nezařazené

STOP VLÁDĚ.

KSČM připravuje protivládní protestní shromáždění, které se uskuteční v sobotu 18. června od 15 hodin na Václavském náměstí v Praze. „Protest je namířen proti současnému drastickému zdražování, nárůstu chudoby, poklesu reálných mezd i proti neschopnosti a neochotě stávající vlády tento stav jakkoliv řešit,“ uvedl místopředseda KSČM Milan Krajča. Demonstrace je reakcí na zdražování potravin, energií a pohonných hmot, pokles reálné výše mezd kvůli nejvyšší inflaci v historii samostatné České republiky a na propad životní úrovně naprosté většiny občanů. 

Na demonstraci promluví kromě předsedkyně KSČM Kateřiny Konečné a prezidentského kandidáta Josefa Skály také členové odborů a představitelé dalších protestních iniciativ. Zároveň zde budou představeny konkrétní návrhy na řešení aktuální situace jako je zavedení nulové DPH na základní potraviny a služby, zastropování cen pohonných hmot a energií, převzetí plné kontroly státem nad výrobou a distribucí elektřiny a nad nákupem, skladováním a distribucí plynu, zavedení regulace nájemného, zvýšení mezd a důchodů, prosazení progresivního zdanění, zavedení miliardářské daně a ukončení každoročního vyvádění stovek miliard korun z naší země.

https://bit.ly/3mZ354p

sdílet na

60 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Gales
17. 6. 2022 09:45
Ohodnotit příspěvek :
     

Jedině dělnická třída pod vedením komunistické strany je schopna otočit kormidlem dějin kupředu.

Helena
17. 6. 2022 09:56
Odpovědět  Gales

Nikdy bych nevěřila, že tohle někdy řeknu/a že jsme za totáče byla perzekvovaná rodina po několik generací/: je to pravda. Ovšem tenhle odpad dosazený usáky k moci jsou nemocní feťáci – proto dělají takové šílenosti. Tito dosazenci nemají ve vládě co dělat. Ať si jsou fetovat někam do pr.ele. Nikdo na feťáky a jejich výplody chorých mozků není zvědavý.PRYČ S NIMA !!!!

Ladislav
17. 6. 2022 12:28
Odpovědět  Gales

Naprostý souhlas 1* *********** po tom bordelu od zločinného převratu 89 a veřejného nástupu fašismu, nic jiného nezbývá!
Bude přenášet živě i Gebls24?

17. 6. 2022 15:23
Odpovědět  Gales

Jo. Pod vedením dělnice Konečné... Která dělnice kdyby ji vykopli z politiky, ve které funguje celý svůj život a nic jiného nezná, tak se neuživí ani rukama, ani hlavou, protože nic jiného než proplouvat sítěmi politických intrik se nanaučila a neumí. Dokud budete považovat dělnickou třídu za lid vyvolený, potud nemáte šanci! Já jsem dělník a kdo je víc! Celou předhadrákovou éru jste mě, lopatu volbou, takto zedníka, tímto svým hlupstvím sr-ali, že to ani vypovědět nelze, a už s tím tříděním a kormidlováním zase začínáte?! To jste se za těch stojedna let o ničem nepoučili?! Jedině rozumní a stateční lidé kritického rozumu, napříč stranami a povoláními, milující svou vlast,

17. 6. 2022 15:28

schopni spolupráce v zájmu budoucnosti, mohou něco změnit! Budoucnost potřebuje mé syny, rovněž zedníky, stejně jako polyhistora Petera Staňka, stejně jako spoluzakladatele sdružení "Kudy z krize" doktora Skálu, stejně jako doktorku Soňu Pekovou, stejně jako mého souseda Vendu, který se dokáže sotva podepsat, ale je to dříč a naveskrz dobrý člověk milující svou rodinu, stejně jako statečnou Alenu Vitáskou, stejně jako doktora Davida, stejně jako iženýra Jandejska atd. atd. Sjednotit společnost - ne ji opět roztřídit! Učit se, učit se, učit se! řekl Lenin. Tak se sakra učte! A poučte se. Buď se konečně poučíte a přestanete "třídit", nebo zůstanete kde jste. HOWGH!

Gales
17. 6. 2022 19:32

Už si z tý zedničiny zblbnul. Nic ve zlém.

Albi
17. 6. 2022 21:21
Odpovědět  Gales

Proč? Má pravdu.

17. 6. 2022 21:39
Odpovědět  Gales

Inu, někdo z práce, jiný z hlásání blbin. Nic ve zlém.

Gales
18. 6. 2022 09:01

Ten citát je z Černých baronů.

Albi
17. 6. 2022 21:20

Deset (zatím) tě nepochopilo.
Totiž že voláš po SCHOPNÝCH a ty schopné neurčuješ výhradně podle profese, nebo plitického zaměření, ale mimo těch nejrůznějších, nejen politických schopností, žádáš i charakřer, morálku a ochotu spolupracovat..

17. 6. 2022 21:55
Odpovědět  Albi

Mínusáci nepochopili to základní – že to patří dohromady. Jinak jsou mi ty minusy u (_!_), ale je to zajímavý studijní materiál, na co reagují. Tak teď například vím, že mě přečetlo nepoučitelných 10 fanatiků neschopných spolupráce.

17. 6. 2022 21:37

Mínusáci, to dole k tomu také parří! Žádám o objektivitu, nemůžete mě roztrhnout vejpůl – jen celek má smysl! Tak šup tam 10 minusů, nebo, jsa roztžen, neusnu a budu vás strašit.

27. 6. 2022 21:53

Hola hoj, je tam někdo?! Mínusáci, už 21 mínusů mi dlužíte a furt nic!

Jaroslav
18. 6. 2022 11:51

Čím by se živili zoufalci z pětikolky v čele s ,,profesorem,, ? Naprosto zbyteční, neužiteční škůdci.

Helena
17. 6. 2022 09:57
Ohodnotit příspěvek :
     

Jinak by se k tomu mělo přidat SPD ! Teď je pro SPD správný čas !!

17. 6. 2022 15:50
Odpovědět  Helena

KSČM a SPD se spolu měli už měli dáááávno dohodnout a ve styčných oblastech svých programů spolupracovat. Jenže to by KSŠM nesměla mít takové vedení jaké má a SPD by nesměla dopustit infiltraci své strany kavárnou a namísto provádění politiky politikařit.

Gales
17. 6. 2022 19:35

Von to Rychetský taky myslel dobře.Chtěl donutit strany aby byly jenom dvě. Jenomže to využila jenom pravice a levice jenom čuměla.Taky se mohli dát do houfu a mohli se dostat do parlamentu.

17. 6. 2022 22:06
Odpovědět  Gales

Nesouhlas. Myslím, že chtěl dosáhnout přesně toho, v čem žijeme. Jo, myslel to dobře – otázkou je pro koho a co za to. Já téhle svi-ni vždy u lizu uvěřím leda po razantní lobotomii. Hele, jen názor – ostatně všechno co sem hodím jsou jen mé názory. Sice sem neházím nic, co bych nebyl schopný vyargumentovat – jinak bych to ani za svůj názor nemohl přijmout – ale stejně je to furt jen názor. Takže tak.

17. 6. 2022 23:18
Odpovědět  Gales

Jo, ještě tohle - co mohli - měli se dát dohromady! Ufouknout si ega a spoupracovat! Ale takhle? Samej Napoleon - akorát že v kapesním provedení a bez vojska. Chtělo by to něco na odlehčení. Teď jsem se totiž vrátil ze sprchy. No a zatímco jsem se sprchoval, vznikla nějak samovolně tahle přiblblost:


Pánbů jednou ve vnuknutí

uskutečnil genosen

pilnou včelku zkřížil

s užitečným prasetem

Hybrid ale vyšel Pánu

nějak divně

pilnej jako včelka

při tom děsná svi-ně

To jsem to zas zrychtoval, pánbů k tomu dílu smutně děl

pročež slouti budeš Rychetskej!


Pijack
17. 6. 2022 10:11
Ohodnotit příspěvek :
     

No já nevím, nejsem komouš, ale vím, že mléko do kanálů komouši nevylévali.

Ladislav
17. 6. 2022 12:30
Odpovědět  Pijack

Jen dodám, DOBRÝ hospodář! Zlatí komunisti vše dokázali zpracovat!

17. 6. 2022 15:53
Odpovědět  Ladislav

Jo. Aj mě můj tuhý demokratický krupón na jemnou Gustovu husinu ve výtahu NVÚ Litoměřice a ve skladu NVÚ Oráčov.

Lenka
17. 6. 2022 11:54
Ohodnotit příspěvek :
     

Dívala bych se nato asi takto: Měli by přijít všichni, kterým záleží na Českém národě, na lidech.
Tahle země potřebuje návrat rozumu, přístup řádného hospodáře a obnovení právního státu.
Jak moc to bude “do leva” a nebo “do prava”, na to je zatím čas a to si ve finále lidé můžou v referendu odhlasovat.
Komunisté udělali v minulosti mnoho chyb – a věřím, že se z nich poučili.
A je také čas začít lidem vysvětlovat rozdíl mezi komunismem a bolševismem.

Helena
17. 6. 2022 12:50
Odpovědět  Lenka

KSČM už nemá s komunisty zpřed 89 nic společného, to spíš v ODS a spol. jsou zalezlý starý struktury z devadesátek co tu rozkrádali ve velkým. Teď už neexistuje levice nebo pravice, teď už jsou jen ti co je pase amík s kámoši a ti druzí.

17. 6. 2022 15:40
Odpovědět  Lenka

Absolutní souhlas – až na tu naději, že se už poučili. Kdyby poučili, stál by v čele strany doktor Skála a ne kryptoeurohujerka Konečná. Jen si vzpomeňte jak v europarlamentu volila než zjistila, že doktor David dává hlasování českých europoslanců na NR do placu. Někteří komunisté se poučili, to jo. Ale KSČM jako taková se nepoučila ani omylem. Důkaz? Kdyby se poučila, není tam, kde je. A předsedou strany by byl buď doktor Skála, nebo jiný čestný komunista schopný spolupráce napříč společností a stranami. Takže tak. Tedy dle mého, nutno dodat.

17. 6. 2022 15:54

opr. hlasovala, ne volila

Lenka
17. 6. 2022 17:12

Nemám důvod se Konečné zastávat, ale jednou jsem poslouchala poslance Blaška a ten vysvětloval, jak se hlasuje. Vždy je to tak, že pro “co” se hlasuje je spojené min. do 2 věcí.
Jedno trošku pozitivní pro lidi, ale většinou je tam přilepená nějaká “nevýhoda”.
Ať poslanci dělají co chtějí, nikým nevolené vedeni EU z dlouhodobého hlediska protlačí co chce.
Taky bych raději viděla ve vedení Dr. Skálu, ale dělat předsedu strany a prezidenta by nedělalo dobrotu. Myslím si, že konečnou asi dost “učí”.
Skála je jeden z mála, kdo znal jak se spravuje stát – s odborníky a bez počítačů.
Česká republika má obrovské štěstí, že stát drsný politický převrat prodělal v roce 1948.

M.Š.
17. 6. 2022 13:42
Ohodnotit příspěvek :
     

Ačkoliv komunisty nemusím,tak bych se rád demonstrace účastnil.Komunisti jsou v dnešní době menší zlo a to je co říci,bohužel.

Pavel
17. 6. 2022 18:28
Odpovědět  M.Š.

Nu nevím, pracoval jsem cely život jako dělník, nikdy jsem v žádné partaji nebyl, nadávali jsme fest, nikdo mne nepronásledoval, možná jsem měl kliku. Jinak ale levné bydlení, kvalitní naše potraviny, dobré zdravotnictví a školství, kultura super, naše filmy, knihy pro děti a dospělé, na to pitomci na západě čučeli jako telata na nová vrata. Vždyť člověk vidí jaké luxusní baráky si lidé za socialismu postavili, na takové si obyčejný amík, topenář, zedník a jiný nenašetří ani za deset životů, takže mi nemluvte jak tu bylo zle. Stačilo mi vidět pár filmů ze států, jak si v sedmdesátých letech žili havíři, kteří fárali v Kansasu a jinde.

Pavel
17. 6. 2022 18:46
Odpovědět  Pavel

Ti lidé pracovali v otřesných pracovních podmínkách, žili v chatrčích, prali na valchách, vodu nosili od pumpy, rádio si pustili na pár minut, protože baterie byly drahé apod. Nakupovali v obchodě majitele, aby mu vrátili penízky, které těžce vydřeli, jak řekl táta slavné country zpěvačky Loretty Lynn ze stejnojmenného filmu Havířova dcera. Těch filmů jsem viděl více, a byly natočeny podle skutečnosti a jednalo se o 60 a 70 léta v zemi snů. Další film Její případ a další, Soukromá válka, to byla řežba, jak se majitelé chovali k havířům a jak tito žili. Tam probíhala dlouhodobá stávka a díky statečnosti žen, se trochu něco zlepšilo, ale museli si prožít pěkně krutou realitu.

Pavel
17. 6. 2022 18:54
Odpovědět  Pavel

Kdo viděl konkrétně tento film, tak mi dá za pravdu. Já osobně jsem nechtěl věřit, že toto byla skutečnost odehrávající se v zemi zázraků v 70 létech minulého století, protože já bych to spíše pasoval tak do 19.století. Nedávno jsem se dočetl z věrohodných pramenů, jak obrovská byla krize na západě v roce 1968. Aha, už by nám mělo svitnout, proč tak najednou u nás přišel 68 se svou lidskou tváří. A 89 rok je stejný případ, krize západu a konečně se socialismus zlomil. Ať byl jaký byl, ale tak zvrácený jako je tento globál určitě ne.

Albi
17. 6. 2022 21:30
Odpovědět  Pavel

Zato máme banány. 🙁

17. 6. 2022 23:28
Odpovědět  Albi

Aj vložky – a bez demonstrace, jako byla ta 17.11.1988.

17. 6. 2022 23:47
Odpovědět  Pavel

A že byl v USA ve třicátých letech nemenší hladomor, než byl ten na Ukrajině (který byl stejně tak, a stejně strašný, v Rusku a v Kazachstánu, ale Koblížku Kukuruze se šikla Ukrajina, aby Džugašviliho in memoriam jó rozšlapal) to už je úplně zapomenuto.

leva-net.webnode.cz/products/hladomor-30-let-v-usa/ nebo zde

historyandcurrentcontext.blogspot.com/2019/06/american-famine-1930s.html

18. 6. 2022 00:00

Tak to je fakt pr-del! Hodil jsem sem ty odkazy ze svého webadresáře a teď koukám, ten český, na Leva-netu, zmizel! Nevadí najeďte si, pokud vás to zajímá na ten americký a když už tam budete, můžete si kliknout i na další odkazy které tam jsou. No, fakt je, zamést pod koberec zapomnění sedm milionů oběti hladomoru v USA je také brilantní kousek.

anonym
18. 6. 2022 04:29

Nesmysl. V Americe byla zla doba, byl leckde hlad, ostatne i v Ceskoslovensku. Byla tehda vseobecna krize, a prace nebyla.

Jinak kecas. Byl hladomor v Ceskoslovensku, protoze lidi nemeli praci?

18. 6. 2022 15:14
Odpovědět  anonym

No, mě se to zdá být celkem dobře podšprajcované. Proč je nedostupná, resp. utajovaná, určitá část dokumentace týkající se právě oněch let? Proč by musela zmizet, kdyby bylo vše v pořádku? Proč ostatně zmizel i ten odkaz na Leva-netu? Když jsou věci čisté a v pořádku, není přece třeba je tajit a dělat kolem nich vlny. Chápu tě, Věruško, ale přikláním se k tomu, že ten hladomor tam fakt proběhl. A Československo? To s tím přece nemá nic společného; nenacházelo se ani na bývalých prériích USA, ani na bývalých stepích SSSR. Jiné geografické podmínky. Proto někde jen bída, jinde hladomor.

Albi
18. 6. 2022 17:21

No – a co ten hladomor světový, dopředu avizovaný a dokonce se dopředu ví, kdo-co hozpůsobil/o.
Samozřejmě Putin, ve skutečnosti obecně globalisté, konkrétněji spolupráce nadnárodních korporací, bankéřů, zbrojařů, IT technologů apod. = spolupracovníci anonymních držitelů moci.

milan
18. 6. 2022 22:18

nas pred hladomorem zachranilo obili od SSSR a sami meli maloa pomohli

18. 6. 2022 22:47
Odpovědět  milan

To bylo až o patnáct let později, v r. 1947.

anonym
19. 6. 2022 02:29

Tvuj samotnej odkaz (historyandcurrentcontext) ma nekolik komentaru, ktere ty kraviny vysvetluji. A ti lidi na te fotce, co stoji ve fronte na polivku, taky ti pripadaji, jako vyzablici hladomorem? Jo? Jsou to kecy, ktere nejsou nikde dolozene, jen nejaky Rus pry o tom kvaka. Ze ti neni hamba takove picoviny sirit.

Kdyby to byla pravda, bylo by o tom fotek a clanku a pameti habadej. Preloz si ty komentare, kluku jedna ukecana…

19. 6. 2022 19:01
Odpovědět  anonym

Jo. Oni fotografové a reportéři kmitali po venkově a ne po městech, aby ty fronty na polívku zadara, kterou rozvážela Armáda spásy na farmy a samoty a vůbec po celém USA ve várnicích, mohli zdokumentovat, žejo. Akorát že pak ty fotky a články šoupli do šuplíku a zapomnělo se na ně. A ten koment jsem si pochopitelně četl. Obzvlášť ta první část, kde se argumentace futruje zpochybňováním způsobilosti autora, je působivá. Proč jen mi to připomíná argumentaci “odborníků” za covidfašismu? Článků a pamětí habaděj? Jo. Asi tolik, jako je teď v maistrýmu článků o tom, kolik bytů, přehrad, elektráren, fabrik na klíč v zahraničí a podobně se vybudovalo za totáče. A to uběhlo pouhých 30 let!

anonym
20. 6. 2022 00:05

Nerikam, ze musis verit vse, co komentar rika. Jen se divim, zes toto sezral i s navijakem.

Na americkem venkove hlad tak zase nebyl. Tam si lidi pestovali a chovali. Z mest k pribuznym utikalo na venkov spousta lidi.

Hrozny hnevu: Prchali farmari na zapad z Oklahomy a pod. protoze bylo katastroficke sucho (rozorani prerii v sussich oblastech vedlo k Dust Bowl, ne politika).

20. 6. 2022 13:53
Odpovědět  anonym

No, on například na Volyni, kde žila máti s bábrlí, taky nebyl hladomor – a to je Ukrajina šestnáctkrát menší než USA. Jen tam slyšely, že někde řádí hladomor a že za to může Stalin. A možná, kdyby tam byla poloviční hustota osídlení jako v USA, tak se k nim nedoneslo ani to. K tomu sežrání. Za sežrání to budu považovat, až přesné demografické údaje z let 1930-1940 nebudou dodnes předmětem státního tajemství USA – dříve ne. Koment jsem naopak právě z tohoto důvodu nesežral. Bruslí tam porůznu okolo toho a soudruh sem a soudruh tam, s nosnou ideou že co soudruh, to zfanatizovaný prokomunistický blbec, ale o státním tajemství, natož o odpovědi PROČ státní tajemství, ani ťuk.

20. 6. 2022 14:40

Tak teď jsem se schválně podíval do babiččina deníku, jestli jsem si to dobře pamatoval – a pamatoval. Jen se o hladomoru doslechly. Prostě si myslím, že má Borisov pravdu a že v USA skutečně proběhl dobře ututlaný hladomor. Ostatně co se tutlání týče, v tom jsou, řekl bych, SSSR a USA na stejné úrovni. Možná v tom USA dokonce vedou – viz nejnověji pád dvojčat, před tím vražda JFK, před tím podpora Hitlera a tak by se dalo pokračovat. A SSSR a nově i v Rusku se zase tutlají některé stalinoviny a Stalin nic, Stalin muzikant a bolševici nic, to všechno Trockij a komunisti (viz Pjakin) atakdál. Stejně je to divný pocit, mít v ruce deník prastrýce, který zemřel před 102 roky.

Albi
18. 6. 2022 17:16

Byl to tenhle?
http://leva-net.webnode.cz/products/hladomor-30-let-v-usa/

Na leva-netu jich je totiž víc, pokud se týkají hlavně Ukrajiny, což je “vlajková loď” Stalinových zločinů, i když je spáchal kdokoliv jiný. Taková ukázka kolektivní viny, kterou dnes zavrhujeme, ale netýká se to Ruska, Stalina či Putina. Ti jsou vinni vším a vždycky.

milan
18. 6. 2022 22:16

tak fungovala zapadni propaganda

milan
18. 6. 2022 22:15
Odpovědět  Pavel

on se Dubcek moc dobre znal ze Sorosem coz je dokazany fakt i nekolik foto v Praze objevili skladiste zbrani na hrčanici s BRD 150 000 vjaku NATO ona to tehdy zadna sranda nebyla at si kazd mysli co chce

18. 6. 2022 23:08
Odpovědět  milan

No však. První barevná revoluce, taková rozcvička, Maďarsko 1956, druhá, rok 1968, pak vypukla Solidarita, a čtvrtá, taková plíživá, ale pak nabrala na síle i rychlosti, byla Perestrojka. Ony už před tím proběhly i v Dederónsku a Pšonsku, ale myslím ty větší v tehdejším sovětském bloku. A že byl Dubček sebestřejnej hajzl o tom žádná. Dokonce jsem se kvůli tomu u nás v krčmě serval – já, sedmnáctiletej antisoudruh – s reformníma soudruhama, když jsem řek, že jen deb-bil by žvanil o neutralitě a myslel si, že si Smeták (Brežněv) bude točit palcema mlejnek. Pak byli ty reformní soudruzi pomýlený a káli se a porvali jsme se znova, že jsem do nich furt blbě ryl.

Helena
20. 6. 2022 08:28
Odpovědět  Pavel

No samozřejmě, americký sen se začal dít, až když amíci, angláni, frantíci a spol. začali mít kolonie a začali je tvrdě drancovat. To bohatství západu bylo postavené na práci otroků v koloniích, na bezohledném drancování lidské síly i všeho nerostného bohatství. Proto, když se museli zbavit kolonií, přišla na ně krize.

Pav-el
17. 6. 2022 18:28
Ohodnotit příspěvek :
     

KSČM vážně nemusím. Za totáče jsem si já s rodinou užil své. Zavřený jsem nebyl, ale stačila nálepka a o dobrou práci jste nezavadili. Takhle jsme se protloukali s rodinou několik let. Pana Skálu beru spíše jako odborníka. Kdyby za komančů byli takovéto kapacity, možná by všechno vypadalo jinak. Kola dějin se točí dál.

Pavel
18. 6. 2022 08:16
Odpovědět  Pav-el

Pane Pav- le, věřím, že byli takoví, kteří měli problém. Já ale z celého svého širokého okolí svých kamarádů a známých, jakožto celé rodiny opravdu neznám jediný případ pronásledování. Všechni moji blízcí a přátelé byli přitom nestraníci. A to jsme byli mladí a hubu jsme nedrželi, možná jsme pro ně nebyli zajímaví i to je možné. Pracovali jsme, měli rodiny, bavili jsme se, já hodně jezdil po republice, kupoval krásné levné knihy, poněvadž strašně rád čtu a bylo opravdu co kupovat. Těch nádherných děl západních klasiků vycházelo mnoho, možná více než děl našich autorů, takže ti, co říkají opak lžou. Mám ty stovky knih doma. Možná se nežil v přepychu, ale žilo se dobře. Tak to hodnotím já.

Pavel
18. 6. 2022 08:25
Odpovědět  Pavel

Ale nikomu svůj názor nevnucuji, každý může mít jiné vzpomínky a zkušenosti. Co se námi ale provádějí po roce 1989 nyní, to jak sami sebe pasovali na bohy a nás jako plebs mají pro svoji otročinu je tak do nebe bijící, že spousta lidí bude přehodnocovat svůj postoj k socialismu. Ten převrat si panstvo udělalo pro sebe, to víte velice dobře tak jako já, těm o lid nikdy nešlo a nepůjde. Máte pravdu, že potřebujeme takové lidi jako je pan Skála, ale to s sebou přináší kvalitní vzdělání a výchovu mladých generací. V tomto sajrajtu to ale nepůjde. K tomu by se opravdu musel změnit systém.

Pav-el
18. 6. 2022 09:19
Odpovědět  Pavel

Aby bylo jasno, nikdy jsem se s tím nechlubil. Začalo to tím, že jsem byl prostě pracant a soudruzi si usmysleli, že mě lapí. Měli jsme tři malé děti a bydleli jsme po rodičích v opravdu nevyhovujících podmínkách. Vadná kanalizace, atd., prostě starý byt. Jednoho dne u nás zazvonili a přišli s tím, že když k ním vstoupím, tak dostanu byt v chystaném podnikovém programu. Tak jsem podepsal kandidátku. Byt jsme dostali, i když jsem si odpracoval víkendovky na stavbě. Čili tak zadarmo to nebylo. Blížila se doba odjezdu na školení kandidátů. Já chodil jak tělo bez duše. Rozumějte, jako dítě jsem byl ve skautu, potom sporty. Já jsem zradil svoji zásadovost i když kvůli rodině a bytu.

Pav-el
18. 6. 2022 09:31
Odpovědět  Pav-el

A proto jsem udělal tu šílenou věc. Vzal jsem přihlášku a šel jsem s ní na hrad. Myslel jsem si, že se nějak se soudruhy dohodneme a zrušíme to jho. Ale ouha, ono to nešlo! Tak jsem to zkrátil tím, že jsem ten papír před nejvyšším roztrhal a hodil mu to na stůl. Beze slova jsem se otočil a šel jsem pryč. Nevnímal jsem co za mnou ten soudruh řval. Mě vám bylo tak fajn, najednou jsem se cítil tak, jako, když z vás spadne balvan. Následky byly takové, jak jsem již psal. Byt jsem po roce vrátil a koupili jsme si se ženou na dluh starý domek. Protože jsem byl dobrý ve strojařině, tak jsem se dostal ke skvělé práci a bylo nám konečně dobře! Neberu to jako hrdinství, takových bylo víc. Prostě život

18. 6. 2022 23:43
Odpovědět  Pav-el

Hrdinství možná ne, ale frajeřina jo. Hm… Už i frajeři vymřeli. Frajírků jak v parlamentu feťáků, ale na frajera už nenarazíš.

18. 6. 2022 23:27
Odpovědět  Pavel

No, mě šlapali na přezky dost, ale jinak jsem si špatně nežil. Jenže nežil špatně proto, že jsem šel schválně dělat sakra těžkou, ale dobře placenou práci (nakládal vagony pytli s cementem), abych si urval co nejvíc svobody a nemohli mi vyhrožovat, páč z takovech prací nebylo kam vyhodit. A šlapaly na přezky proto, že jsem jakej jsem a když mě něco se-re, nedokážu držet hubu. Jo, a to jsem si ještě o víkendech občas, když bylo na něco třeba víc peněz (protože půjčky ani náhodou), přivydělával melouchařením – stavěl jsem soudruhům na chalupách krby a koupelny. To až po hadráku jsem se živil krom jiného i řemeslem, tedy zedničinou. Za komárů ne, páč za to ho-vno platili.

Pav-el
19. 6. 2022 06:16

Jó, to tenkrát vážil pytel cementu poctivých 50kg. Rád jsem chodil na víkendové vykládky vagónů. Když jsme v limitu vyložili vagon, tak jsme dostali od dráhy peníze na ruku. Tisíce melioračních trubiček. Rudl, který vážil skoro metrák, na to jsme dali další metrák čehokoliv a šup s tím do vagónu nebo náklaďák. Když jsem byl po vojně svobodný, tak jsme si život užívali po svém. Politika nás moc nebrala. Prostě, mládí.

19. 6. 2022 19:22
Odpovědět  Pav-el

Jojo. Bejvávalo…

18. 6. 2022 23:39
Odpovědět  Pavel

A každý čtvrtek fronty před knihkupectvím… A teď? Hanba mluvit. Degenerujeme.