Ohodnotit příspěvek :
     

cit:,, „Spojené státy opakovaně tvrdí, že Čína se připravuje poskytnout „smrtící vojenskou pomoc“ Rusku v probíhajícím konfliktu na Ukrajině.”
—————————————————
Proboha , co je jim do toho ? Sami dodávají,,„smrtící vojenskou pomoc“ fašistům a Ukr.není členem NATO na zabíjení Rusů a drze vyčítají ostatním to samé, co dělají oni samy?

Albi
26. 4. 2023 10:07
Odpovědět  Standa

Ta západní je demokratická, humanitární! 🙂

me2d44
26. 4. 2023 17:43
Odpovědět  Albi

No, hlavně ta britská – tankové střely s ochuzeným uranem! Rusové ke zvýšení destrukčního účinku – pokud vím – používají neradioaktivní kobalt.
Ten ale patří k prvkům, které jsou pro Evropu včetně Británie i pro USA téměž nedostupný (stejně jako titan na vytvrzení oceli).

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
jiří
26. 4. 2023 19:49
Odpovědět  me2d44

Já bych si dovolil tipnout, že si žádný Challenger ani nevystřelí.

Pavel z Moravy
26. 4. 2023 17:52
Odpovědět  Standa

Právě, že to Čína měla Rusku již dávno vnutit. Ne proto, že na ty grázly z NATO jim stačí to co má Rusko, ale právě jako ukázku toho, že jsem svobodný a svéprávný stát, který není nikomu poskokem. Tak jde možná pouze o to, že Číňané jsou opatrní kvůli tomu, že jim amíci tolik dluží.

Standa
26. 4. 2023 09:37
Ohodnotit příspěvek :
     

Fiala brzy vystoupí s úsporným balíčkem, jak zachránit rozpočet.
Kdo to zaplatí?
Západní společnosti, banky ,? Schodek je už největší v dějinách a rekordní 160 000 000 000 Kč,-.!Roste nejvýše v EU.
Jak se bude ,, konsolidovat”?Daní z nemovitostí ?

Zdena
26. 4. 2023 09:48
Odpovědět  Standa

A prosím kde , vždyť jel na několika tydeni dovolenou po východních státech musí zjistit jak se mají ženy v Barmě když za ten výzkum dostal 48 mega

Helena
26. 4. 2023 10:00
Odpovědět  Standa

Daň z nemovitosti to nebude. Proč myslíte, že v EU nadšeně schválili ty vznešené “emisní povolenky”…to je jen honosná “ekologicky” zabalená a pro nemyslící vovce uvalená megadaň právě na nemovitosti – kterou nikdo nebude schopen zaplatit. Oni z nás ty domky, byty, firmičky dostanou, jen to musí líbivě nadnést plebsu, asi jako skopčáci mluvili o pracovních táborech, které byly ve skutečnosti “umývárnami” s Cyklonem B.

Eva
26. 4. 2023 09:44
Ohodnotit příspěvek :
     

Západ už prohrál. V čele států bezmozci, lidí většinou nezájem, jenom mamon, mamon, chlubení se, kde jsem všude byl, pohrdání prací ” rukama”, pohrdání ” sockami”, zničení zemědělské půdy, zničení kvalitní kultury, např. českou písničku neuslyšíš, obrazy jsou nekoukatelné, zhrubnutí, u nás v podstatě u mladých pohrdání českým jazykem, láska k vlasti je sprostý anachronismus… tak se dá pokračovat do nekonečna.
Rusko, Čínu a další země Západ nikdy neporazí. Stačí vzpomenout Vietnam, Afghánistán…
A dlouhá, dlouhá historie – a oni si svých dějin váží.
A i když dlouho mlčeli, nezapomínají…
Západu zvoní hrana… Jenže on nemá tolik rozumu, aby to dokázal pochopit – nebo má a tím je to horší.
Časy se mění…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Zdena
26. 4. 2023 10:42
Odpovědět  Eva

To máte pravdu,jsem babička sice adoptivní ale děti jsou Vietnamci ,velmi dobře mluví česky a nedávno mi jedna z vnuček dala otázku “babičko proč se hrají hlavně anglické písničky , když my máme našich českých dost a krásných

Markýza
26. 4. 2023 14:01
Odpovědět  Zdena

Rádia jsou zahlcena anglosaským smogem. Vemte si noťas a pouštějte – nejenže české, ale spousta krásné muziky z celého světa. Tu ovšem v rádiu fakt neuslyšíte.

jiří
26. 4. 2023 15:30
Odpovědět  Markýza
Markýza
26. 4. 2023 18:24
Odpovědět  jiří

No jo, Otava je skvělá komplet 🙂 Ale ono tam toho je…..národní kapely v pravém smyslu toho slova a z celého světa!

Markýza
26. 4. 2023 18:33
Odpovědět  Markýza

Já mám velice ráda Marusju, když jsme u té Otavy. Ale co třeba mongolská(takoví Hu třeba), altajská, boswanská, polská, estonská…….je takových parádních kapel.

jiří
26. 4. 2023 19:53
Odpovědět  Markýza
Markýza
26. 4. 2023 20:31
Odpovědět  jiří

Omniu jsem neznala – taky pěkný. Mně se strašně líbí, když se lidi hlásí k vlastním kořenům – v té dnešní homogenizované civilizační polívce je to strašně moc potřeba.

Janaz
26. 4. 2023 19:41
Odpovědět  Markýza

Na Slovensku máme Rádio Jemné /predtým Jemné melódie/ a cez víkend hrajú len české a slovenské pesničky. Mám 60 rokov a keď som v práci, mám na pulte smartfón a pustenú stanicu, veľa zákazníkov už poznamenalo, že ako pekne hrajú. A vtedy si uvedomíte, akú peknú hudbu tvorili naši umelci pred prevratom, sú to veci overené časom.

Pavel z Moravy
26. 4. 2023 13:02
Odpovědět  Eva

Vše je o důstojnosti a to jak jedince, tak celku. Tento národ žádnou důstojnost nemá a tak končí. Ono to ale tomu nezápadnímu společenství žádné trauma nezpůsobí. O jednu myš co řvala se nikdo zajímat nebude. Zajímali my jsme se o nějaké africké země které byly v područí západních grázlů. Řekl bych, že ne, takže se nám to pouze vrátí. Jak se do lesa volá, tak se z něj ozývá.

Markýza
26. 4. 2023 13:47
Ohodnotit příspěvek :
     

Myslím, že to Číňané vědí a nejsou zmateni. Amíci se stáhnout prostě nemůžou – odporovalo by to celému americkému archetypu.
No a uzbrojit NATO byl zřejmě plán od začátku.

Vanja
26. 4. 2023 15:06
Ohodnotit příspěvek :
     

Myslím, že na západě nebude ani tak problém s vadným ukrajinským obilím, jako spíše s tím, že nebude vůbec nic k žrádlu.

aamater
26. 4. 2023 17:19
Ohodnotit příspěvek :
     

Lokaj Marcon neuspel a teraz za to dostane po pisku od svojho pána, ha, ha, ha … Si mal Macrona okamžite uzemniť a mal mu pripomenúť ako to vlastne bolo z tými Minskými dohovormi? A mal Macromnovi oznámiť, že budú v tomto rozhovore pokračovať až potom keď mu Macron bude vedieť podať rozumné vysvetlenie. Tým mal cele jednania ukončiť a poslať Macrona tam od kade prišiel. Čína by mala byť veľmi opatrná a zároveň ostražitá, aby sa jej raz nestalo to čo sa stalo Moskve. Že bude oklamaná prehnitým západom!!!