Zneužívá “Člověk v tísni” děti na školách? Dopis výboru parlamentu v čele s Václavem Klausem: vrací se totalita do škol?

Výbor pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu

Vážený předsedo, vážení poslanci

se stále větší hrůzou sleduji, že jsme usilovali o svobodu školství od roku 1969 naprosto zbytečně.

Vážně si myslíte, že naše každoroční demonstrace na dny Palacha a protesty proti okupaci, které se všeobecně nesly za vyškrtnutí ústavní vlády jedné strany (KSČ) a depolitizaci školství, byly v duchu vyhodit politiku dveřmi, aby se navrátila oknem a úsilí se obrátilo vniveč?

Neskutečná manipulace  jako za totality, pouze obrácená dezinformační, se dnes vrátila!
Rektor Univerzity Palackého v Olomouci Jaroslav Miller oslovil ostatní vysoké školy s návrhem společného projektu, jehož cílem je šíření objektivních informací jediné pravdy o Evropské unii. (Viz úvodní foto)

Zatím se mu přihlásila dvacítka rektorů, další prý ještě přibydou. Vysoké školy chtějí jezdit přímo za lidmi
a EU jim vysvětlovat. Zakládají taky projekt EUforka, který bude o unii šířit informace i na sociálních sítích.
Vážně opět existuje, byť zatím skrytě, jedna státostrana?

Celá léta jsme demonstrovali, aby naše děti (dnes už i vnoučata) chodily do škol zvyšovat si pouze svoji kvalifikaci, a žádali jsme, aby komunistická strana všechny ideologické instituce jako SSM vyvedla mimo školní škamna a školství bylo oproštěno od ideologie. Vždy, stejně jako pozdější prezident Václav Havel, jsme chtěli ve společnosti pluralitu a mnoho názorové diskuze. A stejně tak i ve školství, kde jedině otevřené diskuze mohly pozvednout celý národ.

V zájmu demokracie, svobody slova a plurality, jste snad opět povinni novodobý svaz socialistické mládeže buď vykázat ze škol, nebo zvát k besedám i ty, kteří chtějí jiné uspořádání Evropy: nenásilné, volné, například bez Lisabonské smlouvy!

Není možné ohánět se Václavem Havlem a přitom nedodržovat základní myšlenku o pluralitě a svobodě slova, která je základem školství a vědění. Nebo se vracíme do totality s odkazem na Jana Jessenia, který v červnu 1600 provedl první pitvu na těle oběšence v českých zemích, ale později byl lynčován?
Vědí studenti, že 16. října 1617 byl zvolen rektorem Karolína a v 21. června 1621 mu na Staroměstském náměstí kat Jan Mydlář nejprve vyříznul jazyk a poté ho sťal?
Jeho tělo bylo po exekuci odvezeno k Horské bráně (dnes Hybernská ulice směrem ke Kutné Hoře), zde byl rozčtvrcen a vpleten do kola. Jeho hlava s kusem jazyka byla spolu s hlavami dalších jedenácti českých pánů vystavena pro výstrahu na tribuně Staroměstské věže po dobu deseti let. 
Za názor, kterému se říkalo zrada.

Vážení poslanci, vrací se na naše školství doba temna, doba nenávisti, doba patolízalství, doba totality, doba jedné pravdy, která bude dokonce opět zakotvena v Ústavě? Mají dnes, v době údajné svobody slova vyučovat na vysokých školách rektoři z doby temna a nenávisti?

Pan rektor a další extremisté nechápou, co znamená (nejen) vysoké školství, co znamená slovo rektor.
Divné je, že nejen on nepochopil, a dokonce se ptám, jak může Jeho Magnificence Jaroslav Miller učit naše děti s uzavřenou dogmatickou výukou, přestože vysoké učení je o hledání sebe sama, o hledání pravdy
a budoucnosti? Jak je možné vážení poslanci, že poslankyně Valachová vpustila do škol ortodoxní výuku jediné pravdy?

Kde bere rektor drzost urážet lidi, kteří kritizovali šaškárnu s panem Bradym, až nakonec děda jásal, že si veze kufřík plný metálů, když ho prezident Zeman nevyznamenal? To zneužití dědy bylo deprimující!

Vážně takovéto divné osoby mají vyučovat naše děti a naše vnoučata? Vážně se usídlil extremismus na vysokém učení, aniž by ministerstvo školství provádělo kontroly o pluralitě názorů a svobodě slova?
Co dělá Akreditační komise ministerstva školství, že dovolí šikanu jiného názoru, než je ten vyhlášený ústředním výborem Evropské unie?

Jakou akademickou svobodu má student s odlišným názorem, když je dehonestován lidmi, jako je Karel Strachota, Jakub Janda, rektor Miller pohybující se na akademické či školní půdě?

Ondřej Kundra se v roce 2015 se podílel na koncepci projektu Jeden svět na školách neziskovky Člověk
v tísni (tehdy ještě financovanou nadací OSF George Sorose). Koncepci sestavil Karel Strachota a na přípravě sady se podíleli dále Ludmila Součková z Jednoho světa na školách a renomovaní novináři a odborníci – Ondřej Soukup, Josef Pazderka, Ondřej Kundra, Jan Urban nebo Jaroslav Valůch. Všechny výukové aktivity důkladně otestovali ve třídách sami pedagogové a připojili k nim své postřehy a doporučení.
Ačkoliv jak Strachota, Kundra (BISkou odhalený lhář) a další veřejně prohlašují, že na mnohá obvinění důkazy nemají a pouze se domnívají, školáky manipulují do jediné pravdy, která je vykládána na základě nepotvrzených důkazů a manipulací.

Žádám o prověrku aktivit „Člověk v tísni“ na školách

Žádám o prověření prapodivných extremistických akcí: „Na pravdě záleží“, a „Jeden svět na školách.

Myslím, že už vana přetekla a je třeba udělat tvrdý řez: buď svoboda vysokých škol, zachování akademických svobod s pluralitou názorů, nebo to nazvěme propagandou a la Goebbels z doby totalitní.

Akademické svobody jsou přece definovány v dokumentu Magna Charta Universitatum podepsaného rektory evropských univerzit v září 1988 v Boloni. Zahrnují zejména svobodu bádání, učení, otevřenost kritickým názorům a stanoviskům a jsou založeny na principu samosprávy akademické obce studentů a učitelů.
A v roce 1989 přijatých jako základ svobody slova na Václavském náměstí!

Vážení poslanci, je čas veřejnosti sdělit, jak skutečně výuka na školách funguje a kdo se stal ideologickou tváří jediné pravdy, proti které naše generace celý život bojovala!

Petr Pokorný      

http://www.skrytapravda.cz/domaci/2406-zneuziva-clovek-v-tisni-deti-na-skolach-dopis-vyboru-parlamentu-v-cele-s-vaclavem-klausem-vraci-se-totalita-do-skol    

sdílet na

9 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Administrátor
10. 4. 2019 23:32
Odpovědět  Janinna

Ahojky, tak teď snad už poběží. Ale to video znáš a pasuje k článku. Scipio,asi na tom jihu zabloudil jako Švejk;)
a alespoň přidám vtípek:
Ptá se paní učitelka dětí, jak si představují evropskou unii.
Přihlásí se František a říká:
“Já si představuji evropskou unii jako mrakodrap!”
“No, tak nám to, Františku, trošku rozveď!”
“Paní učitelko, představte si obrovský mrakodrap, jeho velikánské pevné základy. Přijde zemětřesení, on se chvěje, ale stojí stále pevně na svém místě!”
“Výborně, Františku, píši ti jedničku s hvězdičkou!”
Přihlásí se Janička:
“Já si představuji evropskou unii jako strom!”
“No, tak nám, to Janičko, zase pěkně rozveď!”
“Představte si obrovský strom, jeho rozložitou korunu, silný kmen, široké pevné kořeny. Vítr fouká, strom se ohýbá, ale nepovolí, stále stojí pevně na svém místě!”
“Výborně, Janičko, píši ti jedničku s hvězdičkou!”
Pak se klasicky přihlásí starý sprosťák Pepíček:
“Já si představuji evropskou unii jako loď na rozbouřeném moři!”
“Tak na tohle vysvětlení jsem vážně moc zvědavá!”
“Paní učitelko, představte si rozbouřené moře, dvacetimetrové vlny,
vítr fouká, liják bičuje palubu, loď se kymácí,
lidi blijou a vystoupit nemůžou!!!”

Administrátor
10. 4. 2019 23:56
Odpovědět  Janinna

K těm studentům, ,..to je k pláči. Ta naše generace byla ta poslední která něco vybojovala a věděla proč,. Tihle by dovedli odpovědět, kdyby dostali čas se podívat do mobilu….Bože, bože, už je nikdo nic neučí. A když si představím, že učitel by rád chodil domu s výplatnicí 50t., tak to je snad jen za odvahu.

Administrátor
11. 4. 2019 23:04
Odpovědět  Janinna

Ahojky, koukám, že se opravdu Scipio ztratil.