politika

Orbán: “Keď sú pri moci demokrati, utekáme do úkrytu”

Budapešť 2. marca 2023 (HSP/REMIX News/Foto:TASR/AP/MTI-Szilard Koszticsak)

Viktor Orbán v novom rozhovore pre švajčiarsku tlač hovorí o vojne na Ukrajine, politike USA, masovej imigrácii a o tom, čo by urobil, keby bol “diktátorom na jeden deň”, informuje portál REMIX News

Na snímke maďarský premiér Viktor Orbán

V novom rozhovore pre švajčiarske médiá Weltwoche sa maďarský premiér Viktor Orbán venuje širokej škále tém vrátane vojny na Ukrajine, prečo podľa neho ani jedna strana nemôže konflikt vyhrať, prečo sú demokrati pri moci v USA zlou správou pre Maďarsko a aké krátkodobé a dlhodobé nebezpečenstvo predstavuje masová imigrácia pre Západ.

V súvislosti s výsledkom vojny na Ukrajine Orbán vyhlásil, že “nikto nemôže vyhrať”.

“Jadrová mocnosť so 140 miliónmi obyvateľov čelí Ukrajincom a celé NATO čelí Rusom. Práve preto je to také nebezpečné. Nastala patová situácia, ktorá sa môže ľahko zmeniť na svetovú vojnu,” povedal.

Orbán zdôraznil, že podľa ukrajinského námestníka ministra zahraničných vecí je ruská porážka prijateľným kompromisom, čím podčiarkol, že Európa a celý svet čelia vojne s vysokým rizikom.

Orbán pripomenul, že dva týždne pred vypuknutím vojny sa naposledy stretol s Putinom v Moskve, kde mu ruský prezident povedal, že členstvo Maďarska v NATO nie je problém, problémom je len členstvo Ukrajiny a Gruzínska.

“Putinovým problémom sú americké raketové základne, ktoré už vznikli v Rumunsku a Poľsku, ako aj možné rozšírenie NATO na Ukrajinu a Gruzínsko s cieľom umiestniť tam zbrane,” povedal Orbán. “Okrem toho Američania zrušili dôležité zmluvy o odzbrojení. Preto už Putin nemohol v noci pokojne spávať.”

Dodal: “Rozumiem tomu, čo Putin povedal, ale nesúhlasím s tým, čo urobil.”

Maďarský premiér počas rozhovoru tiež vysvetlil, že “Rusko je iná civilizácia”, v ktorej nefungujú európske politické normy: “Nezáleží na tom, či sa nám to páči alebo nie. Musíme nájsť spôsob, ako dokázať žiť spolu s takou veľkou a nebezpečnou mocnosťou, akou je náš sused Rusko.”

Čo ak Rusko prehrá?

Keď sa Orbána pýtali na možnosť, že Rusko vojnu prehrá, povedal, že si nechce predstavovať, čo sa v takom prípade stane.

“Rusko je jadrová mocnosť. Bol by to geopolitický šok, potenciálne ničivé zemetrasenie v globálnom meradle, oveľa horšie ako rozpad Juhoslávie. Samotný fakt, že takéto scenáre sa teraz na Západe berú na ľahkú váhu, svedčí o znepokojujúcom a dokonca desivom odstupe od reality a slepote voči rizikám, ktoré sú súčasťou vlastnej politiky,” povedal.

Ak chce Európa mier, musí ho podľa Orbána najprv chcieť. Uviedol, že “mier sa začína v srdci; potom sa musí dostať do hlavy, ktorá potom vedie ruku”.

“Toto je postupnosť: Mier si musíte priať, potom ho musíte chcieť a potom ho musíte vytvoriť. Dnes chýba vôľa, aspoň na Západe,” povedal. Dodal však, že veľká časť sveta chce to isté, pričom Číňania, Indovia, Arabi, Turci a Brazílčania jednoznačne podporujú prímerie a mierové rokovania.

Západ má však väčšie problémy, a to aj vo svojej vedúcej úlohe. “Západ stratil schopnosť zjednotiť svet pre nejakú vec. Jeho filozofické princípy sú priestorovo obmedzené. Je to nový fenomén,” povedal Orbán.

Dodal, že hoci cieľom by mal byť mier, Európa musí byť schopná sa aj brániť, a zdôraznil, že ešte v roku 2012 podporoval “európske NATO”.

Premiér súhlasil s návrhom novinára, že hlbšiu príčinu slabosti Európy treba hľadať v Európskej únii, pretože “rozkladá národné štáty bez toho, aby na ich miesto postavila niečo funkčné.

“EÚ chce “stále užšiu úniu”. Na cieli sa nezhodneme… To je príčinou choroby Európy.”

Americká politika

Na otázku denníka Weltwoche, čo by sa malo stať v Spojených štátoch a či sa tamojšia politika môže zmeniť, Orbán jasne pomenoval maďarskú skúsenosť: “Keď sú vo Washingtone pri moci demokrati, utekáme do úkrytu. Vždy nás chcú zmeniť, rovnako ako politici v Bruseli. Chcú nám diktovať, ako máme riešiť migráciu a ako máme učiť naše deti. Je to neúctivé.”

“Sme úspešná krajina a robíme pre Európu, čo je v našich silách. Sme obrancami hradov na okraji kontinentu. Táto práca nie je uznávaná. Preto sa tešíme, že sa naši republikánski priatelia opäť dostanú k moci,” povedal Orbán.

Ako informoval Remix News, Bidenova administratíva napumpovala milióny dolárov do ľavicových opozičných novín, čo je jasný príklad zasahovania do maďarskej domácej tlače. Okrem toho maďarské domáce spravodajské služby zverejnili správu, v ktorej sa podrobne uvádza, ako maďarské opozičné politické strany dostali milióny dolárov vo forme “dark money” od Spojených štátov v období pred minuloročnými aprílovými voľbami. Biden pred prezidentskými voľbami v roku 2020 tiež označil Maďarsko za “totalitný režim”.

Orbán je známy svojím dlhodobým a vrelým vzťahom s bývalým prezidentom Donaldom Trumpom a povedal, že Trump nie je poslednou nádejou na mier vo svete, “ale je nádejou”. Trump sa v poslednom čase vyjadril k hrozbe jadrovej vojny a tiež vyzval na mierové riešenie s Ruskom, pričom povedal, že ak by bol ešte stále vo funkcii, rýchlo by ukončil vojnu. Zdá sa, že Orbán s týmto hodnotením súhlasí, keď počas rozhovoru pre Weltwoche povedal, že Trumpovi by sa “pravdepodobne podarilo” vytvoriť mier v priebehu niekoľkých týždňov.

Globalizácia a Maďarsko

Maďarsko je krajina, ktorá je veľmi závislá od voľného obchodu, ale Orbán naznačuje, že svetové podnikateľské a politické elity sa už nezaujímajú výlučne o obchod.

“Hlásatelia globalizácie a voľného obchodu, ktorí sa každoročne stretávajú na Svetovom ekonomickom fóre v Davose”, majú nové evanjelium: “reorganizácia globalizácie”, v ktorej “my sme dobrí a oni sú zlí”.

Tento nový postoj rozdeľovania národov na základe toho, či sa hlásia k západnému liberálnemu poriadku, predstavuje pre Maďarsko vážne nebezpečenstvo. Poukazuje tiež na to, že úplné odcudzenie a sankcie voči Rusku nepoškodia len Maďarsko, ale aj ostatné európske národy.

“Sme krajina orientovaná na export. Až 85 percent nášho hrubého domáceho produktu pochádza z vývozu. Máme dôležité kultúrne a hospodárske vzťahy na východe. Reorganizácia by bola osudná pre Maďarsko, ale myslím si, že aj pre Nemecko,” povedal.

Maďarsko si potrpí na Švajčiarsko

Keď sa premiér vrátil k Švajčiarsku, povedal, že alpská krajina sa správa “tak, ako chce, ale nie je izolovaná”, čo Orbán považuje za príklad hodný nasledovania.

“Takže zachovanie vlastnej identity nemusí nevyhnutne viesť k provincionalizmu. Švajčiarsko je dôležitým pozitívnym príkladom,” povedal Viktor Orbán, ktorý zašiel až tak ďaleko, že keby Maďarsko bolo tam, kde je geograficky Švajčiarsko, tak “by sme boli tiež neutrálni”.

“Toto je švajčiarsky luxus. Pre nás (Maďarov) to nefunguje,” povedal.

Krátkodobé, strednodobé a dlhodobé náklady migrácie

Premiér sa venoval aj migrácii a rozdelil tento problém do rôznych časových úsekov.

Z krátkodobého hľadiska je najväčším nebezpečenstvom spojeným s nekontrolovanou migráciou to, že v krajinách dôjde k zhoršeniu verejnej bezpečnosti a terorizmu. Orbánov názor podporujú údaje o kriminalite z mnohých krajín vrátane Nemecka, Rakúska, Španielska, Francúzska, Švédska a Švajčiarska.

V strednodobom horizonte Orbán označil za najväčšiu hrozbu “ekonomické straty” a vzhľadom na to, že krajiny ako Nemecko vynakladajú desiatky miliárd na integráciu, bývanie a sociálne dávky, existuje dostatok údajov, ktoré podporujú jeho názor aj v tejto oblasti.

Poukazuje však na to, že najväčšou dlhodobou hrozbou je demografická transformácia, ktorá prebieha na celom Západe: “že ľudia prestávajú uznávať svoju vlastnú krajinu, že strácajú svoju vlasť”.

Rodová ideológia

Orbán sa venoval aj téme rodovej ideológie, ktorá čoraz viac dominuje v diskurze západných krajín. Povedal, že najväčším nebezpečenstvom, ktoré je obsiahnuté v rodovej ideológii, je skutočnosť, že deti vo veku 14 až 18 rokov musia “dorásť do sveta”.

“V tomto období by sa ich identita mala posilňovať, nie oslabovať a destabilizovať, ako to robia gender ideológovia. (…) Ničia naše deti. Nenávratne, nezvratne. Nemajú na to právo,” povedal.

EÚ kritizovala Maďarsko za jeho postoj k tejto otázke a za jeho zákon o ochrane detí, ktorý zakazuje sexualizované témy LGBT v triedach.

Diktátor na jeden deň

Weltwoche sa odvoláva na moment, keď bývalý predseda Európskej komisie Jean-Claude Juncker povedal Orbánovi: “Prichádza diktátor.” Tento moment zachytila kamera.

Na otázku novinára, čo by maďarský premiér urobil, keby bol skutočne “diktátorom Únie” na jeden deň, Orbán odpovedal: “Urobil by som to, čo by chcel urobiť pán Juncker: Opil by som sa. Našťastie, takáto možnosť neexistuje.”

Juncker bol povestný svojou záľubou v pití alkoholu a podľa Spiegelu “takmer každý bruselský novinár má zrejme anekdotu, o ktorú sa podelí medzi kolegami, že Juncker priveľa pil alebo z neho údajne smrdel alkohol. Ale pochybnosti o tom, či predseda Komisie zvládne plniť svoje povinnosti, sa na verejnosti takmer nikdy nevynášajú.”

Vrátiť moc národným štátom

Orbán povedal, že veľká časť problémov, ktorým EÚ čelí, súvisí s tým, že Brusel berie národným štátom čoraz viac právomocí. Maďarský líder ďalej povedal, že existuje dobrá príručka, ktorú napísal bývalý bavorský premiér Edmund Stoiber a v ktorej Stoiber opisuje, ako by sa EÚ mohla reorganizovať na základe subsidiarity.

“Nechýbajú vedomosti, ale zámer,” povedal Orbán a argumentoval nevyhnutnosťou, aby sa “všetky právomoci, ktoré si EÚ prisúdila bez povolenia členských štátov, vrátili členským štátom”.


sdílet na

49 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Jiří
3. 3. 2023 00:22
Ohodnotit příspěvek :
     

Je škoda ,že po roce 1989 voliči politiků nezvolili neutralitu ČR.Chápu ,že veškerá moc byla řízena USA,šlechtou atd.,proto jsme tam kde jsme.

Albi
3. 3. 2023 01:42
Odpovědět  scipio

Přesně – zrovna jsem chtěla napsat totéž.
Že bychom si mohli neutralitu sami v referendu zvolit je všeobecně rozšířený omyl, podobně jako žádat Německo o reparace – nota bene po 80 létech.

Pavel z Moravy
3. 3. 2023 09:53
Odpovědět  scipio

V tom asi máte pravdu. Spíše mne fascinuje, že zde začínají někteří tvrdit, že se stavem v jakém jsme se ocitli nejde nic dělat. Stávky být nemohou kvůli bla, bla, demonstrace ve velkém i kdyby byly každý týden nemají smysl, bla, bla, nespolupráce se zaprodanci národa asi hloupost, bla, bla, neutralitu mít nemůžeme, přestože zde ani ještě nebyl pokus, abychom se o ni pokusili jednat ,bla, bla, z Unie vystoupit nemůžeme, protože by nás to poškodilo, i když ještě ani nevíme jak, protože teď se asi máme skvěle, bla,bla atd. Takže jak to tak vypadá, můžeme být pouze otroky buržoustů, ó pardon- neoliberálů a sloužit vrchnosti, která je z většiny dnes tak opilá svojí mocí, že s námi může opravdu zacházet jako se svými otroky. Bravo národe, vyhrál jsi, bla,bla.

Helena
3. 3. 2023 10:56
Odpovědět  Pavel z Moravy

Stačí si poslechnout, co říká SPD – když je náhodou na 3 vteřiny pustí do éteru – ale lepší je si to najít a poslechnout. Říkají všude, že tato situace řešitelná je! A mají pravdu! Stačí kdyby tu nebyla západem dosazená “vláda”, která by spravedlivě zdanila ty stovky miliard, které platíme v hitlermarketech, a ty stamiliardy jdou ven z naší země-nadn. řetězcům, to samé s energiemi – majstrštyk: vyrobíme, ale nesmíme prodat, naopak to co vyrobíme musíme šíleně draze koupit, platíme skopčákům- takový kšeft svět neviděl.

Autor
3. 3. 2023 11:20
Odpovědět  Helena

Bohužel už to svět viděl. A ne jednou. A princip byl naprosto stejný. Stačí si vzpomenout na to, že Čína a INdie vyráběly před pár stoletími 60% sv. produkce a obchodu a jak na dlouhou dobu dopadly?
Indie měla skvělou tradici výroby látek na oděvy a Angličané to dokonale zničili a donutili Indy kupovat de facto pouze anglické látky a to v o dost horší kvalitě, než byly domácí indické. A za vyšší cenu. takže princip jednoznačně ukazuje, co jsme pro ně.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Autor
3. 3. 2023 01:47
Odpovědět  Jiří

Neutralita v politice v podstatě neexistuje. Prostě to nejde. Ani Švýcarsko není zcela neutrální, jeho postavení je dáno vícero fakty. Jedním z nich je jakýsi konsensus silných států kolem i v Evropě po využití Švýcarského území jako neutrálního prostoru k řešení mnoha otázek. Bez toho b Švýcarsko prostě nebylo.
To už by bylo reálnější hovořit o nezávislosti, ale i to je nesmírně obtížné a hlavně by to vyžadovalo vnitřní jednotu aspoň takových 70-80% obyvatel plus vládnoucí elita. Ale nezávislost má jednu zákeřnou podmmínku – musíte být schopný se sami nejen uživit, ale i být schopen si zajišťovat vše potřebné. Ne nutně pro vlastní potřeu, ale třeba i pro “výměnu” pro větší “rozmanitost”.
Navíc pokud je mi známo, pak Švýcarsko má štěstí v tom, že nemá žádná velká nalezišt opy …

Albi
3. 3. 2023 02:13
Odpovědět  Peter 008

Orbán se domnívá, že švýcarská neutralita je daná geografickcky, ale je to jinak, jak jsem před několika léty četla.
.
Švýcarsko je “banka” globalistů, tedy chráněný globalisty, nikoliv polohou.
Co jiného by zabránilo Hitlerovi okupovat malé Švýcarsko, podobně jako si k říši připojil (bylo mu dovoleno) Rakousko a Sudety? Ze stejných důvodů zastává stále výsadní postavení.

Podobně když bývaly židovské pogromy, velkých bankovních domů kdekoliv se prý nikdy nedotkly.
Klasika – za vším hledejme peníze.

Autor
3. 3. 2023 11:11
Odpovědět  Albi

Nechtěl jsem být až tak “konspirační”. 🙂 Ale máte pravdu.

katango
3. 3. 2023 11:57
Odpovědět  Peter 008

První otázka, kterou si vždycky položím (hlavně pokud něčemu nerozumím) je, kde jsou prachy. Pak už otázek netřeba.

jiří
3. 3. 2023 21:30
Odpovědět  scipio

Jevgenij Prigožin natočil v Bachmutu vzkaz Zelenskému, aby evakuoval bojující starce a děti!
https://rumble.com/v2bldny-jevgenij-prigoin-natoil-v-bachmutu-vzkaz-zelenskmu-aby-evakuoval-bojujc-sta.html

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Honza
3. 3. 2023 23:00
Odpovědět  scipio

Najděte si videa na netu s generálem Petrovem, tam to máte vysvětleno.

Honza
3. 3. 2023 22:58
Odpovědět  Peter 008

Švýcarsko má klid, protože tam sídlí jedna z odnoží globální mafie. Nic víc.

Jarda
3. 3. 2023 00:56
Ohodnotit příspěvek :
     

Co je demokracie.

Socrates.jpg
brusič karhan
3. 3. 2023 12:46
Odpovědět  Jarda

Asi tak, že dřív člověk musel nedemokraticky držet hubu a krok a nyní, když máme hen ten demokratický systém, tak musí držet hubu a krok demokraticky.
Prostě v tom mají papaláši a rádoby lepší lidé zase hokej a pletou si demokracii s normalizací, jsou prostě zmatený, duchem chudí..
Power to the people.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
unor 2022
3. 3. 2023 07:51
Ohodnotit příspěvek :
     

Ac V. Orban tanci latinskoamericke tance, prec jen tanci.
Kdo kraci je V.Putin. A za chuze jako jeden z mala hovori o tom co ma skutecne na mysli.

zuza
3. 3. 2023 17:44
Odpovědět  unor 2022

Orbána ešte nezožrali práve preto, že tančí… 2 kroky vpred, krok bokom, krok vzad, krok bokom a tak stále dokola, tak sa mu podarilo vysánkovať z Maďarska MMF a držať si v rámci EU a NATO akú – takú nezávislosť.

unor 2022
3. 3. 2023 08:00
Ohodnotit příspěvek :
     

500 000 deti.
Kdyby byly na miste Ruska Staty a Rusko jim na Ukrajine zahralo podobny spektakl jaky hraji oni
Rusku, cela Ukrajina by lehla popelem behem nekolika dni. Svet uz mel prilezitost videt jinde, jak se to resi.

Aleš
3. 3. 2023 08:16
Ohodnotit příspěvek :
     

Západ je fašismus, EU zločin, SPOLU gang temnoty, LGBT sodoma, USA světový vrah a zloděj. Jediná cesta je samostatná ČR, neutralita, zrušení neziskových politických mafií, denacifikace politiky.

Dana
3. 3. 2023 08:24
Ohodnotit příspěvek :
     

V současné době jsou jen 2 možnosti: buď prohrajeme všichni nebo nikdo. Navíc všichni mlží, protože RF, USA i další země jako Čína mají zbraně mnohem účinnější než jsou klasické jaderné. Všichni ale ví, že je můžou použít jen na lidi, protože planeta Země je již pod ochranou univerza. Takže ani kryty elitu neochrání. A to ti, co tohle divadlo řídí, moc dobře ví.

Standa
3. 3. 2023 08:34
Ohodnotit příspěvek :
     

Jestli si někdo myslí, že Švajc je neutrální , tak se mýlí.
Jsou pouze vychcaní.Přikloní se k tomu, kdo je momentálně ve výhodě.Jak se to hodí! Nevadí mu miliardy od německých nacistů ukrytých v tresorech,obrazů,zlata , od Židů jmění ukrytých před nacisty,jihoamerických jenerálů.
Ransdorfa ,, demokraticky “zavraždili.Za wwII jeli na všechny strany Po válce tranzit pro představitele gestapa , SS.
Neutralitu si předsavuji jinak.
Ostatně , když si to někdo nevyzvedne připadá to Švajcu.

Spam Bety
3. 3. 2023 09:59
Odpovědět  Standa

Banky potřebují mít své trezory v bezpečí, stejně tak všichni ti nejbohatší.
Naše banky jsou jen nedůležité filiálky jako ve všech koloniích. Jen proto má Švýcarsko klid.
A že je neutrální je jen pohádka pro blbé.

3. 3. 2023 10:36
Odpovědět  Standa

V rámci “neutrality” se připojili zatím “jen” na všechny balíčky sankcí EU. A chystaj se zabavovat ruský majetek.

Ne všichni jsou z toho na větvi. Dost se dá dočíst ve Weltwoche.ch, před pár dny článek jejího majitele o porozumění Ruska, dobré čtení:
https://weltwoche.ch/daily/bekenntnisse-eines-russland-verstehers-meine-grosseltern-waren-antirussisch-mein-vater-sagte-moskau-einfach-im-eishockey-lagen-meine-sympathien-nie-im-osten-heute-aber-weigere-ich-mich/

Russland-Versteher je dnešní terminus technicus (někdy záměrně ponižující) lidí, kteří mají porozumnění (verstehen) pro to, co se v Rusku děje.

Roger Köppel, vydavatel Weltwoche (papírové a online) je současně ve federálním šv. parlamentu za stranu SVP, zastánce pravé neutrality Švýcarska. Denně vysílá svůj komentář dění ve Švýcarsku a Německu. Pochopitelně pod palbou mnohých…

3. 3. 2023 17:38
Odpovědět  primak

Právě se dozvídám z Weltwoche, že její vydavatel Roger Köppel dnes prohlásil, že po 8 letech v parlamentu nebude na podzim znovu kandidovat, aby se více mohl věnovat Weltwoche.

Gales
3. 3. 2023 09:55
Ohodnotit příspěvek :
     

“diktátorom na jeden deň”? Já bych chtěl bejt hromem na jeden den.To by EU čuměla na děje.

unor 2022
3. 3. 2023 11:09
Odpovědět  Gales

Ale ne haskuv Fialovy hrom, ten snad ne.

unor 2022
3. 3. 2023 11:12
Odpovědět  unor 2022

A uz vubec ne Fialovy hrom z pera ODS.

Autor
3. 3. 2023 11:54
Odpovědět  Gales

To já bych na to šel jinak. Chtěl bych mít možnost lidem “promítat” skutečné myšlenky těch, co nám neustále tvrdí, jak “my” bojujeme proti Rusku a za tu tzv. “demokracii” …
Představte si, že např. Fiala nahlas říká –
Musíme podpořit vše demokratické v boji proti Rusku
a ve skutečnosti zní – Vy tupci, idioti, koukejte držet hubu a plaťte ať zaplatíme koloniální daň EU a USA. JEN JÁ MÁM PRAVDU, VY TUPÍ PAZGŘIVCI!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pavel z Moravy
3. 3. 2023 10:28
Ohodnotit příspěvek :
     

Vážím si ho, ale ani on nedokáže nazvat stav věcí na Ukrajině a proč k tomu došlo úplně jasně a zřetelně. A pochybuji, že by vystoupil z EU. Po tom jakému tlaku kvůli té genederové i migrační politice čelil, už měl mít na stole možnost vystoupení z EU. Ale k tomu se zde nikdo neodhodlá. Pro většinu asi lepší tyranská EU se svým pozlátkem
dotací, které se ale rozplynou do rukou oligarchů než vlastní samostatná země zápasící o svoji identitu.

unor 2022
3. 3. 2023 11:06
Odpovědět  Pavel z Moravy

Zapasici nezni moc dobre. Mozna by chtelo rici tvorici svoji identitu.

zuza
3. 3. 2023 18:01
Odpovědět  Pavel z Moravy

Vo všetkých okolitých krajinách, ktoré sú až na Srbsko a ukroRuinu členmi EÚ, žije maďarská menšina.
Veľa Maďarov žije v západných krajinách už od vojny, resp. od r. 1954, ale nestratili väzby na pôvodnú vlasť a môžu ovplyvňovať verejnú mienku v dobrom aj zlom.Veľa Maďarov pracuje v západnej Európe, niektorí tam aj žijú, niektorí tam za prácou dochádzajú. Takže keby chcel Orbán vystúpi z EÚ, mnohí by boli proti a obrátilo by sa to proti nemu. Myslím, že keby V4 si bola udržala zdravý rozum a spoločne by chcela niečo presadiť proti DE a FR alebo keby spoločne vystúpila z toho žalára národov, tak by bol Orban prvý, kto by bol za.
Ale z NATO sa vystúpiť asi nedá vôbec…. Ani teraz, keď v hodine dvanástej stihol Orbán povymieňať celú armádnu špičku za svojich ľudí.

Pijack
3. 3. 2023 11:46
Ohodnotit příspěvek :
     

Demokracie může být v mnoha ohledech dobrá… pokud se naplní význam toho slova. ALE demokraté, tedy lidský odpad, který díky demokracii vyleze na pyramidu moci, jsou svině. Demokracie má tu slabost, že netrestá vlastní zločince, ale trestá ty, kteří demokraticky ohrožují jejich mocenské pozice. Proto je demokracie dvojí – jedna ta správná pro obyvatelstvo a ta druhá pouze předstíraná, aby generovala záminky a perzekuce. My žijeme v té druhé demokracii, protože nesmíme zvednout hlas v referendu, které protagonisté režimu nedovolují.

All
3. 3. 2023 21:49
Odpovědět  Pijack

Demokracie je od samého počátku podvod.Tento podvod o pohádce demokracii slouží těm nejhorším z nejhorších. Naši slovanští předkové měli mnohem lepší a dokonalejší řízení a do porad na velkých ,,kupách” byli posíláni pouze ti,co už za svůj život prokázali jen to nejlepší pro společnost./ demokracie je obrovský podvod a lumpárna v rukou zlotřilců,podvodníků i zločinců/

Pavel z Moravy
3. 3. 2023 11:56
Ohodnotit příspěvek :
     

Přátelé, jistě mi dáte za pravdu, že kdo čte na http://www.inadhled.live články Jindřicha Kulhavého, tak musí uznat, že tento chlapík je opravdu skvělý. Dnes jsem si od něj zase přečetl nějaké články, výtečné jak on vše umí vysvětlit a najít ta správná slova, kterých je třeba. A také mimochodem říká, že ti, kteří mluví, že demonstrace, která teď má být je zbytečná nemají pravdu. Jen dodává, že teď je již zapotřebí tomu dát razanci.

zuzana
3. 3. 2023 17:30
Ohodnotit příspěvek :
     

Během mezinárodního fóra Raisina Dialogue v Dillí ruský ministr zahraničí Sergej Lavrov prohlásil, že „Rusko nedovolí, aby západní země vyhodily do povětří další plynovody.“

https://aktax.cz/sergej-lavrov-rusko-nedovoli-zapadu-vyhodit-do-povetri-dalsi-plynovody/

Burák
3. 3. 2023 18:17
Ohodnotit příspěvek :
     

Každý si maluje Švýcarsko jako neutrální stát plný svobody jedince. A ono to vůbec tak není. Má kolegyně tam má příbuzné a vždy mě vypravuje jak to tam chodí. Nejen, že si na vlastní zahradě nesmíte rozdělat oheň a upéct buřty ale nesmíte se ani hlasitě bavit. Policie je v tomhle nekompromisní a hned jedná. Dokonce na vás přijede policie, které dá nějaký dobrák tip, že vás viděli v krámu kupovat basu piva. To jsem tak nějak nepochopil ale tamní po base pivo rozhodně nekupují. A na zahradě se zásadně při sezení s přáteli šeptá!!! Aby vás nemohli sousedé udat.
Lidem vůbec nedochází, že o tu skutečnou svobodu jsme v 89 přišli. Jako dítě jsem stanoval u lesa a nikdy mě nikdo nepokutoval ani nevyhanel. A když nás s klukama chytla vojenská hlídka, jednou i ruská, neudělali nám rovněž nic. Vždy se jednalo akorát o upozornění v dobrém. Trampové v podstatě vymřeli. A jejích pracně postavené chaty hluboko v lesích ničí různé facebookove skupiny rozmazlenych deticek, kteří nemají na starosti nic jiného než bonzovat nebo taková tábořiště rovnou sbourat s odkazem na ekologii. A bude hůř!

All
3. 3. 2023 21:55
Odpovědět  Burák

Švýcarsko,to je Temno.Uznávanou neutralitu od Hitlera,židozednářů a jiné zlohavěti.A co tam jen pořád kutí v tom svém podzemí.A jak dobře hlídají i své kamarády ve Vatikánu,další doupě lišek. Najde se toho mnohem více.

4. 3. 2023 04:31
Odpovědět  Burák

To s tou basou piva je blbost. Ovšemže se pivo kupuje po basách (Bierkiste, švýcarsky Harass). Pochopitelně, když někdo rámusí bez ohledu na sousedy, tak je problém. Obzvláště, když to nejsou praví Švýcaři. A ano, když něco je protizákonné či nesprávné, jsou na to příslušné orgány upozorněny. Jsou tam pyšni na to, že pořádek musí být.

Autor
4. 3. 2023 07:40
Odpovědět  primak

Prostě dokonalá “evropská civilizace” – ideál je být ZÁKONOPOSLUŠNÝM a vydávat to za demokracii a svobodu.
Nevím jestli kupují basy skleněných lahví, ale balení plechovek zcela jistě.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
zuzana
3. 3. 2023 19:24
Ohodnotit příspěvek :
     

Mluvčí čínského ministerstva obrany Tan Kefei v pátek prohlásil, že Čína požaduje, aby USA přestaly prodávat zbraně Tchaj-wanu a ukončily vojenské kontakty s ostrovem.

https://aktax.cz/cina-zada-usa-o-zastaveni-vojenskych-kontaktu-s-tchaj-wanem/

All
3. 3. 2023 22:07
Ohodnotit příspěvek :
     

Nedůvěřuju ani Orbánovi Tančí čardáš na obě strany a bůhví pro koho a proč. To ukáže až budoucnost. Lampasák Pavel taky tančil tento čardáš a neska už zpívá jen upírům lačnící po krvi.

4. 3. 2023 04:34
Odpovědět  All

No, to je dost mimo mísu, srovnávat Orbána s Pávkem. Orbán má jisté positivní výsledky už po léta. A kdy že ten Pávek “tančil čardáš”? a jak a kde to bylo?

Standa
4. 3. 2023 05:31
Odpovědět  All

Orbán tancuje pro svoji zem! Na rozdíl od Vašeho budoucího Pávka!

okolo
4. 3. 2023 01:19
Ohodnotit příspěvek :
     

Za jak dlouho vystoupíme z V4?
Myslím si, že Pávek to bude mít jako jeden z prvních befelů (rozkazů od svých loutkovodičů).
Z Orbána už má nervy Pekarka, ale i další.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Standa
4. 3. 2023 05:43
Ohodnotit příspěvek :
     

cit: Česká republika po zbraních a munici, které údajně nepotřebuje, odeslala na Ukrajinu i vojenské sanitky. Můžeme si jen domýšlet, co už tam odešlo a co ještě bude darováno. To vše v době, kdy státní rozpočet hledá každou korunu a vládní koalice porušuje vše, co před volbami slibovala, a ždímá z nás za relativního přihlížení opozice i to, co v nás už ani není. Zadlužili nás ve jménu ideologicky pochybné ,,liberální “víry v likvidaci Ruské federace, okradli mladou generaci, kterou zmanipulovali natolik, že je volí, a vystavují nás ukrajinizaci a riziku pramenícího z možného násilí a neúcty k našemu národu. Naše vláda uvažuje ukrajinsky a nepracuje pro blaho českého národa, ale pouze pro to své. V Berlíně se Ukrajinci společně s místní vládní klikou pokusili o podobnou akci, jakou zorganizovali k výročí vstupu ruské armády beztrestně v Praze. Jejím symbolem byl získaný ruský tank. K údivu všech se k němu začali scházet místní lidé a pokryli ho květinami na protest proti další eskalaci války německými politiky dodávajícími Zelenskému finanční podporu a zbraně. Samotní Němci se nacismu dokážou vzepřít více, než to udělali Češi umírající za 2.světové války v koncentračních táborech. Je ostudou této země, kdo jí vládne, jak arogantně se chová a jaké následky neseme, jak se přepisuje historie a kdo se stal prioritním zájmem pro Pětikoalici a média. Kdy si to většina uvědomí a vzepře se?
CO JE ,, LIBERÁLNÍ”!

Autor
4. 3. 2023 07:36
Odpovědět  Standa

Nemanipulujte, byť nevědomě. I když vás plně chápu a nepodezírám z úmyslu.
Češi se dokázali postavit nacismu a ne zrovna málo. Jenže byli zrazeni – tehdy i dnes – vládami. Jen tak mimochodem si zjistěte poměr zahynulých za II. sv. války a počtem obyvatel! A porovnejte si to s jinými národy a státy v tehdejší Evropě – budete asi šokován. Za další, odboj byl ze strany prozápadního politického spektra v podstatě nacisty zlikvidován nejpozději hned po atentátu na Heydricha. Ponechme stranou podivné souvislosti tohoto činu.
Hlavní tíhu odboje (a obětí) a boje v organizované podobě na sobě nesli komunisté. Proto se nehodilo posledních 33 let a dnes už o to víc ne, o tom mluvit! Natož to i “oslavovat”. Dnes není v republice prakticky žádná síla, která by v potřebném rozsahu dokázala lidi sjednotit, jako to bylo za První republiky.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Standa
4. 3. 2023 05:53
Ohodnotit příspěvek :
     

Na JOJ právě dávali záběry s včerejší demostrací před Americkým velvyslanectvím v Blavě! Tisícovky demostrantů!
Znělo:,, Američané táhněte domou”!
A u nás?
Náše vláda do Kyjeva!

Autor
4. 3. 2023 07:24
Ohodnotit příspěvek :
     

James Bond hrdina a idol “naší civilizace”, jakási syntéza všeho “doblestního” je neuvěřitelně rasistický, netolerantní a neliberální!
Byla vytvořena skupina “antibondů”, která v knihách o něm najde a opraví všechny jeho hříchy!
V EVropě se právě v této době spalují knihy. Někde jako na Ukrajině veřejně, ale jinde nenápadněji, “pomaleji”, ale o to účinněji, se knihy vyřazují z knihoven, přestává se mluvit o jejich autorech.
Nevěříte?
https://www.wionews.com/world/james-bond-books-edited-to-remove-offensive-references-netizens-not-impressed-566206
Zde je článek pro změnu v ruštině: https://ria.ru/20230304/bond-1855748420.html

Ateď si pořádně a pečlivě přečtěte tuto větu, ukázka manipulace, odhalíte ji? Myslím manipulaci s Vámi, jako čtenáři této věty! (věta je z angl. článku)

Rozhodnutí přepracovat knihy Jamese Bonda přichází na pozadí úpravy klasických dětských knih Roalda Dahla, které jsou upravovány tak, aby vyhovovaly současné paletě čtenářů.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$