Krize UKRAJINA

Lidi by se vzbouřili. Drulák rozetnul, jak to skončí s válkou a Ukrajinou

06.02.2023 8:31 | Ze sítí

Diplomat a politolog Petr Drulák odpovídal na otázky moderátora i publika na kanálu Zákony bohatství Tomáše Lukavce. Zejména co se týče Ukrajiny, mobilizace, covidu, ale i Petra Pavla. Že by vláda, od které nic dobrého nečeká, mobilizovala, nepředpokládá. Protože pak by došlo k lidové vzpouře. „Vzhledem k tomu, že v těch funkcích jsou většinou zbabělci, tak oni by si to rychle rozmysleli,“ míní. Popisoval také, jak je možné lidi přesvědčit médii i o lžích. „Dnes už víme, že část těch věcí, které nám nutili, byly postavené na lžích. Především to povinné očkování. Povinné očkování mladých lidí já považuji za skutečný zločin,“ dal příklad.

Foto: Repro CNN Prima News
Popisek: Diplomat a bývalý velvyslanec Petr Drulák

První otázka byla filozofická, co je to Západ? Lukavec jako náruživý cestovatel se setkal s mnoha definicemi, zmínil například, že Číňané, které potkal, si vůbec nemyslí, že žijí v diktatuře. A Drulák souhlasil, že „Západ“ skutečně bude pro každého jiný, pro členy i nečleny. Připomenul, že dříve se v Evropě mluvilo o křesťanské civilizaci, až do 19. století. Pak došlo k sekularizaci, takže křesťanství bylo nahrazeno pojmem civilizace, tedy že Evropa představuje civilizaci a nikdo okolo žádnou nemá.

„A ve druhé polovině 20. století, kdy jde Evropa geopoliticky do háje, rozdělí si ji Američani a Rusové, tak ten pojem Západ znamená alianci mezi Amerikou a Evropou a ještě pár dalšími spojenci,“ vysvětloval Drulák původ slova Západ.

Pro něj je ovšem Západ rovnováha mezi jedincem a společenstvím, která v Evropě vznikala století. Dodal, že tato symbióza byla nalezena i jinde, ale je jinak nastavena, např. právě v Číně, kde je role jedince menší. A varoval, že není možné jen tak ztotožnit západní tradici a současný individualismus: „Který se vymkl, popírá to společenství a nahrazuje to globální utopií. Že je lidstvo a pak jsou už jen jednotlivci. To není typické pro Západ,“ mínil Drulák a dodal, že na Západě se žije v malých společenstvích, městech nebo i národech, a ty mají svá práva. A i jednotlivec má svá práva. A Západ hledá ideální symbiózu.

Pokud jde o to, zda bude lépe nebo hůř, Drulák soudí, že teď bude hůř. Doplnil, že zvláště ve střední Evropě, kde ekonomický model zastaral. Ale je zde i nejistota způsobená ztrátou pozice. „Evropa nedokáže zachovat ten svůj model a dělá kompromisy, které by nikdy dělat neměla. Bezpečnostní otázky,“ pravil. Ale dodal, že pesimismus intelektu by se měl doplňovat optimismem vůle.

Řešilo se také téma mobilizace a nového prezidenta. Drulák byl opatrný v označení všech podezření za nedůvodná. Konstatoval, že český prezident není stejně silný jako americký nebo francouzský. Ale premiér i prezident jsou v otázkách bezpečnosti na jedné vlně, tedy Petr Pavel nebude protiváha. Drulák poznamenal, že tou nebyl ani Miloš Zeman v posledním roce. Ale záleží na situaci na Ukrajině.

Ta se dá ovšem jen těžko předvídat. Diplomat poznamenal, že jen co Ukrajincům Němci přiklepli tanky, začali se dotyční ptát na stíhačky. „Jsme neustále více a více vtahováni do toho konfliktu,“ upozornil s tím, že slova generálů ho znepokojují, zvláště Řehka a jeho „výběrová mobilizace“ a také admirál Bauer a jeho potřeba přejít na „válečnou ekonomiku v době míru“. „To jsou naprosto převratné věci a já nečekám, že by prezident Pavel byl připraven těmto věcem čelit, naopak bude na jedné lodi s tou jestřábí politikou, která nás vtahuje do toho konfliktu,“ soudí.

Komentoval také, že v oblasti kontroly informací došlo k velkému postupu. „Co bylo před covidem nepředstavitelné, je dnes realita.“ Tedy že dochází od vlády k informačnímu koordinování, k němuž se přidávají i mainstreamová média, tj. veřejnoprávní média a média „spřízněných oligarchů“. „A ty definují ten mainstream, ty definují, co je dovoleno říct. A kdo je mimo ten mainstream, tak se z něj automaticky stává dezinformátor nebo dokonce agent cizí moci atd. To je moment, ke kterému zde dochází,“ vysvětlil.

Kromě mnohem větší koordinace je zde dle Druláka i mnohem větší represe vůči těm, kdo do mainstreamu nepatří. „A teď se chystají zákony, aby tu represi ještě usnadnili. Už teď mají nějaké nástroje represe, pokoušejí se zapojením soudů soudně pronásledovat lidi, kteří do toho nezapadají, ale jestli se přijmou ty zákony, které připravují, tak to bude ještě horší,“ zhodnotil.

Podotkl, že boj proti dezinformacím je i cílem Evropské komise. Poukázal na eurokomisařku Věru Jourovou. „Která se tím vlastně chlubí, že takhle chrání demokracii. Že si tu evropskou demokracii nemůžeme nechat rozvracet nějakými informacemi, které nezapadají do toho obrázku evropské demokracie. Je to trend velmi nebezpečný, protože je to trend totalitní. A já slovo totalita používám s plnou vážností toho, co ten pojem znamená.“

Lukavec poznamenal, že když byl v Indii, tak sledoval tamní média. A všiml si, že o ruském postupu informují mnohem více než česká média. A že takové informace se v českých médiích objevují buď vůbec, nebo zřídka, nebo v alternativních médiích. Ptal se, proč v Indii tyto informace vysílají, ale v Evropě ne.

Drulák odpověděl, že v Evropě je stav válečné propagandy. A stát nyní důsledně filtruje informace, aby posílil morálku mužstva. „A tím mužstvem se teď stává celý národ,“ podotkl s tím, že k mužstvu jsou pouštěny pouze informace, které se hodí, tedy to, co spěje k ukrajinskému vítězství. „To, co tomu narativu neodpovídá, tak to je filtrováno a to z toho jasného důvodu, že pokud by se tyto informace začaly šířit, tak by lidé mohli začít pochybovat. Pochybovat o tom, jestli ten vyhlášený cíl je reálný a jestli to, co děláme, má smysl, který nám říkají ti propagandisté,“ doplnil s tím, že koneckonců i německá propaganda ještě v dubnu 1945 mluvila o taktických ústupech, které povedou k tomu, že se zmobilizují síly Říše a zvítězí. Stejný postup byl u Sovětů v Afghánistánů a ve Vietnamu u USA, kde se ale pak novináři „urvali“. Drulák si z toho bere, že i když by měly být evropské státy ukázkou demokracie, v této situaci se chovají úplně stejně jako státy totalitní nebo autoritářské.

Lukavec se také zeptal, jak z toho elity a novináři vybruslí, když naslibovali ukrajinské vítězství. Profesor odvětil, že je potřeba se podívat do minulosti. Třeba i komunikace u covidu, kde už v průběhu pandemie někteří experti upozorňovali, že dotyční lžou. „Dnes už víme, že část těch věcí, které nám nutili, byly postavené na lžích. Především to povinné očkování. Povinné očkování mladých lidí já považuji za skutečný zločin. V určité fázi bylo zřejmé, že to prostě nepomáhá. Že to není cesta ven z krize. Přesto všichni ti propagandisté jeli. Jeli na plné obrátky. Dneska jsou studie, že to nebyla epidemie neočkovaných. A co se stalo? Došlo k nějakému výbuchu, aby lidé říkali: Musíte z toho vyvodit odpovědnost, lhali jste nám?“ ptal se.

Stejná situace je dle Druláka u Afghánistánu, kde se Američané po dvaceti letech „budování demokracie“ stáhli, nechali spojence napospas. „Pak se dva měsíce psalo o tom, že to tedy Američané nezvládli, nějak se brblalo a tím to skončilo. Přišla nová krize, která to všechno spláchla,“ pravil Drulák a dodal, že když dojde na scénář, který si propagandisté nepřejí, tak se objeví nová krize, která ho spláchne. A kdyby náhodou bylo nějaké mezidobí, tak se najde obětní beránek. Třeba nějaký korupčník na Ukrajině, který „podkopával hrdinské úsilí“. „Najít korupčníka na Ukrajině není problém, zkorumpovaní jsou tam téměř všichni v těch složkách,“ poukázal Drulák. Případně bude jiný scénář a lidé za pár měsíců zapomenou.

Pokud jde o skutečnou hrozbu mobilizace mladých lidí, Drulák doufá, že k něčemu takovému skutečně nedojde, i přes nešťastná vyjádření náčelníka generálního štábu a přes to, že od vlády nic dobrého nečeká. „Kdybych řekl něco jiného, tak bych asi šířil poplašnou zprávu v této chvíli,“ řekl a dodal: „Zatím jsem hluboce přesvědčen, že k něčemu takovému u nás nedojde.“ Necítí ani, že by na něco takového byla veřejnost připravována.

Kromě toho, pak by se prý společnost vzbouřila. Vzpomenul, jak byla vláda v roce 2015 ochotná se ohledně migrantů domluvit. Ale „společnost řekla ne“. A to nikoliv na popud novinářů. Kdyby se vláda pokoušela jít tímto směrem, tak Drulák očekává vzpouru národa. „Vzhledem k tomu, že v těch funkcích jsou většinou zbabělci, tak oni by si to rychle rozmysleli,“ předpovídá profesor.

Řešila se také motivace USA na Ukrajině. Ta je podle diplomata jednoduchá, tedy že USA konflikt podporují, aby oslabily Rusko, které válka stojí peníze, zdroje i lidi. Ale zároveň se tím posiluje rusko-čínská aliance. A to nejde Američanům do karet. Navíc sankce, konkrétně zabavení aktiv Ruska, budou znamenat eventuální odchod od dolaru a to bude pro USA katastrofální. Ale to jsou dlouhodobé následky.

Podotkl, že USA mají spojence v ČR. „Na úrovni státní správy, na úrovni médií, v politice. A tito lidé dostávají jasné instrukce,“ řekl s tím, že to nejsou doslovné instrukce, dotyční jen vědí, co si velký spojenec přeje a když nevědí, tak jsou velice přátelsky zkorigováni. Ale v české společnosti je prý výrazná míra rusofobie. „Kdyby to přišlo jenom zvenku, tak ta společnost by to nemusela přijmout. To bylo u té migrační krize,“ konstatoval, že ukrajinská krize se sešla s českou rusofobií. Která má do určité míry oprávněný základ, ale je přehnaná a v takové míře není na místě. „Protože pokud by byla na místě, tak by byla na místě i významná germanofobie,“ podotkl s odkazem na historii. A tato rusofobie slouží americkým zájmům.

Co se týče Petra Pavla, Drulák míní, že roli v jeho zvolení sehrálo, jak vypadá prezidentsky. Ale dodal, že zde byla obrovská mediální masáž, která dokazuje, že lze prodat všechno. I příslušníka represivních složek bývalého režimu. „Ten člověk vychází z toho nejzločinnějšího prostředí, z pohledu těch slušnolidí. A oni z něj dokázali udělat nositele pravdy, integrity, demokracie… Já jsem to dodnes úplně nepochopil, jak je to možný. Ale já se přiznám, že některé věci na české politické scéně se mi těžko chápou,“ svěřil se profesor. Doplnil, že úplně stejně nepochopil, jak mohlo dojít k uctívání Karla Schwarzenberga. Z toho soudí, že lidi je možné přesvědčit v podstatě o čemkoliv.

Zdroj : Parlamentní Listy

sdílet na

67 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
ijn
6. 2. 2023 10:13
Ohodnotit příspěvek :
     

Propaganda=výroba souhlasu, který vládní vlastizrádci dostali od korupčníků=loutkovodičů za úkol. Je nutné odhalit prachy a zabavit majetky (i všem soudcům, kteří vládní zločince kryjí) těm politikům, kteří porušují ÚSTAVU ČR, odzbrojují AČR darováním zbraní do konfliktu Ukrajiny proti našim osvoboditelům RF, důležité zjistit i důvody, pro které je vydírání Fialy úspěšné!!!!!

Pijack
6. 2. 2023 10:49
Odpovědět  ijn

Takovou propagandou se mohou pyšnit na I-dnes a Seznamu. Tam prostě vyhodí z diskuze všechny diskutující s objektivním (nepohodlným) názorem a pak už tam diskutují jen mezi sebou jednorázovky s vítaným propagačním materiálem. Vzájemně se plácají po zádech a admin z toho štěstím masturbuje. Pak to v praksi vypadá následovně – “vidíte? V naší zemi všichni kolektivně jako jeden muž podporujeme Ukrajinu a nenávidíme vrahy z Kremlu”… Tyhle dva weby jistě cenzor Klíma uvědoměle odmění z saní všech obyvatel ČR. K tomu se už nedá nic říct. Hnus kam se podíváme… a prý demokracie.

Pijack
6. 2. 2023 10:51
Odpovědět  Pijack

 odmění z daní 

Pijack
6. 2. 2023 12:20
Odpovědět  scipio

Díky za nápovědu. Ale ať dělám cokoliv, ukazuje mi to místo “spravovat – opravit” jen “smazat všechny moje příspěvky”… no, snad se k tomu nějak dopracuji. Hlavně vím, že to editovat jde a budu pátrat. Ještě jednou díky.

Markýza
6. 2. 2023 13:59
Odpovědět  Pijack

Tak Smazat tam zase nemám já a taky nemám smajly a někdo jo! Možná jsme každý z nás na jiném serveru 😎

Pijack
6. 2. 2023 14:27
Odpovědět  Markýza

Tuším, že je to dáno prohlížečem… ale zas tak kovaný v IT nejsem. I když si zase nemyslím, že bych byl počítačově negramotný. BTW: stále jsem se k výsledku nedopracoval 🙂

Markýza
6. 2. 2023 14:32
Odpovědět  Pijack

Aha? No já jsem na Mozille.

me2d44
6. 2. 2023 15:32
Odpovědět  Markýza

Tady nejde o Mozilu, tady se to týká Vašeho operačního systému. Zkuste propátrat schopnosti Vašeho systému – taky nejsem Všeuměl – ale vzal jsem si nápovědu – funguje to – jak vidíte u mé předchozí odpovědi.

Markýza
6. 2. 2023 15:42
Odpovědět  me2d44

Díky, ale zase kvůli smajlům se tak namáhat nebudu :-)) a svoje příspěvky nemažu.

Rattus
7. 2. 2023 10:19
Odpovědět  Markýza

Mam to stejné.Mozilla a smajlíci nikde.

me2d44
6. 2. 2023 15:29
Odpovědět  Markýza

Nevím, zda posíláte z mobilu, nebo PC. I já jsem si myslel pod WIN-10, že nemám smajlíky. Pak jsem přes nápovědu zjistil, že si musím v PC zapnout dotykovou klávesnici – výsledek je 😉😊

Markýza
6. 2. 2023 15:43
Odpovědět  me2d44

Ne, z PC. Co to prokrista je, dotyková klávesnice?? Já do toho tluču – to snad není dotyk? A nedělá to pak potíže při normálním psaní?

me2d44
6. 2. 2023 15:25
Odpovědět  Pijack

Bacha! nefunguje to vždycky – já jsem narazil na to, že mohu opravovat jen příspěvky, které nikdo neoznámkoval, nebo na ně neodpověděl. Pak mi nezbylo, než poslat jako “odpověď na sebe” opravu dalším textem.

Markýza
6. 2. 2023 15:45
Odpovědět  me2d44

A jo – funguje to!

oldoo
6. 2. 2023 22:42
Odpovědět  scipio

Žádné kolečko se tam neobjevuje!

sizok
6. 2. 2023 10:52
Odpovědět  Pijack

Seznam, Novinky, ČT, ČRadio, samé žumpy.

Jaroslav
6. 2. 2023 14:04
Odpovědět  Pijack

Pijacku, stejně jsem byl vyhozen z diskuse na Nová republika. Měj jsem nějaké nepohodlné příspěvky a “dovolil” jsem si kritizovat činnost jejich europoslanců. Bývala tam kdysi celkem čilá diskuse, včetně alternativních názorů. Pak šmitec, změna pravide, vyhození většina diskutujících. Dneska je tam diskuse mrzáček, lidí se stejnými názory. Závěrem, byl jsem vyhozen nejen ze Seznamu, ale i z Nové republiky. Že by podobnost čistě náhodná? To občas volím SPD, v posledních volbách ale nahráli Pavlovi. Jejich kandidát neměl šanci a to se mi Bašta líbí.

6. 2. 2023 16:58
Odpovědět  Jaroslav

Mě z NR sice nevyrazili, ale poté, co tam nechal Dvořák nainstalovat ten protitrollí program, z tama zmizelo mnoho diskutérů – asiže se nechtěli nechat zaregistrovat – a už tam je ta diskuze o ničem. Naposled jsem se tam zapojil do diskuze, když Dr, David spáchal ten štvavý článek na Vrábela. Tak jsem se mu snažil vysvětlit, kde dělá SPD chybu a že toto byla jedna z nich. Byl jsem tam jediný, komu ani David, ani Dvořák, neodpověděli. Tak samo když jsem čas před tím vyčítal Davidovi, že připustili upozadění pana Kobzy a infiltraci pražské organizace SPD sluníčky; že na to politikaření dojedou. Taky bez odpovědi. Takže u mě na to dojeli.
Teď čekám na vznik nějaké nové, spojující koalice více vlasteneckých stran pod jednou střechou, abych měl o volby komu hodit svůj hlas. Pan Skála s panem Skalickým na tom s několika dalšími vlastenci už pracují.
A to jsem volil SPD když ještě byla Úsvitem a tady na pokecu jsem až do ledna bojoval za SPD co to šlo. Jenže čeho je moc, toho příliš.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
anonym
6. 2. 2023 19:04

Oni se s nikym nebavi. Nedavno se Dvorak na cosi zeptal komentarem, nekolik z nas mu odpovedelo… a nic. Ztrata casu.

6. 2. 2023 19:32
Odpovědět  anonym

Zdravím, Věruško. To jsme dopadli, co? Jeden aby se bál vylízt z baráku, že kde blb, tam nebezpečno – a u nás blbů, jak volby ukázaly, neurekom. Včetně pana Dvořáka, a to vzdor filmu “Ukradené Kosovo”, který natočil. Nakonec proč by na hnoji nemohla vykvést růže, žejo.

jiří
7. 2. 2023 13:01

Vláda a opozice = rub a líc stejné mince.

sergej
6. 2. 2023 18:26
Odpovědět  Jaroslav

Kývač-ovina je prostě o cenzuře.

6. 2. 2023 14:09
Odpovědět  Pijack

Moc hezky to tam dělaj. A mnozí mají v profilu i své foto, bychom věděli, jak vypadá roduvěrný de-bil(ka). Jakýsi slezák tam má zase foto jenerála gumy. A další zase ukrovlajky. Zajímalo by mě, kolik z těch idi-otů nejsou mileniálové. Proto tam nechodím. Člověk by pak lehce získal dojem, že co Čech, to kre-tén.

Markýza
6. 2. 2023 14:37

To je těžké odhadnout. Předevčírem, nebo kdy, jsem byla na PP a pustila se tam do debaty s jedním, o kterém bych přísahala na holý pupek, že je to mileniál! Podle poznámky “latinu jsem měl léta” jsem ovšem usoudila, že asi není – ostatně sám to tvrdí.

Pijack
6. 2. 2023 14:56
Odpovědět  Markýza

Člověk může o sobě napsat cokoliv, ale úsudek si udělám až podle toho, jakou dostane jeho “názor” barvu (hudební terminologie) Dá se vytušit mnohé. Něco jako od pohledu jeho očí (okno do duše). Neumím to definovat, ale intuice v tom hraje význam…

Markýza
6. 2. 2023 15:06
Odpovědět  Pijack

Barva je hezká. Já zase vnímám velice přesně rytmus – kdekoli. Lidi, příroda, města – všechno. A dis/harmonii, to taky.

Evžen
7. 2. 2023 16:40
Odpovědět  Pijack

Nevěděl jsem že existuje spolek přátel Ukrajiny když Jsem v debatě v TV slyšel jeho předsedu který řekl že na Ukrajině je 10x větší demokracie než v Rusku tak jsem to vypnul…!

Boomer
7. 2. 2023 16:57
Odpovědět  Evžen

.. a to je chyba veliká! Mohl jste se dozvědět, čo si predstavuje pod hentým pojmom demográcyja..

milan h
8. 2. 2023 09:37
Odpovědět  Pijack

me dozivotne

Zdena
8. 2. 2023 10:50
Odpovědět  Pijack

Také se mi to stalo a to jen,že jsem napsala , že by se měl pan Hašek zamyslet nad výroky o hokejistech co hrají hokej v Rusku , když bombardovali Jugoslávii on vydělával v Americe

a v Rusku také hrál a tak mi smazali
a napsali mi že podporují terorismus!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pavel K
6. 2. 2023 11:36
Odpovědět  ijn

Jsem pro hloubkový audit po celé ČR, včetně ČT. Kdyby tady šlapalo všechno jak za socíku dál, tak se máme jako prasata v kukuřici.

Jaroslav
6. 2. 2023 14:10
Odpovědět  Pavel K

Pavle K., když zruší TV a rádio poplatky, tak slovy hostinského Palivce “dej si pivo a kecej si co chceš”! Za sebe dodávám- pokud to nebude za moje. Pavle, jedná se o naše zaměstnance, kteří na nás, za naše peníze kašlou, a mám pocit, že námi pohrdají

Pavel K
6. 2. 2023 15:29
Odpovědět  Jaroslav

Jj, pravda pravdoucí, proto říkám vše znárodnit a do pracovních táborů, aby měli o čem přemýšlet. I se nabízím bez nároku na honorář jako normovač. Stopky si na své náklady koupím. 🤣🤣😋🙄🙋‍♂️

Aleš
6. 2. 2023 10:59
Ohodnotit příspěvek :
     

SPOLU = zločin. Jejich volič fašistický hlupák.

Jaroslav
6. 2. 2023 14:17
Odpovědět  Aleš

Aleši, jako nevzdělanec z oboru práva bych to nazval “zločineckým spiknutím”. Mám pocit, že nejde jenom o spolčení oněch lidí “SPOLU”, ale že je podporuje (spolčil se) i právní systém ČR (nejmenovaní soudci Ústavního soudu). Nacvičeno za Covidu, vida, že občan je hlupák, lehce manipulatelný (to si ověřili v praxi), jim již nic nebrání- připomínají mi škrtiče – pomaloučku utahovat. Jako optimista mám pocit, že lépe již bylo a že jsme na velice kluzkém svahu…

All
6. 2. 2023 10:59
Ohodnotit příspěvek :
     

Stále jen diskuse o tom,jak je to u nás špatné.Ano,je,stojí to za prd. Ale je potřeba taky psát o tom,kdo,kde a jak lidé reagují pozitivně a pro budoucnost už nyní. V obcích a malých městech,kde ještě zůstal zdravý rozum alespoň u některých.Za mnou např. přišli zahradkáři kvůli přednášce,ale přišli tam lidé spíše z nudy a jen několik,co měli opravdový zájem.Takto ne,příště už jen beseda se zájemci a zásadně s vypnutými mobily a o čumily co si nedokáží vůbec nic nastudovat sami a pak čekají,že je budu vodit za ručičku a dělat za ně-to teda ne,takoví už za mnou chodit nesmí.Dělej a ukaž co umíš,pak přijdi na besedu,pomohu pak a poradím,takoví začínají tvořit a dá se něco začít,je jich málo,ale jsou. Jsou.A ty ostatní vůbec neberu,nedávám a nic neprodávám,dokud se neprobudí a nezačnou sami.Jen se ptám,ukaž co jsi udělal do teď,nic ? Tak odejdi.

Markýza
6. 2. 2023 13:52
Odpovědět  All

Ale není. To u nás špatné. To je jen to české – nevím přesně. Buď sebemrskačství a nějaký masochismus, nebo šprtounství “Ách, jen aby si ten svět o nás nepomyslel něco špatného!” Po nějakém tom pátrání jsem došla k tomu, že právě proto taková síla lidí volila Babočku Jenerála – že nás jako bude “důstojně reprezentovat!”……já bych se picla.
Mimochodem, jediný národ, u kterého jsem na něco podobného narazila taky, jsou Židi…………..myslím to sebemrskačství.

6. 2. 2023 14:21
Odpovědět  Markýza

My jsme spíš rukalomiči. Rukamalomíme už od dob Boleslava I.; první historickou rukamalomičkou byla údajně, dle (prolhaných) katolických legend, kněžna Drahomíra, když v Boleslavi před kostelem rukamalomila, že jí zapíchli jedno z dvojčat.
Nezapíchli a nerukamalomila, ale rukamalomíme až radost pohledět. A Palackej tomu ještě s tím vlezdopr-delelelezeckým “povahy jsouc holubičí” nasadil korunu. Jak ho mám rád, tak tady zato bych ho vzal s rozběhem na škramp. Místo abychom se hrdili statečností, díky které jsme, Sámovou říší počínaje, patřili po celý středověk k nejobávanějším bojovníků Evropy, za což jsme získali do znaku lva, oháníme se holubičími jsoucnostmi a rukamalomíme a somrujem o germánské drobky. Blil bych.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
6. 2. 2023 14:40

Tak či onak, bylo by pěkné, kdyby se nám podařilo ve zdraví dosíci dospělosti – ale zase je pravda, že nám do toho furt někdo hází vidle.
Jestli nebude něco na tom…kdotojenřekl…..”kdo vládne Čechám, vládne Evropě” Dnes by se nad tím leckdo ošklíbal, protože nebere (ten leckdo) v úvahu ducha a podobné věci, ale jám mám temné podezření.

Autor
6. 2. 2023 14:52
Odpovědět  Markýza

Víte, tohle mají třeba i v Rusku, takové “něco”, co je těžko definovatelné. Snad jen v USA to nahradili “superpatriotismem”, “kterým dostali celý svět”!
Ale myslím si, že jde o omyl. Pořád se každý normální člověk snaží vyjít se všemi, co to jen jde. Mne osobně zkušenost ale naučila, že to nejde a nemá to smysl. Navíc pokud slušný člověk soudí podle sebe i ty ostatní. A pak je překvapen, že jiní lidé reagují jinak. Stejně tak lidé jsou v podstatě rozděleni do skupin, nejčastěji v tom “našem” světě podle toho, kolik si myslí, že mají majetku a tím práva určovat všem ostatním “pod nimi”, jak se mají chovat. A pak to dopadá, jak to dopadá.
Naivita lidí však není spojena s majetkem, ale se schopností nemyslet v souvislostech. Vždyť si vemte, že minimálně část podnikatelů volila přímo proti sobě ODS! Takový člověk nerad přemýšlí, prostě uvažuje tak, jak jej učí TV, média, “mobilní” zprávičky a sociální sítě. Takový člověk se řídí jenom – líbí/nelíbí a tečka. Potom volí tak jak volí. Kdyby Babiš měl lepší “profil” obličeje, nejspíš by u těchto vyhrál …

Markýza
6. 2. 2023 15:30
Odpovědět  Peter 008

A to tady u nás, v zemi sedláků a plebejců, je pořád ještě zakořeněn vzdor proti tomu “diktování majetkem”. Že lidi tolik nešpekulují o politice, to mi taky připadá normální – leckoho nebaví, leckdo má jiné starosti.
Skupiny jsou podle mě v pořádku: život prostě funguje v trech a hejnech a tlupách……a máte naprosto pravdu v tom, že nejde vyjít se všemi – právě stran těch trsů. Ani to myslím není nutné.
Víte, jak pravila jedna bábrle “dokavaď je co jíst a není válka, tak je hovno špatně.”
Nicméně tím, že o tom mluvíme, že se lidi baví, souhlasí, nesouhlasí a přou se, tím vznikají nové skutečnosti.
Čeho já bych se ráda dožila je, aby se ze světa černobílého, nablýskaného, pravoúhlého a chromovaného stal zase svět živý.
K čemuž nám dopomáhej bůh – i když nás asi nemůže vnímat 🙂

jiří
7. 2. 2023 14:47
Odpovědět  All

Moc to do nich tlačíš a to se hned šprajcují. Osvědčilo se mi, je jen lehce “naťukávat”, aby na to přišli jakoby sami. Jinak nevím, čím jsem si to zasloužil, ale v mé rodině a většiny z “druhého kolene” jsme na stejné vlně. Žádné očko, max plivací testy, bez paniky z “klima krize” a Rusko není žádný agresor.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
unor 2022
6. 2. 2023 11:06
Ohodnotit příspěvek :
     

Takze na uzemi Ceske republiky zije tlupa nevzdelanych, samanem kolem ohne tanciciho ovlivnitelnych hlupaku. Strasne to zjisteni.

Markýza
6. 2. 2023 13:52
Odpovědět  unor 2022

Kdyby aspoň šamanem. A kosti vohlodáváme i s morkem, nezapomeňte.

zuzana
6. 2. 2023 11:10
Ohodnotit příspěvek :
     

Ruský prezident Vladimir Putin se ohradil proti hrozícím dodávkám tanků západní výroby na Ukrajinu a varoval, že reakce Moskvy na tuto hrozbu bude daleko širší než jen dodávka obrněných vozidel. Ruský vůdce se tak vyjádřil během slavnostního ceremoniálu u příležitosti 80. výročí vítězství v bitvě u Stalingradu.

https://aktax.cz/putin-varoval-zapad-pred-dodavkami-tanku-na-ukrajinu/

Gales
6. 2. 2023 11:40
Ohodnotit příspěvek :
     

ČR má na vlajce klín a tím je předurčena k tomu aby si z ní dělali mocní beranidlo proti nepříteli. Všiváci,Jidáši a všehoschopni jedinci, kteří to beranidlo ponesou, už se najdou.

Pavel z Moravy
6. 2. 2023 12:19
Ohodnotit příspěvek :
     

Je to jednoduché, v minulosti v zemích Latinské Ameriky stáli v čele většinou vojenští diktátoři, kteří měli plnou podporu amíků. Amíci se dnes přesunuli do Evropy, do centra svých zájmů, protože na kontinentě Latinské Ameriky jim již pšenka nekvete. A to je celé. A škůdci zemští s nimi v celé Evropě láskyplně spolupracují. Vždyť jim nejde o vlastní národy, ty už dávno pohřbili.

Pekos
6. 2. 2023 13:04
Odpovědět  Pavel z Moravy

Velice naivně jsem se v roce 1989 domníval, že se vedení země ujmou lidi jako Karel Kryl. Naprostý opak je pravdou, čím větší bezpáteřní podvraťák, tím vyšší a jistější koryto. V tomto to u nás funguje na 1000 %.

Markýza
6. 2. 2023 13:57
Odpovědět  Pekos

Nojo. Já to tehdy říkala 😎 všem kolem dokola. Bude to jiný, sláva nazdar, však už to staré pěkně zahnívalo. Bude to úplně jiný a nevíme, jaký to bude, ale NEBUDE to růžový a béžový! Nebude, nebude, nebude! Svět takhle nefunguje.
A dneska se kdekdo diví a některé to pořád nepřešlo, tak volí Babočku a myslí si, že až zmizne Babiš a Zeman, že ten svět bude – konečně! růžový a béžový.
Ne-bu-de.

Autor
6. 2. 2023 15:02
Odpovědět  Pekos

Já takové iluze neměl. Byl jsem na to, podvědomě, připraven především tátou, což byl nesmírně chytrý člověk. Navíc jsem i díky němu měl možnost se pěšky projít trošku po Rakousku, Německu (západním i východním) a “kousíčku” Francie. To, co jsem tam viděl ještě za socialismu u nás se dalo – logicky – čekat pak i u nás. A ono to po počátečním výbuchu přišlo. Zavírání neefektivních prodejen na venkově, zavírání enefektivních podniků,drahé nájmy (v poměru k platu) atd. atd. Když jsem třeba říkal, že nejde porovnávat platy čistě přepočtem, byl jsem za starýho a zkostnatělého komunistu, když jsem upozorňoval i na to, o čem se se mnou, klukem z “východu” někteří tamní bavili, tj. třeba odborová síla v jednotě, když mi záviděli zákony na ochranu pracujících a když třeb a záviděli našim zemědělcům … byl jsem zase ten špatnej.
A hlavně jsem díky tátovi “něco málo” věděl o tom, co a jak je Havel, a mnozí další, kteří pak udělali kariéru. Ne, táta v politice nebyl. Takže já osobně žádné iluze neměl. A hlavně také vím, že všude jsou lidé dobří i ti “druzí”, pitomci.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
6. 2. 2023 15:31
Odpovědět  Peter 008

A je to náhodou skvělý – bez iluzí, co? Já bych je dnes už nechtěla ani za zlatý prase.

jiří
7. 2. 2023 16:13
Odpovědět  Pekos

Hospodaření zločinných komunistů.
https://legacy.blisty.cz/art/48053.html

Vacátko
6. 2. 2023 13:29
Ohodnotit příspěvek :
     

Patříme opravdu na Západ?
Jsem přesvědčen, že místo na západě jsme někde na úrovni banánových a diktátorských režimů Jižní Ameriky.
“demokratický” Západ nás v historii několikrát podrazil a udělal z ČR kolonii, kterou vysává jako dojnou krávu
“demokratický” Západ nám “dovolí” skladovat zakázané zbraně, např. protipěchotní miny v rozebraném stavu ve Vrběticích
“demokratický” Západ od nás přepravuje zbraně do embargovaných oblastí, např. vojákům Islámského státu nebo fašistickým jednotkám ukrajiny
Když Rusové chtějí, aby se v Češi přestali vůči Rusům blbnout, volají do Bruselu nebo do USA a říkají, udělějte si v Česku pořádek.
Ministři v České vlády bez ohledu na volby jsou vybíráni především z členů amerického ASPEN Institute, který založila krvavá Madeleine Albrightová a sponzorován Sorošem prostřednictvím arcizloděje Bakaly.

Vacátko
6. 2. 2023 13:30
Odpovědět  Vacátko

„ Z východu nikdy nic dobrého nepřišlo, my jsme orientovaní na Západ, musíme být orientovaní na Západ “, rozumoval Fiala servilně v Moravcově (námi povinně placeném) nedělním poledním školení ČT.
*Asi tento sběratel akademických titulů ještě nikdy neslyšel, že:
*Marxismus vznikl na „Západě“ a z Německa ho Lenin přivezl před více než 100 lety do Ruska.
*Komunismus, kdy nejvlivnějšími teoretiky komunismu se dávno před bolševikem Leninem stali v Německu Karl Marx a Friedrich Engels, kteří také stáli u zrodu prvních komunistických organizací.
*První revolucí ovlivněnou komunistickými myšlenkami bylo roku 1871 povstání pařížských komunardů.
*První ani druhou světovou válku také nerozpoutali Rusové, ale západní mocnosti.
*Fašismus nevznikl na východě, ale v Itálii, tedy na jihu Evropy.
*Nacismus nevznikl na východě, ale v Německu, tedy na „Západě“.
*Potupnou Mnichovskou dohodu proti ČSR v Berlíně nepodepsal s Hitlerem ruský Stalin, ale britský premiér Neville Chamberlain, francouzský premiér Eduard Daladier a italský fašista Benito Mussolini.
*První atomovou bombu nevyrobili na východě v SSSR, ale na “Západě“ v USA.

Vacátko
6. 2. 2023 13:30
Odpovědět  Vacátko

*První plynové útoky na frontě (chlor, fosgen, yperit aj.) neprovedli Rusové, ale Němci.
*První tzv. nervové plyny (Sarin, Soman, Tabun) nevyvinuli Rusové, ale Němci r. 1939-42, a 10x toxičtější látku VX (předchůdce “novičoku”) stvořili Britové a vyhandlovali ji s USA za vodíkovou bombu – tedy na „Západě“.
*Neomarxismus se po Evropě nešíří z „východní“ Moskvy, ale z německého Frankfurtu tj. „Západu“.
*Teorie o tzv. GENDER socializaci k nám pronikají cca od 70-tých let ze „Západu“ se vzestupem feminismu, nikoliv z Ruska nebo z Číny.
*Multikulturalismus nevymysleli v Moskvě, ale je nám oficiálně proklamovaný Evropskou unií z Bruselu.
*Imigrační vlna Afričanů a muslimů nám nehrozí z Moskvy, ale je zajištěna smlouvami a bezzubou nečinností a EU
*Pokutami a tresty za oprávněné nepřijímání imigrantů nám nevyhrožují Rusové z Moskvy, ale EU z Bruselu.
*Z Východu nám nevnucují 65 pohlaví, svatby stejného pohlaví, moučné červy místo řízku. kvůli záchraně planety a povinnost poklekat před černochem

To je tedy to ZÁPADNÍ DOBRO, ty hodnoty, jen za posledních cca 100 let.
Úvahy o Fialově debilitě, jsou jistě na místě.

Markýza
6. 2. 2023 13:37
Odpovědět  Vacátko

Jasně, že nepatříme! My jsme střed – vždycky jsme byli a vždy budeme.
Mimochodem, debatička o západních hodnotách v tomhle videu je velice pěkná a má pravdu, předseda.

Pavel z Moravy
6. 2. 2023 15:24
Odpovědět  Vacátko

Můj názor je, že máte ve všem pravdu, ale mládež si vybrala. My starší od 70 výše už žádnou budoucnost nemáme, takže jsme neprohráli. Alespoň já jsem měl slušnou minulost v socialismu a budu na ni vzpomínat rád, ať si říká kdo chce co chce, je mi to úplně šumafuk tak jako jsou mi šumafuk všichni škůdci naší země. Musím s nimi ten svůj život s manželkou dožít, oni nám ho ještě velmi znepříjemní, to vím, ale nás staré už to tak moc neohrozí. A převrat v 89 byl přece udělám jen pro určitou vrstvu a je jedno odkud pocházela. Já měl jen možná takové štěstí, že jsem měl tucha, že je to podraz jako vrata. Nu a nezklamal jsem se, proč bych tedy měl být zklamaný dnes po 33 letém vymývání mozků.

Pavel K
6. 2. 2023 15:44
Odpovědět  Vacátko

Tak za vše tohle nemůžou světové strany, ale ty KUURWI, které tam po staletí obývají. Jinak mírumilovný Slovan by žil v klidu i v Kalifornii. Takže žádný plyny, jedy a další zla pro lidi. Slovan nemá důvod někomu ubližovat.

jiří
7. 2. 2023 16:15
Odpovědět  Vacátko

My, západní Slované, patříme na Východ, patříme k rodině velkých a slavných Slovanů a nikdo na tom nikdy nic nezmění!
https://kresadlo.com/vyroky-politiku/

Autor
6. 2. 2023 15:52
Odpovědět  Vacátko

…..

1566646338_011.jpg
Pavel z Moravy
6. 2. 2023 15:05
Ohodnotit příspěvek :
     

Teď jsem přišel právě z obchodu a opět po mně nějaký starší pán požadoval nějaké drobné na jídlo, minule jiný na čaj. Hle jak pravda a láska dokázala zvítězit v této společnosti. Lidem socialismus nevoněl a přitom se ten o ně tak staral. Jen socialismus může pomoci vyjít z tohoto bezbřehého marasmu. O tom myslím normální lidé nemohou pochybovat. Mladí nemohou srovnávat, ale, že i někteří staří lidé tak zblbli a stali se takovými nepřáteli socialismu, toť s podivem. Jestli to ale není v tom, že chtěli mnohem více než měli druzí a když to nedostali i když se mysleli, že si to zasloužili, tak to jejich ego neuneslo. Tak teď mají všichni budoucnost jakou chtěli i když my staří jsme již z toho venku, my nemáme žádnou, my totiž neprohráli.

Autor
6. 2. 2023 15:59
Odpovědět  Pavel z Moravy

Přesně s vámi souhlasím

Pavel K
6. 2. 2023 17:08
Odpovědět  Pavel z Moravy

👍 👍 👍 👍 👍 👍

Boomer
7. 2. 2023 12:38
Odpovědět  Pavel z Moravy

.. ono socialistické starání se o lidi spočívalo, mimo jiné, především v dohledu nad plněním pracovní povinnosti dané zákonem, tehdy pánové starší nebo mladší by v případě podobného žádání o drobné byli oceněni podle Trestního zákona, č. 63/1956 Sb.;
§ 203
Příživnictví
(1) Kdo pokračuje v soustavném vynechávání pracovních směn bez závažného důvodu nebo v předstírání pracovní neschopnosti, ač byl již pro takový čin postižen místním lidovým soudem nebo národním výborem, bude potrestán odnětím svobody až na jeden rok nebo nápravným opatřením.
(2) Kdo se soustavně vyhýbá poctivé práci a dává se někým vydržovat nebo si prostředky k obživě opatřuje jiným nekalým způsobem, bude potrestán odnětím svobody až na tři léta.

Na jiné občany zase dopadala socialistická starostlivost dle Zákona č. 231/1948 Sb., na ochranu lidově demokratické republiky, a k přemýšlení nad svými skutky jim byl dopřán starostlivý ozdravný pobyt v okolí Jáchymova, v trestaneckých pracovních táborech s poetickými názvy Svornost, Rovnost, Bratrství..

Dejte se vycpat i s vaším starostlivým socialismem!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
asym
6. 2. 2023 16:53
Ohodnotit příspěvek :
     

Domnívám se, že je načase začít si dělat seznamy různých soudobých “moravců” (šafr….atd.), kteří se zanedlouho stanou hlásnými TROUBY nové geopolitické skutečnosti.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
katango
7. 2. 2023 11:50
Odpovědět  asym

Seznamů netřeba, tihle…tak a tak, takoví a takoví (kdo četl Ukvapeného Sama, pochopí), jsou nezapomenutelní.