Krize UKRAJINA

Všichni jsou v klidu. Neměli by. Může to být katastrofa, varoval slavný profesor.

Profesor John Mearsheimer, který vážný konflikt na Ukrajině předvídal již před několika lety, varoval před klidem, s jakým všichni berou tuto válku. Na stránkách serveru Foreign Policy upozornil, že ani jedna ze stran nehodlá v ukrajinském konfliktu ustupovat. A protože kompromis je v nedohlednu, zvyšuje se riziko, že jedna ze stran nebo obě budou konflikt eskalovat, protože budou chtít vyhrát nebo odvrátit porážku. Což by mohlo vést k válce v Evropě nebo i jaderné katastrofě.

Podle profesora se západní političtí představitelé už shodli, jak válka na Ukrajině dopadne. Totiž že se zasekne a oslabené Rusko nakonec přistoupí na podmínky příznivé pro NATO, USA i Ukrajinu. A i když možnost eskalace ze strany Washingtonu a Moskvy nevylučují, předpokládají, že katastrofickému střetu lze předejít. Jen hrstka si pak dokáže představit, že by se USA přímo účastnily bojů nebo Rusko použilo jaderné zbraně.

Podle profesora ovšem tuto hrozbu Washington a jeho spojenci (tedy i Česká republika – pozn. red.) berou moc nonšalantně. Schopnost vyhýbat se ničivé eskalaci rozhodně není na obou stranách samozřejmá a riziko je větší, než jak se běžně tvrdí. A protože by eskalace mohla vést k válce v Evropě nebo jaderné apokalypse, je podle Mearsheimera namístě zvláštní opatrnost.

Popisuje, že od začátku války obě strany, Moskva i Washington, navýšily své ambice. Což také zvýšilo jejich odhodlání konflikt vyhrát a jejich averzi vůči porážce. Pokud tedy budou Spojené státy zoufale chtít vyhrát nebo naopak zabránit porážce Ukrajiny, mohly by se bojů přímo účastnit. A pokud bude Rusko zoufale chtít vyhrát nebo odvrátit porážku, která by hrozila, pokud by se USA direktně zapojily do bojů, tak by mohlo použít jaderné zbraně.

Odhodlání zvítězit pak maří snahy o kompromis, protože každá ze stran chce diktovat, jak bude mír vypadat. A když není diplomatické řešení na stole, tak to jen umocňuje motivaci konflikt eskalovat. Což by mělo katastrofické následky, upozorňuje opět Mearsheimer.

USA podle něho původně chtěly zabránit ruskému vítězství a umožnit skončit boje pro Ukrajinu příznivým způsobem. Ale když začala Ukrajina porážet Rusko u Kyjeva, Bidenova vláda se rozhodla, že Ukrajina válku s Ruskem vyhraje, a jak popsal americký ministr obrany, „Rusko bude oslabeno tak, že nebude moci dělat to, co udělalo Ukrajině“. V podstatě tedy chtějí USA Rusko vyšachovat z žebříčku světových mocností a vsadily na to svou reputaci. Proto teď nemohou couvnout.

Podobně je tomu i na ruské straně. Podle Mearsheimera Rusové útočili, aby zabránili tomu, že Ukrajina vstoupí do NATO a stane se z ní západní výspa na ruských hranicích. V polovině ledna ministr zahraničí Sergej Lavrov požadoval záruky, že se NATO nebude šířit na východ. Ukrajina v NATO je podle Putina „přímé ohrožení bezpečnosti Ruska“ a tato hrozba se dala odstranit jen tím, že ve válce z Ukrajiny udělá buď neutrální stát, nebo rozpadlý stát.

Ovšem ruské cíle také podle profesora narostly. Zatímco před invazí byl ochoten se dohodnout na druhé verzi minských dohod, které by území Donbasu ponechaly Ukrajině, ve válce Rusko obsadilo rozsáhlé území, které evidentně Putin hodlá anektovat, a zbytek Ukrajiny pak bude jenom dysfunkční „nárazník“. Hrozba pro Putinův režim je také mnohem větší než na začátku, protože Bidenova vláda je odhodlána ruské územní zisky zvrátit a Rusko permanentně oslabit. Do NATO se přidaly Švédsko a Finsko a Ukrajina je se Západem spojena více než kdy dříve.

„Moskva si nemůže dovolit na Ukrajině prohrát a použije jakékoliv prostředky, aby se porážce vyhnula,“ varuje Mearsheimer. Putin podle něho věří, že proti Ukrajině a jejím západním napomáhačům vyhraje, a jak pravil na konci července, pokud chce někdo porazit Rusko na bojišti, „ať to zkusí“. Cíle Ukrajiny jsou podle profesora v podstatě shodné s cíli Washingtonu a i tam věří, že mohou vyhrát. V součtu tedy žádná strana nechce ustoupit a pozorovatelé tedy předpokládají, že dojde ke „krvavému patu“.

S tím profesor souhlasí, nicméně varuje před možnostmi eskalace. Připomíná, že k eskalaci ve válce dochází ze tří důvodů. Jednak že jedna nebo dvě strany eskalují, aby vyhrály, nebo že jedna či dvě strany eskalují, aby se vyhnuly prohře, a do třetice že k eskalaci dojde náhodou. Přitom každá z těchto možností skýtá potenciál, že se USA přímo zapojí do války a Rusko použije jaderné zbraně.

Mearsheimer upozorňuje, že USA posílají na Ukrajinu čím dál ničivější zbraně a zároveň dovolují takové zbraně zasílat. V březnu napříkald zavrhly polský plán Ukrajině poskytnout Migy-29, v červenci už u Slovenska takové ohledy nebraly. A chtějí prý Ukrajině poskytnout letadla F-15 a F-16. Na Ukrajině také působí američtí instruktoři, USA poskytují informace a satelitní snímky. Podle profesora je to jen krůček od toho, aby za spoušť tahali američtí vojáci a tlačítko k odpalu mačkali američtí piloti.

Pokud by válka trvala dlouho a Washington by z nějakého důvodu potřeboval vyhrát rychle (například kvůli hrozící konfrontaci s Čínou), pak by američtí političtí představitelé měli veškeré důvody k uvažování nad riskantnějšími řešeními, například zavedením bezletové zóny nad Ukrajinou nebo vysláním malého kontingentu amerických sil, aby pomohl Rusko porazit. Ještě pravděpodobnější je americký zásah podle Mearsheimera tehdy, pokud by došlo ke kolapsu ukrajinské armády a hrozilo by velké ruské vítězství. Pak je představitelné, že by američtí představitelé měli za to, že malý zásah nevyvolá jadernou odvetu. Případně by zoufalá Ukrajina mohla začít útočit na ruská města v naději, že ruská odveta přiměje USA se do bojů zapojit.

A je možné i to, že zapojení amerických sil vyvolá nějaký náhodný incident, například střet americké a ruské stíhačky nebo útok na budovu v Kyjevě, který zabije velké množství Američanů. Je možné, že eskalace by přišla z ruské strany, například pokud by Rusko zasáhlo proti zemím, přes které proudí pomoc Ukrajině, nebo by kyberútokem poničilo důležitou infrastrukturu některé země NATO.

I Putin se podle Mearsheimera drží zkrátka, za což byl kritizován. Nezavedl například brannou povinnost ani neútočí na ukrajinskou rozvodnou síť, což by přitom bylo velmi snadné. Ruský prezident na to odpovídá, že eskalovat může.

Jsou prý tři situace, kdy by sáhl po použití jaderných zbraní. Jednak pokud by NATO a Spojené státy vstoupily do této války, protože to by markantně otočilo rovnováhu vůči Rusku a hrozilo by, že se válka přelije na jeho území a u ruských lídrů by se jednalo o otázku přežití. Minimálně by uvažovali o tom, že by Západ odradili výstražným výstřelem. A není jasné, zda by takový výstřel válku ukončil, nebo rozpoutal.

Ovšem použití jaderných zbraní by podle Mearsheimera hrozilo, i pokud by hrozila porážka od Ukrajiny samotné. Navíc by ze strany Ukrajiny nehrozila jaderná odveta a Washington by podle Mearsheimera neměl zájem vyvolat jadernou válku. Absence možnosti odvety pak podle něj posiluje takové uvažování. A jako nepravděpodobnou možnost připouští i to, že válka bude pro Rusko příliš nákladná, takže bude eskalovat, aby vyhrálo. Pak by se ovšem zaměřilo na vojenské cíle a použilo taktické jaderné zbraně. A jako cíl by mělo vyvolat takový strach na Západě, že by USA a spojenci raději válku ukončili.

Mearsheimer varuje, že konvenční uvažování hrozbu jaderné války a použití amerických sil podceňuje. Válka má podle něho svou vlastní logiku a je těžké předvídat výsledek. Stejně tak je těžké předvídat eskalaci. „Jak pruský vojenský teoretik Carl von Clausewitz seznal, nacionalismus postrkuje moderní konflikty do jejich nejextrémnější podoby, zvláště pokud se hraje skutečně o hodně,“ podotýká a upozorňuje, že vzhledem k tomu, jak strašná by byla jaderná konfrontace, měli by všichni přemýšlet dlouho a důkladně, kam konflikt směřuje.

Tato nešťastná situace by měla vytvářet tlak na diplomatické řešení. Které je ovšem kvůli válečným plánům v nedohlednu. „Bidenova vláda měla s Ruskem spolupracovat, aby ukrajinskou krizi vyřešili předtím, než začala v únoru válka. Teď už je pozdě uzavírat dohodu. Rusko, Ukrajina a Západ jsou zaseknuty v hrozné situaci bez zřejmé cesty ven. Člověk může jen doufat, že lídři na obou stranách povedou válku tak, aby se vyhnuli katastrofické eskalaci. Pro desítky milionů lidí, o jejichž životy jde, to je však chabá útěcha,“ říká na závěr profesor John Mearsheimer.
https://bit.ly/3QOpBtZ

sdílet na

73 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Helena
23. 8. 2022 09:26
Ohodnotit příspěvek :
     

BLA, BLA, BLA, konflikt eskaluje západ, který neustále cpe na cizí území hromady zbraní!! USA vozí přes oceán zbraně za miliardy a umisťuje je na cizím území, dokonce britové chtějí cvičit cizí vojska na svém území, a tak podporovat válku. Amík válčí všude ve světě, jen né doma na Floridě – a to je velká chyba, amíci potřebují válku na jejich území, jinak nedají pokoj – nikdy. Rusové si jen brání plot svého pozemku.

Lev Prchala
23. 8. 2022 09:55
Odpovědět  Helena

Přesně,je vinou jen a jen hnUSAků a jejich připosraných poskoků(včetněČR),že V.V.Putin musel přistoupit k tomuto ráznému řešení situace v Banderostánu.

Albi
23. 8. 2022 11:46
Odpovědět  Lev Prchala

“…oslabené Rusko nakonec přistoupí na podmínky příznivé pro NATO, USA i Ukrajinu”.
Totální nepochopení. Jde-li někomu o život tak či tak, pak nejen neustoupí, ale ani ustoupit nemůže. Co by tím získal?

Lev Prchala
23. 8. 2022 12:02
Odpovědět  Albi

Rusko války nezačíná,Rusko je končí….a vítězně končí.Na rozdíl od amiokupantů a jejich poskoků,kteří od roku 1945 dostávají na prdel všude,kam strčí rypák.

Markýza
23. 8. 2022 14:41
Odpovědět  Lev Prchala

Hm…vlastně máte pravdu. Končí všechny, na které si vzpomenu – Napoleonem počínaje.

[Trol-1] Tor
23. 8. 2022 19:09
Odpovědět  Lev Prchala

Jo, jo, v Afghánistánu Rusáci vyhráli.

Lev Prch
23. 8. 2022 19:23
Odpovědět  [Trol-1] Tor

A to nedávné “”””megavítězství “”””amiokupanta po dvaceti letech okupace????To bylo jako Odcházení udavače Havla za 7miliard doláčů????👎🤣

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
23. 8. 2022 20:14
Odpovědět  [Trol-1] Tor

Tam nevyhrál nikdy nikdo, jestli jste si nevšiml.
Ale hurá! Našel jste, Bystroni! Sláva nazdar výletu. Dalo to práci, co – ale našel.

Lev Prch
23. 8. 2022 20:22
Odpovědět  Markýza

Sláma u-kravině 👍😂

23. 8. 2022 22:36
Odpovědět  [Trol-1] Tor

Když nic jiného, tak aspoň kontrolovaně a spořádaně ustoupili, zatímco ušáci prchali jak vyděšení králíci.

[Trol-1] Lukáš
24. 8. 2022 05:43

Jsem zvědav, jak spořádaně vycouvají z Ukrajiny.

Lev Prchala
24. 8. 2022 08:35
Odpovědět  [Trol-1] Lukáš

Nijak, ty zmrzlinovej poháre s ranní F100!!!!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
24. 8. 2022 18:20
Odpovědět  [Trol-1] Lukáš

Z jaké? Žádná Ukrajina už nebude, to ti – a myslím to vážně, nereju – ještě nedošlo?

josef
23. 8. 2022 22:39
Odpovědět  [Trol-1] Tor

Vybral jste si Tora bohů války. Oni jsou ti vikingští bozi bozti značně vzteklí a nedůtkliví. Tor ve vzteklosti a nedůtklivosti zvláště vyniká.
Nevím, jak by reagoval a vaší (malé “v” je úmyslné) tupost,když nejste schopen jako jeho jmenovec rozeznat rozdíl ústupem a zbabělým útěkem. Celkem spořádaný ústup z Afghanistánu předvely jednotky tehdejšího SSSR. Zbabělými útěky a masakry civilního obyvatelstva prosluli američtí mariňáci. Zvlášť krásná dokumentace o tom je právě z Afghanistánu. Útěk z Vietnamu je dokonce heroizován v sérii fimů s Rambem.
No a k tomu severskému bohu, Thorovi. On je sice vzteklý a prchlivý. Ale je také vrcholně spravedlivý. vás, vás by svým válečným kladivem asi rozmázl jako štěnici. Co provede se svými nehodnými služebníky, tedy Švédy, Finy, Nory, Holanďany a dalšími potomky Vikingů nevím. Ale jedním z nejhorších trestů pro válečníka je opovržení. Řekl bych, že je to čeká. vás asi také.

24. 8. 2022 01:24
Odpovědět  josef

Možná chtěl, ale bůh války je Thór – ne Tor. Poněvač má jen napráskané mantry a hesla, ale jinak je blbej až se pánbů diví do čeho to duši vrazil, tak si dal nick Tor – což je softwarový systém. Ještě že tak. Jinak by ho Thór svým kladivem zatloukl do země, že mu dělá ostudu.

Markýza
23. 8. 2022 14:40
Odpovědět  Albi

Myslím, že ani kdyby mu nešlo. Z hlediska Ruska – jaký by mělo vůbec důvod ustupovat?
A “oslabené Rusko”…..bóže. To je zas ta americká neznalost historie, co.
Když se Hitler uprdelkoval u Stalingradu, vypadalo to, že je Rusko totálně v troskách – ne jako teď.

Lev Prch
23. 8. 2022 17:39
Odpovědět  Markýza

Vůdce Bidet má zřejmě stejně slabomyslný sny jako hypospadická štětka jména Adolf 😁😁😁

[Trol-1] Tor
23. 8. 2022 19:08
Odpovědět  Albi

To je fakt. Puťce může jít brzy o krk.

Lev Prch
23. 8. 2022 19:24
Odpovědět  [Trol-1] Tor

Tobě jim někdo brzo zákoutí Pepku 😂😂😂😂😂

23. 8. 2022 22:37
Odpovědět  [Trol-1] Tor

(_!_)

[Trol-1] Tor
23. 8. 2022 19:08
Odpovědět  Lev Prchala

Že mají ale na Putina USA takový vliv. To by u Vládi člověk nečekal.

Lev Prch
23. 8. 2022 19:26
Odpovědět  [Trol-1] Tor

Pepku, seš megakokot,ale na Bideta ani fetku a transku Zelenýho nemáš 👎

Markýza
23. 8. 2022 20:16
Odpovědět  [Trol-1] Tor

Heleďte, vy máte obráceně triedr, hošku. Je to úplně naopak, schválně si všimněte.

23. 8. 2022 22:38
Odpovědět  [Trol-1] Tor

(_!_)

josef
23. 8. 2022 10:21
Odpovědět  Helena

Pan profesor hodnotí věci zajímavě. Nějak opomněl vyjádření ukrajinského potentáta Arestoviče. Tento představitel místního ministerstva obrany si stěžuje, že mu docházejí vojáci a technika. Celé NATO není schopno naplnit materiální potřeby ukrajinské armády. Ukrajinští vojáci, po krátkém, nedostatečném výcviku, odcházejí na frontu. Kdo tedy bude obsluhovat složitou techniku? Ukrajinci? NATO? USA? Přeškolení pilota na F16 trvá nejméně rok. Jinak to je kachna. MIGy a SUčka docházejí.
USA a i NATO přiznávají, že na přímý konvenční střet s Ruskem nemají. Tak o čem je vlastně řeč pane profesore? O zdůvodnění jaderné války? Nebo likvidaci Ukrajiny, či Ruska? To už pak bude vlastně úplně jedno.

All
23. 8. 2022 10:44
Odpovědět  Helena

Přesné,výstižné,pravdivé.

Dan
23. 8. 2022 10:00
Ohodnotit příspěvek :
     

Teoreticky blabol zaprdence. Ten profesurek vubec nevi, kdo procesy ridi ve skutecnosti. Putin a Biden jsou pouze vykonavatele. At se jde zeptat RZK a Chazaru v USA. Oboum jde o to, pozabijet co nejvic Gojimu bez pouziti atomu. Z toho maji prizdisraci strach.

janle57
23. 8. 2022 10:11
Ohodnotit příspěvek :
     

Nepřeji nikomu nic zlého,ale při explozích několika jaderných hypersonických střel
nad Prahou a dalšími strategickými cíli u nás a následnému celostátního blackoutu,
přerušení dodávek vody, tepla,lékařské péče atd.atd. se dnešní čummobilské
generaci teprve rozsvítí v jejich vypatlaných mozcích,zatím mají svůj vzor
v premierce Finska,která se zleje na mejdanu jako kára,nafetuje se kdejakým
svinstvem a druhý den vystoupí v parlamentu jakoby se nechumelilo a ještě
u toho málem vyhlásí Rusku jadernou válku.

All
23. 8. 2022 11:09
Odpovědět  janle57

Jo,jsme obklopeni zlem politiků s vládou bezmozků a čučkařů.Ale vidím i mladší,co používají mobil jen když musí,jinak jej vypínají.Vidím je venku na pozemcích,kde začínají opět hospodařit. Jsou. Uvidím některé i 3.9. na václaváku.Noví,co opět umí vzít do dlaně hrst půdy a cítit ji .Tihle jsou budoucnost. Tihle způsobí,že Praha bude zachována.Ovšem malé hypersonické střely třeba i z 5G vybuchnou jen v náckovských palicích s nenávratně zatvrdlou epifýzou.My doma máme i na toto svoje ovoce a svoje byliny,svůj mozek a nezaprodanou duši. Jsme a budeme.

[Trol-1] Tor
23. 8. 2022 19:10
Odpovědět  janle57

Pozor na trestní zákoník.

Lev Prch
23. 8. 2022 19:27
Odpovědět  [Trol-1] Tor

To víš,Marečku Blbendo 🤣

23. 8. 2022 22:41
Odpovědět  [Trol-1] Tor

To je dobře že se hlídáš. Ale to ti nepomůže. Jen co se to otočí, poznáš proč má paragraf ty kličky.

Teuton
23. 8. 2022 10:32
Ohodnotit příspěvek :
     

Je mi naprosto jedno a úplně šumák, co se děje na Ukrajině. Ať se tam třeba všichni ti Vasylové a Volodymyrové navzajem pomordují či vystřelí na Jupiter. Ale není mi jedno, co se děje zde u nás. A pokud kvůli téhle dokurvené zemi ovládané nacisty a její podpoře ze strany fialových pětizmrdů zde u nás hrozí mráz či dokonce hlad, chytá mne solidní vztek.

All
23. 8. 2022 11:18
Odpovědět  Teuton

Klídek,pětizmrdi jen ničí,to je fakt. Vše je obráceně,naruby.Vlci vyjí a pustoší na hradě,ve vládách a parlamentu.Budoucnost je dole v obcích,kde se pracuje a tvoří,tady jsme my,vlastenci,bratři a sestry co ještě nezapoměli,jsou tu i mladí co umí,je jich málo,ale jsou. Světlo nakonec zvítězí,tma bude poražena.

Gene
23. 8. 2022 19:50
Odpovědět  Teuton

Pokud Rusove padnou, zapomente na to ze situace v Cechach zlepsi. Naopak. Bude hur.

23. 8. 2022 22:42
Odpovědět  Gene

Přesně tak. A o moc hůř.

Ladislav
23. 8. 2022 10:55
Ohodnotit příspěvek :
     

💤♎ Profesůrek si nevšimnul zprávu od pana Šojgu, začala sériová výroba Zirkonu! Samozřejmě že se jede na tři směny!

All
23. 8. 2022 11:26
Odpovědět  Ladislav

A ten není určený pro nás,ale pro střediska a hlavní stany a sídla zla na planetě Zemi. Vatikánu,Londýnu a Washingtonu,ani podzemní bunkry je nezachrání,stejně jako azovce kanibaly v Mariupolu.

Albi
23. 8. 2022 12:00
Odpovědět  All

Ten vošklivej Rus prostě vždycky zničí to špatné místo dobrého a nutného pro přežití a mírový život.
Nejen nemocnice, školky, školy a svatby (nyní prý i pohřby!), ale troufne si už i na velitelská stanoviště???
A co je nejhorší, on to dokonce veřejně ohlašuje. 🙂

Jenže se přepočítal. My nevidíme, neslyšíme, nevěříme. A co nevidíme a slyšet nechceme, to neexistuje. A proto vyhráváme – na Ukrajině i u nás doma a to dokonce i bez plynu. I s nedostatkem elektřiny si poradíme. Poslechnout si preniérův projev k národu v TV je přece možné i při svíčkách, ve 4 svetrech a při teplotě půl stupně nad nulou jistě do příštího léta nezmrzneme! Agresor je už předem poražen! 🙂 🙂 🙂

23. 8. 2022 22:43
Odpovědět  Ladislav

On si nevšiml více věcí.

[Trol-1] Lukáš
24. 8. 2022 05:45
Odpovědět  Ladislav

Jo, jo, ve snech. Ani Rusové Šojguovým Wunderwaffen nevěří. Začínají na válku nadávat.

Lev Prchala
24. 8. 2022 08:42
Odpovědět  [Trol-1] Lukáš

Tvoje ranní F100 se opět projevuje zápisky z chodníku záchytné stanice.-)))

Gales
23. 8. 2022 11:52
Ohodnotit příspěvek :
     

Taky 40 metrové tsunami by Bájdna přimělo k jednání o míru.

Lev Prchala
23. 8. 2022 12:46
Odpovědět  Gales

Bidet mi silně připomíná pana knížete z Werichovy pohádky Fimfárum…….takže po něm něco chtít?????.-))))

Gales
23. 8. 2022 14:43
Odpovědět  Gales

Mengele už neví jak by škodil,tak mínusuje.

Lev Prch
23. 8. 2022 15:36
Odpovědět  Gales

Je to mu stejně velký 💩 platný 🙂

Markýza
23. 8. 2022 14:43
Odpovědět  Gales

Prý to přepočítali – těch 40 metrů by bylo cu moc a zbytečných. Teď by měla mít nějakých deset (jestli si to dobře pamatuju) prý že to stačí. :-))

Lev Prch
23. 8. 2022 17:13
Odpovědět  Markýza

Stačí jednou a pořádně 👍😁

Markýza
23. 8. 2022 20:18
Odpovědět  Lev Prch

No, ono kdyby to aktivovali naráz, tak potěškoště. Navrch prý nikdo (kromě ruského velení, doufám) neví, u kterých břehů přesně.

Lev Prch
23. 8. 2022 20:23
Odpovědět  Markýza

Stačilo,aby se rozhoupal Yellowstone…….

23. 8. 2022 22:58
Odpovědět  Lev Prch

Na to stačí laser, Glazer (elektromagnetická pulsní zbraň umístěná v kosmu, přede dvěma měsíci pozitivně odzkoušená, vytvářející lokální zemětřas), nebo možná jeden Kinžál. Kinetická energie by mu měla stačit k tomu, aby se zavrtal 140 metrů pod zem – ten odpálený železobetonový bunkr byl tuším 127 metrů pod zemí. A kdyby pak v té hloubce nechali řachnout atomnálož…
Akorát greténi a svatá Gréta by měli radost. Bylo by po oteplování a mohli by se radovat z doby ledové.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
24. 8. 2022 08:10
Odpovědět  Lev Prch

Nerstrašte. Jednak by to zas odnesli nevinní lidi a druhak by to brutálně zasáhlo celý svět – ještě bychom viděli, co je to zima.

Lev Prchala
24. 8. 2022 08:42
Odpovědět  Markýza

Kdo je v uSSa bez viny jsou zvířata,lidé nikoliv.

23. 8. 2022 22:49
Odpovědět  Markýza

Tak to musí vyrobit nějaký maličký Posejdonky. Ty co dali ponorce Belgorod do výzbroje vytváří pětisetmetrové tsunami.

Markýza
24. 8. 2022 08:11

Prd tomu rozumím, ale poseidonky nesou nálož, žejo. A o její velikost snad šlo.

24. 8. 2022 18:31
Odpovědět  Markýza

Poseidony jsou atomtorpéda. Zbraň “posledního dne”,nebo také “posledního soudu”, jak je nazvali sami Rusové. Ponorka Belgorod jich má ve výzbroji šest. Na desetimetrové tsunami by bylo třeba něco s padesátkrát méně účinnou náloží. Proto ta má vsuvka o “Poseidoncích”.

23. 8. 2022 22:46
Odpovědět  Gales

Nebuťe troškař. Posejdon vytváří pětisetmetrové.

[Trol-1] Lukáš
24. 8. 2022 05:50
Odpovědět  Gales

USA nejsou Japonsko. S Ruskem ani neválčí. Ti zbabělci v Kremlu jsou jak Hitler. Napadli UA bez vyhlášení války. Naštěstí si na ní vylamou zuby a zbytky tragi “armády”, pokud se tak Čečenci, Wagnerovci a jiná nájemní východní svoloč dá nazývat.

Markýza
24. 8. 2022 08:12
Odpovědět  [Trol-1] Lukáš

Vy vtipale :-)))

Lev Prchala
24. 8. 2022 08:43
Odpovědět  [Trol-1] Lukáš

F73+A52+F22+F100+F200+F600+F800+G56,havlopussynko raději mlč!

Lev Prchala
23. 8. 2022 12:35
Ohodnotit příspěvek :
     

http://www.ac24.czGenerální inspektor: Vláda USA nechala Talibanu vojenské vybavení za více než 7 miliard dolarů….

P.S.
To jen titulek pro pobavení a také častečně vysvětluje,proč uSSa NEchce otevření NS2 a proč budeme mrznout a vařit na ohni v lůně Matky přírody.Inu,za blbost se platí..-)

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Frankie
23. 8. 2022 12:54
Ohodnotit příspěvek :
     

Za většinu všech svinstev na světě můžou zločinecké USA. Není problém si na netu vše dohledat.

Ladislav
23. 8. 2022 13:45
Odpovědět  Frankie

💤♎ Kdo má stále svůj mozek, ví!

Pavel K
23. 8. 2022 14:49
Odpovědět  Ladislav

Co je to platné, když jim to prochází. Snad se to v budoucnu změní.

František
23. 8. 2022 16:15
Odpovědět  Pavel K

Dočkáš se. Brzy. Rusko, Čína, Indie srazí dolar na kolena a pak to pojede šusem.

[Trol-1] Tor
23. 8. 2022 19:11
Odpovědět  František

A nějaké jiné scifi tam nemáš?

Lev Prch
23. 8. 2022 19:28
Odpovědět  [Trol-1] Tor

Máš “””mozek”””” v hlavě……😂😂😂😂😂

Gene
23. 8. 2022 20:10
Odpovědět  František

Brzy to nebude, hlavne Cina to nepripusti. Nemuze si dovolit ztratit triliony. Bude to pomaly proces. Navic skoro cela ta finnacni mafie je propojena mezi sebou.

Vladimír
23. 8. 2022 17:11
Ohodnotit příspěvek :
     

2012 nebo 2022? V letopočtu konce světa se možná někdo seknul…

Lev Prch
23. 8. 2022 17:40
Odpovědět  Vladimír

NIKDO není dokonalý 🙂

Albi
23. 8. 2022 18:01
Odpovědět  Lev Prch

Pohotovvá odpověď! 🙂

23. 8. 2022 23:01
Odpovědět  Vladimír

No a? Jehovisti se sekaj co století, tak je to šumák.

Pozor
23. 8. 2022 17:39
Ohodnotit příspěvek :
     

Objavil Ameriku, toto je známe všetkým príčetným minimálne od roku 2014.