nezařazené

Číňané se ptají

Číňané se ptají Američanů:

Čínští komentátoři se ptají NASA, jak je možné, že na Měsíci jsou stopy čínského roveru, ale žádné náznaky po americkém: “為什麼美國那月球照片有脚鞋印,瀌沒有車輪行?”

Přičemž odkazovat na to, že tam je “speciální půda”, tak to stačit nebude – stopy bot tam stále jsou, jsou na fotografii. Na to, že se „zanesly větrem, nebo dlouho tam stojí“, se také odvolávat nelze – s větrem na Měsíci problém není.

Nějak to zase nevychází, obecně.

Pro Pokec24 přeložila Janinna

https://bit.ly/3g0bt3f

sdílet na

46 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Tom
14. 10. 2022 21:39
Ohodnotit příspěvek :
     

Teroristicke Staty Americke jsou samy jeden velky podvod, fales. Za zadnych okolnosti jim verit nelze. Jsou to lhari. Svoloc jedna nenazrana….

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Petr
14. 10. 2022 22:37
Ohodnotit příspěvek :
     

Nikdy na měsíci nebyla noha američana , je to jen lež !

Tom
14. 10. 2022 22:42
Odpovědět  Petr

Lzou, jako kdyz tiskne. Inu, maji zkusenosti s tisknutim tech bezcennych zelenych papirku. Vseho do casu!

Wojciechovsky
15. 10. 2022 07:38
Odpovědět  Tom

Až Rusko zavede Zlatý rubl půjde uSSa definitivně do hajzlu!👍A Putin není Kadáfí,aby ho pod vlajkou demokracie koupení spoluobčané zavraždili 😁

Tom
15. 10. 2022 20:40
Odpovědět  Wojciechovsky

Tak tak. Souhlasim…

Wojciechovsky
15. 10. 2022 07:35
Odpovědět  Petr

Přesně,leda ve filmových ateliérech 😀

Gales
15. 10. 2022 10:07
Odpovědět  Petr

Nemohu soudit.Na měsíci jsem nebyl ale že amíci jsou lháři,o tom jsem přesvědčen a je to pravda.

zuza
15. 10. 2022 14:15
Odpovědět  Petr

akože lož??? vari si nevidel ako krásne vlaje hnUSAcka zástava v mesačnom vetríku?

Wojciechovsky
15. 10. 2022 21:39
Odpovědět  zuza

Jasné že áno 👍

[Trol-1] Lumik
15. 10. 2022 18:43
Odpovědět  Petr

Byli tam Rusové převlečení za Američany.

Wojciechovsky
15. 10. 2022 21:41
Odpovědět  [Trol-1] Lumik

Rusové jsou vždy za sebe, nestydí se, nemají to zapotřebí 👍

David
14. 10. 2022 22:46
Ohodnotit příspěvek :
     

A to až se tam nenajdou žádné stopy po amerických astronautech, to bude něco. Možná, že se jim to zase povede ututlat, nevíme.

zdena
14. 10. 2022 22:53
Odpovědět  David

jenže tutlání a zastrašování jsou dvě různé věci…..

zdena
14. 10. 2022 22:52
Ohodnotit příspěvek :
     

Proč asi ?????????????? Všichni víme, ale všichni raději mlčíme………………..

Aragonit
14. 10. 2022 23:13
Ohodnotit příspěvek :
     

Asi tí číňania vedia čo hovoria. štart Artemis I sa stále odkladá už celý rok… vraj pôjde k mesiacu až 14 novembra. Že tam boli to už im málokto verí
https://aragonit11.blogspot.com/2019/07/uplynulo-50-rokov-odvtedy-ako-clovek.html

Autor
14. 10. 2022 23:17
Ohodnotit příspěvek :
     

Největší sranda je, že tam chtějí letět znova! Ve formátu superHDdigiUltra? V Cull of Duty? V “naší” hře Army? V nové ukrajinské hře STALKER 2? Nebo v Mafii 4?
Američané prý ztratili dokumentaci k výrobě potřebné rakety. Budiž, to se může i stát. Je to nepravděpodobné, ale dejme tomu. No ale málokdo ví, že nemají už ani ponětí o tom, jak vyrábět korpus pro své tanky Abrams, všechno, co vidíme jako nové je zatím to, co zbylo z výroby a co bylo určeno pro opravy stávajících tanků. A hlavně ztratili “recept” na slitinu pro tyto korpusy … To už není náhoda, to je zákonitost USA debility.
Vyráběli až 76% ocele, dnes cca 3% na světě … A málokdo ví odkud pochází hlaveň děla tanku Abrams – Rheinsmetall Deutschand …
Docela rád bych viděl, aby museli Američané spustit znovu sériovou výrobu tanků, letadel a lodí. Válku by prohráli do dvou měsíců, zvláště, pokud by to protivník dělal jako Rusové na Ukrajině. Je snadněji pochopitelné, proč je pro Rusko tak výhodné prodlužovat konflikt s Ukry a jejich šéfy – nájemníky. Zbytek “naší civilizace” na tom není o moc lépe. Tak mne napadlo, že to je hlavní důvod, proč uzkrajinská army nedostává “nové” tanky “naší civilizace”, čím by je nahradili?
VIVAT AMERIKANOFILOVÉ – ukazujete, jakou máte duševní úroveň, když dokážete obdivovat voly.
Vivat čínští chlapíci! Skvělý trolling Amerikánů!

zuza
15. 10. 2022 15:12
Odpovědět  Peter

v hnUSAkove sa nejak záhadne stratila nielen dokumentácia k tej rakete, ale všetky hmotné dôkazy, ktoré mali, aj originály filmov, aj mesačné kamene…. Poletia do kelu a nie na mesiac. Doteraz nevedia povedať ani len teoretický princíp ako sa im podarilo ochrániť posádku pri prechode van Allenovými pásmi, že ich to nezabilo.

František
15. 10. 2022 00:24
Ohodnotit příspěvek :
     

Mě pořád vrtá hlavou, kde na měsíci stál kameraman, který natáčel Amstronga jak leze po žebříku z modulu. Amstrongova bota přece byla první, co se dotkla měsíce. Tak jak se tam dostal ten kameraman??

Albi
15. 10. 2022 01:02
Odpovědět  František

Vy jste ale nebezpečný člověk!
Že vy nebudete absolventem nějaké prestižní americké univerzity? 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Buchtík
15. 10. 2022 01:21
Odpovědět  František

Jedno z vysvětlení je zde:
https://www.youtube.com/watch?v=Oyon6nchsC0
Je to úryvek ze seriálu Fargo, 3. sezóna, 6. díl. V tom segmentu jsou uvedené 3 “pravdivé” příběhy. V tomhle úryvku jeden chybí (je o tom, co způsobilo 1. světovou válku), ale pro naše potřeby to není podstatné. Ten první “pravdivý” příběh je o pádu Lehman Brothers z roku 2008.

Podstatné je to, co zazní na konci příběhu o Lehman Brothers (“to, jak člověk vnímá realitu, se stává realitou”), a pak na konci celého úryvku: “Každý ať si říká to, co považuje za pravdu. A pravda sama, nechť je svěřena Bohu.”
Jinými slovy obě ty věty mluví o tom, co popisuje tzv. Moorův paradox, že každý vidíme to, čemu chceme věřit.

Tady pak originální záběr:
https://youtu.be/cwZb2mqId0A?t=53
Ve stejném videu je pak mezi časem 0:21 a 0:38 záběr z údajné kamery, která měla být umístěna na spodku přistávacího modulu, o které ti, kteří zastávají názor pravosti přistání, tvrdí, že byla použita právě na vytvoření záběru, který začíná v tom čase 0:53. Pak ale muselo dojít k jejímu natočení patřičným směrem nejprve, potom co došlo k přistání a předtím, než začal Armstrong sestupovat dolů. Kdo a jak by to udělal, nevím.

15. 10. 2022 06:19
Odpovědět  Buchtík

A že schválně mluví o prachu, ale nic moc nevidíme. A že ten žebřík se boří asi 1-2 inche. Ale to vozítko se neboří?

Hlavně že se Neil nezapomněl naučit nazpamněť: “That’s one small step for man, one giant leap for mankind.” Nebo to čet z papírku? (Jako Reagan, když nařídil Gorbačovi zbořit tu zeď)

15. 10. 2022 06:24
Odpovědět  primak

Stanley Kubrick je spojován s theorií, že dělal to přistání na Měsíci. Tak jako dělal 2001: A Space Odyssey.
Něco o tom čtu v https://www.theparisreview.org/blog/2019/07/18/how-stanley-kubrick-staged-the-moon-landing-and-other-stories/

zuza
15. 10. 2022 14:22
Odpovědět  primak

mne sa zdá, že na smrteľnej posteli to Kubrick priznal. Ale super je to video, kde naháňa nejaký reportér tých astronautov a žiada od nich, aby prisahali na bibliu, že boli na mesiaci. Utekajú pred ním ako keby mal kovid. A ešte je dobrá aj tlačová konferencia po návrate na zem. Normálne by každý človek triumfálne žiaril ako 100 wattová žiarovka. A tí astronauti tam sedia ako kopa nešťastia.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
15. 10. 2022 06:53
Odpovědět  František

Tak to je vůbec nejlogičtější otázka, jaká kdy byla ohledně přistání amíku na měsíci položena.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Wojciechovsky
15. 10. 2022 07:40

Čau kamaráde,
zatím tu jsem,ale jak říkám, nevíš dne ani minuty……

Wojciechovsky
15. 10. 2022 07:38
Odpovědět  František

Dostal….. odměnu jako třeba Kennedy???

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
jiří
15. 10. 2022 07:43
Odpovědět  František

A mě, kdy a jak, se tam objevilo lunární vozítko.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
15. 10. 2022 15:17
Odpovědět  jiří

No, já bych čekal, že v šestině přitažlivosti ten prach za tou motokárou poletí aspoň do třech metrů výšky…

Autor
16. 10. 2022 11:15
Odpovědět  František

Také jsem si položil kdysi tuto otázku. Ale je fajn, že jsou i jiní, co vidí, co jiní nevidí.
Pamatuji si, že jsem jako malej kluk sledoval to přistání, pamatuju si ten hlas jakoby spojení, a za pár minut jsem se zeptal babičky, jestli to můžeme dát jinam, řekla, že je to důležitý krok pro lidi. A já šel teda raději ven nebo spát, to už přesně nevím. Nemohu vědět, co mne nebavilo jako kluka, který “ležel” v knihách a měl rád všelijaké příběhy od Verna, Maye, Běhounka atd. po sci-fi (to poněkud později, ale tenkrát jsem četl poprvé knihu od J.M. Trosky Vládci nebes), ale zůstalo mi to na celý život. Ta nedůvěra nebo spíš nezájem o ten “let” i to čtení.

Velitel
15. 10. 2022 09:03
Ohodnotit příspěvek :
     

Je to jednoduché, čínské vozítko má malá kovová kola a jede velmi pomalu, Ten americký vergl byl navržen jako bugina do dun. Klasická kola s disky 32″ s pneumatikami o šířce 9″ pro rychlou jízdu 13km/h. Další vec všechna kola řiditelná.
Stačí si otevřít libovolné video na kterém je natočena jízda Lunar roveru, kola zvedají mračna prachu, který pak padá zpět (měsíc nemá amosferu a má 6x menší gravitaci), proto vozítko nezanechává ostře ohraničenou stopu.
V neposledni řadě, rovem měl hnotnost 210kg, což na Měsíci je jako 36kg na Zemi, tlak na plochu pneumatiky si spočítejte sami

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
15. 10. 2022 15:20
Odpovědět  Velitel

No právě. Šestkrát menší přitažlivost a prach se tam plíží při zemi jak prd v kostele, namísto co by funěl do výšky.

Jiří
15. 10. 2022 10:10
Ohodnotit příspěvek :
     

Čína může odhalit podvod USA o přistání na měsíci , potom by Amerika byla za šaška .

Vladimír
15. 10. 2022 10:22
Ohodnotit příspěvek :
     

Vypadá to, že Hollywood byl v tricích vždy dobrý… Jen měli mít nějaké poradce na fyziku atd.

Albi
15. 10. 2022 10:38
Odpovědět  Vladimír

Odborníka! Na fyziku!
Při jejich pověsti o úrovni školství – to by museli angažovat nějakého maturanta-imigranta nejlépe asijského původu. A to by se jim nemuselo vyplatit – myslím tím po stránce loajality a zachování “výrobního tajemnství”.

Wojciechovsky
15. 10. 2022 11:17
Odpovědět  Albi

Za komunistů by i Dežo z pomocný byl v uSSa absolvovent Harvardu 😀

zuza
15. 10. 2022 14:28
Odpovědět  Albi

vtedy ešte mali školstvo na inej úrovni, a najmä vysokoškolské, a raketovo stúpla tá úroveň po r. 1990, keď si k sebe stiahli najlepšie mozgy z bývalých socialistických štátov. A veľa ázijcov tam študuje aj teraz alebo študovalo donedávna.

Autor
16. 10. 2022 11:25
Odpovědět  zuza

Pletete se. Právě “krátce” před tím začala cílená degradace amerického školství. A tehdy se ještě jezdilo na “závěr studia” spíše do Evropy na stáže a tak podobně. Ale oni si po celou dobu mozky raději kupovali hotové odjinud. To je vyšlo levněji a bylo to “flexibilnější” vzhledem k okamžitým potřebám. Čistokrevní Američané byli již tehdy více méně v “ofsajdu” až na vyjímky. Což ale nebyla zásluha systému školství USA, ale právě “zkrat” v tom systému. Ono to chce totiž, znalosti a vědomosti, neutále se vzdělávat i poté a ještě dokonce před univerzitou. A jakou hodnotu má třeba titul nějakého hráče amerického fotbalu na stipendium, když proleze právě díky sportu? Vysoká škola by měla naučit absoloventy mylet určitým způsobem, vyhledávat informace, aby zvládli problémy.
Jestli máte pochyby, najděte si test Forda na inženýra pro jeho automobilku a navíc jeho vyjádření o tom, jak by zničil konkurenci – poslal by jim všechny americké vysokoškoláky inženýry …

Velitel
15. 10. 2022 13:22
Ohodnotit příspěvek :
     

K věčnému tématu Američané na měsíci. Celkem tři posádky Apollo zanechali na měsíci laserové odražeče pro měření vzdálenosti Země Měsíc.
Prakticky každý trochu vyspělý stát si tak od roku 69 mohl snadno ověřit zda USA přistála na Měsíci. Stačí na daný odražeč bliknout laserem a pokud tam je odrazí se od něj část fotonů a ty se pak zachytí na Zemi. Zcela určitě to otestovali prakticky hned vědci z SSSR, ale i Československo už v roce 1970 mělo zájem zapojit se. Někdy kolem roku 1985 byla za pomoci těchto odražečů změřena vzdálenost Země Měsíc s přesností 3cm. Čili odražeče tam jsou 🙂
Na jednu stranu je až k nevíře s jak primitivní technikou to tenkrát dokázali, na druhou strnu to byla jiná amerika a američané než dnes,
Představte si to, v celém programu Apollo , pokud se nepletu letělo 33 astronautů a nebyl mezi nimi ani jeden černý a ani teply. Ba co více všech 33 bělochů chodilo do škol kam nechodili černoši.

zuza
15. 10. 2022 14:29
Odpovědět  Velitel

tie odrážače tam nemusela umiestniť ľudská posádka

15. 10. 2022 15:28
Odpovědět  zuza

Souhlas. Do odstřelu dvojčat jsem o programu Apollo nepochyboval, pak jsem byl na vážkách, a od “pandemie”… škoda času i jen psát.

Pavel
15. 10. 2022 15:54
Ohodnotit příspěvek :
     

jen tak pro zajímavost když startoval modul z měsíce a jak všichni víme na měsíci je obrovské množství kosmického prachu jak je možné že raketové motory modulu v podstatě žádný prach nezvířili

Bety
15. 10. 2022 16:50
Odpovědět  Pavel

Inu to je záhada. Asi se ten prach Američanů lekl?

Autor
16. 10. 2022 11:26
Odpovědět  Bety

Čínšti kuliové jej umetli!

miro
15. 10. 2022 16:54
Ohodnotit příspěvek :
     

Stopy jsou v Hollywoodu.

miro
15. 10. 2022 16:56
Ohodnotit příspěvek :
     

Už by mohli objasnit novičok a Vrbětice ?!

Wojciechovsky
16. 10. 2022 07:49
Odpovědět  miro

Srandisto 🤣🤣🤣🤣