politika

Mattarella: Veľkú ruskú kultúru nemožno zrušiť

08 | 12 | 2022 I Ivan Mihale/tasr

Zahraničie

FOTO TASR/ANSA-Matteo Bazzi | Taliansky prezident Sergio Mattarella (vpravo) prichádza na premiéru opery Boris Godunov od ruského skladateľa Modesta Musorgského v milánskej La Scale v stredu 7. decembra 2022.

Veľkú kultúru Ruska nemožno zrušiť bez ohľadu na to, do akých vojen sa jeho lídri pustia. V stredu to povedal taliansky prezident Sergio Mattarella pred premiérou opery “Boris Godunov” v milánskej La Scale a vyslúžil si za to potlesk v stoji. TASR správu prevzala z tlačovej agentúry ANSA.

Počas slávnostnej večere s predsedníčkou Európskej komisie Ursulou von der Leyenovou pred predstavením Mattarella hovoril aj o spore uviesť túto ruskú operu v čase vojny na Ukrajine a možnom propagandistickom víťazstve ruského prezidenta Vladimira Putina.
“Sú to názory, ktoré nezdieľam ani v kultúrnej, ani v politickej rovine. Veľká ruská kultúra je neoddeliteľnou súčasťou európskej kultúry. Je to prvok, ktorý nemožno zrušiť. Zodpovednosť za túto vojnu však musí niesť vláda tejto krajiny a určite nie ruský ľud alebo jeho kultúra,” povedal Mattarella (81).

Boris Godunov je jediná dokončená opera od ruského skladateľa Modesta Musorgského. Dielo vzniklo v rokoch 1868-1873 v Petrohrade a všeobecne je považovaná za majstrovské dielo. Dej opery sa odohráva v rokoch 1598-1605 počas tzv. obdobia zmätkov za vlády cára Godunova.

sdílet na

64 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
8. 12. 2022 22:35
Ohodnotit příspěvek :
     

Ano ano Ruské kořeny jen tak nevytrhneš…a o to právě jde. 😀

Albi
9. 12. 2022 01:34
Odpovědět  Veny232

Ale vytrhnou! Ne do týdne či do roka, ale opravdová snaha nakonec úspěch přibese.
Stačí pro začátek zakázat všechno pozitivní v čem figuruje Ruskoa mezitím pilně pracovat na správně upravené historii a hotovo.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
9. 12. 2022 07:05
Odpovědět  Albi

Naopak,historie se probouzí. V článku zjistíš, že to je šlechtic co má otevřené oči již dávno….pro takového si brzy lidi dojdou…nikdo jiný než králové totiž ten bordel po demokratech , dohromady nedá. https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-princ-jako-jekyll-a-hyde-dve-tvare-40416909

Albi
9. 12. 2022 21:57
Odpovědět  Veny232

I kníže, co je lidu blíže je šlechtic.
Nic šlechetného jsem na něm nikdy neshledala.
Vím, že jste o sobě psal, že pocházíte ze šlechtického rodu – jenže dnes vyznáváme demokracii a rovnoprávnost nikoliv v té zpotvořené podobě, jakou nám neustále vnucují, takže šlechtické tituly my plebejci už nejsme povinni vždycky obdivoval a poslušně následovat.

To není nic proti vašemu původu nebo rodině. To je paralela třeba k naší vládě, která je sice oficiálně vládou, ale nevládne, jen to předstírá a ještě špatně.
Ale kdo vládne, považuje se jaksi z logiky věci za nejschopnějšího z “davu” (případně vybrán Bohem) – tedy má nárok na poslušnost.
Přesto tomu tak není. I šlechtic si musí svou pověst zasloužit sám za sebe, zděděná je jen “krásný šperk pro syny – kdo však ctěn chcš být, dobuď cti si sám”. (J. Neruda)

10. 12. 2022 08:27
Odpovědět  Albi

Víš je to tak,že Šlechtické tituly zrušil člověk…ale Bohům to neřekl…Mnoho Šlechticů je falešných,a mnoho obyčejných lidí je z krve Královské a ani o tom neví,dokud se mu předci neozvou…
To celkově pokroutilo obraz Monarchie…degenerace nečistokrevných…Takový Habsburkové ač “šlechtici” tak ale katastrofa pro celou Evropu…Od jejich vlády to tu šlo všechno do háje…
Abychom si rozuměli, já nepovažuji za Šlechtice, to čemu se tak dnes říká.
To jsou všechno mrzké nové rody. Tady nastoupí na trůn rody staré 10 000let, které zatím ještě mnoho lidí nezná…ta pravá krev.

zdena
9. 12. 2022 09:27
Odpovědět  Albi

Z hlav blbů možná vytrhnou, ale jinak ne.., a blbové nejsou všichni kolem… ani za 400 let Rakousko-Uherska či jemu podobných státních útvarů, se nepodařilo zničit Čechy ani Slováky…. čím víc se zakazuje a očerňuje, tím se to stává především pro rebelantskou mládež přitažlivější…. 🙂 🙂 🙂 A chceš vědět, která je nejpopulárnější písnička mezi francouzskou mládeží? Bydlím tu a vnučka tu chodí fo školy… je to PETRUŠKA:

https://www.youtube.com/watch?v=n3UBSa7-H0U

Je to o životě jednou nahoře a jednou dole, o nadějích i bezvýchodnosti… štěstí i smůle….

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pavel K
9. 12. 2022 10:38
Odpovědět  zdena

ANO, čím více se zakazuje tím více rebelující mládež to pak chce. Já jsem odkojený rockem a hard and heavy. A po určité době, to mlácení do bubnů a kytar mě přešlo. Ale až na výjimky tohle ještě mělo něco společného z muzikou, ale tu klasiku poslouchám po padesáti letech stále. Řada interpretů se časem vypracovala, ale tohle černošské rappování vyloženě nesnesu a podle mě tohle s hudbou nemá vůbec nic společného. Viz umění zahrát cokoliv na nějaký nástroj. Teď ten závěr, no a právě že toto hopsání a poskakování, jim tam tu mládež kulturně vymazalo mozky, proto jsou na tom jak jsou.

Jiří
9. 12. 2022 11:25
Odpovědět  Pavel K

Mám stejný názor a současnost považuji za křižovatku ,buď ještě větší destrukce ,nebo návrat k hodnotám např.60sátých let.

Pavel K
9. 12. 2022 14:11
Odpovědět  Jiří

👍 🙋‍♂️ 👍 👍 👍
Tak jsem rád že už nejsem sám. 🍀

Gales
9. 12. 2022 09:26
Odpovědět  Veny232

A co na to von Lejno? Neodnesla to nějakým duševním otřesem?Určitě tvrdila že to celé není ruské protože dvě písmena z jména autora měl i áda ve jménu a příjmení.

František
9. 12. 2022 10:39
Odpovědět  Veny232

Už mě sere to věčné obviňování Ruska z “napadení cizí země. Proč se pořád nebavíme o zemích napadených a zničených zemí teroristickými USA?? Rusko nezničíte i kdyby jste se posrali.

Pavel K
9. 12. 2022 11:17
Odpovědět  František

Vyražte k té husičce do Partie na Primu a vysvětlete jí to. Ta každý pořad nutí opozici aby prohlásili, že Rusko je teroristický stát, agresor vraždící civilisty atd. No a kdo to tam alespoň neomele, že tomu tak není, že je to krapek jinak tak tomu skočí do řeči a vezme mu slovo. Nebudu mluvit o pohledech opovrženosti, v tu chvíli je opozičník nula, prašivec, vyvrhel a proruský posluhovač. 🙏🤦‍♂️💩

Albi
9. 12. 2022 16:30
Odpovědět  Pavel K

A dokonce už postupujeme na vyšší příčku – pardon – level.
Tohle stojí za přečtení – ale v zájmu duševního zdraví to všichni berme jako nepovedenou satiristickou povídku:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-glosa-jak-nam-ukacka-udelila-moralni-lekci-221034#
Volodymyr Zelenskyj se stal osobností roku podle časopisu Time. Magazín přitom symbolicky vzpomněl i „nezlomného ducha Ukrajiny“……
Pak ale úkáčka přepadl Vladimir Vladimirovič Putin. Prezident velmoci, ve své hlavě patrně car, přesvědčen, že jim během pár dnů zabaví vše – zemi, kulturu, půdu, duši. ….(jo jo,hlavně tu bandervskou duši jim musíme závidět).

A Ukrajinci ukázali nejen nám, s naší neblahou dějinnou zkušeností, ale celému světu, co je odvaha, smělost, houževnatost, píle, bystrost, vynalézavost a hrdost.
Načež nám povýšené čelisti spadly.

Hezké čtení přeju – není to naštěstí dlouhé, zato výživné

Pavel K
9. 12. 2022 18:37
Odpovědět  Albi

Díky Albi už jsem měl tu čest, ale v té Itálii zas napsali že je to nebezpečný šílenec ohrožující celý svět.🤣🙏🤦‍♂️🙋‍♂️

Albi
9. 12. 2022 22:06
Odpovědět  Pavel K

To jen nepochopili jeho velikost.
No nic – jdu si najít a sebrat tu mou spadlou čelist. Nějak ji nikde nevidím. 🙂

Jaris
8. 12. 2022 23:11
Ohodnotit příspěvek :
     

Zatim co v Narodnim divadle v Praze sefuje cizinec z Norska(jmeno jsem zapomnela) a ten zrusil veskere ruske hry, balety a opery. Loni jsem tomu debilovi napsala ‘vyzivny’ email. Proc Narodnimu divadlu nesefuje Cech, ale cizak a jeste blbej jak stoudev?
A co na to tupy cesky (p)rezident Hradu, jelito zeman? Jako obvykle nic.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Jaris
8. 12. 2022 23:50
Odpovědět  scipio

Scipio, slo o vyjadreni nazoru, a ten mel v tomto pripade zruseni ruskych oper cinnoher a baletu zeman vyjadrit, protoze jde samozreme o bojkotovani ruske kultury. Ta ma byt v kazdem pripade neutralni.
Moje kritika zemana vetsinou konci ‘a to byste tam radeji mela Drahose?’
Nezlobte se, ale ja mezi Drahosem a zemanem velky rozdil jaksi nevidim. Zeman byl v politice cely svuj dospely zivot a moc se toho nenaucil. Drahos byl neznamy novacek, ktery byl snadno porazitelny.Jsem presvedcena, ze by se choval stejne jako zeman.

Albi
9. 12. 2022 01:46
Odpovědět  Jaris

No to ale nesmíte měřit prezidenta Zemana posledními roky.
To, čeho je schopný dnes, by Drahoš předváděl v mnohem větší “kvalitě” celou dobu svého mandátu. Ne nadarmo obdržel hrdý titul “želé”.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
František
9. 12. 2022 10:44
Odpovědět  Albi

Co se Zemanovi divíte? Dostal tři dávky pfajzršmakulády a stalo se z něj poslušné zombie. Toť vše.

Gales
9. 12. 2022 09:30
Odpovědět  scipio

Mohl svůj postoj vyjádřit tím,že by do lóže dal umělé ho.vno.Jako důkaz toho, že na ně se.re.

Jaris
8. 12. 2022 23:40
Odpovědět  Jaris

Musela jsem trochu komentar poopravit.
V Narodnim divadle v Praze sefoval opere jeste nedavno cizinec z Norska Per Boye Hansen a ten zrusil veskere ruske hry, balety a opery. Narodnimu divadlu by mel sefovat CECH, a ne cizak a jeste blbej jak stoudev? Pochybuji, ze umi cesky.
Narozdil od italskeho prezidenta to ceskemu kulturne chudemu zemanovi jaksi nevadilo.

Pijack
9. 12. 2022 09:19
Odpovědět  scipio

Nezapomínejte, že polistopadová Praha je kulturně již dost zaostalá. Rochní se jen v plagiátorství a přebírání západních trendů. Praha je stát ve státě a tam již mají vliv nikoliv kulturní lidé, ale ti co s kulturou kšeftují. Hrnou ty sračky do nás dennodenně. Kritizovat ND je to samé jako Albert Hall, nebo Londýnský královský symfonický orchestr, který interpretuje pokrokové autory, performery, aktivisty a podobnou svoloč.

Autor
9. 12. 2022 08:19
Ohodnotit příspěvek :
     

Omyl. Jeho i náš. Krutý.
Copak například u nás nemění (a postupně se jim to daří) pohled na Husa, na Žižku? A co třeba období činnosti KSČ 1921-1989? Vždyť už i tady je často velmi zkreslená představa, co se dělo a jak se to dělo. A co teprve jak to probíhalo v r. 1948?! A například – ať mám názor jaký chci – co lži a pomluvy na Klementa Gottwalda? Tohle nešlo? A rychle?!
Víte, že třeba velká část starověkých textů, které nejdou “přečíst”, jde za pomoci staroslovanského jazyka? Proč asi?
Co třeba historie, skutečného dobývání Ameriky? Ta je hodně zkreslená!
Copak vás nevaruje to, co víme ještě my, ale ti mladí se na to dívají ze základu jinak, protože jsme je nechali zmanipulovat ve škole a také z přirozeného “odoporu” vůči autoritám – rodičům a nemají takový základ. A vnuci po tom už ani nevzdechnou.
Je to jen otázka času a přístupu. Za těch 300 let R-Uherska nám toho “zamlčeli” z naší historie velice mnoho. A Němci si přisvojili i to, co jim nikdy nemělo patřit.
A kultura jde změnit mnohem jednodušeji. Pořádně se podívejte kolem sebe. Proč slavíme nějaký “helouvíín”, svátek de facto strachu, krutosti? Zeptejte se malých dětí. Proč neslavíme slovanský Nový rok a slavíme – pokud to nevíte – de facto římský svátek – výběru daní?! Opravdu byste slavili to, že od vás vyberou daně?

1sZN4B5ml3lw.jpg
Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Administrátor
P.A.Semi
9. 12. 2022 09:34
Odpovědět  Peter 008

Máte to celé nějaké popletené…

Kterépak starověké slovanské texty ?
V Americe byli vikingové, především v Grónsku, to se ví…
Jakoupak historii vám “zamlčeli”, kromě novodobých pohádek, které si někdo vymyslel ?
Halloween není svátek strachu a krutosti, je to křesťanský svátek všech svatých, ke kterému patří i naše “dušičky” jako svátek všech duší, tedy zesnulých… V USA je vzdáleně podobný našemu Masopustu, a ani to není svátek strachu a krutosti… Pak je otázka, co se z toho Židovský Hœllywood snaží dělat…
Místo slovanského nového roku jsou na jaře velikonoce, ale římský svátek není svátkem výběru daní…

No a na tom obrázku – tenhle vlk vždycky parodoval “zápaďáky”…

πα½

Pijack
9. 12. 2022 11:39
Odpovědět  P.A.Semi

Omyl. Halloween křesťanský svátek všech svatých, nýbrž svátek Pohanský. Všechny atributy Halloweenu vychází z Pohanských tradic. Není v nich absolutně nic křesťanského. Snad jen to, co si křesťané přisvojili. Ale to dělali v mnoha jiných případech. Do Ameriky slovanští migranti ten svátek přinesli sebou a my ho dnes “objevujeme”.

Autor
9. 12. 2022 12:03
Odpovědět  Pijack

Mám na mysli dnešní typ oslavy a chápání tohoto “svátku”. Obchodního.
K Semi – nic jsem nepopletl. Stačí se pořádně podívat kolem sebe. Nevím kolik Vám je, ale já už také zažil změny ve výkladu. A ty změny jsou programové! Ostatně četl jste Mavro Orbini? A to je jen malá částečka. A nevymyslel jsem to já. Vyšlo slovensky – doporučuji k četbě a ne jen k přečtení. Je nutno umět “dočítat smysl”.Dějiny jsou přepisovány, ale my mlčíme z pohodlnosti.
Například se stydíme za to, že jako jsou naše báje a mýty ryze vymyšleny. Jenomže v tom případě jsou na tom třeba Germáni úplně stejně, ba hůř.
Můj názor není výsledek jedné knihy, článku, ale více než dvacetiletého studia a hledání informací pro sebe sama a to internet mám pouze cca deset let. Vemte třeba zfalšování určování dat v historii. Nevěříte?
Pak pardon a omlouvám se za to, že jsem ztrácel čas. Ale ze svých slov nevezmu zpět ani čárku. Stojím si za tím. Stejně jako jsem doplatil na svůj názor kolem toho, co se dělo v r. 89. Teď jsou tady mnohem radikálnější než já.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Autor
9. 12. 2022 12:06
Odpovědět  Peter 008

Ještě dám aspoň jeden dobrý odkaz:
https://www.slovanstvi.cz/dejiny/vymyslena-historie/

Pavel K
9. 12. 2022 21:53
Odpovědět  jiří

Super odkazy, ale to už bych nedal, to bych si musel dát k PC postel.

Administrátor
P.A.Semi
10. 12. 2022 00:14
Odpovědět  Peter 008

Je mi skoro 50, a studoval jsem mimo jiné i Historii, amatérsky a intenzivně, v ’91 mě nevzali na Fildu Historie+Angličtina kvůli zkoušce z angličtiny…

Knihu Mavro Orbini jsem neznal, když o tom čtu ve Wiki a pár citátů, je to zřejmě z větší části fikce…

Na té strance na slovanstvi.cz to jsou totální bludy, ale vzhledem k tomu, že nepíšou nic konkrétního, a video jsem neviděl, tak není co konkrétního vyvracet…

Znám různé bajky a bludy, jak prý si vymysleli navíc 1000 let historie, protože v 16. století psali příliš malou jedničku na začátku letopočtů… Nebo o tom, jak prý řecké a hebrejské písmo pochází z bukvic…

Víte, papír snese všecko a internet ještě snáz, leckde jsou lecjaké bludy…

A ještě jednou tedy konkrétně: Jaké staré slovanské texty ?! Něco před tím, než sem písmo přinesli Cyril a Metoděj…? Nic…

Administrátor
P.A.Semi
10. 12. 2022 00:39
Odpovědět  P.A.Semi

Halloween je od slova “hallow”, tedy svatý, je to křesťanský svátek všech svatých, a je slaven podobně, jako u nás na venkově Masopust… Co z toho postupně udělala komerce je jiná věc… Ale v USA je přes 70% křesťanů a dost možná ten původní křesťanský svátek ještě chápou…

Viz Samhain / AllHallowTide – V úvodu té stránky píšou: “The festival was not recorded in detail until the early modern era“…
Tam je pak otázka, kolik si té historie vymysleli v raném novověku…?

Ohledně All Hallow Tide píšou:
It is widely believed that many of the modern secular customs of All Hallows’ Eve (Halloween) were influenced by the festival of Samhain.
Other scholars argue that Samhain’s influence has been exaggerated, and that All Hallows’ also influenced Samhain itself.

Já se spíš klaním k té druhé části “Other“… Ale jistě to nevím

Svátek všech svatých měli prý Frankové od roku 835 oficiálně, předtím od roku 800 v Británii a Irsku…

A je poněkud příznačné, že nejranější odkaz je Coligny Calendar, psaný latinsky, nějak rekonstruovaný, který neměl pevný cyklus v roce, protože byl prý lunisolární a různě se pohyboval podle měsíce… (A měsíc Samonios tam je květen…?)

πα½

Albi
10. 12. 2022 02:09
Odpovědět  P.A.Semi

“Je třeba rozbít uměle vytvořený mýtus o Cyrilovi a Metodějovi, kteří nám údajně přinesli písemný jazyk. Bylo to přesně naopak, co nám zmanipulované dějiny tvrdí. Nevytvořili nám abecedu, ale bohužel degradovali náš dokonalejší abecední systém, který jsme používali před jejich příchodem. Naše původní Staroslovienská bukvica měla 49 znaků a popisovala nejen faktickou podstatu výrazu, ale i jeho obrazovou podstatu……
Cyril s Metodějem byli první, kteří začali systematicky očesávat naše původní písmo.,,,,,,,
Dnes už dokonce i “oficiální vědci” přiznali, že náš původní jazyk byl daleko dokonalejší, než ten, který nám byl vnucen věrozvěsty.”
https://celostnivzdelavani.cz/vznik-velke-tartarie

Administrátor
P.A.Semi
11. 12. 2022 11:33
Odpovědět  Albi

To je škodlivá dezinterpretace dějin…!

Svatí Cyril a Metoděj sem přinesli psaný Slovanský jazyk, a byli první, kdo bojoval za to, aby mohla být Bible a Liturgie v národních jazycích… Jsou přímo symbolem boje proti Globalismu…
Naštěstí nositelé jejich odkazu – tedy Rusko, k tomuhle svržení skutečných dějin a nahrazení tímhle ahistorickým bludem nesměřuje, až na různé fantasmagorické vyjímky…
Díky Bohu za Rusko a jeho Pravoslaví…

Staroslovienská bukvice je až následná, nevím, kolikrát to mám dokola dokazovat, stejně to budete dál opakovat?
Ta “velká Tartarie” na “celostním vzdělání” je blud a žádní “oficiální vědci” to neuznávají…

πα½

Administrátor
P.A.Semi
10. 12. 2022 01:06
Odpovědět  Peter 008

Slovanstvi.cz hází nařkáváním “lží” a “bludů” proti mainstreamu, ale přitom sami jen šíří lži a bludy…

Třeba písmo Bukvice, údajně starší než Cyril a Metoděj:
https://www.slovanstvi.cz/dejiny/jazyk-pismo/

Stručně jsem to vysvětloval třeba zde
https://www.pokec24.cz/historie/vyznam-ceska-v-dejinach/#comment-64200

Vývoj nevede od složitého k primitivnímu, ale od primitivního ke složitějšímu, a leckde se to dá dokázat…

Takže jste dal celkem dobrý odkaz “Vymyšlená Historie”, protože to je přesně to, co Slovanstvi.cz šíří…

πα½

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Administrátor
P.A.Semi
10. 12. 2022 01:19
Odpovědět  P.A.Semi

A když si ještě čtu, o čem se tady diskutovalo, swastika je starý prý Slovanský symbol?
Jenže to měli i Budhisti dávno před Slovany, a měli to i Indiáni v Americe, kteří tam přišli za doby ledové z Asie přes Aljašku, když bylo v Arktidě dost ledu…

Kromě toho, že swastika znázorňuje třeba Galaxii, tak třeba i tohle:
comment image

Tomu se říká Parker Spiral a je to proud částic se Slunce, sluneční vítr…
Jen někdy tam jsou takhle čtyři přibližně symetricky, někdy jich je pět nebo tři nebo tak…

πα½

Markýza
9. 12. 2022 18:09
Odpovědět  Peter 008

Víte, změny ve výkladu se dějí furtundfurt. Obávám se, že minulost je vlastně stejně živá a proměnlivá, jako budoucnost.
Dnešní doba, pravda, je mírně bezduchá, co si budeme povídat. Otázka je, jestli se blahobyt dobře snáší s duchovností; mně by se líbilo, kdyby ano, ale jista si nejsem.

Markýza
9. 12. 2022 18:06
Odpovědět  Pijack

Nojo, ale to jsou všechny důležité svátky. Matička zeměkoule má své rytmy a ty tu byly daleko dříve, než cokoli lidského. Jen se to vždycky převrství novou vírou, aby to štymovalo a jede se dál. Taková Černá Madona v Chartres – respektive Černá Madona kdekoli, například.

Pavel z Moravy
9. 12. 2022 09:44
Odpovědět  Peter 008

Petře, díky za vaše moudrá slova. Plně s vámi souhlasím.

František
9. 12. 2022 11:03
Odpovědět  Peter 008

I v Americe slaví na vánoce Dědu Mráze, Ruský to obyčej. Sice mu říkají Santa Klaus, ale je to převzato od Ruské kolonie na území USA po ukradnutí Aljašky. Proč v zemi, kde byla stáda bizonů, jezdí Santa na saních tažených, králem Sibiře, Losem? A co oblečení? Kdo rozezná Santu od Dědy Mráze? A v které stepi USA se jezdí v zimě na saních?? Proč Santa nejezdí typickým americkým dostavníkem? Ruskou kulturu nikdo NEZNIČÍ.

Albi
9. 12. 2022 16:55
Odpovědět  František

ZNIČÍ.
Stačí ji ji PŘEJMENOVAT a převzít. Po pouhých desítkách let z ní bude typická západní kultura a civilizace a celý Východ propadne do nejhlubšího bahna barbarství – a ještě lépe zapomnění.
Přečtěte si příběh Velké Tartárie. Po 200 létech nikde ani ťuk.

Kam sa stratila Tartária – najväčšia ríša stredoveku?
Štátne útvary a ríše staroveku a stredoveku sú dostatočne známe. Tie však boli len maličkými útvarmi oproti obrovskej slovanskej ríši, ktorá niesla postupne názvy Rassénia, Skýtia a nakoniec Tartária. Je na neuverenie, že v žiadnej učebnici moderných dejín nieto o tomto obrovskom geografickom a politickom útvare ani zmienky, hoci sa vyskytuje na desiatkach starých máp.
https://www.slovanskakultura.cz/Co-nesmiete-vediet-2-Velka-Tartarie-b40157.htm
Velká Tartárie se objevuje i na Wiki, ale obyvatele uvádí jen Taraty či Mongoly – přitom nejvíce bylo Slovanů – nejpronásledovanějšího a likvidovaného etnika.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Aleš
9. 12. 2022 08:20
Ohodnotit příspěvek :
     

Doplnuji k jeho slovům. Zodpovědnost za tuto válku musí nést primárně USA a EU jako hlavní viníci této katastrofy a také nacistické vedení Ukrajiny a jeho banderovske uskupení Azov a spol.
USA a EU nesou prvopočáteční vinu a jsou odpovědné v plné šíři za Majdan, vraždění, svržení Janukoviče, podporu fašismu na Ukrajině včetně jeho vyzbrojovaní.
A své prsty od krve ma i gang SPOLU.

Pavel z Moravy
9. 12. 2022 09:43
Odpovědět  Aleš

Řekl jste to Aleši přesně tak jak to je. Když pravdu tak pravdu, ať se to zaprodancům jakkoliv nelíbí. Za co by náš život potom stál, kdybychom zbaběle přitakávali grázlům.

Pijack
9. 12. 2022 09:12
Ohodnotit příspěvek :
     

Ruská kultura je nenahraditelná, silná, ohromující a vytváří ve světě západního odpadu originální úhel pohledu na ni samotnou – totiž to, že povznáší ducha.
A teď mi někdo řekněte o Ukrajinské kultuře. Co to je? Primitivizmus a plagiátorství, dovoz cizích atributů kultury. Nacisté totiž nedokáží stvořit nic, co by ducha povzneslo. Ukrajina nikdy ke kultuře ducha nepřispěla ničím.
Tak a teď si Fialo prcni do gatí. Jsi na stejné vlně splašek jako celý tvůj sen o Americe, kde Hollywood degeneruje miliony diváků a dělá z nich hordu primitivních násilníků. To je i Ukrajina. Bylo by užitečné, aby se zdegenerovaný západ a jejich kolonie o kultuře vůbec nebavily. Uráželi by kulturně vyspělý národ.

Pavel z Moravy
9. 12. 2022 09:26
Ohodnotit příspěvek :
     

Nezlobte se, ale ač 81 letý pán, stejná západní korouhvička. Možná se šel podívat na ruskou operu, ale jaksi nezapomněl z folklóru uvést,že kultura nemůže za to, co činí jeho vládci v Rusku. Každý z nich hledá nějakou frázi, aby se nedostal do sporu se Šorošovsko- Švábským konceptem budování nové totalitní Evropy. Prosím vás, děcka už mají zaháčkována dávno, copak jak říká Peter asi vědí o Slovanské kultuře, naší historii apod. A Zeman měl dokonce povinnost se o toto během jeho dvou funkčních období starat. Je to jen další sebestředný človíček v řadě těch, kteří pokračují v likvidaci naší vlasti. A to jsem ho také volil, přátelé z Klubu Českého Pohraničí byli nadšení jakého máme vlasteneckého presidenta. Nu, vidíte rok se s rokem sešel a president této vlasti je kým? Dalším v řadě, který poklonkuje západní globalistické plutokracii. Je zbytečné si dělat iluze, těch 500 000 vlastenců to tady nezmění. Současné mladé a střední generace jsou již připravené zapojit se do budování otrocké digitální společnosti, mají již v sobě zakódován příkaz svých vládců. My normální na rozdíl od těchto duševně mrtvých a zdebilizovaných bychom si museli najít jiné místo na planetě, aby žít podle normálních lidských slušných zákonů. Věřící by řekli, Božích zákonů. Toto co zde na západě přichází je konečná fáze normálnosti. Žádní králové ani presidenti to nezmění. Změnit vše k dobrému může pouze zralý člověk a ten tu dnes chybí.

Pavel z Moravy
9. 12. 2022 09:34
Odpovědět  Pavel z Moravy

A jinak, nevím proč mám ten pocit, ale zdá se mi, že současný papež je poslední z řady papežů na Vatikánském stolci a to samé bych řekl i o volbě našeho presidenta. Dle mne to bude asi poslední volba presidenta ČR, protože mám obavy, že tento státní útvar nemá šanci se současnými generacemi přežít. Vím co prohlásila Libuše, tedy, že český národ nikdy nezahyne, ano lid možná ne, ale národ chtějí již dávno určité síly spolknout a ti škůdci, kteří to zde řídí k tomu plnou měrou směřují.

Pavel z Moravy
9. 12. 2022 10:35
Ohodnotit příspěvek :
     

Něco mimo téma- přečtěte si na necenzurovanapravda.cz , chystající přechod na odstranění hotovosti v Nigérii. Jak říkají autoři, je to test největší africké země, která není nakloněna projektu grázlů z WEF. Pokud se to prý podaří tam, tak zvládnout Evropu je hračka, tady jsou prý již ovce z pohledu vládců WEF připravené do vlaku s konečnou stanicí Otroctví naskočit. Těch pár odpůrců zlomí. To pro ně se smečkou spolupracujících domácích zmr.dů nebude problém..

brusič karhan
9. 12. 2022 13:08
Odpovědět  Pavel z Moravy

Chtěli by z nás mít průtokové ohřívače, takové naprogramované, digitální součástky bezvýhradně poslušné jejich povelům, částečně dobrovolně poslušné (užiteční idioté a zpohodlnělí digitální pakárnou), částečně poslušné pod hrozbou úplného omezení života na nejmenší minimum anebo taky ťurmy, atd.
V rámci celkové digitalizace, pod plnou a úplnou kontrolou systému, kdo bude chtít jen vyslovit něco proti Jeho Milosti Nadsystému, bude eliminován na x způsobů.
Vše za kulisou iluzorní rádoby demokracie v pojetí těchto i příštích mutantů (u nás viz ti kokoté, pekari a kol.) z říše hmyzu. Takže odstranění hotovosti je stopro jeden ze základních bodů jejich plánů na ujetý svět podle jejich chorých mozgů.. Pa.

Pavel z Moravy
9. 12. 2022 13:34
Odpovědět  brusič karhan

Ano, takto si to ve svých rolích Bohů představují. Hrůzou je ale ta přeformátovaná mládež, která jim vše spolkla i s udičkou.

brusič karhan
9. 12. 2022 15:31
Odpovědět  Pavel z Moravy

Hezky řečeno. Orwella by chtěli v praxi.. ale to jim tedy nevyjde. Věřím, doufám ve zbytky zdravého rozumu v opravdových lidech a v to, že ”jednoho krásného dne” se místo těchto zlých blbů viz to neustálé vládní panoptikum objeví skupiny odborníků a lidi od nich budou chtít, aby jim poradili a pomohli dát tomu světu lidštější podobu..
Jinak ano, je to děs, ale doufejme, že snad ne úplně všichni si nechají programovat mysl (šiřme osvětu)..
Pěkný zbytek dne.

Pavel z Moravy
9. 12. 2022 13:56
Odpovědět  brusič karhan

Díky za dobrý názor. Kéž by nás byly miliony.

skeptik
9. 12. 2022 10:55
Ohodnotit příspěvek :
     

Nádhera: https://www.youtube.com/watch?v=n7hHlh2IusY

Albi
9. 12. 2022 17:07
Odpovědět  skeptik

🙂 🙂 🙂 Titulky nejsou dostupné! To tak, něco tak nebezpečného – ještě by posluchači mohli rozumět a začala by v nich hlodat myšlenka, nejsme-li nějak historicky zpřízněni! 🙂

skeptik
9. 12. 2022 17:48
Odpovědět  Albi
Albi
9. 12. 2022 22:18
Odpovědět  skeptik

Díky.
Já tu písničku samozřejmě znám (proto mě to docela pobavilo), ale samozřejmě dnes už ne úplně přesně, takže i text se hodí. Už ho mám v záložce – i s písničkou.

Pavel z Moravy
9. 12. 2022 12:45
Ohodnotit příspěvek :
     

Hodnotné 2 články od Jindry Kulhavého na http://www.inadhled.live. 1) Dnes jen krátce k ekonomice. 2.) Nehodící se vyhoďte- třeba z Harrachova. Přátelé, nevím jak vy, ale já mám pocit, že stojíme před státním bankrotem. Je možné, že husa bude doškubána, tak to zde na mne vše působí.

Gene
9. 12. 2022 13:33
Odpovědět  Pavel z Moravy

Cely nas zapadni svet je v bankrotu, nad vodou ho drzi je umela vyroba penez.Osobni a statni dluhy jen rostou, vyroba jde do pr-dele. V mem okoli jedou ctyri velke stavby, tri jsou zastavene, neni material a ta ctvrta, diky nedostatecnemu zasobovani jen skomira a nejakym zazrakem se drzi, ackoli je uz rok za planem. Ceny, toho co co jeste je vylezny oproti loni nekolika nasobne nahoru.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Boomer
9. 12. 2022 13:35
Odpovědět  Pavel z Moravy

.. tož já očekávám buď prohlášení naše měna je pevná jako nikdy a druhý den prásk!.. nebo milé překvapení do nového roku 2023, ve formě bleskurychlého přechodu na €.
Ty peníze, občany držené v hotovosti, je nutno co nejdříve znehodnotit.. takhle by to přeci dál nešlo, souzi!!

Pavel z Moravy
9. 12. 2022 13:54
Odpovědět  Pavel z Moravy

Pokud by k tomu bankrotu došlo, věřte, že vše svedou na lid, který si to neohlídal. Oni v tom budou nevinně, na to vemte jed. Jak říká ve své knize Juan Martín Guevarra, ekon. a soc. krize zasáhla Argentinu v roce 2001. Do propasti nás tlačila drastická hospodářská opatření vnucovaná MMF. Byli jsme Řecko před Řeckem. Celé trsy naší populace se zřítily ze střední třídy do chudoby ze dne na den, úspory byly znehodnoceny pokud se nerozplynuly úplně. Lidé museli mezi sebou směňovat aby přežili. Už neměli hotovost, banky zavřely nebo stanovily limity výběrů. Začali směňovat potraviny za služby. Toto jsou slova Martina Guevarry, který byl 8 roků vězněn v nelidských podmínkách argentinských věznic. Zatčen byl v roce 1974, provinil se pouze tím, že byl levicového smýšlení a hovořil. Dávám to zde proto, aby lidé věděli, co je může čekat, pokud by se vyplnil nejhorší scénář kapitalistické tyranie, tedy bankrot státu.

Jan
10. 12. 2022 11:12
Ohodnotit příspěvek :
     

Nejvetsi rusofobove jako Lejno se sesli na premiere ruske opery v Italii, zpivane rusky pres 2 hodiny.
Boris Godunov je drama z ruskych dejin.
Chteli se poucit, jak udelat prevrat v Rusku, nic jineho za tim nehledejte. Sklidili za to od rusofobu pekny dest plivancu.