nezařazené

P.C.Roberts: Váhavost a nerozhodnost Kremlu

Z Kremlu vyzařuje zmatek. Kreml dělá, co může, aby uklidnil Západ, a Západ dělá co může, aby se právě tohle Kremlu nepodařilo. Evropa dala jasně najevo, že chce být v průběhu tří let stoprocentně nezávislá na ruské ropě a plynu, a než se tak stane, že zamýšlí zastropovat cenu ruské ropy na polovinu její ceny současné. Takže proč Kreml pokračuje v sásobování Evropy energií, bez níž by se veškerý evropský průmysl zastavil, když Evropa má v úmyslu potrestat Rusko za tuto jeho laskavost tím, že po oněch třech letech jeho energii odmítne, a než se tak stane, bude dělat možné i nemožné pro to, aby její cenu snížila? Cožpak lidem v Kremlu ještě nedošlo, že je to ruská energie, plynoucí dnes volně do Evropy, která Evropě umožňuje zásobovat Ukrajinu zbraněmi? Docela jako by smyslem politiky Kremlu bylo demoralizovat ruské ozbrojené síly.

Proč tedy Kreml tok vší své energie do Evropy ještě nezastavil? Proč dál prodává svou energii Západu, kterou tento zvedá,jako zbraň, aby s ní na Rusko udeřil? Firma J.P.Morgan Chase oznamuje, že kdyby Rusko omezilo svůj export ropy o pět milionů barelů, vzrostla by její cena na světovém trhu na 380 dolarů za za barel. Viz: https://www.rt.com/business/558256-jp-morgan-alarm-oil-prices/ 

Proč se tedy Rusko takto zdrženlivě chová? Vždyť Evropa by se jinak okamžitě a totálně zhroutila a konflikt na Ukrajině by stejně okamžitě skončil. Kreml by Evropanům mohl říct i to, že jim energii znovu dodá jen když Evropa vystoupí z NATO. Jak jsem už napsal, Kreml má v ruce všechny karty, ale neumí s nimi hrát.

Jak si lze tuto stupiditu vysvětlit? Ruští vojáci umírají a Kreml zásobuje nepřítele energií.

Mám za to, že problém spočívá v tom, že Kreml chová až mystickou víru v legalizmus, což je až nadměrné dodržování zákona. A pokouší se udělat na Západ dojem tím, že on – na rozdíl od Západu – respektuje smlouvy a dohody s nepřítelem, a to dokonce i když je s ním ve válce. A je až neuvěřitelné, že chová naději, že Západ přijme tohle jinak, než jako důkaz ruské hlouposti a slabosti.

Nebo si všimněme litevské blokády Kaliningradu, to je části Ruska, od hlavní ruské geografické části oddělené. Rusko si stěžovalo, ale neučinilo nic dalšího, třebaže guvernér Kaliningradu sdělil Moskvě, že ta by mohla přivést litevskou ekonomiku k pádu vyhlášením ruských protisankcí na zboží přivážené a vyvážené z baltských států. „Polovina litevské ekonomiky by zmizela“, řekl kaliningradský guvernér, ale bez náležitého ohlasu z Moskvy i tentokrát.

Vybral a přeložil Lubomír Man

sdílet na

22 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Pavel
5. 7. 2022 17:04
Ohodnotit příspěvek :
     

Nevím, já tomu také moc nerozumím, ale já samozřejmě nemusím. Též se mi zdá, že tu něco nehraje. Rusové ale musí předně vědět, že bojují s nepřítelem, který si každou jejich slabost vychutná. Už jsem to zde dával, takže se budu opakovat. Fidel Castro mnohokrát ve své knize, kterou jsem četl zmínil, že Rusové používají až přespříliš diplomacii, až se zdá, že je to ke škodě. Takže jak to vypadá, oni se takto chovali vždy. Třeba tím ale sledují něco jiného a mají plán o kterém člověk nemůže vědět. Jen bych chtěl vědět jaký.

me2d44
5. 7. 2022 19:55
Odpovědět  Pavel

Ne vždy je to ke škodě. Putin si velice dobře uvědomuje, že elity a většina úřednického aparátu pracují proti němu. Sem-tam se musí stáhnout a počkat. Ale na druhou stranu, ukažte mi světového politika, který má 85% podporu národa! Putin jen čeká – na generaci těch, kteří se ruským způsobem připravují na zařazení. Na ty, co studovali na západě se moc spoléhat nemůže. Ale pravda je, i ty, co nechali mozek na západě celkem úspěšně využívá ve prospěch národa (samozřejmě, excesy tam jsou). A drží se podle Zákona času. U nás se říká “nic se nesmí uspěchat”. Západu chybí zdroje – teď jeden z posledních kroků: Putin rozhodl o omezení vzácných plynů – jsou potřeba na polovodiče a čipy.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pozor
5. 7. 2022 20:23
Odpovědět  me2d44

Lenže za tú pomalosť a nerozhodnosť vedenia platia obyčajní Rusi svojimi životmi, neviem či by si chcel byť v koži tých vojakov na fronte a pritom by si vedel, že vedenie má dostatok vojenských aj ekonomických prostriedkov aby to ukončili rýchlejšie. P.C.Roberts má 100% pravdu.

Albi
5. 7. 2022 21:23
Odpovědět  Pozor

Nerozhodnost?
Jak to víme? Neřekl prezident Putin už několikrát, že jde o LIDI – obyčejné Ukrajinace a Rusy na Ukrajině žijící? Proto jim neničí inbfrastrukturu, nevypíná elektřinu, dbá na zachování dodávek vody apod. Proto je spolehlivý dodavatel plynu i nepřátelské Evropě a dokonce na něm ani “nerejžzuje”.
Vybombardovat Ukrajinu do “doby kamenné” by Rusům nečinilo nejmenší potíže, ale Putin pracuje na jiném plánu – multipolárním světě – ne začít budovat na spáleništi s nenávistí přeživších. K tomu potřebuje podporu “lidu”, ne nespolehlivé a zrádcovské 5. kolony a rozmazelené “zlaté mládeže”, vzhížející s obdivem prohbnilémuZápadu..

Brunero
6. 7. 2022 18:28
Odpovědět  Albi

Tiež to tak nejako vnímam a domnievam sa, že Rusi uprednostňujú postupné kroky, aby nevznikol vo svete chaos z večera do rána. Ináč toto je typický Robertsov postoj. Mal by sa viac spoliehať na ruský rozum a zdržanlivosť ako svoje americké jastrabie názory.

6. 7. 2022 02:31
Odpovědět  Pavel

Denacifikaci, demilitarizaci.

skeptik
6. 7. 2022 09:33
Odpovědět  Pavel

Rusko si počká, až se kolektivní Západ svou debilitou položí sám. A nebude to dlouho trvat. Proč by mělo Rusko ze své vůle zavírat kohoutky s energiemi, když si to debilní kolektivní Západ ze své vůle dělá sám??

Pat
5. 7. 2022 18:16
Ohodnotit příspěvek :
     

P.C.Roberts je jestřáb.Sice tzv. na druhé straně barikády než ti washingtonští, ale mentalitou je to jestřáb.
Tito jestřábi neznají Šachy. Jen Poker.

anonym
5. 7. 2022 21:44
Odpovědět  Pat

A kecalek.

Gales
5. 7. 2022 18:42
Ohodnotit příspěvek :
     

Rus chce obchodovat a ne bojovat.

Jar
5. 7. 2022 19:10
Ohodnotit příspěvek :
     

Rusové si umí čas natahovat a prodlužovat,kdy zlo samo utratí mnoho sil a energie,mezitím ale provedou řadu opatření uvnitř své země i venku.V systému BRICS,bankovnictví,armádě.Rusové se umí uskrovnit a připravit nejen materiálně,ale i psychicky a duchovně,zatímco válkychtivý protivník vyšiluje,magoří,dělá chyby, lid tajgy potichu přemýšlí,posiluje, propojuje,nabírá více energie po svém.Pak udeří jako uragán a čas naopak zrychlí událostmi a není síla,která by zastavila ,,perunovo očistné vojsko”.

5. 7. 2022 21:32
Odpovědět  Jar

Bingo!

Sims.
5. 7. 2022 23:03
Odpovědět  Jar

A ještě strategie k získání náklonosti obyvatel v daných zemích, kde se vlády chovají jako debilové. Kdyby to Rusko zařízlo, tak by se všichni tak akorát naštvali a ta indokrinace by padla na úrodnou půdu.Takhle lidé postupně začínají vidět pravdu, protože se blbové z eurosojuzu odkopávají dnem za dnem, že jeden kroutí hlavou. A ještě je zde další nebezpečí, že když je nyní rozjetá Ukrajina, tak by se asi nezastavili při totálním odpojení od zdrojů a vidím Fialku, jak vyhlašuje válku. Myslím si, že se Rusko rozhodlo k fázování tlaku. Co se týká Robertse, vždyť je vychovaný a sloužil za velkou louží, tak má svou optiku tak trochu jinou.

6. 7. 2022 02:26
Odpovědět  Sims.

Jo.

Albi
6. 7. 2022 08:02
Odpovědět  Sims.

Souhlas.
Zvlášť tu poslední větu mít na paměti při posuzování informací ze západních zdrojů.
Tím nemyslím, že všechny musí být špatné, ale opatrnosti nikdy nezbývá.

Pavel
5. 7. 2022 23:24
Odpovědět  Jar

Asi jste to trefil, to by bylo asi to nejlepší vysvětlení. Díky.

Pozor
5. 7. 2022 20:19
Ohodnotit příspěvek :
     

P.C.Roberts má na 100% pravdu. Ja tiež mnohokrát nechápem Rusku čo robí. Napr. Rusi sa neustále sťažujú ako západ dodáva zbrane na Ukrajinu, ktorými následne ukroši usmrcujú ruských civilistov, pričom Rusko neeliminovalo ani jeden jediný železničný alebo cestný prechod medzi EU a Ukrajinou kadiaľ EU dováža smrtiace zbrane na Ukrajinu., radšej ich následne hladajú po celej Ukrajine, čo ich stojí mnohonásobne viac peňazí a energie a sťažujú sa koľko civilov im ukroši zabili.

Albi
5. 7. 2022 21:33
Odpovědět  Pozor

A proč P. C. Roberts nemá takové požadavky na Ukrajinu, resp. Západ!
Jsou za lidské ztráty odpovědni jen Rusové?
Kdo to nepřátelství začal? 14000 mrtvých rusky mluvících občanů Ukrajiny jsou zanedbatelné ztráty? Byli méněcennější než Ukrajinci?
Kdo má na protahování té války zájem? Rusko snad?

6. 7. 2022 02:24
Odpovědět  Albi

Tak jest!

5. 7. 2022 21:37
Ohodnotit příspěvek :
     

Pánové, sory jako, ale kdybyste chápali proč dělá Putin to a proč robí ono, byli byste na jeho místě vy a on na vašem. Jo, a kdyby byl na jeho místě Roberts, už by bylo po válce a Rusko by platilo reparace. Nic ve zlém, ale muselo to ven.

Albi
6. 7. 2022 08:08

Přesně!
Navíc hodnotíme to, co se stalo, Tedy když už víme. Putin musí předvídat, co by se stát mohlo/nemohlo. A to je velký rozdíl.
Nehraje na světové šachovnici sám a musí reagovat na možné protitahy.

Vladimír
6. 7. 2022 09:15
Ohodnotit příspěvek :
     

Nic není jen černé nebo bílé. Předpokládám, že Rusové to mají dobře spočítané, a ani jim se nehodí rychlé zastavení dodávek. A za současné situace dostávají spoustu peněz za málo surovin. Nicméně tak či tak ty dodávky stejně v blízké budoucnosti skončí díky hlouposti Evropy, takže v pohodě…