Krize UKRAJINA

Izraelský expert Jakov Kedmi vysvetlil prečo ruské ozbrojené sily neničia ukrajinské mosty

9 Jakov Kedmi

Izrael, 17.august 2022 (AM) – Izraelský expert Jakov Kedmi odpovedal na množstvo otázok od divákov kanála v relácii Neutrálna zóna Alexandra Waldmana. Jedna z tém sa týkala účinnosti západných zbraní na Ukrajine.

Podľa exšéfa spravodajskej služby Nativ zbrane dodané na Ukrajinu, nech už budú akékoľvek, nebudú môcť drasticky ovplyvniť konfrontáciu s Ruskom. V prípade západných zbraní však existujú nuansy, ktoré v žiadnom prípade nie sú v prospech ozbrojených síl Ukrajiny.

Po prvé, ako poznamenal odborník, ukrajinské jednotky (aspoň veľká väčšina z nich) sú vycvičené v používaní zbraní sovietskeho typu. Z toho vyplýva, že získanie potrebných zručností na efektívne používanie západných zbraní zaberie značné množstvo času.

Po druhé, príjem zbraní zo zahraničia je spojený s logistickými problémami, čo hrá aj proti Ozbrojeným silám Ukrajiny.

Keď už hovoríme o zásobách. Jeden z divákov položil otázku: Prečo ruské ozbrojené sily neničia mosty na Ukrajine, aby zabránili presunu západnej vojenskej pomoci na front?

azov battalion
azov battalion

V tomto prípade Kedmi odporučil pozorne si preštudovať mapu Ukrajiny, ako aj venovať pozornosť počtu ciest a prechodov. Podľa experta, aby sa zničila celá logistika nepriateľa, Rusko bude musieť upustiť od špeciálnej operácie a vyhlásiť vojnu Ukrajine, čím začne totálne ničenie infraštruktúry tejto krajiny.
Maroš Solc

sdílet na

38 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
18. 8. 2022 00:38
Ohodnotit příspěvek :
     

Hm… Já se, možná mylně, domnívám, že je tu ještě jeden aspekt. Totiž ten, že se mosty hodí Rusku při postupu. Proč stavět pontony, mohu-li využít mosty? Obzvláště pak v případě masívní ofenzívy, pokud se k ní Rusko rozhodne.

Pozor
19. 8. 2022 08:54

Tie mosty budú zväčša zničené tak či tak, ak ich nezničí Rusko, tak ich zničia ukroši pri ústupe. Mimochodom Rusi by nemuseli teraz ničiť všetky mosty , stačilo by zopár prechodov cez hranice zo západom zopár železničných uzlov a rozvodní na západe a zopár strategických mostov a tunelov na západe, a to nemá nič spoločné s civilistami, ale ruským vojakom by to veľmi pomohlo a hlavne by to pomohlo zachrániť veľa ruských životov, keby sa západne zbrane viac nedostávali na front.

19. 8. 2022 14:15
Odpovědět  Pozor

Nevím, neznám, nemohu posoudit, když já tady, mosty tam, a pohled na mapu je zhusta zavádějící. Jen tady občas “nahlas” přemýšlím a někdy, tedy většinou, sem hodím svůj názor, vzácně přesvědčení. S těmi mosty těžko říct. Mnoho možností a o důvodech se můžem jen dohadovat.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Vladimír
18. 8. 2022 02:15
Ohodnotit příspěvek :
     

Kedmi nemá pravdu. Pomalý průchod fronty zničí Ukrajinu tak jako tak a z těch mostů, železnic a další infrastruktury nezůstane nakonec nic, ale mezi tím je využije nepřítel. Nevěřím na velkou ruskou ofenzívu, mluví se o ni měsíce, ale stále jde jen o poziční boje. Kdyby Rusko mohlo spustit velkou ofenzívu bez mobilizace, proč by otálelo?

Vůbec se mi to nelíbí – mosty mohou využít i invazní armády NATO. Když někdo neustále šetří nepřítele na úkor vlastních lidí a dělá nevýhodná a nákladná “gesta dobré vůle”, ze samé “dobré vůle” nejspíš zabrání i použití jaderných zbraní.

Gene
18. 8. 2022 04:09
Odpovědět  Vladimír

Samozdrejme ze by Rusove mohli spustit velkou ofenzivu, jenze kolik lidskych zivotu by to stalo. Ale polozte si otazku jestli bjim to stalo za to. Mohli by pouzit USA – NATO system, ale ac USA vyhravalo bitky, valku vetsinou prohralo.

Ladislav
18. 8. 2022 07:04
Odpovědět  Gene

♎💤 Nechte to na Rusku, on moc dobře ví co činí! 🇷🇺

Gene
18. 8. 2022 07:13
Odpovědět  Ladislav

Ale to jste prece zacal vy.

milan h
18. 8. 2022 08:15
Odpovědět  Gene

Ladislav a Vladimir jsou dve odlisna mena

zdena
18. 8. 2022 13:56
Odpovědět  milan h

Láďa a Vláďa 🙂

Vladimír
18. 8. 2022 13:17
Odpovědět  Gene

Čtu ruský internet už skoro 20 let. Před SVO se názory točily kolem toho, co všechno by Rusko mohlo, kdyby chtělo. Po půl roce SVO se udála velká změna. Část diskutujících se domnívá, že vládnoucí skupina bohužel ze záhadných důvodů nechce, vítězství se bojí, případně v tom vidí chystanou zradu. Další část si myslí, že ruská elita zavinila, že Rusko by sice chtělo, ale bohužel už nemůže. Těch, co stále věří, že “vsjo idět po planu” je opravdu minimum. Stačí si srovnat původní Putinovo vyhlášení SVO a nynější opatrné spekulace o dělení Ukrajiny (tzv. Medvěděvova mapa).

18. 8. 2022 15:04
Odpovědět  Vladimír

Jo. Až na to, že Medveděv (a Peskov) je v bližším okruhu VVP jedním z předních šmejdů ruské páté kolony a kdykoli to jde, snaží se vrazit VVP kudlu do zad, by sám mohl prezidentovat. Viz koldokola cancy o jednání s Banderstánem atd. atd.

Domnívám se i, že za selháním ruské rozvědky, která dodala VVP zavádějící informace (už jsou v teplákách) na jejichž základě vznikl plán A “bleskové války” a která díky těmto falešným info selhala, je právě Medveděv a jeho klika. To, že teď Medveděv obrátil o 180 stupňů a vlastenecky huláká nic neznamená. Jen kalí vodu.

Takže za sebe věřím, že skutečně jde vše podle plánu – akorát že podle plánu B, přijatého poté, co plán A díky zrádcům selhal. Hm… Inu, holt se počítám k té menšině, co pevně věří, že vše skutečně jde podle plánu. P.S. Nic ve zlém Vladimíre, chápu vaši netrpělivost (i mě to brnká na nervy) a nenavážím se do vás, jen úvaha. Nakonec je to pokec, žejo.

Vladimír
18. 8. 2022 17:44

Není to tedy divné, že VVP si ve svém okolí drží ty šmejdy? Pokud vím, byl to on, kdo prosadil Medvěděva na post prezidenta, když sám nemohl kandidovat. Sám byl premiérem, když Serďukov prováděl svoji ostudnou reformu armády. Díky této reformě má Rusko pozemní armádu (280 000) v počtech bývalé ČSLA (250 000). Pokud jde o počty vojáků, SVO vypadá asi jako by ČSLA chtěla porazit Ukrajinu. Každý jistě uzná, že je to úkol poněkud na hraně.

A Peskov? To si prezident Putin ani neumí vybrat svého mluvčího?

18. 8. 2022 21:05
Odpovědět  Vladimír

Mohu se jen domnívat. Možná je pro něj výhodnější mít je relativně pod kontrolou a na dosah, podle moudrosti – a ono je to skutečně moudré úsloví – “Přítele si drž blízko, nepřítele ještě blíž.” Krom toho oba – Peskov i Medveděv – najednou hudou, až na sem tam malé podrazy (viz dělení Ukrajiny v článku zde na pokecu) podle jeho not. Zřejmě vědí proč. Proti té “reformě” zřejmě nemohl zakročit, ale podraz s válkou v Čečně Medveděvovi zatrhl. Kolik pozemní armáda nevím, ale že zbudoval z armády pro srandu vojenskou velmoc je nezpochybnitelné. Stejně tak určitě dobře ví, proč nepřijal rezignaci Nabiulinové a naopak ji v úřadu potvrdil (proti čemuž v diskuzích zde i v RF ohromné divení), přestože ví, co je to za zrádnou swini. Abych to zkrátil – my víme howno proč dělá co dělá, ale za sebe nepochybuji o tom, že má ke všemu svému konání velice dobré, nám neznámé, důvody.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Helena
18. 8. 2022 08:26
Odpovědět  Vladimír

Tím pravým nepřítelem Rusů nejsou obyčejní ukrajinci, kteří asi nejspíš ještě neví která bije, ale američtí, angličtí a jiní evropští vojáci a zbraně, s kterými tam vojska NATO a západní žoldáci válčí proti Rusům. A Zelenský byl dosazen k tomu, aby se toto mohlo dít plynule a legálně. Jenže Zelenský už je tím fetem tak zblblý, že teď už ohrožuje budoucí zisky svých pasáků v USA tím, že ostřeluje jadernou elektrárnu a zaminovává prostor. Kdyby totiž JE bouchla a všude budou rozeseté neviditelné nášlapné miny, znemožní vstup těch, kteří ukrošku skoupili/např. Hunter Biden a další…/ a tím znemožní ukrošku rozkrást do posledního zrnka země.

Vladimír
18. 8. 2022 10:27
Odpovědět  Helena

Máte pravdu, ale to víme všichni. Pomalý postup a dlouhé poziční boje nejsou šetrnější k obyvatelstvu – podle toho jak vypadají dobytá místa. Spíš si kladu otázku, jak by postupovali sovětští generálové, zda by také vykrmovali protivníka, živili Wehrmacht svými surovinami. Odpověď je, myslím, jasná. Možnost intervence NATO by brali v úvahu, neodkrývali by k ní cestu a nevytyčovali by červené linie jednu za druhou, následované “gesty dobré vůle”, ze kterých si protivník dělá legraci.

Tohle nejsou jen mé názory (aby mi tu někdo nepředhazoval, že to mám nechat na Rusech), ale i názory bývalých důstojníků sovětské a ruské armády, GRU, VDV,… Viz např. videa plukovníka Vladimíra Kvačkova.

18. 8. 2022 15:23
Odpovědět  Vladimír

Čímž v protivníkovi vzniká dle mého pocit převahy a RF tím pádem podceňuje, že. Jako ji podcenili s bezpečnostním ultimátem v prosinci 2021. A možnost intervence NATO bere Gosudar na sichr do úvahy – proč asi ještě RF nepoužila své superzbraně. Nebo snad máte za to, že na generálním štábu RF nevědí, že NATO soustřeďuje poblíž hranic Banderstánu armádu? Upřímně – co se týká generálů a jejich úsudku, spíše dám na úsudek VVP než na jejich. Když nic jiného, tak vojenskou velmoc z krachujícího státu s armádou pro srandu králíkům udělal z RF během pouhých osmi let VVP – ne generálové.

Vladimír
18. 8. 2022 18:02

Na generálním štábu RF jistě o soustředění velkého uskupení vojsk NATO vědí (když už o něm vědí i diskutující na internetu). Právě proto mi jejich kroky připadají divné.

Myslíte si, že tamtéž nevěděli o hrozbách pro křižník Moskva, letiště na Krymu, … atd? Přesto Moskva plula sama, nechráněná, bez doprovodu. Příliš mnoho divného se děje kolem SVO – na můj vkus.

A jestli je Rusko taková velmoc jak píšete – to jsme si mysleli hlavně před SVO. Realita se ukáže, ale zatím jsou to pomalá, upocená vítězství. Ne jako od první či druhé velmoci na světě.

18. 8. 2022 21:24
Odpovědět  Vladimír

S tím mnoho divného souhlasím. Aby se to “mnoho divného nedělo”, musel by dle mého být vyhlášený válečný stav a VVP by pak mohl použít válečných zákonů, aby se to “mnoho divného” dít přestalo. Aspoň tak si to myslím.

Souhlasím i s tím zatím. Tož buďme raději rádi za to “zatím”, protože až ten čas “zatím” ze dne na den skončí a dojde nám, že hypersonická raketa doletí do Prahy za 60 sekund (do Berlína za 120 a do Londýna za 202), čas internetového remcání skončí a budeme pos-raný až za ušima.

Petr
22. 8. 2022 16:01
Odpovědět  Vladimír

To je tím, že VVP nebojuje jen s Banderstánem, ale i s pátou kolonou ve své armádě a s druhou pátou kolonou mezi svými “elitami”. No a samozřejmě proti celému sjednocenému západu – jeho satelitům a odposlechům, jeho AWACSům a dronům, jeho speciálním jednotkám a “instruktorům”. Myslím, že takového nepřítele a takovou šíři fronty zatím nikdo proti sobě neměl. Navíc VVP musí dát čas globalistům i svým vlastním oligarchům, aby se stačili orientovat a pochopit, co bude třeba jak domluvit a zařídit. To vše je nutné, aby se vyhl jaderné válce a ochránil obyčejné slušné lidi na ruské i ukrajinské straně a vlastně i na straně EU.

Lev Prchala
18. 8. 2022 11:02
Odpovědět  Helena

Ti všichni,kteří velebí Banderu,západ a podporují vraždění ruskojazyčného obyvatelstva by si měli položit otázku:
Existovali bychom nebýt SSSR potažmo Ruska????
Odpověď:NEEXISTOVALI!!!!!

Ladislav
18. 8. 2022 11:08
Odpovědět  Lev Prchala

💤♎1* ****************** Tohle tvrdím stále, měli bychom se Rusku klanět, že vůbec axistujeme! Jedna půlka by vylítla komínem a druhá hajlovala! ČR by zmizela z map! A učit povinně na školách každou generací!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Lev Prchala
18. 8. 2022 13:40
Odpovědět  Ladislav

S fyjakovou pětikloakou se to začíná realizovat!

18. 8. 2022 16:11
Odpovědět  Helena

Nemyslím si že je to následek zblbnutí Z. Nezapomínejte, že v JE působí už od počátku ruský vědecký tým a hrozí, že by mohl odhalit obohacování uranu a kšefty s ním na černém trhu. A dál – ty střely navádí nato-tým, ne bander-tým. Nebo snad má Banderstán ve vesmíru nějaké vojenské satelity, přes které by je mohl navádět?

18. 8. 2022 14:30
Odpovědět  Vladimír

Nemohou. V tom případě už plnohodnotná válka, tím jsem si jist, a po mostech, s využitím zatím nepoužitých zbraní, a po většině “invazní armády NATO”, veta během pár minut.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Evžen
21. 8. 2022 10:11
Odpovědět  Vladimír

Je to jednoduché Rusko nebojujte stylem USA,kdy se nechladí na civilní oběti…!

Pavel
18. 8. 2022 09:54
Ohodnotit příspěvek :
     

Vůdcové, alespoň ti skuteční mají prý vždy v záloze něco, co nikomu nevyslepičí, je to pouze jejich tajemství. A Putin je stratég. My odsud nemůžeme situaci na Ukrajině posoudit, protože tam je tolik faktorů a tolik proměnných, že to prostě odtud nejde. I když někteří naši odborníci od PC by si tam i rádi zabojovali proti Rusům, asi vědí co je boj.

18. 8. 2022 15:29
Odpovědět  Pavel

Přesně! Kdyby na místě VVP byli ruští jestřábi, nemluvě už o vocazdejších netrpělivých gaučových generálech, RF by už platila válečné reparace a ve vládních budovách Kremlu by se opět roztahovali agenti CIA a MI-6 s vlaječkami svých zemí na stolech – což Gosudar není dodnes schopný rozdýchat. Proto ví, že má jen tento jeden pokus; že si nemůže dovolit chybu.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Gales
18. 8. 2022 11:20
Ohodnotit příspěvek :
     

Ono to vyjde nastejno.Buď je zruší rus anebo ukrajinec.Záleží,kdo z toho bude mít větší užitek.

janle57
18. 8. 2022 11:47
Ohodnotit příspěvek :
     

Jednomu nerozumím,RF ve vztahu k EU zvolila účinnou taktiku,která v zimě povede
k hospodářskému kolapsu těchhle hotdogovských podržtašek,na druhou stranu nikterak
neomezuje dovoz těžkých zbraní na Ukrajinu z Polska,Slovenska a Rumunska,bez nich
by se už banderovci dávno zhroutili,dále fašouny zásobuje ropou,plynem a platí jim
tranzitní poplatky za komodity,které tihle hajzlové jednoduše kradou,proč tedy nepřeruší
infrastrukturu,zásobování,komunikace a odřízne velká města,pak se tihle banderovci
musí do měsíce zhroutit a pokud lidé nechtějí umřít hladem,ukr.chudáci to pak
vyřeší sami, bez ruské armády,nezvítězila takhle nějak podobně VŘSR??

Vladimír
18. 8. 2022 13:31
Odpovědět  janle57

To je námět pro (bohužel dnes už neexistující) NKVD. Kdyby existovalo, ve formě podobné jako za VVV, jistě by se velmi zajímalo, proč se tyto divné věci dějí.

Brunero
18. 8. 2022 14:23
Odpovědět  janle57

Mne stále vŕta v hlave, nakoľko sú udalosti na Ukrajine súčasťou resp. v záujme Veľkého resetu. Politika Ruska totiž nie je úplne autonómna.

Gales
18. 8. 2022 14:52
Odpovědět  Brunero

Tak nějak.Všechno souvisí se vším.Buď je to příprava na válku anebo na reset.Anebo se tím řeší více zájmů.Ať tak nebo tak,tak nejvíc jsme na tom biti my.

18. 8. 2022 15:56
Odpovědět  janle57

Předkládám k úvaze. Co je vedlejším efektem tohoto zdánlivě nepovšimnutého – až na nějaké ty pi-ndy aby se neřeklo – vyzbrojování Banderstánu? Není jim, čistě náhodou, odzbrojování NATO až pod kritickou úroveň, jak si všimli sami ušáci a začali proto bít na poplach? A to nemluvím o tom, že ze šestnácti dodaných HIMARSů jich RF už sedm – tedy plných 44% – zlikvidovala. (Možná víc, zpráva je z minulého týdne.) Ani o tom, že naťáckým zbrojovkám schází zdroje, protože sankce, zatímco ruské jedou v nepřetržitém provozu už půl roku.

A co je vedlejším efektem zdánlivě nepovšimnutého soustřeďování vojsk NATO u hranic Banderstánu, s předpokladem – zatím se o tom moc nemluví – cca milionové armády NATO u hranic Bandersánu?

Možná se mýlím, ale sám bych byl raději, kdybych měl nepřítele, když už musím bojovat o svou existenci, takhle pěkně v houfu a při ruce. Já, coby bránící se, bych neměl se zásobováním své armády nějaké větší problémy – nezapomínat, že v případě vyhlášení válečného stavu by se VVP dokázal zbavit páté kolony s použitím válečných zákonů obratem ruky a domněnka, že o nich neví, je iluzorní – ale NATO by je mělo bez debat. A velké. A tak by se dalo pokračovat.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pavel
18. 8. 2022 17:27

Já osobně si myslím něco podobného, doma když se o tom se ženou bavíme, která se o toto dění zajímá jsme již dávno říkali, že ruské zbrojovky určitě jedou na plné pecky, zdroje k tomu mají a ruský lid je odolný a za druhé vyčerpávají vojenský potenciál zápaďáků. Když vezmeme v úvahu, že ukrajince vyzbrojovali 8 let, že téměř v každé dědině byly mun. sklady, připravené houfnice, raketové systémy, tak z toho můžeme usoudit, že kupříkladu naše země, Slovensko apod by byli obsazeni v současné době než by člověk řekl švec. Na sk.news-front.info je každodenní brífink z bojů a když člověk vidí kolik vojenské techniky tam Ukrajinci měli, tak nestačí zírat. A když k tomu připočteme to obrovské soustředění naťáků na jednom prostoru, není to vhodné dostat nepřítele na jedno místo? Myslím, že Val může mít pravdu. To se brzy ukáže.

me2d44
18. 8. 2022 18:27

Já to vidím takhle: VVP protáhl speciální operaci tím, že velitelé maji nařízeno šetřit živou sílu, ale i civilní obyvatelstvo. Proti 700 000 armádě Ukroušů poslal 150 000 (dneska s těmi dobrovolnými prapory je jich už víc). Přesto Kiev občas řve, že tam měli Rusi převahu. Věříte tomu? Když jsem začátkem osmdesátých studoval – a byl “vybrán” za záškodníka, tak jsem s pár výbuškami, imitacemi chem.granátů a dvěma kulomety a čtyřmi lidmi zastavil postup celé roty (150 lidí) a naštval velitele roty ( škrtací zapalovač z “granátu” mu prolétl centimetr od ucha) – dostal jsem za to hodinky od velitele školy (prý by na tom místě neprošla ani divize). Řídili jsme se heslem: “žádný spěch, oni přijdou, otázka je kudy)

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
18. 8. 2022 21:41
Odpovědět  me2d44

Když ono je tady strašně moc alternativ, proč VVP dělá co dělá a proč krůček po krůčku, poté co nevyšel zradou ruské rozvědky plán A (bleskový útok) a co specoperace přerostla v proxy válku s NATO. On totiž číhá na bandery a jejich spojence v záloze ještě jeden, tisíciletím osvědčený, věrný ruský spojenec. Akorát se na něj holt musí někdy počkat, než dorazí. Nějakej děda Mráz.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pozor
19. 8. 2022 08:50
Ohodnotit příspěvek :
     

Kedmiho rád počúvam, ale touto otázkou bol tak trochu zaskočený. Kedmiho odpoveď bola veľmi ale veľmi na amatérskej úrovni študenta prvého ročníka strednej školy. Veď predsa stačí zničiť max 10 – 20 prechodov a mostov a netreba ničiť stovky a tisíce mostov. Je jasné, že Kedmi buď skutočne nevie prečo to Rusko neurobilo alebo to tají.

19. 8. 2022 14:26
Odpovědět  Pozor

Přikláním se k tomu tají. Nějaký důvod to mít bude, ale to se ukáže až se zpožděním.