Spojené státy nedokáží zabránit dokončení plynovodu Nord Stream II – článek 22. prosinec 2019,
USA přiznávají porážku v otázce projektu Nord Stream 2, tvrdí úředníci v hlavní zprávě o energetice 20/12/2019
Spojené státy mají jen málo pák, jak zabránit dokončení projektu plynovodu Nord Stream 2 mezi Ruskem a Německem, uvedli dva představitelé americké administrativy a přiznali tak neúspěch několikaletého úsilí zabránit projektu, který podle představitelů ohrožuje evropskou bezpečnost.
Obrovský projekt v hodnotě 11 miliard dolarů je jen několik týdnů před dokončením a vedl prezidenta Donalda Trumpa k tomu, že Německo označil za “zajatce Ruska”. Kritizoval Evropskou unii, že nedělá více pro diverzifikaci dovozu od země, která jí dodává více než třetinu plynu.
Vysocí představitelé americké administrativy, kteří si nepřáli být jmenováni, když diskutovali o postoji administrativy k tomuto projektu, uvedli, že sankce, které v úterý schválil Kongres jako součást zákona o obraně, jsou příliš pozdní na to, aby měly nějaký účinek. USA se místo toho pokusí uvalit náklady na jiné ruské energetické projekty, dodal jeden z úředníků.
Toto přiznání je vzácným ústupkem v otázce, která byla pro Trumpovu administrativu hlavní zahraničněpolitickou prioritou, a zdůrazňuje, že evropští spojenci, jako je Německo, byli vůči americkému tlaku na opuštění plynovodu odolní. Ukazuje také, jak se USA snaží odradit Rusko od toho, aby napínalo svaly v různých otázkách, od energetiky přes Ukrajinu až po vměšování do voleb.
“Byl to komerční projekt, ale byl s ním spojen obrovský geopolitický rozměr,” řekl Peter Beyer, který je koordinátorem transatlantické politiky německé kancléřky Angely Merkelové, v rozhovoru pro televizi Bloomberg ve středu v Berlíně. “Očekávám, že sankce, pokud Donald Trump tento zákon podepíše, nebudou mít na tento projekt velký vliv.”
Administrativa doufá, že se na Rusko ještě více zaměří, až se příští měsíc do Moskvy vydá náměstek ministra zahraničí John Sullivan, který byl minulý týden potvrzen ve funkci velvyslance v této zemi. Tento post je neobsazen od začátku října, kdy odstoupil bývalý vyslanec Jon Huntsman, a vztahy mezi oběma zeměmi se jen dále zhoršují.
Při únorové návštěvě Polska ministr zahraničí Michael Pompeo prohlásil, že projekt Nord Stream 2 “přelévá peníze Rusům způsobem, který podkopává evropskou národní bezpečnost”.
Trump naznačil, že v úterý schválenou legislativu podepíše. Sankce pro společnosti, které projekt staví a v jejichž čele stojí ruská energetická společnost Gazprom PJSC, by podle republikánského poradce v Senátu začaly platit okamžitě.
Na výstavbě podmořského spojení se podílí přibližně 350 společností, především švýcarská společnost Allseas Group SA, jejíž lodě pokládají poslední úsek potrubí v dánských vodách.
Sankce jsou zaměřeny na plavidla, která potrubí pokládají, a na vedoucí pracovníky společností, které jsou s těmito loděmi spojeny. Mohou jim být odepřena víza a zablokovány transakce související s jejich majetkem nebo zájmy v USA.
Návrh zákona o sankcích zahrnuje 30denní “likvidační lhůtu”, která umožňuje společnostem, na něž se sankce vztahují, zastavit svou činnost poté, co zákon vstoupí v platnost. To by však Gazpromu mohlo poskytnout dostatek času na dokončení práce.
Podle Anny Borisové, analytičky londýnské agentury BloombergNEF, může být poslední úsek potrubí dokončen přibližně 11. ledna, tedy dlouho před koncem tohoto období. Podle ní bude Nord Stream 2 po dalších propojovacích pracích a testování schopen být uveden do provozu mezi dubnem a červnem 2020.
“Projekt se zdá být bezpečný,” uvedla Borisová. “Nevidíme žádná významná rizika.”
Američtí senátoři Ted Cruz a Ron Johnson se pokusili tuto strategii zbrzdit a ve středu zaslali dopis generálnímu řediteli společnosti AllSeas Edwardu Heeremovi, ve kterém společnost varovali, že pokud bude pokračovat v práci na plynovodu, budou jí hrozit “zdrcující a potenciálně fatální” sankce. Senátoři uvedli, že třicetidenní “likvidační” lhůta nemá společnosti AllSeas poskytnout čas na dokončení projektu.
“Pokud byste se pokusili dokončit ropovod v následujících 30 dnech, zničili byste hodnotu svých akcionářů a zničili byste budoucí finanční životaschopnost své společnosti,” napsali.
Nový plynovod má ročně dodávat až 55 miliard metrů krychlových ruského plynu přímo do Německa, čímž se zdvojnásobí kapacity stávajícího propojení Nord Stream. Spojené státy a východoevropské země v něm vidí hrozbu pro ukrajinskou tranzitní trasu, která funguje již desítky let a přináší menší zemi bývalého Sovětského svazu příjmy. Nové spojení teoreticky dává Rusku možnost obejít Ukrajinu jako tranzitní koridor.
Obchodníci s plynem v Evropě pečlivě sledují datum, kdy budou práce dokončeny a kdy začne proudit plyn přes Nord Stream 2. Jeho význam vzrostl spolu s napětím mezi Ruskem a Ukrajinou, které jednají o prodloužení desetileté smlouvy o tranzitu plynu, jež vyprší tento měsíc. Úředníci obou zemí a Evropská komise plánují o této záležitosti jednat ve čtvrtek v Berlíně.
Dokončení plynovodu Nord Stream 2 by mohlo přinést nové dodávky plynu na již tak přeplněný evropský trh.
Práce na pokládce potrubí plynovodu Nord Stream 2 byly obnoveny. Otázkou zůstává, jak budou pokračovat článek ze dne: 14. prosinec 2020
Developer plynovodu Nord Stream 2 minulý týden v pátek obnovil práce na pokládce 2,6 km dlouhého úseku potrubí v německých vodách. Pokládku potrubí zajišťuje ruské plavidlo Fortuna. Otázkou stále zůstává, zda pokládka bude pokračovat i v dánských vodách.
Podle serveru myshiptracking.com, se loď Fortuna nachází v německých vodách v oblasti kudy má vést plynovod nord Stream 2, poté, co 5. prosince opustila německý přístav Wismar. Obnovení prací na plynovodu, kterému pro zkompletování zbývá položit něco málo přes 150 km potrubí v německých a dánských vodách, potvrdila i sama společnost Nord Stream 2.
„Nord Stream 2 potvrzuje obnovení prací na potrubí plánovaných na 11. prosince. Loď Fortuna položí 2,6 km dlouhý úsek potrubí ve výlučné ekonomické zóně Německa v hloubkách do 30 metrů,“ uvedl mluvčí projektu pro agenturu Platts.
Plavidlo Fortuna již bylo použito k pokládce potrubí plynovodu Nord Stream 2 v pobřežních oblastech Ruska. Jedná se o loď využívající kotvy, na rozdíl od například ruské lodi Akademik Čerskij, která je vybavena systémy pro dynamické udržování polohy. Plavidla používající kotvy však umožňují výrazně pomalejší pokládání potrubí než plavidla s možností dynamického udržování polohy.
Rusko tvrdí, že projekt by měl být dokončen v příštím roce. V současném stavu se však projekt nachází již od prosince 2019, kdy sankce uvalené Spojenými státy americkými na společnosti podílející se na výstavbě plynovodu Nord Stream 2 zastavily práci švýcarsko-nizozemské společnosti Allseas.
Důvodem, proč nyní práce v německých vodách mohou pokračovat, může být dle agentury Platts to, že rozšířené sankce ze strany USA zavedené říjnu se vztahují pouze na pokládku potrubí v hloubce nad 100 stop (30 metrů).
Práce v dánských vodách
Zatímco obnovení pokládky potrubí je, vzhledem k tomu, že je to téměř rok, co byly práce pozastaveny, považováno za malé vítězství, větší výzvou je, kdy a jak budou pokračovat práce v dánských vodách.
Společnost Nord Stream 2 získala v červenci od Dánska povolení k pokládání potrubí i za využití plavidel s kotvami. Hrozba sankcí USA proti jakékoli zúčastněné společnosti by však stále mohla představovat překážku pro pokládku potrubí v dánských vodách.
USA navíc plánuje přijmout rozšířené sankce proti projektu jako součást svého nového rozpočtového zákona amerického ministerstva obrany (NDAA). Rozšířené sankce zpřísňují aktuálně platné sankce a zaměřují se na všechny společnosti a jednotlivce podílející se přímo i nepřímo na projektu, včetně např. modernizace lodi potřebné k položení potrubí, ověření zařízení použitého k položení potrubí a pojištění techniky podílející se na projektu.
Německo mezitím údajně zkoumá možnost vytvoření státem chráněné ochrany, která by držela aktiva Nord Stream 2, jako způsob, jak se vyhnout sankcím USA.
Úvodní fotografie: Pokládka potrubí plynovodu Nord stream 2 v Německých vodách. Zdroj: Nord Stream 2
https://bit.ly/3rqJ6Oj
Ten, kdo se zalekl …
Osobně Rusko nechápu, že si od USA takto otevřeně nechá srát na hlavu.
U Německa tomu rozumím, je to stát poražený v 2 sv. válce a od té doby okupovaný USA, takže musí držet hubu a krok.
Ale jestli Rusko tento plynový terorismus nechá jen tak, tak za chvilku budou USA potápět všechny obchodní lodě s ruským zbožím a v Rusku začne hořet nebo vybuchovat jedna fabrika za druhou.
Tvé úvahy jsou velmi povrchní a neznáš ruskou mentalitu, zákulisní smlouvy, dohody a plány RF. Všeho do času. Oni mají čas narozdíl od anglosasů. NATO neví kde je ponorka s torpédy Poseidon, která vyplula z domovského přístavu.
Taky si myslím že Boršč ještě není dovařený a na jeho podávání ještě času dost. I když to čekání je pro mě zničující, mám už okozusané všechny nehty. To čekání je šílené, ale cejtím to už v kříži. 💀💀💀🙋♂️
Tady ti něco posílám, ať máš při tom okusování nehtů o čem dumat. Jo, a článek byl ve Francii zveřejněný včera, ať se nemusíš pídit. Je to, kamaráde, pí-čou ke zdi.
https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/sokdokument-jak-usa-planovaly-valku-a-energokrizi-v-evrope/
Dík, teď jsem to jen tak přejel v rychlosti. Jsou tam věci tak nějak o kterých se tu bavíme že?!! Už se bavíme nějaký čas, že ti magoři to fakt chtějí. Jestli se stane, tak nechápu že se to bude svalovat na Rusko, to už snad nikomu hlava bolet nebude a ještě mít takové starosti kdo začal. 🤣🤣🤣 Já věřím, že Rusové mají něco více jak jaderné zbraně. Aby se ušáci pak nedivili jako divizny. Ale jestli jsme došli do posledního stádia lidstva, tak je asi vše zbytečné něco řešit. Pánové dopít, dámy dokouřit adiós. 🙋♂️
P.S. jen bych chtěl vědět co budou dělat ti šmejdi, co to organizují.
Chyba že v rychlosti. Je rozdíl mezi tím o čem tu žvástáme a jsme chytrý vůkol a informacemi.
Tak samozřejmě že plácáme játrama, co mám ale dělat? Lejt to do sebe každý den už od rána nevydržím. To už můžu jít do první linie a mám větší % na přežití. 🤣🤣🤣🤣🙋♂️
Milane, díky za odkaz, je tak zajímavý a neuvěřitelný, že tomu bude málokdo věřit.
Ale přestože to není vůbec k smíchu, jedna věta mě pobavila a musím se o to rozdělit s ostatními (jedná se o tu sabotáž na plynovém potrubí):
“Je to tak hloupé, že mám podezření, že tato sabotáž je vlastní nápad Joea Bidena”.
Také ve mě to vysoké ocenění Senilových schopností vybudilo pousmání.
M. ze Zahrady
Tak tady máš ještě něco. Akorát nevím, jestli si Rusové dělají pr-del z Rusů, nebo z nás, nebo je to fakt z naší školy. Proč potom ale ty titulky? A také ty ksichty na konci toho desetivteřinového úšklebku mi nepřijdou jako české. A co to VK v pravém rohu dole? Není ti povědomé?
https://alternatio.org/events/all/item/109604-antirossiyskie-sanktsii-v-deystvii-v-neotaplivaemyh-shkolah-chehii-deti-kutayutsya-na-urokah-v-pledy
Hezký – jen ty deky se mi nezdají až tak moc silné, chtělo by to ještě 2 – 3 Markétiny svetříky. 🙂
Taky jsem včera našla jedno zajímavé video – rozhovor z Německa. Potvrzuje totéž, co uvádějí První zprávy, ale zdá se, že v Německu už jsou o krok nebo aspoň o krůček nas@anější. Vypadá to, že aspoň plebs si tu neudržitelnou situaci uvědomuje – což je o kapku optimističtější zpráva. Sice málá, ale aspoň něco.
https://www.facebook.com/RaptorTV.cz/videos/1263499311118434/?extid=NS-UNK-UNK-UNK-AN_GK0T-GK1C
Tyto bláboly o poseidonech jsou pro naivy, které je potřeba nakrmit vírou, když činy nejsou.
USA již od 2 sv. války koná (škodí a vysává), a Rusko jen straší (kecá a sčítá škody).
I ta Ukrajina je polovičaté řešení.
Ta nedůslednost a polovičatost je ale o Rusku známá.
Jojo, to máš pravdu. Měli Velkou vlasteneckou v pětačtyřicátém dotáhnout do konce a nemuseli by v ní teď pokračovat.
Ta nedůslednost a polovičatost je ale o Rusku známá.
Můžeš vyjmenovat pár příkladů?
Pat, oni totiž Americe vládnou Rothschildové – Rothschild family. A tato rodinka, říkejme jí správným jménem dynastie, nebo klan, si nebere servítky. Tato rodina zbohatla na zbrojení Hitlera. Tato rodinka zbohatla na prodeji válečných dluhopisů, které prodal vládě USA po napadení Japonskem. Tato rodina investovala do záchrany svého majetku v Evropě, aby ji neobsadila Rudá armáda. Za tuto rodinku umírali Američtí kluci, aby zachraňovali jejich investice a ne aby osvobozovali svět od Hitlera. Tato rodina je tlupa těch nejhorších potkanů, jaké lidstvo kdy spatřilo. Z toho plyne, že si brousí zuby i na Rusko. A vládnou samotným USA. Tak už vítě, kdo rozhoduje. Židé.
Budiž, mohlo by to vysvětlovat chování USA.
Ale rozhodně to neobjasňuje ruskou pasivitu.
Ticho před bouří. Jako bylo od r. 2014 do 22.2.2022.
Tak aby si neměl za chvíli oči jako Hurvínek až se fakt medvěd nasserre.
Tak já nevím, jak ty, ale já bych už konečně rád věděl, zda se medvěd nasere, nebo ne. Tohle čekání a nejistoty jsou nejhorší.
Jo souhlasím, že to přešlapování je na palici, ale já nejsem velitel.🤣🤦♂️
Mě to připadá jako návštěva u zubaře, už bych to chtěl mít za sebou. Samozřejmě dělám si 🔶 ale třeba se stane zázrak. 🙋♂️
Mám obavu, že se musí ještě hodně věcí změnit.
Je sranda, když si čtu na ruských webech, že vlastně on ten Stalin byl extrémně inteligentní a úspěšný muž, jeho nápady a vize měly pro rozvoj Ruska (Sovětského svazu) nesmírný přínos. Tak čekám, že soudobé Rusko půjde více méně podobným směrem: generální mobilizace – ani ne tak lidí ve zbrani, ale ekonomiky obecně a výrobních a vývojových prostředků především. (Když někdo umí svařovat tlakové nádoby, je blbost, aby dělal baristu v Moskvě, lidi si ten čudlík na kávovaru můžou zmáčknout sami.) Tak samo střílení podvodníků, korupčníků, neschopnýck kádrů a hlupáků. (Jste zrádce, nebo jen neschopný idiot, soudruhu?)
Pak je tady otázka ekonomiky po Ukrajině. O nové železné oponě nepochybuje nikdo, tak co potom? Modernizovaná verze NEP? Něco jiného? To všechno musí být rozhodnuto a musí v tom směru otočit kormidle.
Jinak se nezmění nic a současné tragédie na frontě se nezmění.
“Je sranda, když si čtu na ruských webech, že vlastně on ten Stalin byl extrémně inteligentní a úspěšný muž,…”
A nebyl? A kdo to teda vyhrál tu válku s národem zdeptaným carem a revolucí? V těch podmínkách, kdy Hitler byl vyzbrojen mocnostmi (vč. Böhmen-Mähren) a jeho slavný Spojenci čekali na Ostrovech 4 roky jak to u Stalingradu dopadne?
Jen se podívej na jednáni v Teheránu a na Jaltě, jak ti jeho slavný “Spojenci” byli před ním down (pro jeho válečné úspěchy) a prakticky museli souhlasit s jeho poválečnými plány.
1*
Teda nevím, jak Vy, ale já na WC nechodím podle diáře, ale když to na mne přijde, tak musím. A na ruského medvěda to evidentně zatím nepřišlo, takže může – pak si ale taky může tlakem dolů vytlačit oči – ale nemusí. Částečná mobilizace vedla jen k tomu, že zdrhli ti, co byli připraveni na ruský majdan. Takže splnila další úkol SVO – odkrýt zrádce a o to jde – na jedné straně demilitarizace a denacifikace Ukrajiny a současně odhalení zrádců uvnitř. Koho myslíte, že Rusko po skončení pustí zpátky?
A že těch zrádců tam mají! O mobilizaci podle V.V.Pjakina:
“…organizace těchto dobrovolníků do bojových jednotek, jejich nábor do ozbrojených sil, do armády, byl nastaven tak na levačku, zcela cílevědomě byl organizován tak špatně, že to všechno vedlo k tomu, že máme jednoduše fyzicky nedostatek vojáků. ……
Jenže co na papíře rovinka, v praxi samá roklinka.
Když gosudar ohlásil svůj příkaz,všechno bylo od začátku jasné.
Ale když odvodové úřady začaly tento příkaz realizovat, tak se ukázalo,že v našem státě fakticky existuje organizace vlasovců a zrádců v řadách ruských ozbrojených sil, v řadách ministerstva obrany a generálního štábu.
Jak začali povolávat?Všechno navzdory příkazu!
Nepovolávali potřebné vojenské odbornosti, neohlíželi se na věk, zcela účelově popouzeli lidi ve všech směrech, kdy například z jedné vesnicepovolali všechny muže,kdy s povolávacími rozkazy přicházeli za studenty, na obranné závody, kde mají mít automaticky výjimku.
To znamená, že začalo probíhat absolutní narušování úplně všeho.
A když to probíhalo tímto způsobem, tak se absolutně nejednalo o něčí hloupost či zkostnatělost”.
https://pjakin.blogspot.com/2022/10/otazka-odpoved-v-v-pjakina-ze-dne.html
Je to písemný přepis videa (takže nezabere tolik času) a stačí číst až tak od poloviny. Začátek jsou jednak obvyklé informace o knihách a už x-tý výklad o vlajkách – zajímavé pokud se to čte/slyší poprvé.
Dík žes to sem hodila. Rychtoval jsem se, že sem hodím odkaz na vidko od Yvety s označeným časem, kde o tom politruk mluví, tak mám aspoň ušetřenou práci s vyhledáváním toho času.
Docela je mi Putina líto. Jsem přesvědčen, že o čem mluví, to opravdu chce – spravedlivou společnost spolupracujících národů na základě rovnosti, ve zkratce řešeno. Bohužel mé obavy, jak jsem si kdysi povzdechl, že současný vnitřní nepřítel Ruska je pro Rusko ještě nebezpečnější než ten vnější, se ukázaly jako pravdivé. Ostatně kdo to kdy viděl, aby zbraně dodávané na frontu musely procházet celnicí! Nemohl jsem tenkrát uvěřit vlastním očím. Jejich šéf patří ke zdi. Však také ne nadarmo v Rusku chtějí znovunavrátit trest smrti. Nebo to volné nebe k bombardování Belgorodu a okolí. A další a další podrazy stojící mnoho životů.
A teď nakonec Putinovi nezbude nic jiného, než aby ve svých rukou soustředil proti své vůli moc a stal se vůdcem; diktátorem. Nebo bude všechno v pr-deli včetně naší budoucnosti – myšlena budoucnost našeho trojnároda. Naštěstí ruský lid není blbec a dobře ví, co se v Rusku děje a co hrozí. Už jsem to sem jednou dával, ale pro sichr
https://rusvesna.su/news/1664771031
Jestli dokážeš číst rusky, je lepší si to přečíst v originále. Já si to furt proklikával z češtiny na ruštinu a naopak, že ten strojový překlad nic moc. Ale fakt mu, jak tak karta ukazuje, nezbude nic jiného, než stanout v čele. A přitvrdit režim, včetně rozsáhlých čistek. Ale kolaboranty ne stavět ke zdi, ale zkonfiskovat jim majetek a utvořit z nich trestné prapory. Mají na rukou mnoho krve, tak to vidím jako spravedlivé řešení.
A že bude “demokratický” svět řvát? No a? Řval by, ať by Putin udělal cokoli.
Ty přece víš, že na to – čistky ve státním aparátu a následně “velká akce” – čekám už vlastně čtvrtý měsíc. Jak jsem tu šamanil někdy v červnu s tou predikcí myslím. “Velká akce” bez aspoň průběžného “pročesávání” státního aparátu se mi zkrátka jeví jako věc velice pochybná, až sebevražedná. Ale že by Putin sklouzl ke gulagům se nebojím. Oni teď sice Stalinovi blejskaj svatozář a sváděj gulagy na Trockého, ale stačí vědět, kdo to byl Frenkel a proč si pro něj Stalin nechal poslat a svatozář značně zkoroduje. Dokonce i na wiki možno dohledat, jak sem právě zjistil. Já to sice mám odjinud, ale souhlasí to. https://cs.wikipedia.org/wiki/Naftalij_Aronovi%C4%8D_Frenkel
A na závěr něco pro pobavení. Totiž to, jak si naši kreténi myslí, že Evropa je středobodem vesmíru a jásot ohromný, jak je Putin v Evropě izolován, aniž jim přijde na mysl, vně Evropy je to přesně naopak. Už jen titulek ve mě vzbudil veselí. Zbytek jsem sice jen prolétl, ale k vystupňování veselí a následnému krátkému zádumu nad ubohostí “našich žurnalistů” mi to bohatě stačilo.
Tak. A jdu vyzvednout holčičky do školy. Aspoň nějaká radost.
https://nazory.aktualne.cz/komentare/konec-kremelske-site-putin-prohrava-jedny-evropske-volby-za/r~41c5d496432911edba63ac1f6b220ee8/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
No jo – známá věc. Nděje umírá poslední.
Pořád ještě doufám, že ta naše to nebude. Na defétismus je ještě času dost. A pokud ne, v takové světě, který se připravuje ani nestojí za to žít.
Naftalij Aronovič – evidentně Žid…
Ono se to ví, že Gulagy vedly z 90% Židé, a také tajnou policii NKVD… Tedy ty nejhorší části Bolševického Teroru…
Na druhou stranu, bez Gulagů by válku proti Německu nevyhráli, za války byla potřeba výrobní pracovní síla… Analogicky, jako němci měli pracovní tábory, třeba v polské Osvětimi…
πα½
Zdá se, že římská praxe – v době války přejímá vedení země jeden člověk-diktátor – přece jen má něco do sebe.
V demokracii do věci kecá značné množství lidí vč. laiků (u nás stoprocentně, žádné ministerstvo není výjimkou), ale následky nese jen jediný (a premiér to asi nebude, na to si dá moc dobrý pozor).
Jednou byl Si jedovatej a když mu amíci vyčítali autokracii, tak jim odpálil něco v tom smyslu, že autokracie má tu výhodu, že stihne demokracii vymáznout dřív, než ta se stačí vůbec k něčemu rozhoupat.
A jinak – proč asi měli měli indoši válečnýho náču, který přejímal ve válce veškeré pravomoce; v podstatě měl absolutní velení. Oni vůbec nebyli blbci. Náča byl na druhou stranu odvolatelnej. Něco parkrát pos-ral a už nebyl náča. Ale – a v tom je ten rozdíl – válka skončila a pravomoci přebíral zase mírovej náča. Proto nehrozilo, že by některej přerost do Stalina. Řeč je samosebou o severoamerických indoších.
Samo že musí být jen jedna hlava. Proto také všichni úspěšní vůdci byli zároveň diktátory, ať si vezmeš kteréhokoli, Sašou Makedonským počínaje. Vlastně včetně našeho Jana Žižky, jak mi teď došlo.
Ono je lehké vrhnout se do toho po hlavě se zatemněnou myslí,ale to většinou dopadne špatně. A Rusové vědí, že nemají proti sobě jen Ukrajince,ale že za nimi stojí celý tzv civilizovaný západ cca.1 miliarda lidí a 2/3 ekonomických zdrojů. A Rusové jsou sami, zbytek světa je připosraný s USA a NATO nebo vyčuraný jako Čína,která čeká kdo vyhraje! Není to pasivita,je to tvrdý kalkul a balanc na ostří nože.Jedou pomalu,ale cílevědomě krok za krokem a musí bohužel počítat i s tou jadernou válkou. Kreténi v USA už ukázali na NordStreamu, že se nezastaví před ničím.takže bohužel té válce v celé Evropě se nevyhneme a tuším, že i té jaderné!
Jo, ale kdybyste si přečetli odkaz, který dal Milan výše (16:18), tak byste pochopili, že nejde vůbec o Ukrajinu, ani v nejmenším – ti mrtví byli použiti zřejmě jako “kouřová clona” (natož o nějakou svobodu, demokracii, pravdu a lásku a podobné bláboly), dokonce snad se snad ani ve snech neočekává porážka Ruska – obětí je naplánovaná EVROPA.
A gosudar to nepochybně ví.
ja si zas myslím že anglosasov nikto nemusí huckať, aby rabovali a vraždili v celom svete.
Tých amerických chlapcov, čo umreli cez II sv.vojnu bolo dokopy 10 a 1/2. Za to na Slovensku tí američtí kluci zavraždili v posledných dňoch vojny min 4000 ľudí a kompletne zničili Nové Zámky a v Bratislave pri bombardovaní Apola min 300 ľudí. A myslím, že ani vyskúšať si atómovú bombu na japonských civiloch ich nemusel posielať Rotschild.
• Amschel Mayer Rothschild (1773–1855), sídlo: Frankfurt nad Mohanem. Amschel byl nejstarší syn, po svém otci převzal obchody ve Frankfurtu nad Mohanem a stal se hlavou rodu. Frankfurt zůstal místem, kde se celá rodina setkávala.
• Salomon Mayer Rothschild (1774–1855), sídlo: Vídeň. Stal se zakladatelem rakouské dynastie Rothschildů, která byla jedním z hlavních financovatelů Metternichova režimu a tím i celého
Mám za to,že by Rusové mohli,nějakou nešťastnou náhodou,zavadit o podmořský
datový kabel mezi Hotdoglandem a Evropou a dělat,že se jich to netýká,to by potom
začal ten správný humor,asi by skončil i tenhle server,bylo by to asi jako by EU
někdo spláchl na toaletě.
👍 👍 👍 👍
Jedna z možných možností. 🙋♂️
Anglosas má orgazmus, když se vraždí Slované mezi sebou, primitivní ukrajinci jim ještě lezou do zadku. Nedojde jim, že z nich anglosas má jen zisk a radost, že oni zabíjí své i ruské kluky.
Bohužel nejsme lepší. Tady jsou taky miliony připraveny zemřít za žvýkačky&popkorn.
Nerozumím, my jim lezeme do prdele a oni nás chtějí vyhubit! My jsme stejní? Oni ničí svět ve svůj prospěch, milují jen sebe, zrzaví zmrdi!
Půl Německa bylo okupované Sověty.
Německo by mělo být nadosmrti Rusku (SSSR) vděčno, že nepřestalo existovat.
Znáš rčení “Vítěz bere vše”?
Německo je doposud okupované USA.
Správně a Rusové odešli, ale anglosas je tam zalezlý dodnes a bude tam smrdět a škodit dokud USA nezmizí z mapy světa!
Za á nebylo, ale kontingent vojsk, za bé ne půl, ale třetina, a za cé ostatní dvě třetiny okupované dodnes jsou a do r. 2049 ještě budou. Akorát že okupuje Amík, což je dle tebe v caku, že mudrlante. Co tam máš dál chytrýho?
Jo, ale to byla ta malá půlka…
A ještě něco. Kdyby tam ten kontingent měli Rusové doteď a nepřipustili sjednocení Německa, nemusel bys teď platit za plyn několikanásobně víc a netrčeli bychom po krk ve sra-čkách, uvědomělý politologu.
Uvědom si,že proti Rusku je nahnaná celá Evropa s anglány,Austrálií,Japonskem a Kanadou.Pouze to,že Rusko má účinné zbraně,drží tuhle smečku na řetězu.Ale Rus si stejně prosadí to co chce.
Rusko až tak ten plynový terorismus trápit nemusí, jako hlavně západní Evropu a především Německo. Ale to by Západní Evropa nesměla být kolonií USA pod jejich okupací. To bylo strachu, že je Rusko napadne, a nakonec je napadla Amerika. To nevymyslíš!
A teď jsou z toho chudáci totálně vedle a neví co s tím dělat.
Nenechá to tak,ale musí balancovat na špičce nože. Úder po plynovodu měl vyprovokovat RF k odvetné vojenské akci a po ní by se proti RF postavilo celé NATO. Ušáci věří, že po oslabení RF Ukrajinou mají na to porazit Rusko. Rusové s tím počítají,proto bojuje na Ukrajině jen asi 1/10 sil RF a většinu tvoří vojáci Doněcka,Luhanska a dobrovolníci.Kádrové jednotky s moderní výzbrojí mají v záloze pro nasazení v případě otevřeného konfliktu s NATO. A to nás po porážce Ukrajiny určitě čeká. Pšonci jsou na to již nadržení a mají svůj vlhký sen, že opět porazí Rusko, tak jako na konci I.světové.tehdy po podepsání Brest-litevského míru napadli mladý sovětský svaz oslabený válkou a intervencí 19 intervenčních armád včetně armády USA a zabrali si část Ukrajiny a v jejich lágrach nechali pomřít hlady asi 130 tisíc ruských válečných zajatců!. Po porážce Polska Hitlerem si Stalin toto území vzal zpět,to byla ta část paktu Molotov-Ribentrop. Rusko odpoví asymetricky až k tomu bude příhodný čas, tak jako to bylo při zahájení SVO.
A krom toho, částečná mobilizace je prozíravý nácvik na plnou mobilizaci. Zatím vychytají mouchy a rovněž občanstvo přivykne, takže ta plná už bude perfektně zorganizovaná a natošup. Nehledě k tomu, že ted mohou klído pído zmobilizovat jednou tolik a každý bude howno vědět. Že je podcenují ušáci a naši moudří se nedivím, ale že že i tady celkem jo. V každém případě zatím Rusové valí k hranici železnicí těžkou techniku a angloweby už plaší zda ne i maskovanou jadernou. No plaší… Celkem oprávněně, zdá se mi.
Poznámka: Ruští politologové už několikrát pronesli, že Rusko tu částečnou mobilizaci ani nepotřebuje – v ruských ozbrojených silách je přes 5 milionů lidí se zkušenostmi. Ale pokud je pošlou na frontu, tak je potřeba zabezpečit týl. Úprk těch, co odmítali mobilizaci jen vyčistil vzdfuch – zpátky se už nedostanou, svůj postoj projevili. A národ se 140 miliony lidí si může z věrných vybírat (řada z nich se hlásí dobrovolně). Mimochodem: kolik před mobilizací zdrhlo Ukrajinců? Jen u nás je máme na každém kroku!
👍 👍 👍 🙋♂️
Samozřejmě, že to tak nakonec dopadne. Pravda vždycky vyleze ven. USA už padá do propasti a snaží se strhnout ostatní. Evropa je ničena jen pro to, aby USA padaly pomaleji. Žádný Putin, ale USA rozvrací evropské hospodářství. Žádná válka na ukrajině nezdražuje, uměle zdražují amíky podplacené “vlády”. To zdražování je zbytečné, zbytečné, umělé, zbytečné. Vůbec to nemá reálný základ. Žádná opravdová krize není. Rozvrat je už od kovidové hry uměle roubován na naši ekonomiku.
Posílám vám odkaz co jsem poslal Pavlovi K, myslím, že ho rovněž oceníte. Jo, a ten článek, převzatý z francouzkého Agora Vox, je ze včerejška.
https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zpravy/sokdokument-jak-usa-planovaly-valku-a-energokrizi-v-evrope/
Zdá se, že jsem ho (zatím) četla jen já. Jinak by si zhruba od 17. hodiny všichni poopravili názor.
Tenhle dokument údajně od RAND Corporation jsme tu měli 17.9. Švédské noviny Nya Dagbladet zveřejnily šokující dokument …
Tak nyní si ho (znovu) všiml Agora Vox a Prvni Zpravy…
Já jsem k němu měl připomínku, že na poslední řádce je výraz “neutralise” s pravopisem z Britské angličtiny a ne z Americké…
πα½
Dík za upozornění. Pročetla jsem si to teď dodatešně.
Já vím že jo. Jen jsem cítil potřebu to váženým diskutérům přípomenout a neomlátit jim přitom zároveň o hlavu, že jsou buď ignoranti, nebo si nepamatují, co zde četli před pouhými dvěma týdny – viz diskuze. Tak jsem zvolil tento způsob, když už se naskytla příležitost. Se stejným výsledkem, mimochodem.
Je to marné, je to marné, je to marné…
Koukám, že jsem se opět samoodhlásil, aniž bych o tom věděl.
M ze Zahrady
Ve svém předchozím příspěvku o použití Poseidonu jsem zmínil pouze 3 lokace: Woshington, New York a San Francisko. Myslím, že když Brusel ztratí přesoceánské řízení – tak se utluče sám. A pak si to vyřídíme i s vlastizrádci u nás…(volební komisi jsem naplno řekl, že když k něčemu dojde, budu mezi prvními partyzány – 20 let zkušeností v armádě)
Přečetl jsem a jako bývalý voják z povolání vidím řešení: kdo si o co říká, ať to dostane – stačí na to tři Poseidony – Woshington, New York a San Francisko – panama se stane jen doplňkovým kanálkem a problém bude vyřešen. Mimochodem, proč by měla ponorka Belgorod “cvičit” jen v Bílém moři. Světu by to pomohlo (a to nejsem válečný štváč, jen člověk se zkušeností v armádě – jeden, co absolvoval 4 mise v Afganistanu a přišel mi rozbít hubu, skončil = lehnul za 20 vteřin – přišel se omluvit s čtyřmi lahvemi Modrého portugala – sťali jsme se jak Dáni – ani bývalka s ním pak nemluvila (pozvala si ho)
Doplněk: Nedávno tu byl článeček, jak Američanům jejich flotila REZNE – včetně letadlových lodí! No to už aby začli pro posádku stavět necky – přecijen, dubové dříví ve vodě nerezaví! No a jestliže Američané jsou schopni ponorku typu “KILO” zjistit až když odplouvá, Tak budou mít asi s Poseidonem problém – a ruská ponorka Belgorod už je na trase – kam? No, tam, kde bude potřeba, nese 6 poseidonu s jadernou hlavicí! Bůh nás ochraňuj!
Největší pitomci jsou u toho Bruselští byrokraté. Kdyby jim USA hodila na Brusel jadernou pumu, tak by ještě v Berlíně a Paříži kvičeli, že jim bombu hodil na hlavu Putin. Takoví jsou to tupí lokajové USA. Podělaní, ulhaní, nesvéprávní. Jak se říká “nomen omen” – vládne lejno.
To jsou ty vakcíny na moudrost. 🤣🤣🤣🙋♂️
Tupí bruselští lokajové? A co deme-ntní čeští lokajové?! Jen se podívej jak dopadly volby. Ani jim nedochází, ne že může, ale zřejmě bude následovat. Blil bych z těch našich tupých zmetků.
Trumpa nemusím, ale docela to s tím Německem jako rukojmím vystihl.
4. října 2022, 19:01 – Veřejné zpravodajství – OSN
Bývalý americký senátor Richard Black obvinil německého kancléře Olafa Scholze, že „dal souhlas“ CIA, aby vyhodila do povětří plynovody Nord Stream.
Poznamenal, že kancléř “projevuje velmi málo loajality k německému lidu”.
„Pod jeho vedením byly přerušeny dodávky zemního plynu. A nemyslím si, že by USA zničily ruské plynovody bez jeho souhlasu,“ zdůraznil senátor.
Hezký! Hodně to vypovídá o IQ vedoucích američanů.
Německo musí dát Spojeným státům souhlas k provedení jejich akce. To nevymyslíš. 🙂
Viník zničení plynovodů NS1 a NS2 byl odhalen. Colin Powell opět na scéně jako před invazí USA do Iráku v roce 2003, kdy mával jakousi ampulkou, která měla býti důkazem o vlastnictví chemických zbraní hromadného ničení režimem Saddáma Huseina.
Tady mladý blbeček cenzuruje jak za beriji! Tak to tady zavři debile! K čemu ti je jeden názor? Nazdar.
Články jsou výborná dokumentace Gangsterismu USA, kdy zcela mimo svoji Jurisdikci uvalují Loupežnické “Sankce” proti cizím firmám…
Asi vrcholem gangsterské drzosti Američanů bylo, když v Kanadě nechali zatknout Čínskou princeznu “Huawei” za to, že z Číny obchodovala s Iránem, do čehož USA naprosto nic není, nemají nad tím žádnou Jurisdikci, bylo to čisté Mezinárodní Gangsterské Loupežnictví…
πα½
O tom je celý dnešek, o hegemonii.
Co se zdá myslícímu nemožné, je jen díky jeho vlastní zkušenosti a stylu chování, darebák klidně udělá.
Vemte si třeba to, jak lákali především důchodce na třeba obědy zadarmo s předvedením “špičkového” zboží za pár kaček a pak z nich udělali nejednou dlužníky po zbytek života … Šmejdi.
To je i základem dnešního ještě pořád kapitalismu. Když si vyškrtáte všechna líbivá slovíčka, fráze, krásné obaly, tak zjistíte, co je celý ten “západ”, teda “naše civilizace”, vlastně zač.
Je to systém zlodějů, podvodníků, lupičů, vrahů, vyděračů, lichvářů, lhářů, darebáků, úchylů, šmejdů … kariéristů, lumpů, duševních špinavců, otrokářů, rasistů, hrabivců, lakomců a vůbec darebáků všech mastí a barev – jedním převzatým slovem – svoloče. Která si osobuje právo rozhodovat o všem a to i bez vědomí těch, koho se to týká.
Darebáci vždycky nakonec pro svou špinavou “práci” potřebují relativní klid, i proto takové zdání “jako že je všechno v pořádku”, nikdy nebylo, není a nebude, dokud se lidé nezbaví falešného vnuceného pohledu na takové činy.