politika

Nizozemsko se rozhoupalo, aby vyšetřilo zapojení Kyjeva do havárie boeingu MH17

Vyšetřovatelé havárie Boeingu MH17, který se zřítil nad Donbasem v roce 2014, se dohodli na objasnění okolností, proč Ukrajina neuzavřela civilní vzdušný prostor v zóně konfliktu. Oznámil to nizozemský právník Baudewein van Eyck.

“Nizozemská rada bezpečnosti (DSB) také ostře kritizovala, že ukrajinské úřady neuzavřely vzdušný prostor.
6 let po tragédii nizozemská vláda souhlasila s provedením vyšetřování,” uvedl právník a zdůraznil, že výsledky mohou naznačovat zapojení Kyjeva do katastrofy.

Podle RIA Novosti Baudewein van Eyck předložil návrh, že Kyjev chtěl použít civilní letectví jako lidský štít.

“(Existuje verze), podle které bylo v konfliktní zóně vojenské letadlo, které představovalo nebezpečí pro separatisty, a na které reagoval radar “Buk”. Jinými slovy to může být sebeobrana,” řekl.

Advokátka Sabine Dusskhate, zastupující zájmy Olega Pulatova, navíc požadovala, aby soud předvedl k výslechu svědky případu MH-17, kteří na obloze viděli stíhačky. Podle ní různé verze tragédie nebyly plně prozkoumány, byly zamítnuty příliš rychle.

Dříve bylo oznámeno, že Ukrajina neposkytla mezinárodnímu vyšetřovacímu týmu primární údaje z radarů v době havárie letadla Boeing 777 (let MH17) nad Donbasem v roce 2014.

https://bit.ly/37XyCuY

sdílet na

6 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Editor
24. 6. 2020 10:59
Ohodnotit příspěvek :
     

V čumáku každého dopravního letadla tohoto druhu je vždycky fixní radar, který snímá v dost širokém úhlu dění kolem. Nedovedu si představit, že by se taková data nezaznamenávala do zapisovače. Primární určení radaru je zobrazovat jednat meteorologickou situaci (mraky, bouře a tak podobně) a okolní provoz, aby piloti věděli, kdo letí kolem v jaké vzdálenosti, výšce a tak, aby do sebe kluci nemohli narazit. Let PLŘS by takový radar musel zaznamenat a zapisovač zapsat. Data se analyzovala v Londýně . Pokud by se tam naskytl sebemenší důkaz o tom, že raketa přilétla ze směru opolčenského palpostu, dávno by to bylo ve všech médiích mainstreamu denně omílané až do ztráty vědomí. Ale ono prd. Jsou jenom dvě alternativy. Za prvé, radar nebyl funkční a potom se musí každý zeptat proč?!!! Za druhé, data z analýzy ukazují, že to přilétlo z pozice UA PVOS, která číhala na Putinovo letadlo podle dezinformace, že letí do Soči přes Ukrajinu.

Editor
24. 6. 2020 22:15
Odpovědět  Janinna

nejde o radarové záznamy pozemních radarů ať vojenských nebo civilních. Ale o záznamy ze zapisovače letadla, kam se ukládají údaje z toho radaru v čumáku. ten radar tam je, aby se předcházelo případným kolizím a nesmí se vypínat. Raketa letící směrem na to letadlo tam musí být vidět, i když je to těleso s hodně malým odrazem. A Thaci , to bude jako Noriega, dokud poslouchal, tak ho kryli, když přestal poslouchat, tak přestalo krytí. Thaciho potřebovali aby mohli postavit základnu, ta už stojí, tak už ho nepotřebují.

Editor
24. 6. 2020 22:28
Odpovědět  Janinna

A já celou dobu mluvím o tom, že v zapisovači, oné pověstné černé skříňce je záznam toho čelního radaru letadla, odkud musí jít vyčíst, odkud přiletěla raketa. Původně byla v rukou opolčencl, ti ji vydali do Londýna, přestože se měla věc vyšetřovat v moskevském ústavu pro civilní letectví, protože ten pokrývá podle dosud platných smluv vyšetřování nehod na území bývalého SSSR. Pokud by platila pohádka o ruském BUKu šup sem šup tam bez maskování, nikdy by ten zapisovač z rukou nedali.