politika

„Tahle intrika nevyšla.“ Nasazení Středuly mezi prezidentské kandidáty? Paroubek tuší, jaký byl plán. A také koho

13.01.2023 20:50 | Rozhovor

„Domnívám se, že šance Andreje Babiše se velmi výrazně zvýšily,“ říká po osvobozujícím rozsudku v „kauze Čapí hnízdo“ v rozhovoru, který byl veden těsně před čtvrteční televizní debatou prezidentských kandidátů, expremiér Jiří Paroubek. Dobrý „tah“ byla podle něj i Babišova cesta do Francie. „Myslím, že to ukazuje, že generál Pavel nemá žádné právní vědomí,“ říká pak k „dohodě“ generála Pavla se skupinou Ztohoven. Řekl také, co si myslí o podpoře ze strany známých umělců. Vyjádřil se i k odstoupení Josefa Středuly a řekl, proč souhlasí se záměrem hnutí ANO vyvolat hlasování o nedůvěře vládě.

Foto: Filip Ferbie
Popisek: Jiří Paroubek v Brně promluvil ke studentům a hostům vysoké školy BIBs

Pane inženýre, co říkáte na osvobozující rozsudek v „kauze Čapí hnízdo“? Překvapilo vás to?

Já jsem to viděl tak padesát na padesát. Těm obviněním jsem tak úplně nerozuměl. Mediální tlak od určitých médií a určitých politických kruhů byl tak velký, že těžko se běžný občan asi může vyznat v tom, co je a co není pravda. Já už jsem trošku zvyklý se orientovat, takže jsem považoval některá ta obvinění za absurdní. Takže zase tolik mě ten výsledek nepřekvapil.
Ale upřímně, stav justice u nás, díky hlavnímu soudci, když to řeknu takto, šéfovi Ústavního soudu, není zase tak skvělý. Takže výsledek mohl být jakýkoliv. Ocenil jsem soudce Šotta, který si přes ohromný tlak, který na něj byl vyvíjen, zachoval nezávislost a zdravý rozum.

A jak moc ten výsledek podle vás ovlivní volby?

Určitě podstatným způsobem. Protože podle mého odhadu až třetina voličů je nerozhodnutá. A samozřejmě v tom druhém kole už někteří ti voliči budou zase hledat někoho jiného, než komu dali hlas v prvním kole. Domnívám se, že šance Andreje Babiše se velmi výrazně zvýšily.

Andrej Babiš krátce po rozsudku odletěl do Francie, kde se mimo jiné setkal s prezidentem Macronem. Byl to dobrý předvolební tah?

Zcela nepochybně. Když jsem byl ve vysoké politice, tak jsem se běžně před volbami stýkal s lidmi z evropské socialistické strany, s lídry těch sociálně demokratických stran, hlavně německé, rakouské a taky třeba chorvatské. A podle průzkumů veřejného mínění jsme měli zjištěno, že veřejnost tyto zahraniční kontakty vnímá velice pozitivně. Takže zcela nepochybně i tento kontakt s jedním z vůdčích představitelů EU veřejnost vnímá pozitivně.

Ale ne všichni… Například Pavel Telička napsal na twitter: „Dlouho jsem váhal, ale nakonec před chvílí jsem napsal některým politikům do Francie osobní názor na to, jak nešťastné je, že se Macron přijetím Babiše nechává zatahovat do předvolební kampaně někým, kdo je názorově a hodnotově úplně někde jinde.“ Co na to říkáte?

Já myslím, že pan Telička… S Andrejem Babišem se rozešli ne zrovna v dobrém. No tak teď mu to chce osolit. A vhodným způsobem je udělat to před volbami. Nevím, jestli zrovna ve Francii zajímá někoho názor nějakého bývalého europoslance nebo činitele, který působil dlouhá léta jako lobbista při EU. To si myslím, že tak úplně není. A pokud to říká pan Telička, tak přeceňuje své politické možnosti.

Minulý týden při debatě prezidentských kandidátů oznámil Josef Středula, že se kandidatury vzdává. Překvapilo vás to?

Vůbec ne. Já jsem považoval tu jeho kandidaturu, od iniciátorů té kandidatury, což podle mne byli pánové Sobotka a Pokorný, od začátku za intriku, která měla směřovat k tomu, aby oslabila Andreje Babiše. Což se příliš nepovedlo, protože ti pánové jsou stratégové jako na baterky. Takže počítali s tím, že pan Středula může získat nějakých deset, dvanáct, patnáct procent hlasů. On měl, když moc, tak dvě tři procenta preferencí.

Takže to byla jedna fáze, kdy měl Středula mít nějaký význam – poškození Babiše, Babišovy kandidatury. No a za druhé počítali s tím, že pokud by měl opravdu silnou podporu, kterou já jsem si tedy neuměl představit, že by dokázal získat, že by mohl být lídrem sociální demokracie v příštích volbách. Teď je všechno jinak a ze Středuly je politická nula. I potom, co předvedl se sponzorem ODS Benýškem. Takže domnívám se, že tahle intrika příliš nevyšla.

A co říci na to, že pan Středula podpořil Danuši Nerudovou?

To už je úplně skandální, že takzvaný levicový kandidát, kterým on ale nikdy nebyl, on je kandidátem Aspenu, jak jsem pochopil, už delší dobu, takže všechny ty jeho kroky jsou krajně podezřelé.

Velkou diskusi vyvolala „dohoda“ generála Pavla se skupinou Ztohoven ohledně navrácení standarty na Pražský hrad. Jak toto hodnotit?

Myslím, že to ukazuje, že generál Pavel nemá žádné právní vědomí. Protože kdyby ho měl, tak by těm hochům, kteří trošku nekonformně vystupují, vysvětlil, že takhle se nejedná. Že prostě se státními symboly se takovýmto způsobem nedá čachrovat.

Mohl byste shrnout, co by pro naši republiku znamenala, dle vašeho názoru, výhra jednoho každého z těch tří „favoritů“, tedy Nerudové, Babiše a Pavla?

Myslím, že Čaputová dvě, tedy Nerudová, je už mimo hru. Pokud jde o generála Pavla, no tak by to znamenalo ještě větší závislost na Spojených státech. Ten by pochopitelně ještě tvrdil muziku této vládní koalice. Takže já osobně bych to nijak zvlášť nevítal. Pokud jde o Andreje Babiše, tak se uvidí, jakou bude mít politickou odvahu. Ale domnívám se, že je to člověk, který je schopný pragmatických řešení a jde mu o zájem běžných lidí. A to si myslím, že je důležité. Protože prezidenta nevolí někde ve state departmentu Spojených států, ale volí ho občané. A on by měl respektovat zájmy českých občanů, ne nikoho jiného.

Co říci na podporu od některých umělců, zejména v případě generála Pavla, kdy ji vyjádřili Martin Dejdar, Eva Holubová a další?

Mě to nepřekvapilo. Většinou tito lidé, když někoho podporují, tak to špatně dopadne – pro toho jejich kandidáta (smích).

Takže myslíte, že umělci už v dnešní době názory voličů až zase tolik neovlivňují?

Lidi mají svůj vlastní názor. Možná, že někde v Praze berou toto vážně, někde po pražských nebo brněnských kavárnách. Ale třeba v Ostravě nebo v malých městech, vesnicích… lidé dobře vědí, kdo jim chce pomoci.

ANO chce vyvolat hlasování o nedůvěře vládě. Je na to vhodná doba a má to vůbec nějaký smysl, vzhledem k rozdělení „sil“ ve Sněmovně?

Smysl to má vždycky. Vždycky je dobré pojmenovat to, co vláda zmrskala. A co se ještě chystá udělat špatně. Některé ty záměry v daňové oblasti jsou příšerné a je dobré, aby to veřejnost mezi prvním a druhým kolem voleb věděla. Protože samozřejmě sdělovací prostředky, je jich většina, o tom dostatečným způsobem nereferují. A je potřeba, aby se k tomu také ti prezidentští kandidáti, kteří zbydou, měli možnost vyjádřit. Aby lidé věděli, kdo jim chce prospět a kdo jim naopak neprospěje.

Zdroj : Parlamentní Listy

sdílet na

67 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Frank
14. 1. 2023 00:23
Ohodnotit příspěvek :
     

Paroubek udělal velkou chybu, že nezůstal v politice a u sociální demokracie. ČSSD by zcela jistě ještě i dnes něco na politické scéně znamenala. Sobotka a Šmarda ji zlikvidovali.

Pavel K
14. 1. 2023 08:19
Odpovědět  Frank

👍 👍 👍 👍

sergej
14. 1. 2023 08:51
Odpovědět  Pavel K

Radši zděšenó myjku než pana “kdo z vás to má.

Pavel K
14. 1. 2023 12:23
Odpovědět  sergej

Tak nevím šílená knihovnice je blbá jak tágo, šuplík má alespoň něco v hlavě a sexy mozek.

Albi
14. 1. 2023 13:56
Odpovědět  Pavel K

Nejen šílená knihovnice má takový mozek, jak nám dnes a denně přicházejí různé “signály” 🙂

A je jich čím dál víc, takže nakonec i “šuplíka” a podobné překřičí a zvýšené množství jednobuněčných ujistí, že jdeme správným směrem – krok vprav/vlevo pro drátěné zátarasy nebude možný.
Cíl – propast už je blízko, tam si odpočineme (navždy)!?!?

(PS: Jen abych byla v obraze, jinak nic proti tomu: proč “šuplík”? To jsem ještě nikde nečetla.)

Pavel K
14. 1. 2023 20:42
Odpovědět  Albi

🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣
Tak mu prý říkali na RaJi. Když měl pootevřený šuplík u stolku tak požadoval úplatek. 🤣🤣🤦‍♂️🤦‍♂️

Albi
14. 1. 2023 21:19
Odpovědět  Pavel K

Dík za informaci. 🙂

Albi
14. 1. 2023 13:45
Odpovědět  sergej

Kvůli jednou slovu odmítnout množství jiných rozumných???
To by nešlo zvolit nikdy nikoho.

jiří
15. 1. 2023 08:29
Odpovědět  Albi

Proč nevykonáním svého volebního práva nejsem „nečinná“,
daniela šenarová, právnička.
https://www.youtube.com/watch?v=2aEU3nywAlw
Volba prezidenta: Pavel Zítko – volíme hromadnou žalobu na Ministerstvo vnitra.
https://www.facebook.com/RaptorTV.cz/videos/748235946827178/

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
katango
14. 1. 2023 11:52
Odpovědět  Frank

Ten etalon papalášství?

jiří
14. 1. 2023 00:34
Ohodnotit příspěvek :
     

Zatímco veřejnost se zabývá prezidentskými volbami, Pětikoalice v jejich stínu usilovně pracuje na transformaci České republiky v totální kolonii a hračku v rukách mocných miliardářů a přetváří naši zemi v poslušného vazala Bruselu a Berlína.
https://www.inadhled.live/zajimavosti/za-nasimi-zady-se-deji-veci-je-to-smutne-cteni-/

Pavel K
14. 1. 2023 08:25
Odpovědět  jiří

Proto president bude Babiš a ten si s nimi bude rozumět.

sergej
14. 1. 2023 09:00
Odpovědět  Pavel K

A soustruhát na 3 000% dají všem demokraticky, nikdo nebude ošizen ani zvýhodněn.

Pavel z Moravy
14. 1. 2023 10:21
Odpovědět  Pavel K

Jmenovče z ČECH, nu prostě pos.rali jsme to. Myslím tím celý národ. Je to jako ten film, zatímco jsme spali, grázlové nelenili a pracovali na naší likvidaci a likvidaci vlasti. Jednou a nebude to dlouho trvat, se ta dnešní 20 – 30 letá děcka probudí do děsivé reality otroctví a bídy. Vše tomu nasvědčuje a my už nejsme schopni to změnit. Myslím, že žít tady bude opravdu perné. Mám teď doma syna a když slyším z jeho úst jak jsou jeho vysokoškolští kolegové v práci vytunění a zdebilizovaní tak si říkám, že my jsme s našim obyčejným vzděláním úplní géniové. A oni ještě té svoji likvidaci tleskají. To ti hlava nebere. Proto říkám, že naše země bude opravdu jednou z nejtragičtějších zemí, kde se nebude dát téměř žít. A jednotlivé osobnosti to nespraví. Ta změna myšlení a konání musí přijít od většiny národa a to teď není možné.

Pavel K
14. 1. 2023 10:36
Odpovědět  Pavel z Moravy

….MY už ne, jsme staří, nemocní, ale víš jak je to v té věštbě, že světlo přijde z Východu. Gosudar a ruský lid to dá. Musí, protože je to poslední naděje Slovanů. Tihle šmejdi se nezastaví a rusům to už taky konečně došlo, že vyjednávat se s nimi nedá. Jedině zničit a být na pozoru jestli nevzklíčí někde semínko zla. 🙋‍♂️

Albi
14. 1. 2023 14:05
Odpovědět  Pavel K

Jenže – oba Pavlové,
tak mě napadlo asi před 2 dny, že vlastně kráčíme cestou Lužických Srbů.
Pár století bude možná čeština přežívat jako “zájmová LUT – lidová umělecká tvořivost), pak už jen, ale jen možná, jako vědecké bádání jazykovědců a historiků.
Jsem ráda, že už to neuvidím. To co je tu teď bohatě stačí.

Pavel K
14. 1. 2023 20:46
Odpovědět  Albi

Tak ono to zřejmě bude ještě horší než jme si mysleli, ten lampion tam asi fakt nakonec bude.

Albi
14. 1. 2023 21:22
Odpovědět  Pavel K

Taky bych řekla.

PENNYS
14. 1. 2023 15:24
Odpovědět  jiří

Jiří, když ,jsem psal,že
PĚTIKOLKA ŠLA DO VLÁDY SE ZÁMĚREM”ZLIQDOVAT ČESKÝ STÁT…
TAK JSEM DOSTÁVAL SAMÉ —-MÍNUSY!!!
TAKŽE DNES, UŽ MUJ ODHAD JE PRAKTICKY PRAVDA.

sergej
14. 1. 2023 08:49
Ohodnotit příspěvek :
     

Pořád zkouší na všechny nacléknout v kondomiátu zkurvený soustruhát na 3 000% s devianty a lidi ne, radši se chtějí mít dobře bez brutopýrace. 🙂

Pavel K
14. 1. 2023 08:52
Ohodnotit příspěvek :
     

Pakáž jedna brusellská.

Milan Uhrìk na každého raz príde – YouTube

Michal
14. 1. 2023 09:17
Odpovědět  Pavel K

“Průzkum volebních preferncí” – dotazoval se Vás někdy někdo? Mne se nikdy nikdo na nic neptal.
Na základě údajně nízkých preferencí některých kandidátů si máme říci, že nemá smysl, aby “můj hlas přišel vniveč”. Podle těchto preferencí máme raději volit “menší zlo”. Prosím, nevolte ono tzv. “menší zlo”. Zla už je v tomto slzavém údolí dost.
Z hlediska matematiky však máme jednu jednoznačnou výhodu:
Narozdíl od voličů všech ostatních kandidátů, kteří jsou připraveni spolupracovat s dosavadní vládou Petra Fialy, my máme kandidáta jen jednoho.
Kandidáta, který neváhá nazývat věci pravým jménem a za svými názory si stojí. Prosím, nenechte se zmást tzv. “výsledky průzkumu veřejného mínění” a volte návrat k demokracii.
Volte Jaroslava Baštu.
My šanci máme !! 

marie
14. 1. 2023 09:42
Odpovědět  Michal

Proti Baštovi nic nemám, ale ten než se vykoktá, já mám nedělní oběd pro 10 osob s 6ti chodama. Dej pokoj.

sergej
14. 1. 2023 09:50
Odpovědět  marie

To je encefalitida, zrychlení až překotní. V lágru rawensbriku dávali injekce na substituci mozkové encefalitidy a potom pindostan odvezl i s vězni. A máte big pharmu ale to je moc konspirační teorie. Drmolovi p.n. ani zase není rozumět jak hubou kulometuje.

sergej
14. 1. 2023 09:56
Odpovědět  sergej

🙂 A co mu jich rozumí.

Pavel K
14. 1. 2023 09:58
Odpovědět  marie

Ale, ale Maruško jděte tedy radši něco uplácat, tomuhle nemůžete rozumět, to má vyšší level, to není jako uňahňat knedlíky. 🤣🤣🤦‍♂️🙏

Albi
14. 1. 2023 14:22
Odpovědět  Pavel K

Ty knedlíky jsou někdy důležitější.
Jen aby bylo je z něčeho uňahňat, protože lépe mluvící prezident (premiéra takového už máme) – z toho se tedy uňahňat nedají.

Pavel K
14. 1. 2023 20:49
Odpovědět  Albi

To je s vámi těžké, tak to já vím taky, ale co jsem měl tedy napsat. Škoda že mě znáte už nějaký ten čas, nesmíte mi všechno věřit. Srandičky, prdelky, to je moje.

Albi
14. 1. 2023 21:26
Odpovědět  Pavel K

Ale vždyť já napsala něco podobného, jen ne tak vtipně jako vy.
Napsala podobného, myslela stejné! 🙂

Schwarz
15. 1. 2023 15:03
Odpovědět  Pavel K

Jseš prosto provokater Hajzlik,jo?

Pavel z Moravy
14. 1. 2023 10:38
Odpovědět  marie

Paní Marie, proč se ztrapňujete. To, že ty další figurky plutokratického globálu a Sorošovců připravují další postupnou likvidaci naší vlasti asi k vašemu sluchu ještě nedorazilo. Je mi to velmi líto, kam tento národ se svým myšlením dospěl. Všichni se ale s těmito škůdci zemskými probudíme do takové reality, která bude hodně drsná. Tak jak říká Pavel. K. a promiňte moji upřímnost, běžte si opravdu uňahňat ty knedlíky dokud máte z čeho a na čem.

sergej
14. 1. 2023 10:51
Odpovědět  Pavel z Moravy

ANO, bude líp a čau lidi. To je vrcholný ikváčof. 🙂

janle57
14. 1. 2023 10:59
Odpovědět  marie

Kolik Vám ta Jourová za tyhle kecy platí??

14. 1. 2023 12:23
Odpovědět  marie

Nic proti vám nemám, ale definitivně jste potvrdila, že vaše místo je v kuchyni – eventuálně v redakci Kuchyňských rozhledů. Mohla byste tam mít svůj sloupek “Co na to politolog”.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Albi
14. 1. 2023 14:16
Odpovědět  marie

Paní Marie,
prof. Fiala mluví dobře, srozumitelně, kultivovaně. Řekla bych, že je i trochu hezčí než pan Bašta, i když paní Nerudová je ještě “o fous” hezčí než prof. Fiala.
Ergo – vy jste spokojená s Fialovou vládou? Líbil by se vám víc tandem prezidentka Nerudová – premiér Fiala?

Buchtík
14. 1. 2023 14:46
Odpovědět  Albi

Proč o Nerudové nepíšete jako o “paní profesorce”, když Fialu tak titulujete?
Mám puštěné ČT24 lživě a byli tam ve volebních štábech těch 3 hlavních maňásků a ten její podržtaška tam furt dokola kdákal “paní profesorka sem, paní profesorka tam, paní profesorka tohle, paní profesorka támhle, paní profesorka … PANÍ PROFESORKA” – to byla asi ta hlavní “mesydž”, kterou jsem si z toho kdákání měl odnést, že ona je paní profesorka přece. Jen by měl zajímalo, kterej prezident jí tu profesůru udělil a za co vlastně. Ale vzhledem k tomu, že podle wiki ji dostala v roce 2017, tak to byl? Ano, “jsem žid” Eman… Ten ji v roce 2018 jmenoval také rektorkou Mendelovy univerzity.
Dosud jsem si tedy myslel, že byl-li někdo jmenován profesorem, musel předtím obhájit docenturu a to není podle mě úplně triviální. Ale u “paní profesorky” píšou, že v roce 2002 obhájila magisterský stupeň vzdělání (Ing.) a v roce 2005 pak PhD. Pak už se zmiňuje jen ta udělená profesůra.
Že ta pizda bydlí v Kuřimi, kde mučili malý děcka, už je jen ta pověstná třešnička…

Albi
14. 1. 2023 17:10
Odpovědět  Buchtík

No jo – máte pravdu, nedošlo mi to. Paní profesorce se omlouvám 🙂

Ale – stejně už je to u jedno, prof. sem prof. tam, jak to teď, v 17.00 vypadá, 1. kolo vyhraje jenerál.
Prohráli jsme – čest poraženým, vítězům gratulovat nelze, prohráli jsme všichni.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Boomer
14. 1. 2023 16:21
Odpovědět  marie

..tož třeba takový Miroslav Ransdorf nebyl taky žádnej rychlořečník, ale pustit se s ním do diskuse bylo něco jako jízda minovým polem na tříkolce..

Pavel K
14. 1. 2023 10:00
Odpovědět  Michal

Tak já p. Baštu volit jdu za chvilku tam naběhnu. Ale ráno jsem se díval na PL a klikací průzkum čtenářů Babiš vede a druhý Bašta. Ostatní pár procent.

Pavel z Moravy
14. 1. 2023 10:48
Odpovědět  Pavel K

My jsme ho Pavlíku celá rodina zvolili již včera. Mám čisté svědomí a to je pro mně hodně důležité, že než odejdu do věčných lovišť zkusím alespoň trochu pomoci této tak těžce zkoušené zemi. Před pár dny mi zemřel kamarád o 2 roky starší. Nejprve ho odvezli na JIP a jak říkal můj další známý, tak si prý strhnul z těla hadičky a prohlásil, že to zde již nemá cenu být a ne jen kvůli zdravotnímu stavu, protože ten měl fakt život rád. Komu to řekl nevím, ale tak jsem to slyšel. Holt v téhle sračce žít není jednoduché. Kolikrát jsem se přistihl jak si říkám, já být mladší tak bych šel možná žít i k tomu Vladimírovi, hlavně prostě mít lidskou pohodu, nic více nepotřebuji.
.

Pavel K
14. 1. 2023 11:51
Odpovědět  Pavel z Moravy

Já tam byl s babčou teď a z jedné vody načisto jsme to vzali ještě na místa k poslednímu odpočinku. Kdyby nebyl ten hnusný vítr, tak je tam nádherně, ale mám takové mrazení, že zima ještě zakouše.

Boomer
14. 1. 2023 12:35
Odpovědět  Pavel K

..sakra chlapi, neskuhrejte! Ještě nejsme na lopatě. Přežili jsme horší časy..
A ten vítr dnes je fakt kousavý, i přes nádherné sluníčko. Doufám, že fest přimrzne a dlouho to vydrží, příroda to potřebuje. Kvetou sedmikrásky, kvete kokoška, ptačinec se zelená, daří se kdejaké svoloči neužitečné, škodlivé, darmožráčské.. to musí jednou přestat!

Albi
14. 1. 2023 14:35
Odpovědět  Boomer

Jo – přežili jsme horší časy, ale svět se mění a lidi s ním.
Jistě znáte ten fousatý vtip o pádu z mrakodrapu.
Mám takový pocit, že právě míjíme tak maximálně čtvrté, páté patro – ale zatím dobrý.

A máte pravdu, že to “snad jednou přestane” – jen je otázka ani ne tak kdy, ale jak.
Ale pokud pro planetu dobře, tak “sedmikrásky i kokoška budou dál kvést a ptačinec se zelenat i v případě, že my budeme 17 německou spolkovou zemí a občany třetí, možná i čtvrté kategorie.

Boomer
14. 1. 2023 16:51
Odpovědět  Albi

..tož život na okraji společnosti, usilující o lepší zítřky, mne naučil neočekávat nesplnitelné a být připraven na více variant možného vývoje. Princip předběžné opatrnosti je sice dobrá věc, ale příliš nepomáhá v situaci, kdy mezi účastníky dění nepanuje ani ta minimální shoda na definici problému a míře ohrožení, o formě možných protiopatření nemluvě .

Že “zatím dobrý”, to v žádném případě netvrdím, spíše naopak, domnívám se, že řeku Styx už jsme překročili. Jsme sedřeni od vesel, ale kormidlo bylo a zůstává mimo náš dosah.

Spartakus by z nás blil..

Boomer
14. 1. 2023 12:01
Odpovědět  Michal

.. inu, povím vám na rovinu, že dnes poprvé v životě jsem volil nikoli rozumem, ale zkusil jsem zde tolikrát zmiňovanou tzv. volbu srdcem.. tedy Baštu.
Trochu rozumu jsem v tom však přece jen nechal.. Babiš se bez mého hlasu v prvním kole obejde, jeho voličský elektorát je rozsáhlý a plný lidí, kteří při pohledu do peněženky mají jasno, kdo jim přisypal aspoň nějaké drobky. A na to špatné brzy zapomínají. Sedíme na pr**lích a potom se v poslední chvíli naivně upneme na někoho, kdo by měl vše vyřešit za nás, jenže takhle systém nefunguje.
Ve druhém kole má Babiš můj hlas jistý. Žel, díky letité, a systematicky živené rozdrobenosti opozice, se občan ocitnul v situaci, kdy stojí před volbou mezi možnostmi, z nichž žádná není dobrá. To se projevilo už při klidných demonstracích na Václaváku.

Kde jsou Snowdenové minulých let? ©Hlava XXII

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Boomer
14. 1. 2023 16:18
Odpovědět  Michal

..teda ne že bych chtěl rejpat, ale dle mého soudruh Bašta není tak blbej, aby od začátku nevěděl, jaké jsou jeho reálné šance v této volbě a zemi. Takže si aspoň pustil ústo na špacír co by bylo kdyby bylo..

A nikdo vám před volbami nedokáže slíbit tolik co politik, obzvláště pokud ví, že plnění slibů se nebude konat.

Albi
14. 1. 2023 21:33
Odpovědět  Boomer

To je fakt – mezi těmi slouhy působil jak pověstná bílá vrána.
Dobře, že jste na to upozornil. Možná bude dobré si to při příštích a třeba i jiných volbách uvědomit a podle takového hlediska i vybírat.

IVAN
14. 1. 2023 10:06
Ohodnotit příspěvek :
     

podpora od Holubové a Dejdara,předpokládám,že svou troškou do mlýna přispěli k neúspěchu zelenáče ve volbách

Boomer
14. 1. 2023 12:28
Odpovědět  IVAN

..od umělců očekávám jen umělecké výkony v jejich oboru. V ostatních případech bych si je neposlal ani do konzumu pro deset rohlíků.
Takže mimo jejich plácek je nevnímám..

Albi
14. 1. 2023 14:40
Odpovědět  Boomer

Správný přístup.
Jak jednou říkal politolog V. V. Pjakin – to, že herci dokážžou výborně zahrát Kutuzova nebo Kateřinu Velikou neznemená, že mají i jejich schopnosti.
Jenže – ti herci si to bohužel o sobě myslí, média s tím “pracují” a lidi to hercům i médiím žerou.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Schwarz
15. 1. 2023 15:18
Odpovědět  Boomer

Vzdyď jsou to jenom herci v plnem slova smyslu. A ze jsou jaci jsou vyjadřuji o sobě sami. Arschloch leckeri

Buchtík
14. 1. 2023 15:27
Ohodnotit příspěvek :
     

Tak to soudruhům z poza oceánu zase vyšlo. Ve druhém kole si budeme moct zvolit ze dvou pro-amerických maňásků. Buď generála a s ním spojenou mobilizaci do bahna na Ukrajině, nebo pana “budu řídit stát jako firmu, zavřu vás doma a nebudete si moct dojet ani do sousedního města, ale já si poletím do USA, Monika má nový šaty, kabát a kozačky, tak se potřebuje ukázat před kamerou a já potřebuju noty a to neznamená, že na tu Ukrajinu nepůjdete tak jako tak”.

Jsou to prostě Nadějné vyhlídky…

Boomer
14. 1. 2023 16:10
Odpovědět  Buchtík

..tož jakési pozitivum to přece jen má, teď už budeme vybírat jen ze dvou špatných variant. Lidi aspoň nebudou tak moc dezorientýrovaný..

Albi
14. 1. 2023 17:18
Odpovědět  Boomer

Tak.
Ale aspoň se nebudu cítit povinna se dostavit k volbě v případě, že napadne sníh, nebo dokonce bude náledí. Zlomenou končetinu kvůli těm dvěma riskovat nebudu.

Boomer
14. 1. 2023 19:10
Odpovědět  Albi

.. čistě teoreticky.. volíme kvůli sobě, ne kvůli těm dvěma. Možná byste mohla zkusit pod nějakou relevantní záminkou(kupříkladu zákon uvádí jako možnost akutní bolest zad, která vás začala trápit až v den voleb) přivolat urnu k sobě telefonicky.. myslím tedy tu volební urnu!!!! :-))

Albi
14. 1. 2023 21:36
Odpovědět  Boomer

Díky za radu, pobavila. 🙂 🙂 🙂

Albi
14. 1. 2023 21:35
Odpovědět  Buchtík

Nebo spíš Vichrné návrší.

Administrátor
P.A.Semi
14. 1. 2023 18:52
Ohodnotit příspěvek :
     

Tak jsem se mýlil s odhadem Bašty na 10%, ale na druhou stranu, protože neměl ani 5% !
A na druhou stranu jsem se zbytečně obával Nerudové, která naštěstí také propadla…

Takhle jsem sečetl výsledky podle dat ze statistického ústavu:
comment image

Tohle byl průzkum týden před volbami:
comment image

Změnilo se, že Babiše osvobodil soud (tedy PR) a v diskuzi na Nově přiznal chybu s Covidem…
A zřejmě ten průzkum mnohé vyděsil jako i mě, takže se spojili především proti Nerudové…?

πα½

Boomer
14. 1. 2023 19:28
Odpovědět  P.A.Semi

..Nerudová se “neslavně proslavila” v rámci Komise pro spravedlivé důchody. A důchodci patří mezi trvalky v Babišově elektorátu. Odtud možná vítr vane..

Pavel K
14. 1. 2023 19:32
Odpovědět  P.A.Semi

A kde potom byli všichni voliči SPDé a to se ani nebudu zmiňovat o voličích s Trikolóry a já nevím odkud ještě, kteří prohlašovali že to Baštovi hodí. Nějak mi ty počty neštymujou.

Administrátor
P.A.Semi
14. 1. 2023 19:35
Odpovědět  P.A.Semi

A ještě k tomu odvolávání vlády, a před čím varoval Rajchl…

Takže kdyby prezident odvolal vládu, senátoři okamžitě podají ústavní žalobu. Pak to rozhodne Rychetského Ústavní soud:

  • buďto tam vládu nechá
  • nebo ji nechá odvolat a bude dočasná diktatura “Úředníků/Odborníků”, které nikdo nevolil, a za pár měsíců budou volby:

Jak by takové volby dopadly? Lidé se poučí, že ani “Odborníci” nic nevyřeší,

  • a buďto by znovu zvolili pětikolku, tentokrát asi bez Pirátů, které nikdo nepotřebuje.
  • nebo v lepším případě by zvolili ANO a další…

Tedy:

  • buďto Opozice zase propadne a nedostanou se přes 5% a ANO spadne do opozice…
  • nebo se nějak sjednotíme a dostane se víc subjektů přes 5% , takže by byl premiér Babiš kontrolovaný zase nějakou Konstruktivní Opozicí jako bylo tehdy ČSSD+KSČM …

Takže pak by v tom lepším případě byla vláda ANO+SPD+další, nebo v horším případě ANO+další ale bez SPD, a v nejhorším případě zase SPOLU, kteří se sjednotit umí…

Na nic lepšího zatím nemáme nárok, to bychom se museli o hodně lépe sjednotit i s velkou částí Televizáků a Čummobilů, nebo bychom je museli “probudit”, aby od té Televize vstali a přestali se nechat oblbovat…

πα½

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
sergej
14. 1. 2023 21:44
Odpovědět  P.A.Semi

Smrky prdy kuličky.
Prezident je vrchní velitel silových resortů a papírové království si nechte na zpovědi při nedělních modloslužbách relijiózníci. Jinak by se o to paradoxně aspen netahal naoko mezi sebou protože mají //amerika first – PŘEDEVŠÍM// a prohráli jste tady všichni.
Papír snese všechno jen oheň ne.
https://www.youtube.com/watch?v=nu_80Qa8rTg

Administrátor
P.A.Semi
15. 1. 2023 01:18
Odpovědět  sergej

Pravda je pro někoho těžko stravitelná…
Nevím, jaké “papírové království” máte na mysli, ale je vidět, že vám vztek zatemnil mysl…

πα½

sergej
15. 1. 2023 03:25
Odpovědět  P.A.Semi
PENNYS
15. 1. 2023 09:38
Odpovědět  P.A.Semi

TO TEDA BY BYL JEŠTĚ VĚTŠÍ SLEPENEC “NEŽDEMOBLOK”!!!!
REFERENDUM NEB NOVÉ VOLBY A MAX. DOHODNOUT VLÁDNUTI DVOUCH STRAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!JINAK OPĚT BORDEL V BORDELU :

PENNYS
15. 1. 2023 09:27
Ohodnotit příspěvek :
     

Rok 2023,kdy zamřela svoboda:
Angloamerická agresivní ideologie opět vítězí bez jediného výstřelu!
OVLÁDLA UŽ CELOU EVROPU (i česko)
JEŠTĚ ZBÝVÁ DOBÍT MADARSKO, ABY EVROPA CELÁ SE STALA KOLONII A MUSELA SLOUŽIT ZÁPADU!