blogKrize UKRAJINA

„To Putin nechtěl. Ale už chce.“ Profesor Mearsheimer jasně

Ze sítí

Válka na Ukrajině trvá už devět měsíců a řada poznatků z jejího počátku byla vyvrácena nebo už neplatí. Právě o tom hovořil v magazínu The New Yorker profesor politologie John. F. Mearsheimer, který ničivý konflikt mezi Ruskem a Ukrajinou předvídal již v roce 2015. Stále si myslí, že důvodem pro invazi byla snaha z Ukrajiny udělat člena NATO. Nicméně cíle se ve válce mění. „Myslím, že by došel až do Oděsy a připojil celé pobřeží Černého moře. Zda by pokračoval dál, je těžko říci,“ odhadl profesor a dodal, že pokud by Putin a všichni jeho pobočníci konzistentně lhali o tom, proč na Ukrajinu zaútočili, tak by to bylo bezprecedentní.

Pro magazín The New Yorker hovořil profesor Mearsheimer již v únoru tohoto roku, pár dní po začátku ruské invaze na Ukrajinu. Tehdy jako důvod invaze uvedl obavu Putina z toho, že se z Ukrajiny stane proamerická liberální demokracie, člen NATO a EU. „Pokud jste země jako Ukrajina a nacházíte se vedle mocnosti, jako je Rusko, tak musíte brát ohled na to, co si Rusové myslí, protože pokud je budete šťouchat větvičkou do oka, tak vám to oplatí,“ prohlásil tehdy.

V současném rozhovoru pak komentoval změny, ke kterým od té doby došlo. Je dle něho jasné, že Rusové mají potíže s porážkou Ukrajinců, potíže, které většina lidí nepředvídala v době prvního rozhovoru. A také konstatoval, že Rusové vůči Ukrajincům přitvrdili, tedy že jim ničí jejich elektrickou síť. Pokud jde o důvod, Mearsheimer nabídl jednoduchou odpověď: „Rusové chtějí vyhrát válku a abyste vyhráli válku, tak hledáte možnosti eskalace, abyste měli nad protistranou výhodu.“ Dle profesora pak ruské vítězství znamená, že si udrží kontrolu nad čtyřmi oblastmi, které dobyli, a zbytek Ukrajiny pak nebude spojen s NATO ani oficiálně, ani neoficiálně.

Profesor si stále nemyslí, že by Putin chtěl Ukrajinu dobýt celou a připojit ji k „ruské říši“. Ale co se změnilo, je, že hodlá připojit k Rusku čtyři dobyté oblasti. To dle Mearsheimera Putin na začátku neplánoval a jeho cíle se v konfliktu změnily a eskalovaly. Připustil možnost, že pokud by se Rusku dařilo lépe, chtěl by Putin připojit větší území. „Myslím, že by došel až do Oděsy a připojil celé pobřeží Černého moře. Zda by pokračoval dál, je těžko říci,“ odhadl.

Na Mearsheimerově přesvědčení, že se jedná o konflikt mezi velmocemi a Putinovi vadí snaha přijmout Ukrajinu do NATO, to však nic nezměnilo. Ani to, že po začátku konfliktu zmiňoval Putin Petra Velikého a „navracení“ ho nepřesvědčilo. Poukázal na to, že se jednalo o jeden takový výrok a před 24. únorem nic takového nezaznělo, 21. února Putin uznal nezávislost Doněcké a Luhanské lidové republiky. Změna cílů a způsobů vedení boje je dle profesora normální součástí války.

Že Putin nechtěl dobýt celou Ukrajinu pak dle Mearsheimera dokazuje i to, že na začátku invaze se jí účastnilo maximálně 190 tisíc vojáků, což je nedostatečné k dobytí a okupaci celé Ukrajiny. Reportér mu oponoval, že v roce 2003 USA také zaútočily na Irák se silou, která nebyl dostatečná na kontrolu Iráku. Ale to neznamená, že nechtěli Irák uzmout Saddámu Husajnovi a podmanit si ho. A profesor kontroval: „Spojené státy také nechtěly dobýt, okupovat a integrovat Irák do velkoamerické říše.“ A reportér podotkl, že jde o to, že není možné posuzovat cíle z vojenské strategie, když ta může být chybná. Nicméně Mearsheimer podotkl, že 24. února se ruské síly ani nesnažily dobýt celou Ukrajinu, protože toho prostě evidentně nebyly schopné.

Na otázku, zda chtěli Rusové dobýt Kyjev, odvětil profesor: „Samozřejmě. Není pochyb, že šli po Kyjevu. Nevypadá to, že chtěli Kyjev dobýt. Spíš to vypadá, že chtěli Kyjev ohrozit, aby přinutili vládu změnit své stanovisko vůči členství v NATO.“

Je zde ještě jeden důvod, proč se dle něho nejedná o snahu budovat další verzi Sovětského svazu. Profesor prosazuje teorii, že světoví lídři si mezi sebou lžou mnohem méně, než lžou svým občanům. A pokud by Putin tak konzistentně lhal o důvodu, proč jde do války, bylo by to bezprecedentní. Znamenalo by to, že by ruský prezident i všichni jeho pobočníci lhali, když prohlašovali, že Ukrajina v NATO je existenční hrozba pro Rusko, a tak maskovali své „imperiální ambice“.

Co dělá Mearsheimerovi starosti, je pak riziko jaderné války. Toto riziko nelze odhadnout, ale není úplně zanedbatelné, míní. A pochválil Bidenovu vládu, že si to uvědomuje a dělá podstatné kroky k tomu, aby Rusové nebyli v situaci, kdy by po jaderných zbraních sáhli. Tyto situace jsou dle něho dvě, jednak pokud by čelili porážce ze strany ukrajinské armády a pak kdyby se do konfliktu vojensky vložily Spojené státy. Má za to, že pokud je porážka ohrožením života, tak dotyční začnou uvažovat o použití jaderných zbraní.

Podotkl, že USA použily jaderné zbraně, protože nechtěly útočit na japonskou pevninu. A kdyby Ukrajina začala vytlačovat ruské síly z Ukrajiny, tak by se Rusko dle něho nebálo jaderné zbraně použít, protože by žádná „jaderná odplata“ nepřišla. Ukrajina jaderné zbraně nemá a USA podle Mearsheimera určitě jaderné zbraně nenasadí, když by je Rusové použili jen na Ukrajině.
https://bit.ly/3EMFAUy

sdílet na

55 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Markýza
28. 11. 2022 13:35
Ohodnotit příspěvek :
     

On tu Oděsu stejně připojí, bude muset.

Pavel z Moravy
28. 11. 2022 14:38
Odpovědět  Markýza

Jak jsem tu již dnes říkal, kdyby Rusové chtěli, tak by byla Ukrajina dobyta v cuku letu. Jenže by to bylo katastrofální a vše asi zničené. A ten hlavní důvod smíšených manželství je také důležitý pro pochopení celé situace. Rusové jak říkají nebojují proti ukrajinskému lidu ale proti nacistickému vedení země. To, že jsou Ukrajinci zmanipulovaní a my nevíme v jaké většině je stejné jako u nás. Zeptejte se našich lidiček co ví o rusko- ukrajinských vztazích, co ví o historii těchto národů, kolik si o tom přečetli z knih. Věřím, že převážná většina neví nic, ale je dobře zpracovávána a manipulována
a to současným globalčikům stačí, aby prodali svůj výrobek za nejvyšší cenu. Tedy za cenu nejvyšší nenávisti vůči Rusku. 5 Myslím, že kdyby Rusko chtělo, již dlouho bychom se o konfliktu na Ukrajině nebavili. Tak se to alespoň jeví mně.

Autor
28. 11. 2022 15:36
Odpovědět  Pavel z Moravy

Přesně. Pokud by Rusko chtělodobýt celou Ukrajinu od počátku, udělali by to a než by se kdo vzpamatoval, Ruská armáda by byla opět konsolidovaná a na svých místech. Ale za prvé, co pak s tou Ukrajinou? A za druhé by jednali stejně jako Američané. Jenže to je rozpor v civilizaci, který si my “tady” nechceme připouštět. “My” jdeme po zisku, Rusko po duši.
A není teď pochyb, že pro denacifikaci bude muset Rusko zatočit se “zbytkem Ukrajiny” jinak, než původně zamýšlelo.
Ukázalo se totiž, podle mne, že těch co prodali duši “ďáblu” je víc než se odhadovalo.

russkiy_okkupant.jpg
Rattus
28. 11. 2022 15:45
Odpovědět  Pavel z Moravy

Neví naprosto nic.Před nedávno jsem mluvil s jednou dámou a její názor byl
co vlastně Ukrajinci Rusům udělali,že si toho zaslouží.Snaha vysvětlit situaci,
Majdan,volání po ZHN a po NATO,americké laboratoře-nechápala,nevěřila.
Lidi tomu obecně nevěří.Naopak mají představu,že Rusko chce dobýt Polsko,
Slovensko,Česko atd.Nemají ten konceptuální rozhled a ani se o něj nechtějí
pokusit,neb by to nabouralo jejich zažitou pravdu.A když se zeptám,kde máte
důkaz o těch velkých invazních plánech Ruska,tak jediné odpovědi co se mi
dostane je-to je přeci jasný nééé?

Markýza
28. 11. 2022 16:00
Odpovědět  Rattus

Já neříkám zasloužila, ale vykoledovala – zbytek ovšem dtto. Teď mám nový rozkošný – no, argument; spíš špílec. Sebevražda medvědem 🙂

https://zvedavec.news/komentare/2022/11/9423-.htm

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Albi
28. 11. 2022 16:51
Odpovědět  Markýza

Díky za odkaz. Poučný a hodný přečtení a hlavně taky zamyšlení.

Rattus
28. 11. 2022 17:00
Odpovědět  Markýza

Ano je to lepší výraz.Snažil jsem se jen citovat.Ta dáma ráda používá
slovo zasloužit např. vždyt’ ona je tak hezká tak si proto zaslouží
aby měla v životě to nejnej.

Markýza
28. 11. 2022 17:50
Odpovědět  Rattus

Chudák dáma…..asi má pocit, že si musí každé kuřátko a káčátko vysloužit.

Albi
28. 11. 2022 18:12
Odpovědět  Markýza

A tady jeden odstaveček z textu – nepřipomíná nám to něco?

“….protože Ukrajina nemohla být denacifikována, musela být odzbrojena..
Tato poslední krvavá lázeň vyvolaná neocony již dosahuje statisíců zbytečně zabitých, zmrzačených nebo vysídlených lidí. Letos v zimě to bude ještě horší.
A co myslíte, že dělají ukronacisté, aby tuto katastrofu nějak zmírnili?
Vyjednávat? Ne!
Chtějí demontovat sochu zakladatele města Oděsy!
Ano, stejně jako ostatní zdegenerované zrůdy ve východní Evropě, i ukronacisté stále „bojují proti sochám“, a tím i proti vlastní historické minulosti. Jak trapné…

Markýza
28. 11. 2022 18:17
Odpovědět  Albi

Jo, to tomu dodává až havlovský nádech absurdnícho dramatu. Je to tak neuvěřitelně idiotské, až je to dějinotvorné. “A co můj dědeček?” “Tvůj dědeček, Nykolko, zemřel hrdinskou smrtí při osvobozování Oděsy. Spadla na něj Kačenka Veliká, čest jeho památce!”

zuza
28. 11. 2022 14:56
Odpovědět  Markýza

Odesa bola a je ruské mesto, aj keď možno od 2014 r. odtiaľ nejakí Rusi odišli a nejakí ukrajinci sa tam nasťahovali. Okrem Rusov tam vždy žilo mnoho iných národností a ukrajinci boli jednou z nich a Odesania ich v láske moc nemali ani za socíku a po r. 2014 ich určite milujú láskou horúcou ako plamene v Dome odborov
Ľudovít Števko: Odesa 2. mája 2014: „Rusi, usmažte sa!“ – DAV DVA – kultúrno-politický magazín

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pavel z Moravy
28. 11. 2022 16:27
Odpovědět  zuza

Nevím, jestli jste četla moc pěkný čtyřsvazkový román od Valentina Katajeva, který vypráví o osudech dětí v Oděse v začátcích revoluce 1905 a poté v roce 1917. Je to moc pěkně a poutavě napsané, jako by člověk v té Oděse s těmi postavami žil
Od 1.dílu – Na obzoru plachta bílá, 2. Samota ve stepi, 3. Zimní vítr, 4. Za vládu sovětů. Opravdu pěkné počtení i pro děti, ale asi ne ty naše. Historie Oděsy a Ruska je tam nádherně popsána. Ruští spisovatelé píší tak, že vás vtáhnou do děje a vy s těmi postavami žijete. Proto to je největší hnus těchto grázlů na západě zakazovat jejich kulturu a sport. To dělají pouze tyrani. Jestli ti zdejší jsou tyrani, to nechť si přebere lid zdejších zemí.

Albi
28. 11. 2022 17:32
Odpovědět  Pavel z Moravy

Já četla bohužel jen ten 1. díl.
Pochybuji, že ty další bych dnes někde našla. Páter Koniáš taky knihy jistého zaměření a autorů důsledně odstaňoval, aby uchránil duše poddaných od zlého.

Pavel z Moravy
29. 11. 2022 09:37
Odpovědět  Albi

Jo, Koniášů se zde vynořilo hodně, krom toho ,že nás okrádají a ždímají naše úspory, aby je vyprali, tak nás obohacují právě tou činností, že nám říkají dokonce i co máme číst, čemu se vyhnout, koho velebit a na koho plivat. A tento národ mnoha, ne všech prostých duší je svojí apatií a zbabělostí k tomu ještě povzbuzuje. Tedy, přečetl jsem mnoho knih z naší slavné doby husitské a ti prostí lidé se dokázali sjednotit, bojovat za svá práva proti vrchnosti i když byli chudí a zotročení. Ale myšlení měli ještě v pořádku. Dnes tito prostí a bezejmenní nejsou pro tuto tzv.elitu ničím více než služkou u jejich stolu. A oni tomu ještě tleskají a rochní si blahem jak s nimi panstvo vy.drbává. Nevím jak je nazvat, asi padlými husity bez jakékoliv důstojnosti. Jsem vám fakt přátelé zde na pokecu vděčný za vaše slova, protože člověk alespoň ví, že není v této žumpě sám. Je ale také potřebné popřát si hodně zdraví a štěstí, protože jakékoliv pozitivní myšlenky nás ovlivňují, neboť jsme součástí vesmíru, který nás řídí a je také v nás. Proto všem dobrým lidem všude přeji vše nejlepší. Ať se nám daří a toto zlo, které nás tady utlačuje zmizí. Jak se říká, víra naše nás možná zachrání.

skeptik
28. 11. 2022 18:02
Odpovědět  Pavel z Moravy

Zítra vyplujeme na moře je taky hezká kniha.

zuza
28. 11. 2022 22:08
Odpovědět  Pavel z Moravy

Názov toho 1. dielu je mi povedomý, možno som to aj čítala, ale nepamätám si. Prečítala som veľa ruských kníh, aj detských, a máte pravdu, boli to kvalitne napísané knihy. K Odese mám zvláštny vzťah, od 7. triedy ZŠ som si pravidelne písala s dievčinou z Odesy až cca do 20 rokov. Potom sme si písali už zriedka a nakoniec sme si prestali písať. Za tie roky mi napísala všeličo a poslala kopu obrázkov, fotiek, mapiek a pod., bola taká lokálpatriotka a tešilo ju, keď som sa pýtala na mesto. Keď som sa jej spýtala, či je ukrajinka, napísala mi, že Odesa je ruské mesto. Jej mama bola gréckeho a ruského pôvodu. Grécky dedo tvrdil, že ich rodina tam žije už od starogréckych čias. A otec bol arménskeho a ruského pôvodu. A čo som nevedela pochopiť, jej najlepšia kamarátka Ala bola tatárka, bolo to modrooké dievča s blond vlasmi.

Helena
28. 11. 2022 14:23
Ohodnotit příspěvek :
     

Je to stejné, jako když máte svůj dům a vedle vašeho domu se usadí parta lotrů, co vám denně ztrpčují život, bojíte se pustit dítě na zahradu, bojíte se na zahradě něco pěstovat, protože vám vše, co můžou, zničí. Taky byste se proti takovému sousedovi dali do boje. No a takového souseda má Rusko v Ukrajincích-kteří si ještě pozvali ničemnou partu z okresního města jůesej.

Autor
28. 11. 2022 15:42
Odpovědět  Helena

Ale hlavní starosta je z toho nějak celej fialovej. A proto vede válku z Prahy.

Pavel z Moravy
28. 11. 2022 16:43
Odpovědět  Helena

Jenže ono teď v západním soustátí teď přijedou ti co to tady chrání a pomáhají a vrhnou se asi na vás, protože jak se zdá vy těm nepřizpůsobivým bráníte v rozletu. Však toho určitě dost čtete co se děje v Německu, Francii, Švédsku a jinde. Prostě host do domu, hrůza do domu. A vládcům to nevadí, protože dochází k obohacování a jim z toho asi pěkně prší. Nebo, že by to dělali pro svoje děti, aby měli dost vrstevníků? Ale asi chtějí nejspíše překopat celou Evropu. Oni zápaďáci jim za tu kolonizaci dluží, ale co náš současný chudičký národ, čím jsme si to zasloužili. Asi tím, že jsme roky a roky volili to co tu teď máme. Horší je, že to ti obyčejní lidé nechápou a nechali si vnutit tu jedinou globalistickou pravdu. Buch s nami.

PENNYS
28. 11. 2022 18:57
Odpovědět  Helena

Tak toto PŘIROVNÁNÍ říkám všem kteří jsou ovlivnění ČT 24 . DĚKUJI DĚKUJI DĚKUJI!

Albi
28. 11. 2022 14:53
Ohodnotit příspěvek :
     

Mainstream – tedy Západ – pomaloučku, polehoučku začíná otáčet. Už by stačilo jen přenechat mu silně povdlou větvičku vítězství a bylo by vymalováno.

“Na Západě se znovu řeší dilema, zda dál podporovat Kyjev a dodávat Ukrajině zbraně, nebo vsadit na diplomacii a pokusit se dohodnout s Ruskem. Odborníci z východní Evropy ovšem míní, že jde o nepochopení ruského myšlení.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-americanum-nedochazi-ze-rusove-chteji-valcit-dal-220149#

Samozřejmě, že jde a vždycky šlo “o nepochopení ruského myšlení”. Jrnže v jiném smyslu.
Ale – nemůřeme chtít nemožné. Komu není z hůry dáno, v apatyce koupí nanejvýš Covid vakcínu. To jim musí stačit a my se spolehněme na vlastní nepoškozenou imunitu.

Rattus
28. 11. 2022 15:49
Odpovědět  Albi

Ano,za každou cenu volat po válce a lidi zpracovávat pomocí Seznamu ČT a jiných
zaprodaných medii.Volat po míru jako by to byl největší zločin,kterého se člověk
může dopustit.

Markýza
28. 11. 2022 16:01
Odpovědět  Albi

Nojoo….jenže povadlou větvičku už odvál vír událostí……….to je tak, když se šance prošvihne.

Albi
28. 11. 2022 16:58
Odpovědět  Markýza

To ano, ale myslela jsem tím velkomyslně jim přenechat aspoň částečku zásluh, i když neoprávněné.
Nikdo se nechce stydět sám před sebou.

Už jsem tu jednou psala arménské přísloví (jak ušité pro Rusko i Putina konkrétně):
Oplácet dobro dobrem, dokáže každý chám.
Dobrem zlo jen velikán”.

Markýza
28. 11. 2022 17:55
Odpovědět  Albi

Hm…víte, já z něj mám dojem, že by to klidně udělal. Bude podle všeho dost velkorysý. Akorát míru velkorysosti si musí určit každý sám za sebe, to je jako s tou idiotskou mantrou “musíme být solidární.” No, jakmile musíme, tak už to není velkorysost (ani ta solidarita, samozřejmě).
A velmi se obávám, že miloučký Západ na jakoukoli jeho nabídku udělá to svoje pff. Ještě pořád.

Albi
28. 11. 2022 19:55
Odpovědět  Markýza

Taky pravda.

28. 11. 2022 16:29
Odpovědět  Albi

Akorát že představa Ruska se od představy záchodu jak by taková dohoda měla vypadat diametrálně odlišují. Jak by prál inelektuál, jsou navzájem nekompatibilní. Mě vůbec překvapuje, jak je záchod v zajetí svého arogantního hlupství nepoučitelný a má Rusy stále – v tom je v souladu s našimi idi-oty – za zaostalé mužiky v láptích, obshluhující benzínku. Jo, vidíš, teď jsem si na něco vzpomněl. Ošlehnu to a hodím to dolu.

28. 11. 2022 16:40

Albi, nedorozumnění.
Jaké pochopíš, když si teď najedeš na „přeložit do jazyka čeština“, i když je tento článek v češtině. A proběhne kouzlo.
Já bych se na to vyflák, ale pochybuju, že bys rolovala tak daleko zpátky. Jenže já bych neusnul při podezření, že jsem si něco vycucal z prstu. Myslím toto: „Akorát že já se v nějaké takové diskuzi kterou popisuješ nevyskytovala. Kdysi dávno jsem napsala čtyři pět komentářů do diskuze slovenských „Hlavných správ“, ale v češtině a pod skutečným jménem.“
No a to je to nedorozumnění. Ta výměna názorů mezi tebou a Masuntou tehdá proběhla zde, na pokecu, pod článkem psaným slovensky (zřejmě převzatým z cz24.news). A taky ti to posílám pro pobavení, že je s de-bilem někdy docela sranda.
Třeba když ti “přeloží” spolukecálistu Jo Fa (vyskytuje se o článek zpátky pod Bobo), i když on o tom zřejmě ani neví, jak de-bil překládá jeho nick, pravděpodobně vytvořený z prvních slabik jeho jména a příjmení.

Albi
28. 11. 2022 17:42

Můžeš spát klidně, přečetla jsem tvůj komentář už dopoledne, takže o nějakém podezření nemůže být řeč. Jen mám problém s tím “de-bilem”,

Vím, žes tu před časem popisoval, jak se k překladům snadno dostat, ale jednak už si to nepamatuju a za druhé zrovna jsem tehdy neměla co překládat, tak jsem to ani nevyzkoušela a tak ani nevím, jestli mi něco takového funguje.
Jinak používám překladač Googlu.

28. 11. 2022 17:13

Tak tohle mě pobavilo. Oni jsou fakt nepoučitelní a mají Rusy za id-ioty. Vím že na hovínky nechodíš, ale schválně si prolétni tento článek. To si vážně myslí, že je Rusové pustí ve válce s NATO do své válečné kuchyně?

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-odlozili-jednani-40415797#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest179_tlacitka_u_boxiku_varC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Albi
28. 11. 2022 20:03

A víš, co se říká – o naději, která umírá poslední – co kdyby to někdy vyšlo? Lidi taky kupují pořád losy a miliardíáři se z nich stávají jen občas a ještě jen v bulvárních zprávách. 🙂 🙂 🙂

skeptik
28. 11. 2022 18:11
Odpovědět  Albi

Oni nic pochopit nechtějí. Za ty roky, co páchají beztrestně zločiny po celé zeměkouli, jsou navyklí, že bude vždy po jejich. A tak se tam v USA navzájem poplácávají po ramenou jak jsou úžasní, bohem vyvolení, a proto se jim nikdo nemůže vyrovnat.
Vždyť tu jejich povýšeneckou mentalitu dokazují stovky filmů, v kterých zachraňují svět před zlem.
Akorát že tím zlem jsou oni sami. A ještě ke všemu točí o svých zločinech vznosné filmy. Jak řádili v Afghánistánu, Iráku, Vietnamu…

Pavel z Moravy
29. 11. 2022 09:48
Odpovědět  skeptik

Ano, je to přesně jak říkáte, oni nic pochopit nechtějí. Myslí si, že jsou Bohové, kteří mají právo řídit svět. A ještě si o svých zločinech točí filmy a velebí svůj banditismus.

PENNYS
29. 11. 2022 16:18
Odpovědět  Albi

ZÁPADU SE NESMÍ A NEDÁ VĚŘIT-ZÁPAD ZROZEN ZE ZLA!!!

PENNYS
28. 11. 2022 15:09
Ohodnotit příspěvek :
     

Okrajina ,jako stát benderovcu, s nato, NEMUŽE A HLAVNĚ NESMÍ EXISTOVAT VEDLE RUSKA!!!!!

jiří
28. 11. 2022 15:26
Ohodnotit příspěvek :
     

Tato zpráva nyní prošla silami NATO jako šoková vlna: Rusko rekrutuje elitní afghánské vojáky – vycvičené samotným NATO. Tento výcvik stál americké ministerstvo obrany během války v Afghánistánu mnoho peněz. Na tento speciální výcvik bylo údajně vynaloženo 90 miliard amerických dolarů. A USA musely při výcviku 20 až 30 tisíc elitních vojáků odvést skvělou práci, protože jeden americký voják řekl agentuře AP: „Upřímně řečeno, nechci je vidět na žádném bojišti, a rozhodně ne v boji s Ukrajinci.“
https://tadesco.org/afghanci-nyni-pomahaji-putinovi-se-specialni-jednotkou-vycvicenou-nato/

Autor
28. 11. 2022 15:40
Odpovědět  jiří

No, vypadá to na fejk. Ale bylo by to sladké jako cumel! Hlavně pro ty Afghánce. Nejspíš by to byli ti, které při “spořádaném” útupu neodvezli sebou … Protože jen tak by někoho nevycvičili.

Markýza
28. 11. 2022 16:03
Odpovědět  Peter 008

Vypadá – a současně i dost pravděpodobně. Jojo, Afghánci….umějí jen bojovat, což ovšem zřejmě vybrousili k dokonalosti.

28. 11. 2022 16:56
Odpovědět  Markýza

Já si radši počkám až ta pravda zvítězí nad lží, abych se nemusel dvě tři hodiny pídit jak to je. To jsme to dopracovali, co? Jeden už málem neví, zda jeho vlastní existence není fejk.
K těm Afgáncům – jenže hory a stepi nejsou totéž. Taky by mohli být těžce biti; jsou to úplně jiné podmínky a jiný druh bitev, než jaké mají košiláči v malíku. Na druhou stranu když jim řeknou, že na druhé straně to mají na povel ušáci, kteří je hanebně zradili a zdrhli jak smradi před hlídačem, mohli by to vyrovnat bojovým nadšením.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Autor
28. 11. 2022 17:11

Já bych je nepodceňoval.

Autor
28. 11. 2022 17:06
Odpovědět  Markýza

A co Afghánci měli dělat? Ostatně bojovat ve středověku nebylo ani v Evropě nic neobvyklého. Ostatně v Africe se bojuje strašně dlouho také. Ale nepleťte se, když máte takovou zemi jako mají po odchodu Američenů, ostatně je tam zcela určitě zemědělství, vždyť hlavní důvod byly narkotika.
Jo, kdyby tak aspoň kousek té bojovnosti dali nám …

Markýza
28. 11. 2022 18:50
Odpovědět  Peter 008

Ježišmarjá, to je nějakýho cenění. Klid, já vám to masíčko neberu.

Albi
28. 11. 2022 17:02
Odpovědět  Peter 008

“Zlé jazyky” už před léty tvrdily, že web tadesco je třeba brát s velkou rezervou.
Ne, že by lhali nebo si vymýšleli ve všem, ale je třeba ty informace filtrovat a dobře ověřovat.

Markýza
28. 11. 2022 20:19
Odpovědět  Albi

Podle mě mají takříkajíc málo kořínků. Jsou moc v luftě. Beru spíš jako zajímavou raritku a kdoví, třeba se z nich něco zajímavého vykutálí.

28. 11. 2022 16:31
Odpovědět  jiří

Všechny děti Světla se spojí…..

28. 11. 2022 16:16
Ohodnotit příspěvek :
     

Putin si nebyl jistý,jestli Bůh dá Rusku Svět…dnes už nepochybuje…pro to ho nelze porazit…

Markýza
28. 11. 2022 18:32
Odpovědět  Veny232

Myslím, že světu Rusko pro začátek stačí. Víte, já když ho slyšela (slyšela, ne četla) říkat tu slavnou větu “má-li být svět bez Ruska, k čemu nám takový svět bude” říkala jsem si, že ti namyšlení západní pitomci by to měli poslouchat pět minut před spaním jako smyčku. Aby jim konečně něco došlo.

Markýza
28. 11. 2022 18:54
Odpovědět  Markýza

Pokusila jsem se to najít. Protože v češtině vám Trubka na téma Putin nabídne jen speciály “zlý, horší, nejhorší”, zkusila jsem azbuku….a už i tam aby jedna špendlíkem hrabala! Nenašla jsem, zkrátka. Zato jsem našla jakési srovnávací videjko – chvíli Alzák, chvíli Putin. Takhle vedle sebe slyšet ty dva hlasy byl docela šok….že Alzák kráká, to vím, ale kontrastu s tím Putinovo poklidným přednesem a docela pěknou melodií zněl, jako když vám někdo rašpluje mozek. Tedy Alzák tak zněl. Já si pak vypla obraz a jen poslouchala a ten chlap má skutečně odporný hlas.

Pavel z Moravy
29. 11. 2022 09:55
Odpovědět  Markýza

Markýzo, těmto namyšleným a sebestředným tvorům nedojde nic. Myslím, že těmito vládnoucími západními tvory se zabývat je opravdu ztráta času. Ti mají skutečně tak vymleté mozkovny, že kdyby je zakonzervovali a mimouši za nějakých 150 roků potom zkoumali, budou z toho materiálu více zděšeni než my.

Markýza
29. 11. 2022 15:03
Odpovědět  Pavel z Moravy

Bohužel asi máte pravdu. Čeština má na to přeci krásný výraz – zabedněný. Vždycky si představím, jak z té bedny čučí dírou po suku a myslí si, že vidí všechno.

unor 2022
28. 11. 2022 16:32
Ohodnotit příspěvek :
     

Profesor, mno, asi jako nas Fiala.
a.
Kdyz je V. Putin (RF) nucen delat pro dobro zlo, tak jen to nejnutnejsi prispusobene danemu vyvoji. Coz neni ani slabost ani neumetelstvi. To je na smeknuti klobouku.
b.
Rusko nebojuje proti izolovanemu zlu zvanemu Ukrajina ale proti zlu celeho NATa, ktere Ukrajinu poslednich let tvorilo. Kdyby se jednalo o samotnou Ukrajinu uz davno neni co resit. .

Administrátor
P.A.Semi
30. 11. 2022 12:56
Odpovědět  unor 2022

Profesor Mearsheimer je moudrý a laskavý pán, narozdíl od našeho arogantního poskoka Habsburků, který je spíš vychytralý než moudrý…

πα½

Aleš
28. 11. 2022 16:42
Ohodnotit příspěvek :
     

Je ještě jedna pohroma co Ukrajině hrozí. Západní liberální demokracie v překladu fašismus a to ve stylu EU a jejich “hodnot”.
To těm ukrajincum nedošlo, že EU je past nikoliv ráj.

Alfa.
29. 11. 2022 19:59
Ohodnotit příspěvek :
     

Proč se tento web musí ohánět citací z ústavy? No protože kdo nešíří lži, hoaxy, manipulace a vlstizrádcovské kecy, tak se svovodou slova ohánět nemusí.

Administrátor
P.A.Semi
30. 11. 2022 12:46
Odpovědět  Alfa.

Jednak ti, co jen přitakávají Režimu, ochranu před Režimem nepotřebují, ta Ústava je především pro Svobodné, kteří si dovolí nesouhlasit a namítat…

Když máte vymytý mozek pro-režimní propagandou, manipulacemi a jednostranně zkreslenými “fakty” z main-streamu, mohou vám fakta a názory z druhé strany barikády připadat jako “hoaxy” a “manipulace”, ale je to jen vaše Projekce (podle sebe soudíte druhé)… To Režim, ČT, Seznam a další MSM vymývají lidem mozek lžemi, hoaxy, propagandou a manipulacemi – třeba psychologicky podbarvenými zkreslenými přívlastky…

Skuteční vlastizrádci jsou především ti, kteří náš národ ženou do Války a poškozují jej Sankcemi… Jenže ve své zvrácené rétorice začali vlastence nazývat “vlastizrádci”, jen protože nesdílí tu sebevražednou nebo spíš vražednou politiku pro-vládních manipulátorů…

Ovšem když se tu oháníte Ústavou a říkám-li, že ta je pro “namítající”, tak jsem vám ten příspěvek vytáhl z koše, kam spadnul proto, že tu máte blok, protože jste tu hloupě urážel, jako třeba i tímto příspěvkem… Zkuste místo hloupého urážení třeba nějaký dle vás “hoax” vyvrátit nějakým racionálním argumentem, místo prázdných psychologicky manipulativních nálepek…