blog

Larry Johnson: Co si myslet o strategii Ruska na Ukrajině?


                                                                                                 

Dovolte mi, abych vám řekl, jak vnímám ruskou speciální vojenskou operací na Ukrajině.
Začnu tím co je zřejmé – Rusko se neochotně vzdává území v Charkově, Doněcku a Chersonu, a vyhýbá se vyloženým bitvám. Co tím myslím? Vezměte si například, co se stalo u Limanu.
 Více než týden pět set ruských a spojeneckých vojáků zadržovalo postup více šesti tisíců Ukrajinců a pak provedlo taktický ústup. Je pravdou, že Ukrajina do těchto oblastí nasadila více sil než Rusové. Ale Rusko díky své palebné převaze s dělostřelectvem a bojovým letectvem tyto útoky zpomaluje a způsobuje Ukrajincům velké ztráty na lidech i technice. Rusko přitom mají minimální ztráty.

Změna strategiene zbytečným ztrátám
To je jistě přerušení neblahé tradice, kterou sovětská vojska používala za druhé světové války. Například v bitvách u Kurska a Bagrationu byly zabity a zraněny miliony sovětských vojáků. Tehdy nebylo šetření lidských životů prioritou, ale nyní jednoznačně ano.
Spojené státy a NATO události komentují jako úspěchy ukrajinských vojenských a dovozují, že ruská vojska mají špatné velení, jsou špatně zásobována a chybí jim motivace. To má však  malý význam pro získání  podpory veřejnosti ve Spojených státech a v Evropě. Tato nízká podpora mezi obyvatelstvem bude v nadcházejících měsících ještě více slábnout, poněvadž v těchto zemích se bude stupňovat inflace, nezaměstnanost a recese. Obsazení měst na Ukrajině, která většina Američanů neumí vyhláskovat, není receptem, jak získat podporu veřejnosti pro posílání dalších miliard dolarů do Kyjeva, zatímco jim doma ceny prudce rostou a ekonomika se hroutí.
Takzvaná vítězství Ukrajiny jsou iluzorní
. Ano, Ukrajinci obsazují území doposud kontrolované Ruskem, ale postupují  bez letecké podpory a s minimálním dělostřeleckým krytím. Ukrajina spoléhá na to, že bude útočit na lehce obsazené ruské pozice s početní převahou.
To však přináší velké oběti v podobě ztrát na lidech a materiálu, které Ukrajina nemůže snadno ani rychle nahradit.

Zdroje a zázemí bojujících stran
Každá země ve válce utrpí ztráty. To znamená, že země ve válce musí mít zaveden systém povolávání záloh, jejich výcviku, vybavení a nasazení. V tomto ohledu má Ukrajina oproti Rusku dramatickou převahu. To pouze do chvíle až “speciální vojenská operace” bude ruskými představiteli konečně prohlášena za válku, Putin a jeho generálové mají k dispozici mnohem větší lidské zdroje. Současná ruská speciální mobilizace povolává zpět do služby zkušené vojáky.

Ukrajina nemá bezpečné výcvikové středisko, kde by mohla shromažďovat a cvičit nové rekruty, protože Rusko v posledních 7 měsících opakovaně prokázalo schopnost a odhodlání tato střediska napadnout a zničit. To znamená, že Ukrajina se musí spoléhat na jednu nebo více zemí NATO, které budou hostit výcvikovou základnu. I s bezpečnou výcvikovou základnou někde v Evropě budou noví ukrajinští rekruti potřebovat minimálně tři měsíce výcviku, než budou minimálně připraveni odejít na frontu, aby nahradili ztracený personál. Nevěřím, že Evropa je připravena či ochotna hostit 200 000 nových ukrajinských rekrutů. Krátce řečeno, Ukrajina nemá reálnou šanci nahradit vojáky, kteří již byli zlikvidováni v předních liniích.

Požadavky na výcvik ruských záložníků povolaných do služby jsou mnohem méně závažné. Ruští vojáci již umí nosit uniformu, pochodovat ve formaci, manévrovat jako jednotka, čistit a obsluhovat zbraně a komunikovat v rámci velení.

Největší slabinou Ukrajiny je chybějící ekonomická základna, která by umožnila financovat válku a vyrábět zbraně, vozidla, potraviny a zdravotnický materiál potřebný k zabezpečení armády na bojišti. Ukrajina je nyní v podobné pozici jako  feťák, je  naprosto závislá na Spojených státech a NATO. Je nevyhnutelné, aby zásobovací trasy zůstaly pro vojenské dodávky průjezdné a fungující.  V opačném případě zůstanou jejich vojáci v poli bezbranní.

Rusko má naproti tomu mnohem silnější ekonomiku než Ukrajina, která vyrábí vše, co jeho armáda a letectvo ke své činnosti potřebují. Jeho továrny jsou v provozu 24 hodin denně a 7 dní v týdnu a je zcela kompetentní, navzdory západní propagandě, která tvrdí opak, přesouvat potřebné vojáky, tanky, munici a vozidla na frontu.

Přesvědčení a realita
Západ vsadil vše na přesvědčení
, že Rusko – jeho představitelé, vládní byrokracie a ekonomika – je papírový tygr, který se zhroutí, jen když bude vyvíjen dostatečný tlak. To je nebezpečná a riskantní sázka. Rusko za posledních 20 let investovalo svůj kapitál do budování infrastruktury, vývoje moderních, nákladově efektivních zbraňových systémů a vzdělávání obyvatelstva na úrovni, která předčí vše, co nabízejí Spojené státy či Evropa. A co je nejdůležitější, má obrovské přírodní zdroje a nerostné suroviny a průmyslové kapacity k jejich těžbě a výrobě toho, co potřebuje k boji.

Spojené státy naproti tomu prošustrovaly miliardy dolarů amerických daňových poplatníků v nesmyslných vojenských dobrodružstvích v Iráku a Afghánistánu. Americká infrastruktura se zhoršuje, jejich průmyslové kapacity jsou vyčerpané, při výrobě klíčových zbraňových systémů jsou závislé na dovozu kritických materiálů ze zahraničí a jejich vzdělávací systém je v troskách. Na školách v USA se spousta času věnuje výuce správných korektních výrazů než výuce matematiky, biologie, chemie, fyziky a cizích jazyků.
Nedávno oznámený neúspěch americké armády při plnění náborových cílů (o 25 % méně, než bylo plánováno) není výjimkou. Je to příznak společenského úpadku Západu.

Zoufalec nebo metodický budovatel nové architektury?
Na co tedy Rusko čeká? Na papíře má všechny předpoklady k tomu, aby Ukrajinu rozdrtilo.  Jsem si jist, že události posledních sedmi měsíců naprosto přesvědčily představitele a obyvatele Ruska, že čelí existenční hrozbě ze strany Západu. Domnívám se, že Putinovo rozhodnutí vrátit čtyři ukrajinské oblasti Ruské federaci nebylo učiněno v zoufalství.
•  Putin zatím neprojevil žádné známky paniky nebo znepokojení.
•  Nezaznamenal jsem žádný fakt, který by naznačoval, že je Putin mimo realitu.
V rozporu s bulvárně medidilizovaným fámám šířených  Zapadními medii, Putin zcela metodicky pracoval na upevnění vztahů s Čínou, Indií a státy Perského zálivu.

Nenávist, hysterie  a konec nadějí fungujících vztahů
Na pozadí nenávistné protiruské hysterie, jaká nebyla ani v nejvypjatějších chvílích studené války, si Rusko plně uvědomuje, že již nemůže očekávat jakoukoliv naději na normální fungující vztahy se Spojenými státy a s Evropou. Ukázalo se, že proces referend, který vyvrcholil přijetím Luhanska, Doněcka, Chersonu a Záporoží za nové členy Ruské federace, se nyní Rusku otevírá možnost  k naplnění obranných dohod OSKB (Organizace Smlouvy o kolektivní bezpečnosti). To by znamenalo, že v případě potřeby se do bojů mohou zapojit další vojáci ze spojeneckých zemí, jako je Bělorusko.

Velmi mi to připomíná šachovou partii. Rusko nyní obětuje pěšce v podobě strategicky nezvýznamného území, zatímco Ukrajina se žene vpřed, aby se zmocnila symbolicky nějakého  území, aniž by měla potřebné rezervy v podobě vycvičených vojáků a techniky, aby útok ustála a Rusko porazila. Mezitím Rusko přemisťuje své koně, věže a střelce do pozice pro šach mat. Otázkou zůstává – Jaký je Putinův gambit?

Překlad: JHaZdroj: https://www.thegatewaypundit.com

sdílet na

140 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Masunta
10. 10. 2022 10:43
Ohodnotit příspěvek :
     

Právě jsem, viděl videa o úderu na Vladimirskij most v centru Kyjeva a tamtéž na tepelnpou elektrárnu… Infrastruktura byla tedy jistě zasažena i v dalších městech, ale duševní naháči budou skloňovat údery na paneláky a uvádět počty mrtvých civilistů. Rusové nebudou plýtvat raketami na ničení paneláků. Ale to je pro někoho vyšší dívčí.

Masunta
10. 10. 2022 10:47
Odpovědět  Masunta

Putin měl a bude mít potíže. Ale zatím nakonec vždy končí jako vítěz,
protože je konceptuální. Těžko si myslet, že to bude jinak i s
konfliktem na Ukrajině. Historii lze dostatečně kvalitně pochopit a
vyhodnotit – to až s odstupem času. Jsou na to potřeba ne tuctoví duševní
naháči bez znalostí globalistiky (jak nás o tom stále přesvědčují), ale
historikové a politikové.
Podle mě Putin musí ovládnout celou Ukrajinui, jinak by si zadělal na stálé velké problémy. Ty bude mít s ukrajinským územím a partyzány ještě roky. A bude mít problémy s USA a evropskými zeměmi – ty jsou vedeny v podstatě nesvéprávnými vládami. Jsme v přelomovém pobdobí.

Jarda
10. 10. 2022 10:54
Odpovědět  Masunta

Ovládnout celou Ukrajinu je hodně nereálné, osm měsíců a drží asi 20% území. To by jedině musel dosadit nějaký spřátelený režim do Kyjeva. Partyzány tím ale nepotlačí, spíš naopak. Problém pro něj bude zejména doma, tam narůstá odpor z liberálních, ale i konzervativních kruhů. Pokud budou neúspěchy na UA pokračovat, nepřečká to. Rusové neodpouštějí neúspěch.

Masunta
10. 10. 2022 11:02
Odpovědět  Jarda

No – zkus se sebou něco udělat.

JURA
10. 10. 2022 11:14
Odpovědět  Jarda

Jardo Jardo více sleduj co se děje v týlu Rusů , čeká druhá Ruská armáda , že drží Rus z pár chlapy 200% území to ti nic neříká , vzdělávej se a hlavně sleduj.

JURA
10. 10. 2022 11:15
Odpovědět  JURA

oprava 20% území , jsem jako Stanjura , nula sem nula tam.

10. 10. 2022 11:30
Odpovědět  Jarda

No to je právě ten omyl, kterým se Západ ukájí. Ono není problém ovládnout Ukrajinu. Už dnes je v zahraničí více jak 16 miliónů Ukrajinců a vylidňování bude v důsledku tristních životních podmínek v důsledku likvidace infrastruktury bude pokračovat. Už dnes je pro ukrajinský režim problémem doplňovat obrovské ztráty na frontách a bez tisíců zahraničních žoldáků by to ani nedokázali. A to se bavíme o tom, že podle střízlivých odhadů MI6 a CIA je dnes poměr ztrát 6-7 ukrajinských vojáků na jednoho ruského. Jak mohou tohle dlouho vydržet? Pár týdnů, navíc s ochromenou infrastrukturou – zejména železnice – bude daleko obtížnější doplňovat munici a zbraně ze západu na frontu. Sebelepší voják je beze zbraní a munice odsouzen k zániku.

10. 10. 2022 11:39
Odpovědět  Jarda

Tak tak. Osm měsíců drží území o velikosti bývalé ČSSR. A doma mu problémy ubudou – rozsáhlé očištění státních struktur od páté kolony, stejně jako od keťasů, je na obzoru. Za Putinem stojí 85% obyvatel – myslíte, že o tom neví a že toho proti zbývajícím 15% nevyužije? A vůbec – počkejme si na Putinův projev – tuším že ho má mít dnes – a pak mudrujme. Soudím, že vás po něm ten proukrajinský optimismus přejde. Co se týká banderpartyzánů – poradil si s nimi SSSR, poradí si s nimi i Federace. Třeba využije nabídku KLDR. Ale i Kadyrov by rád očistil bývalou Ukrajinu od banderovců. Má s nimi nevyřízené účty a vendeta u Čečenců stále ještě funguje.

Jarda
10. 10. 2022 14:38

Bývávalo, před mobilizací.

Jirka
10. 10. 2022 15:09

Jestli Putin přijme nabízenou korejskou pomoc, bude to konec se sankcemi OSN vůči Kimovu režimu z ruské strany. Takže potraviny a nejspíš i technická pomoc s raketami. Nezávidím Jižní Koreji.

José
10. 10. 2022 11:42
Odpovědět  Jarda

Nemyslím si, že Putin chce ovládnout celou Ukrajinu a zároveň si ani nemyslím, že požadovaných cílů mělo být dosaženo bleskovou válkou. Když by byl za pár týdnů v Kyjevě, všichni Azovci a jim podobní by se dali na partyzánskou válku, zato čím je operace delší, tím více jich padne buď navždy, nebo do zajetí.

Jarda
10. 10. 2022 14:39
Odpovědět  José

A jak je pak pěkně pustil Azováky.

Jája
10. 10. 2022 15:35
Odpovědět  Jarda

Ano, to byla chyba. Zase ale ukázal tu svoji krvežíznivost o které mluví a píší ti ” správně smýšlející “.

René
10. 10. 2022 16:59
Odpovědět  Jarda

púustil azováky – pokud vím tak část, a ti velitelští šli do ťurmy do Turecka,
co myslíte, kdyby jste si měl vybrat jít do lochu – Turecko nebo Rusko?

josef
10. 10. 2022 12:01
Odpovědět  Jarda

Vždy záleží na tom, zač se bojuje a kdo bojuje. O tom jsme se mohli přesvědčit na Bílé hoře. A taky za to tvrdě zaplatili. Takže záleží na tom, co nabízí Rusko a co Ukrajina. Pár Ukrajinců znám. Nikdo z nich nehodlá zemřít za současný režim.

Lukas
10. 10. 2022 13:29
Odpovědět  Jarda

Jarine…větší blábol jse nečetl.

je na východ cesta dlouhá...jpg
PENNYS
10. 10. 2022 17:31
Odpovědět  Lukas

ANO ALE , MUSÍ DO RUSKA PŘES MOŘE,PLAVAT!!!!! KDO DOPLAVE DOSTANE
SIBIŘSKÉ OBČANSTVÍ.

Markýza
10. 10. 2022 13:53
Odpovědět  Jarda

Partyzáni jsou už všichni u nás v Tesku……..

Gales
10. 10. 2022 17:38
Odpovědět  Markýza

A ve všech dalších obchodech.Vietnamští nákupčí už jsou na ně naštvaní,bo jim vybírají všechno zlevněné zboží.

ijn
10. 10. 2022 11:03
Odpovědět  Masunta

nikdy nemusí být lepší příležitost pro mírotvorné reparace (pro ČR by měla SRN doplatit a dodržovat smlouvy == 20 biliónů Kč)

Masunta
10. 10. 2022 11:21
Odpovědět  ijn

Snad tomu nevěříš naozaj ?! Není způsob, jak donutit stát – zvláště v porovnání s námi tak velký, aby něco zaplatil. Kromě toho Germánie jasně řekla, že nic platit nebude, že to považuje za uzavřenou věc. Platit prý nebude především divokému odsunu Němců. Zpočátku skutečně byl divoký. Chtít na nich chechtáčky je jako chtít na Rusku vrácení Krymu. Germáni se nyní sami trestají a nás stahují sebou do hlubin. Teď se řeší něco jiného. Tato česká vláda by s penězni z Germánie stejně hospodařila nesvéprávně.

10. 10. 2022 18:00
Odpovědět  Masunta

PŘÁTELÉ, tady vám dávám odkaz na zprávy z útoku na Banderstán i s videi, ať chuděra MASUNTA nemusí stále tolik tapetovat.

Jsou tam počty úderů, cíle úderů, co bylo poškozeno, resp. vyřazeno, kde nejde elektřina atd., ale i videa se zaznamenanými zásahy. Doufám, že kolega Masunta ocení tu výpomoc.

https://southfront.org/russia-starts-to-fight-for-real-overview-of-strikes-in-ukraine/

Jarda
10. 10. 2022 11:01
Odpovědět  Masunta

A tohle je podle Vás vojenský cíl?

Fem21qCWYAAi4tK.jpg
Masunta
10. 10. 2022 11:14
Odpovědět  Jarda

Psal jsem – zkus se sebou něco udělat. Povznést se na vyšěí úroveň. Aniž bych co šetřil a vyhledávat, bude to opět fake. Typicky se jedná o záběry po útoku Ukrajiny. Takovou základní násobilku neznáš ? Nebo se na měsíc zatáhni do bažin a promlouvej se vzdálenými galaxiemi na neslyšitelných frekvencích … 🙂

JURA
10. 10. 2022 11:17
Odpovědět  Jarda

A jak víš čí to byla raketa , pověz nám to , to může být v Mariopolu , a tam to ničili Ukrouši.

Jarda
10. 10. 2022 11:30
Odpovědět  JURA

No jasně. Nikdo nezabil na ukrajinském území, včetně Donbasu, tolik Rusů, jako právě Rusové. Těm jsou lidi putna.

10. 10. 2022 13:51
Odpovědět  Jarda

Možná by bylo vhodné si před použitím nějaké fotografie ověřit skutečnost, kdy a kde vznikla. Tahle fotka vznikla 23.4. podle GPS souřadnic v charkovské oblasti. Dá se to lehce ověřit z meta dat.
A jinak máte pravdu – nikdo nezabil tolik novorusů na Donbase jako ukrajinští malorusové hlásících se k UOA a jejím představitelům Romanu Šuchevyčovi a Stepanu Banderovi.

Markýza
10. 10. 2022 13:56
Odpovědět  Jarda

Tuto super závažnou informaci máte z jakého zdroje?

10. 10. 2022 17:07
Odpovědět  Markýza

Z jakého asi zdroje může mít informace kačer alias Přemek, alias Trol-1 alias habaděj dalších aliasů.

Markýza
10. 10. 2022 18:03

JPP, jasně. To byl jen šťouchanec.

Václav
10. 10. 2022 13:27
Odpovědět  Jarda

A ty víš kde to vyfotili?

Markýza
10. 10. 2022 13:55
Odpovědět  Jarda

No jen jestli to není sídliště Sputnik.

10. 10. 2022 18:05
Odpovědět  Markýza

To bude starší fotka z Chánova. Asi jarní úklid.

Jirka
10. 10. 2022 15:16
Odpovědět  Jarda

Jardo, tak to dopadne, když se v domě pravidelně neprovádějí revize plynových rozvodů a spotřebičů !

rusticana
10. 10. 2022 16:50
Odpovědět  Jarda

Járo, víš určitě, že tuto pasáž udělal Rus? Raketa letí nad zemí vodorovně? Kde jsi byl když létaly Točky a Grady na Ukrajince na východě od 2014 do ledna 2022? Jak jsi se stavěl k propagaci nacismu a fašismu na uniformách Azovu a dalších tzv. trestných komand? Nezlobím se na Tebe, protože na “Otíka” se nelze zlobit, je prostě – momentálně zavostalej. Pozdravuj tetu Afroevropanovou.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
10. 10. 2022 17:13
Odpovědět  rusticana

Kde by byl. V té době řádil coby Indický běžec na Nové Republice. Sem se nastěhoval až když ho z tama vymetli.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
PENNYS
10. 10. 2022 17:32
Odpovědět  Jarda

FOTO Z MOSTECKÉ SÍDLIŠTĚ:::::::

10. 10. 2022 11:22
Odpovědět  Masunta

Ano je to tak, a nejen v Kyjevě. Podobné údery otřásly celou Ukrajinou – jsou k dispozici videa minimálně z Dněpropetrovska, Žitomyru, Lvovské a Chmelnické oblasti, Oděsy, Ternopilu. Jak jsem psal – nevím jak moc velký symbol pro Ukrajince byl krymský most, ale vyhnali ruského medvěda z brlohu a pořádně ho naštvali. Zaznamenal jsem v mnoha příspěvcích dost velkou radikalizaci ruské populace na tento teroristický akt. Jestli něco dělá NATO a ukrajinští nacisti spolehlivě, tak to je, že hrají přesně do karet prezidentu RF. Pokud se doposavad musel držet zpátky kvůli velké provázanosti obou národů, tak mu dávají stále silnější karty do rukou, aby mohl spustit akci v plné síle. A Ukrajincům z toho veselo nebude. Už teď zhasli polovinu Ukrajiny, která zůstala bez proudu. To pochopitelně bude znamenat problémy s vodou, kanalizací, dopravou, komunikací a dalšími životně nezbytnými funkcemi pro zemi a její obyvatele. Můžeme očekávat obrovskou vlnu migrace a ještě větších problémů v Evropě.

Masunta
10. 10. 2022 11:58
Odpovědět  pavelpe

Díky. Celkem dobré zprávy. Mnoho i Ukrajinců musí být útokem na most znechuceno, protože tudy jezdili za prací a příbuznými do Ruska. Ale most už alespoň z části funguje. Naštvanost Rusů po útoku jistě Putinovi vyhovuje.

Jarda
10. 10. 2022 12:08
Odpovědět  pavelpe

Máte pravdu, Putinovi o nic jiného než rozvrat Evropy nejde. Nikdo soudný samozřejmě ty útoky na civilisty nemůže podporovat. Jedině trollové. Občan ČR by se tím ostatně dopustil trestného činu.

Markýza
10. 10. 2022 13:57
Odpovědět  Jarda

Rozvrat Evropy……hmm. Jak to chtěl udělat? Prozatím se ovšem EU rozvrací mimořádně úspěšně sama, takže podle vás je Brusel nejbližším spojencem Putina?

10. 10. 2022 14:11
Odpovědět  Jarda

Já mám dojem, že Putinovi je v současnosti Evropa u zádele. Evropa se zničí sama a rozvrátila se díky nesmyslným sankcím. O její naprosté blbosti svědčí mj. skutečnost, že od roku 2014 nemluví o ničem jiném než o “drtivých sankcích”, které na RF vyhlásí. No jestliže si někdo myslí, že Putin a vláda 8 let seděla se založenýma rukama, tak je totální trouba. Putin velice dobře pochopil, co se na něj chystá a dokázal se na to velice dobře připravit. Evropa se hřála pocitem, že si před ní Putin sedne na zadek nedělala nic. Ten výsledek vidíme. Ruská inflace klesla od ledna z 18 na 7%, výnos z exportu má dvojnásobný proti loňsku, spolupráce po celém světě způsobila stav, kdy ne USA a EU izolují Rusko, ale izolují sami sebe. Nelze nevidět, jak se zády k USA a EU otočili její dřívější vazalové z Afriky, Asie, Jižní Ameriky, ale i blízkého a středního východu. Co dnes představuje “západní svět”? USA, EU (i zde jsou už výjimky), Kanada, Velká Británie, Austrálie, Jižní Korea a Japonsko. Tedy země možná technologicky výše, ale bez surovin a neskutečně zadlužené. Netěší mě to, ale je to důsledek nekonečné blbosti této civilizace.

Janaz
10. 10. 2022 14:31
Odpovědět  Jarda

Sprostá soroškurva, takže Putin nám inštaloval bruselské politbyro? Putin si uvalil sankcie sám na seba? On vykrikoval, že nechceme jeho plyn a ropu? Si sprostý ako všetci slniečkári, neužitočný odpad bez rozumu, poznatkov, rozhľadenosti, ale za to podplatiteľný.

10. 10. 2022 17:28
Odpovědět  Jarda

Tak tak. Přes sedmdesát raket zabilo osm civilů. Ale ať nežeru, dejme tomu sedmdesát, ať se ti to líp počítá. Co raketa, to jeden civil. To byl útok na civily jak z učebnice. Už jenom 25 000 000 raket, případně 357 142 takovýchto raketových útoků na civily a Banderstán bude odcivilněn. Kačere, jsi čím dál větší trapnost.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Masunta
10. 10. 2022 17:32

Raději jez. Jsi nad hrobem a hladovku bys dlouho nevydržel.

jiří
10. 10. 2022 13:38
Odpovědět  pavelpe

Z komentářů: jarca 10.10.2022 v 02:36
Sprava RF
Zdieľam – Aktuálne!
Rusi zahájili obrovskú protiofenzívu takmer po celej dĺžke frontu. Za pomoci čerstvých nových posíl a techniky zatlačili ukrajincov o desiatky kilometrov do zázemia. Ukrajinci utekajú a ničia vlastnú techniku. Vojaci RF už dokonca získali 5ks opustených HIMARSov a 3ks slovenských delostreleckých systémov Zuzana2.
Ruskí vojaci na záberoch tvrdia že sa nezastavia pred ničím a majú rozkazy postupovať až na Užhorod.
„Konečne sme začali bojovať tak ako to malo byť od prvých dní“ vyjadril sa Sergej Milonov z prvej gardovej divízie.
„Nepoľavíme“- Jevgenij Mušenko strelec tretej poľnej batérie raketometov Grad.
Tento protiútok Ukrajinci nečakali. Prekvapil ich a ustupujú po celej dĺžke frontu.

me2d44
10. 10. 2022 11:46
Odpovědět  Masunta

Mám pocit, že ta změna ve velení a nasazení “generála Armagedona” přeci jen může prospět: “Nyní je hlavní věcí expanze a kontrola “budoucích/bývalých” ukrajinských území. Chtěl bych mít široké bezpečnostní pásy,” řekl novinář.
Читайте больше на https://military.pravda.ru/news/1757722-sergei_surovikin_vyshel_na_rabotu/“. I Zelenáč vzal kramle z Kieva – a podle Kivy míří na polské hranice. Takže nebude nutno ano vypouštět tu “loužičku” nad Kievem (pokud se to protáhne, tak nad Prahou je Orlík – taky by nebylo veselo).

Masunta
10. 10. 2022 12:01
Odpovědět  me2d44

Tak radikální generál má už z hlediska nastalé situace zelenou. Nebyl vybrán náhodou. Potřebuje logistiku, fungující týl a dostatek raket. Asi za 2 měsíce přijde posila těch 200 tisíc zmobilizovaných.

me2d44
10. 10. 2022 12:19
Odpovědět  Masunta

Jinými slovy říkáte: má 2 měsíce na čistku ve svých řadách, pak to půjde samo – ale začal bych u týlařů – ti to brzdili nejvíc. Jednoduše: degradace na mladšího seržanta (svobodník) a poslat do první linie (velitel roty a čety se musí držet vzadu, aby nedostal kulku do týla). Jo, to bych chápal – a místa těchto takyrusů obsadit mobilizovanými specialisty! To by pak dávalo smysl. Když jsem sloužil: tak se říkalo: “voják musí být oblečený, najedený, naštvaný, oholený a po zuby ozbrojený, pak udělá to, co se od něho žádá!”, když selže týl a voják není oblečený a nakrmený, tak při první příležitosti zdrhne k nepříteli.

Masunta
10. 10. 2022 13:46
Odpovědět  me2d44

Za mě – voják musí být nepromokavý, protiatomový a dopředu kopanci hnaný. A plukovník nám dal recept na odstranění bordelu: Vždycky se musí najít nějaký Venoušek, který zavelí.

Gales
10. 10. 2022 17:34
Odpovědět  Masunta

Hlavně když ukáží po ,,útoku” rakety čtyři hořící auta a nikde žádný kráter.

Frankie
10. 10. 2022 10:47
Ohodnotit příspěvek :
     

Jaký je Putinův gambit se patrně dozvíme během několika měsíců. Zatím je to opravdu divná válka, když Rusko dodává Ukrajině ropu i plyn a neničí infrastrukturu, jak to dělají léta Američané. Mezi ruským velením je podle různých zdrojů spousta kolaborantů a Putin se s tím bude asi muset nějak radikálně vypořádat. Putin jmenoval armádního generála Sergeje Surovikina velitelem celého ruského tažení proti Ukrajině. Jakmile Surovikin nastoupil do funkce, povolal si na pohovor vysokého důstojníka zodpovědného za stav ruské bojové techniky na bojišti, a po pohovoru se Surovkinem, se důstojník zastřelil.

Masunta
10. 10. 2022 11:07
Odpovědět  Frankie

Klid. Sebevražda je vrchol sebekritiky, i když důvody mohou bý různé – například křivda. Podle jednoho známého herce – je to také řešení. Zastřelil se při rozpadu Sovětského svazu i maršál Sovětského svazu Achromejev. Čistky se mezi funkcionáři v Rusku přece dělají. A nevšiml sis, že Surovikin už začal ničit infrastrukturu ? Slunce v duši, kolego.

me2d44
10. 10. 2022 11:15
Odpovědět  Frankie

Jen poznámka: SVO Putinovi po půl roce odhalila všechny, co místo pro vlastní národ si jedou pro cizí zájmy. Na pravda.ru se dnes objevily články od bývalého ukrajinského poslance Kivy, že Zelenský prchl z Kieva a míří k polské hranici (předpokládá chaos a rabování na Ukrajině). Takže fašista Hitler se otrávil, fašista Zelenský zdrhá? Ještě než jsem to četl, tak jsme s tou mojí rozebírali, že Stalin chtěl taky dostat Hitlera živého – nevidíte v tom obdobu? rakety dnes dopadly blízko kanceláře Zelenského. A ve “třetí vlně odpalu” jich Rusi na Ukrajinu poslali 47 (to je to “vyprázdnění ruských skladů – my už nemáme ani výzbroj pro aktivní zálohy!).

me2d44
10. 10. 2022 11:23
Odpovědět  me2d44

Jen na okraj, kdo to je? No bývalý zástupce Nejvyšší rady Ilja Kiva – byl sesazen Zelenským, takže kamarádi asi nebudou.

Masunta
10. 10. 2022 13:54
Odpovědět  me2d44

Počet rakiet vypálených na vojenské ciele:
47 v Nikolajevskej oblasti;
60 v Kyjeve;
15 vo Ľvove;
27 v regióne Vinnica;
20 v Charkove;
15 v Odeskej oblasti;
10 v Dnepropetrovsku.

Masunta
10. 10. 2022 13:55
Odpovědět  Masunta

Kyjev priznáva vážne problémy v energetickom sektore Ukrajiny po úderoch ruských ozbrojených síl.
„K 11:00 MČ bolo poškodených 11 dôležitých infraštruktúrnych zariadení v 8 regiónoch a Kyjeve. Teraz sú niektoré oblasti bez energie. Musíte byť pripravení na dočasné prerušenie dodávok elektriny, vody, komunikácií,“ premiér Šmygaľ.
A to bola len prvá vlna. A medzitým už mala ísť druhá vlna, útoky na energetický sektor Ukrajiny pokračujú. Došlo najmä k úderu na tepelnú elektráreň Burštynskaja (hlavná tepelná elektráreň na západnej Ukrajine). Opakované sú aj útoky vo Ľvove a jeho okolí.
Sídlo SBU v Kyjeve je v plameňoch.

Masunta
10. 10. 2022 13:55
Odpovědět  Masunta

Prezidenti Bieloruska a Ruska Alexander Lukašenko a Vladimir Putin sa dohodli na nasadení spoločnej regionálnej skupiny vojakov.
Aj keď bude kombinované regionálne zoskupenie vojsk Ozbrojených síl Ruskej federácie a Bieloruskej republiky nasadené len na pokrytie štátnej hranice, bude si to aj tak vyžadovať od Kyjeva stiahnutie významnej časti záloh bieloruským smerom.
A nie teritoriálnu obranu, ktorá je teraz touto úlohou poverená.
Frontová línia je dostatočne široká, budú potrebné minimálne tri alebo štyri kombinované ozbrojené brigády, ktoré v zálohe nemajú.
Ak sú odhady pripravenosti ruských skupín k útoku mesiac po mobilizácii správne, potom bude musieť ukrajinský generálny štáb riešiť dosť vážny logistický problém.

me2d44
10. 10. 2022 18:09
Odpovědět  Masunta

Ona se situace dneska během dne mění poměrně rychle – zástupce generálního tajemníka OSN Durrajic už to prohlásil za “nepřiměřenou eskalaci” ze strany Ruska (bombardování Belgorodu, Kurska, Kerčského mostu – to mu nevadilo, ale když Rusi půlku Ukrajiny zhasli, tak je oheň na střeše – ono s tou elektřinou souvisí i pitná voda, ale tam je ještě možnost “otevřít” stavidla na Kievském rezervoáru a Ukrajinci budou mít vody až nad hlavu!). A sklady v Rusku pořád nejsou prázdné, jak se někteří snažili tvrdit.

Jarda
10. 10. 2022 11:31
Odpovědět  me2d44

Tak, že je Zelenský v Polsku, říkají Rusové už od února 🙂

me2d44
10. 10. 2022 11:55
Odpovědět  Jarda

Trole, nebo trotle – ale dneska to říká Ukrajinec, to ti ještě nedošlo? Počkej, poposednu, abych ti neseděl na vedení!

10. 10. 2022 11:41
Odpovědět  Frankie

No plyn už nedodává a ropu rovněž ne. Většina ropy jde přes severní větev – přes Bělorusko – a jižní větví jde ropa jen do Maďarska a Slovenska. Za tu jim platí přepravní poplatky. Koneckonců ropa by byla Ukrajině k ničemu vzhledem k absenci rafinérských kapacit. A že se válka dostává do nové fáze ukazují videa s hořícími elektrárnami a zničenými železničními uzly, které včera dnes natočili obyvatelé Kyjeva, Oděsy, Žitomyru, Tarnopolu, Dněpropetrovsku, Chmelnické či Lvovské oblasti, v Zakarpatí a dalších oblastech. Půlka Ukrajiny zůstala bez proudu, vody, kanalizace. Ukrajinské síly asi nepotěšilo ani největší masivní bombardování uskupení vojsk na charkovském a záporožském směru. Mám dojem, že Rusům už došla trpělivost a útok na krymský most byl poslední kapkou.

Václav
10. 10. 2022 13:33
Odpovědět  pavelpe

No konečně.

José
10. 10. 2022 12:20
Odpovědět  Frankie

Surovikin – ten asi nebude jednat zrovna v rukavičkách, že ano?

10. 10. 2022 18:45
Odpovědět  José

Prý ráno kávu nepije 🙂

Markýza
10. 10. 2022 14:01
Odpovědět  jiří

Hadí oči….ten se nezakecá.

Jarda
10. 10. 2022 14:32
Odpovědět  Markýza

Máte pravdu, zlý oči, dokonalej esesák.

Markýza
10. 10. 2022 14:38
Odpovědět  Jarda

A takhle se zatvářil prezident Zelený svetr, když ho uviděl:

af6a4e1d-b15d-4d19-85df-257b6a2ab017.jpeg
Albi
10. 10. 2022 17:14
Odpovědět  Markýza

Dobrý! 🙂

10. 10. 2022 18:11
Odpovědět  Markýza

Vypadá, že má na hřišti bláto.

josef
10. 10. 2022 20:05
Odpovědět  Markýza

Slušně řečeno pustil pižmo hrůzy.

Markýza
10. 10. 2022 14:45
Odpovědět  Jarda

A já mu našla nevěstu – hele!
Škoda – nějak se mi pokřivila a nejde dát pryč. Njn, ona už má takovou náturu.

index.jpg
Naposledy upraveno$ s uživatelem$
me2d44
10. 10. 2022 18:21
Odpovědět  Markýza

To pokřivení nezměnilo výraz – podle očí to je Pekari – lehce poznatelná a nemusí mít ani 10 svetrů…

Markýza
10. 10. 2022 19:41
Odpovědět  me2d44

Jste dobrej! Má kukadla jak zrcadla, co?

josef
10. 10. 2022 20:06
Odpovědět  Markýza

Jako studánka.Jen do nich na…t .

Jarda
10. 10. 2022 14:32
Odpovědět  jiří

To je ten blázen, kterej byl v 90. v base? Tak aspoň bude zvyklej, až se tam zase vrátí.

Jirka
10. 10. 2022 15:20
Odpovědět  jiří

Takhle vypadal jeden náš policejní prezident . Jen těch metálů měl víc

Buchtík
10. 10. 2022 17:02
Odpovědět  Frankie

A jak se, prosím pěkně, jmenoval ten “vysoký důstojník zodpovědný za stav ruské bojové techniky na bojišti, který se po tom rozhovoru zastřelil” ?

To víte nebo to ty nejdůvěryhodnější zdroje jako je jistý nosatý Michal Svatoš, který by tím nosem mohl hledat lanýže, s přezdívkou Gargamel, který se ke svému židovskému původu sám veřejně přiznal, neuvádí?

Jarda
10. 10. 2022 10:52
Ohodnotit příspěvek :
     

Pěkná pohádka. Mrazík byl ale lepší.

Administrátor
P.A.Semi
10. 10. 2022 11:02
Odpovědět  Jarda

Náš známý podvodník, lhář a provokatér Přemek, jenže se naučil být nenápadnější…

Jarda
10. 10. 2022 11:31
Odpovědět  P.A.Semi

Koukám, že ses furt nepřejmenoval na A.H.Antisemi, případně R.H.Antisemi.

Albi
10. 10. 2022 11:47
Odpovědět  P.A.Semi

Tak se mi zdá, že diskutující nevědí, co vlastně chtějí, nebo chtít mají.
Poslední dny, tj. od vítězné ukrajinské “protiofenzívy” radili Putinovi nějakou výraznou akci, byli zklamaní jeho “pasivitou” a mnozí očekávali ruskou prohru.

A když došlo k obratu (mimochodem avizovanému občas některým analytikem), zase je všechno špatně, zase pochybnosti a kritika. Přitom je to dobrá zpráva – mainstream je zděšen jako Mirka N. a dobré by bylo, kdyby se i naše vláda konečně chytila za nos, což se asi očekávat nedá
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-rusove-behem-ranni-spicky-bombarduji-mesta-po-cele-ukrajine-40411064#
– jenže: co chtěli, to mají. Jak se do lesa volá…. a “naše” vláda v tom byla velmi aktivní – Ukrajina si taky plánovala, zlikcvidovat Rusko “do posledního Rusa” a svět spokojeně přihlížel.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
10. 10. 2022 12:59
Odpovědět  Albi

Tak si myslím, že už je to tady. Konečně. Jsem zvědav na ten Putinův projev k radě bezpečnosti Ruska, nebo jak se to jmenuje. Hádám, že na pořadu bude Velká Změna – například že se ze specoperace stane protiteroristická operace. Ona ale vlastně ta změna, jmenováním jednoho válečného kuchaře namísto šesti kuchtíků, generála Severa, jak říkají Surovikinovi za zády, namísto šesti velitelů, a zapojením Běloruska do války, už začala. Amíci už byli ostatně vyzváni, aby urychleně z Ukrajiny uprchli.
Hm… I na ruswebech čtu, že takhle to mělo být od začátku a bylo by už po specoperaci. Já si to ale nemyslím. Pravda, byl jsem už z toho čekání nervózní, ale řekl bych, že se tak stalo v pravou chvíli. Banderarmáda je o cca 150 000 banderů menší, Eurosajuz ze v podstatě odzbrojen – například Německo by nemělo za dva dny války už čím válčit, jak jsem včera někde zachytil – a také se za těch více než půl roku už ukázalo kdo je kdo. Jinak řečeno, příslušníci páté kolony a keťasové se už odkopali. Vzpomínám, jak jsem v červnu šamanil, že až nastane čas, Rusko rozjede útok pod nějakou záminkou, kterou by mohl být například útok na Krymský most. Zelí je bezesporu id-iot. Bude cvrkot.

10. 10. 2022 14:27
Odpovědět  Albi

Podívejte, já mám dojem, že vědí velice dobře co chtějí. Mnoho lidí si ale neumí představit cenu, kterou to stojí. A tím nemyslím cenu zničené infrastruktury. Je to cena lidských životů. Jistě, já nepochybuji o bujícím nacismu na Ukrajině, nepochybuji o skutečnosti, že Ukrajinci zavraždili tisíce bezbranných civilistů na Donbase. Přesto všechno si myslím, že ne každý Ukrajinec je nacista. Tak jako ne každý Čech je liberální kokot typu Šafra nebo Novotného. A to že při ústupu nyní nacistické jednotky zabíjí vlastní lidi z ukrajinské armády je strašná cena (o civilistech ani nemluvě). A ta cena je, že za každého zabitého nacistu zahynou desítky (možná stovky) obyčejných lidí stejných jako my. Asi si nikdo z nás nedokáže představit tu masivní propagandu a vymývání mozků, které tam po desetiletí probíhalo. Vždyť se podívejte, co dělá bezbřehá propaganda u nás. Babiš, Fijala, Jurečka, Bartoš, Pekarová, Rakušan – tohle volila polovina dospělé populace u nás. A nikdo z nich nechápe, že se jedná o slouhy EU a USA. Kolik lidí vkládalo naděje do Meloniové v Itálii, další v řadě která prošla Aspen institutem. Co od ní může člověk očekávat?

Albi
10. 10. 2022 17:21
Odpovědět  pavelpe

Měla jsem na mysli tu ranní partu, které sklaplo – z nich to zklamání by bylo viditelné i za hluboké tmy. Takové zklamíní…..

Jsem ráda, že dorazili diskutující s argumenty místo s dětskými říkánkami a všechny je tu tímto zdravím.

JURA
10. 10. 2022 11:19
Odpovědět  Jarda

Tak se koukej na Mrazíka , a neotravuj dospělé.

10. 10. 2022 11:51
Odpovědět  Jarda

Doporučuji ukroweby. Tam jsou ještě lepší pohádky.

10. 10. 2022 12:03

Třeba tahle, o Kadyrovi, by se ti mohla líbit:
https://rusvesna.su/news/1665392478
Nebo tahle?
https://rusvesna.su/news/1665391523
A to je teprve začátek. Hlídej si biskupa, kačere.

Markýza
10. 10. 2022 14:07

Ten azbuku nerozluští………Kadyrov v tom vašem odkaze vypadal, že se fakt dožral, co.

10. 10. 2022 18:17
Odpovědět  Markýza

Přece nemusí. Od toho má de bila. Nebo myslíte, že si neumí kliknou pravou klapkou na překladač? No bl… chytrej je na to dost.

Masunta
10. 10. 2022 18:26

Máš pocit, že se bavíš s někým doma v kuchyni, Žide ? Na dnes večer máš zákaz koukat z postele na zeď, na kterou si vylepuješ mé diskusní příspěvky. Třeba ten o prof. Koukolíkovi.Šalom alejchem

Markýza
10. 10. 2022 19:42

Pravou klapkou? Já to teda musím v Mozille kopírovat do překladače.

Helena
10. 10. 2022 10:52
Ohodnotit příspěvek :
     

Chacha, možná ta americká opice, co vládne am.min.obr. navštívila naší vládní mafii, aby jim přikázala jet do Kyjeva se zvláštní misí. 1. dovézt fet pro zelenskýho a jeho skvadru 2. kdyby se jim něco moc ošklivého po cestě přihodilo, mohlo by to být záminkou pro další eskalaci konfliktu. Jak jsou ti fijaloví hnusní mafiáni naivní, snad si nemyslí, že amíkům na nich záleží, cha.

Albi
10. 10. 2022 11:54
Odpovědět  Helena

Jsem přesvědčena, že si to nejen myslí, ale jsou o tom skálopevně přesvědčení.
Vždyť jim projevují věrnost “až za hrob”, slouží bez jakýchkoliv jiných nároků a poslouchají na slovo. Co víc si pán od sluhy může žádat.

ijn
10. 10. 2022 10:57
Ohodnotit příspěvek :
     

Dodrží se alespoň Jalta II???

Zámořští stratégové nedovolí loutkám v Kyjevě dokončit vzájemné vyhlazování Slovanů dříve, než dojde ke zhroucení ekonomiky kontinentální Evropy.
Kontinentální Evropa se stala hlavním poraženým ve válce, kterou kolektivní Západ rozpoutal proti Rusku v bývalé Ukrajinské SSR. Svědčí o tom přerušené dodavatelské řetězce, sociální tlak milionů uprchlíků, prudký růst cen dovážených energetických zdrojů (v blízké budoucnosti i cen potravin a kovů) a ztráta partnerství s Ruskem.
Sjednocená Evropa navíc dostala dvojí ránu v nejhorší možnou dobu – během tzv. energetické transformace, která spočívala v kritické závislosti na zemním plynu v důsledku uzavření uhelných a jaderných elektráren, nahrazení uhlí pro výrobu a vytápění stejným zemním plynem a v pokusech kompenzovat inflační peněžní zásobu vydanou během „pandemie“.

10. 10. 2022 11:45
Odpovědět  ijn

Nemyslím si, že bude nějaká Jalta 2. To by se musela v Evropě a USA vyměnit politická garnitura. Mnoho lidí žilo v iluzi, že nová italská vláda bude k Rusku vstřícnější. Opak je pravdou – rusofobní vzteklina znějící od Meloniové napovídá, že jede ve stejných intencích jako vláda předchozí.
Pokud neskončí konflikt v nejbližších měsících – než se podaří Rusku přesměrovat tok energetických zdrojů do Asie – Rusko už nebude mít žádný zájem na spojení s Evropou. Jakékoliv suroviny pak budou k mání za světové ceny. To je konec evropského průmyslu. Není náhodou, že guvernéři republikánských států v USA se radují z ohlášení mohutných investic VW, Mercedesu, Fiatu a dalších klíčových evropských firem v hodnotě 600 miliard dolarů v jejich státech. Samotné firmy se netají tím, že výroba v Evropě jim nedává smysl a přesunou značnou část do USA a Asie. Oni manažeři – na rozdíl od politiků – uvažují pragmaticky. Vědí, že nová norma Euro 7 je konec spalovacích motorů a elektromobily jsou bez dotací neprodejné. Koneckonců nová oznámení norské vlády bude pro majitele elektromobilů likvidační. Mimo to, v Evropě nejsou ani zdroje energie.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Autor
10. 10. 2022 12:38
Odpovědět  pavelpe

Pokud nebude nějaká Jalta 2, pak se bude takové Polsko cítit naprosto volné ve svých územních požadavcích a třeba Německo bude chtít zpátky “své” území z Polska. Bude prostě chaos.
Například neznaloist historie je taková, že mnohde většinou Sudety považují za bývalé německá území. Bohužel jsou třeba i v Rusku někteří takoví “historici”.

Jarda
10. 10. 2022 14:28
Odpovědět  Peter

No jo, tak jiní zase říkají, že sudetskej Donbas patří Rusům 🙂

10. 10. 2022 23:07
Odpovědět  Peter

Jalta 2 je možná, pokud se sejdou pragmatičtí politici, kteří nemají krvavou mlhu před očima. Máte pocit, že Zelenský, Lejno, Biden, Scholz, Truss, Makaron nebo snad Fijalkovič nebo Pekariová jimi jsou? Tomu nemůže věřit ani největší optimista pod sluncem. Tito lidé vědí, že jejich éra nevyhnutelně končí. Z Evropy bude něco ve stylu Ruska 90. let pod Jelcinem, USA pak budou rádi zůstanou-li alespoň regionální velmocí. Euroatlantická civilizace bude za 2-3 desetiletí v roli indiánů (to jest rezervace), už dnes je v některých zemích původní obyvatelstvo v menšině. Ve Francii už dnes arabská populace dosahuje 22% obyvatelstva a černoši dalších 14%. Jak dlouho bude při propagaci LGBT trvat depopulace Evropanů?

Aleš
10. 10. 2022 11:14
Ohodnotit příspěvek :
     

Může normální člověk podporovat ukronacismus ?
Válka USA a EU do posledního ukrajince. Pravdu má Musk. Jednat. Ale bez USA a EU.

Autor
10. 10. 2022 12:45
Odpovědět  Aleš

Musk proti tomu mohl a může udělat více než kdo jiný. Stačí jedno jeho slovo – Starlinks. Je to jasné?
A neřve jen z toho důvodu, že se mu “sahá” na byznys? Důležitá nejsou slova, ale činy.
Já toho můžu, jako každý, nakecat! Ale co udělám je pak něco jiného.

Jarda
10. 10. 2022 14:29
Odpovědět  Aleš

Nemůže, však taky ruskej nacismus na Ukrajině nepodporuje až na pár blbců nikdo.

skeptik
10. 10. 2022 15:52
Odpovědět  Jarda

Legrační jaké kraviny jste vy, rusofobní fašisti, ze zoufalství schopni vymyslet.

Albi
10. 10. 2022 17:29
Odpovědět  skeptik

Ale že se snaží! Sice to nemá žádný efekt, ale o to víc energie do toho vkládají.- zbytečně a jsou čím dál trapnější. “Argumenty” i jejich autoři. 🙂

Jarda
10. 10. 2022 11:16
Ohodnotit příspěvek :
     

Po dnešních masivních útocích Ruska na civilisty dokonce Čína vyzvala Putina k zastavení agrese. To je co říct. Přeci jen se od Tchien-an-Men posunuli. Tolik násilí je už na ně zřejmě moc.

JURA
10. 10. 2022 12:48
Odpovědět  Jarda

Seznam je pro tebe počteníčko , potom jdeš šířit bludy sem , myslíš , že Čína čte tvůj seznam , ta má svoje zpravodajské služby , a mají pravdivé zprávy , tož tak trolíku.

skeptik
10. 10. 2022 15:54
Odpovědět  JURA

To je tak, když někdo bulvár považuje za zdroj kvalitního zpravodajství a informací.

10. 10. 2022 18:20
Odpovědět  Jarda

Jen tanečky šášulko, jen tanečky aby se neřeklo. Ale radujte se, veselte se, neb takových jest království nebezké.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Administrátor
P.A.Semi
10. 10. 2022 11:25
Ohodnotit příspěvek :
     

Sorcha píše zajímavou informaci, že Ukrajina se předevčírem stala z hlediska Ruska válčící stranou v Druhé Světové Válce…
Protože Rusko nemá uzavřenou mírovou smlouvu s Japonskem a je s ním dosud v druhé světové válce od roku 1945 – kvůli Kurilám, a když Zelenský v trapném gestu “uznal” Kurilské ostrovy jako součást Japonska, stal se “combatant ally” Japonska v druhé světové válce…
https://www.whatdoesitmean.com/index4058.htm

A Rusko nyní ustanovilo Surovikina velením vojsk, který je přezdíván Generál Armagedon… Uvidíme, možná se to konečně pohne…

A Sorcha tam má další zajímavé vysvětlení:
… the “disagreement” President Putin has with his aides, both military and political, … is the exact nature and purpose of the present conflict—on one side it sees President Putin advocating restraint to minimize Ukrainian civilian causalities and disruption to their normal lives as much as possible, but on the other side are those advocating for total war and the complete destruction of Ukraine.

Putin je ještě velmi mírný na Ukrajinu…

A mimo jiné to zřejmě protahují i proto, aby se postupně Evropský Svaz svou Nenávistí a Lžemi rozpadl…

πα½

Jarda
10. 10. 2022 11:33
Odpovědět  P.A.Semi

To je na těch tisících mrtvých civilistů od února vidět, jak je Putin/Hitler 2 šetří.

me2d44
10. 10. 2022 12:50
Odpovědět  Jarda

Už mám jasno – žádný troll, ale trotl – že se Rusům do rány připlete civilista, to nejsou tisíce mrtvých. Že Ukrajinci – po znovudobytí území začnou s hromadnými popravami, to je fakt. Že ty popravené někde nainstalují, jako produkt ruské agrese, to už taky víme – viz Buča. A že ukrajinská armáda při prvním odporu zdrhá, přičemž zahazuje vybavení včetně zbraní, o tom píše každý druhý server. Vyměň si pempers a vrať se na stařinky.cz – tam tě budou chválit!

Jarda
10. 10. 2022 14:25
Odpovědět  me2d44

Buď jsi jen nemoudrý stařec, anebo ruskej troll. Každopádně bacha, popírání masakru v Buče je trestný čin. Policie kupodivu i občas dokáže dohledat dle IP.

skeptik
10. 10. 2022 15:56
Odpovědět  Jarda

Nikdo masakr v Buče nepopírá. Akorát ho nemají na svědomí Rusové, ale banderonacisti.

Albi
10. 10. 2022 17:37
Odpovědět  skeptik

Už vyhrožuje. Došly i ty mainstreamové říkanky. 🙂

10. 10. 2022 18:23
Odpovědět  Albi

Tuhle sortu zbabělých šmejdů obzvlášťe miluju.

10. 10. 2022 18:22
Odpovědět  Jarda

Ty jsi fakt ubohé howno…

Liquidator
10. 10. 2022 12:57
Odpovědět  Jarda

Běž už do pr.. Co pro tebe znamenají Iráčané, Libyjci, Syřané, Afghánci nebo Srbové a Rusové? Podlidi, které lze beztrestnhě bombartovat jak se NATO rozhodne? Svým postojem toho Hitlera hodně připomínáš. V čem se od něj lišíš?
Válka je zlo a umírají v ní lidé, bez ohledu na národnost. Vlastně jo záleží, třeba Rusko bombardovat lze, ale Ukrajinu ne.
Nenávist a lež musí zvítězit…, že?

Jarda
10. 10. 2022 14:31
Odpovědět  Liquidator

Máš pravdu, válka je svinstvo. A proto za její rozpoutání Putina odsuzuji, podobně jako drtivá většina světa. Spojence má už jen v Eritreji, Severní Koreji a Bělorusku.

skeptik
10. 10. 2022 16:04
Odpovědět  Jarda

Válka proti nacismu a fašismu není zločinem.
Kdo že to válku vyprovokoval??:

Ve videu nám Jacques Baud, švýcarský plukovník, strategický analytik a specialista na zpravodajství a terorismus, vypráví, jak bylo Rusko nakonec dotlačeno k ofenzivě.
https://www.youtube.com/watch?v=m4nFePuFPkA
V r. 2014 bylo prvním krokem ukrajinských ultranacionalistů po svržení proruské vlády v Kyjevě, dalším převratu pod vedením Američanů, rozhodnutí, že ruština již není na Ukrajině oficiálním jazykem.
To okamžitě zapálilo jih a východ země, které jsou hlavně rusky mluvící. Zatímco jih byl poměrně rychle pokořen ultranacionalistickými ukrajinskými silami nepřátelskými Rusku, povstání zakořenilo na Donbasu, se zformováním armády složené z místních obyvatel, ale také proruských ukrajinských vojáků, kteří přešli se zbraněmi do tábora separatistických republik.
Osmiletá válka, která vyvrcholila současnou ruskou ofenzivou a vyžádala si 14 000 obětí, z toho 10 000 na straně Donbasu, doslova pronásledovaném Kyjevem, se zvěrstvy, která jsou v dnešním vyprávění z velké části skryta.
https://ripostelaique.com/le-plan-americain-a-echoue-4-regions-ukrainiennes-choisissent-la-russie.html

Administrátor
P.A.Semi
10. 10. 2022 16:41
Odpovědět  Jarda

Jardo Přemku, zase lžeš a překrucuješ…
Válku na Ukrajině rozpoutali Ukronáckové proti Donbasu. (zde to Skeptik + Baud vysvětlují podrobněji)

Za Putinem stojí většina Asie a Afriky a Blízkého Východu… Jižní Amerika je v tomto neutrální…

Protože je velmi spravedlivý…

Viz zajímavý článek
https://www.bangkokpost.com/world/2409448/god-put-you-in-power-russian-orthodox-leader-tells-putin-on-70th-birthday

Beránek s tím také souhlasí…

πα½

10. 10. 2022 18:27
Odpovědět  Jarda

Válka je svinstvo, to je pravda. Ale ještě větší svinstvo jsou šmejdi tvého ražení, protože právě tací jako ty, stojíte u vzniku válek.

José
10. 10. 2022 11:58
Ohodnotit příspěvek :
     

Larry Johnson se dotknul jednoho důležitého tématu a to společenského úpadku západu a s tím související ztráta iluzí zvláště u mladých lidí. Ptám se, šel by někdo bránit současný Západ? Západ plný lži a přetvářky, politické korektnosti, konzumu, LGBT, pornografie, potratů, gender, Západ plný ohavností všeho druhu? Nevím jak vy, ale já tedy ne.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
10. 10. 2022 14:10
Odpovědět  José

Západ? Já pevně doufám, že bychom šli bránit Čechy/Slovensko/Portugalsko a tak. Západ………co to vlastně je. Jen pomocný vektor k bodu, ve kterém se právě nacházíte.

Jarda
10. 10. 2022 14:34
Odpovědět  Markýza

Ti, co tedy hájí Rusko, by SR a ČR první zaprodali, jako flastenci Vlajkaři v Čechách za Hitlera. Slováci mají pak taky bohatý zkušenosti s kolaboranty, ať už za druhé války, anebo za bolševika.

Markýza
10. 10. 2022 14:48
Odpovědět  Jarda

Můj ty tondo kolenatej…………jste tak přesvědčený, tak naivní, nebo až tak hloupý?

Masunta
10. 10. 2022 15:50
Odpovědět  Markýza

Je z toho voláki zmetený…

jiří
10. 10. 2022 16:02
Odpovědět  Markýza

3 v 1.

Markýza
10. 10. 2022 18:10
Odpovědět  jiří

A stačí zalejt horkou vodou, nebo je třeba mlíko? 🙂

Jirka
10. 10. 2022 15:05
Odpovědět  José

Já myslím, že místní diskutér Jarda by šel. Rád a nadšeně.

Jarda
10. 10. 2022 14:23
Ohodnotit příspěvek :
     

Teda dneska se to tady ruskými nácky zase hemží. Zajímavý, když dostane Rusko na prdel, je ticho, když Ukrajina, tak se ruští trollové snaží o sto šest a vytváří dojem, kolik je tady Čechů.

skeptik
10. 10. 2022 15:41
Odpovědět  Jarda

Jediný nácek si tady ty.

Administrátor
P.A.Semi
10. 10. 2022 16:45
Odpovědět  skeptik

Je to najatý trol… Já myslím, ale nejsem si jistý, že je to pořád ten samý, co tady provokuje, lže a podvádí už od léta…

10. 10. 2022 18:30
Odpovědět  P.A.Semi

Dneska je to kačer počtář.

[Trol-??] Jarouš
10. 10. 2022 17:57
Ohodnotit příspěvek :
     

Tak nejen Čína, ale už i Indie odsoudila válku na Ukrajině a hlavně v bodu 3 zdůraznila, že mezinárodní řád musí být založen na respektování principů charty OSN, mezinárodního práva, územní celistvosti a integrity členských států: https://www.mea.gov.in/response-to-queries.htm?dtl/35793/Official_Spokespersons_response_to_media_queries_on_escalation_of_conflict_in_Ukraine Rusku, jež porušilo již vše myslitelné, tedy zbývá jediný spojenec, Kimova Severní Korea. Takhle izolované Rusko nebylo ani za Stalina, ani za cara.

Administrátor
P.A.Semi
10. 10. 2022 18:11
Odpovědět  [Trol-??] Jarouš

A myslíš, že kvůli tomu Indie přestane Rusko podporovat obchodně ? Nepřestane…

S tím “jediný spojenec” zase lžeš… Zapomněl jsi třeba Bělorusko… Nebo Sýrii… Nebo celé OPEC+ …

πα½

[Trol-??] Jarouš
10. 10. 2022 18:17
Odpovědět  P.A.Semi

Promiň, na ruské kolonie jsem zapomněl.

skeptik
10. 10. 2022 19:11
Odpovědět  [Trol-??] Jarouš

Očividně si málo informovaný, jelikož právě iniciátoři války na Ukrajině – USA jasně několikrát řekly, že celý svět se musí řídit “pravidly” které si oni určí a na nějaké mezinárodní právo a respektování principů z vysoka se….!
Kde bylo mezinárodní právo když USA se svými poslušnými lokaji napadly Irán, Afghánistán, Jugoslávii, Sýrii, Libyi??
Že je Rusko izolované je jen zbožné přání rusofobů. Ono je to totiž obráceně, kolektivní fašistický Západ se ze své vůle izoloval od většího zbytku normálního světa.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Buchtík
10. 10. 2022 23:49
Odpovědět  [Trol-??] Jarouš

Operace “Šok a hrůza” – Irák, 2003:
https://www.youtube.com/watch?v=0yr-LaMhvro
https://www.youtube.com/watch?v=Eki4Zaw-_dk

První válka v zálivu (Operace “Pouštní bouře”) – Irák, 1991:
https://www.youtube.com/watch?v=RzNC5p06H7U
https://www.youtube.com/watch?v=TsncQ6O4wYw
https://www.youtube.com/watch?v=B2sDNT91Rzw

Já bych řekl, že si USA a VB s Ruskem nemají co vyčítat. Když tady napíšu, že jedni jsou za 18 a druzí bez dvou za 20, tak schytám spoustu mínusů. Když to navíc podpořím argumentem, že obě polarity světového řízení jsou ovládané obřezanci, tak budu navíc za toho anticosi… 🙂

11. 10. 2022 11:49
Odpovědět  Buchtík

Jak u koho. U mě jenom za pitomce. A já zase u tebe, takže plichta.